Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Game of Thrones - Cançó de gel i foc - La sèrie de la HBO

__24017__3.056 10

No em puc creure que encara ningú hagi obert un fil sobre la sèrie...

Està força bé, i els llibres són brutals.

https://www.youtube.com/v/nu9jsLXcjSE

Respostes

Configuració
    • Bowie F6.510 3 333👍 7.867
      O dels visigods. 30 de 33 reis no van acabar el regnat de manera natural.

En això consistia el "trencament de la roda"? Quin nyap de final.
      • catalàamallorca41.770 7 14👍 18.262
        Visigots. 

I en molts casos la successió va esdevenir guerra civil. De fet la conquesta islàmica es deu a una d'aquestes lluites pel tron (i els va facilitar molt la conquesta, tot sigui dit).
      • Smilodon584 3👍 571
        En general o són sistemes molt inestables o són estables perquè el sobirà té un poder molt feble. El primer cas és el regne visigot com dius on el regidici era força habitual i el segon cas és el Sacre Imperi on els emperadors morien de causes naturals peró el seu poder venia determinat pel seu patrimoni personal i no pel fet de ser emperadors. Si segueixen el segon model a Westeros els reis en prou feines podran donar ordres a les grans cases que podran ser tant lleials al rei dels sis regnes com ho va ser Prússia al segle XVIII respecte els Habsburg.
  • Fidel AlfalsUsuari sumador11.643 8 176👍 4.286
    BWAHAHAHAHA
  • Faraday1.290 1👍 952
    Doncs a mí, en general, m'ha agradat el final.

• autokrator13.366 3 157👍 9.114
      Tot ha acabat més o menys de la manera més lògica. Les incongruències estan en el que ha passat els capítols anteriors. 
        • catalàamallorca41.770 7 14👍 18.262
          Per no parlar de la velocitat a la que s'han reconstruit la ciutat i la Fortalesa Roja...
        • Nowel13.454 10 155👍 1.414
          Gràcies
        • Tobies20.587 14 71👍 12.711
          Un guió fet per i per a idiotes. O gent que s'entreté amb qualsevol cosa sense donar-hi massa voltes.
          Has tardat 8 anys per descobrir això? Ha de ser dur descobrir-ho a l'últim capítol de l'última temporada.

GoT és una sèrie de bastanta qualitat, però que al final comet l'error impagable de saltar-se una temporada. Hi falten 10 hores de metratge perquè algunes de les decisions que dius tinguin sentit. Però res més, tampoc cal ser hipercrític. Almenys jo l'he pogut acabar, cosa que no em passa amb el 90% de les sèries que he intentat mirar. The Walking Dead i tantes altres merdes infumables que no he pogut ni amb les primeres temporades.

Si vols una obra mestra total mira The Wire. Al seu costat tot és fet per idiotes.
        • autokrator13.366 3 157👍 9.114
          Tens tota la raó però és que això és lògic perque és just el que porta passant no la darrera temporada sino -com a mínim- un parell més. Tots els personatges importants podrien estar ben morts, començant pel Jon que és que va morir i tot i va tornar de la mort sense més explicació fins a dia d'avui. Els 'dolents' en cada moment que ha calgut, s'han abstingut de matar els bons quan els han tingut a prop o els han fet presoners. La llista és massa llarga però pots comptar els germans Lannister, la Sansa, l'Arya (fins i tot amb el Rei de la Nit) i molts altres. Per no parlar de la relació espai-temps que no ha tingut sentit gairebé mai en el moviment dels caminants, de la flota del ferro o dels dragons. La resolució més normal era la que ha estat o masacre i que morisin tots. 

De fet, jo des de la darrera temporada anava amb els camarades caminants blancs i el seu secretari general el camarada Rei de la Nit. M'ha semblat una desgràcia que, al final, no pugui portar a terme el seu programa polític emancipador de la classe obrera morta i hagin guanyat els burgesos i aristòcrates. 
  • ArtigaireUsuari sumador6.992 9 307👍 4.509
    M'atreviria a dir que és el millor episodi de la temporada.
  • ArkaitzUsuari sumador5.168 15 419👍 563
    Samwell Tarly el democràta. Si mireu la pàgina 35, veureu la meva predicció del tro de ferro fos.
  • Screen4.671 1 463👍 2.284
    Crec que la guanyadora de l'Eurovisió aquesta ha estat:

• Wittgenstein590👍 825
    Que pocs comentaris, veig que ha deixat molt fred el final
  • Nowel13.454 10 155👍 1.414
    Molt lamentables els dos guionistes, han futut un desastre imperdonable tenint un pressupost, un fonament narratiu i uns actors molt bons. En l'únic que han destacat, i de l'únic que s'han preocupat, és de desenvolupar un final imprevisible. El cost d'això han estat incoherències, malbaratament d'arcs de personatges, trencament de l'espai-temps de la història, actuacions sense sentit, pèrdua de profunditat, etc.
    M'agradaria enunciar tots els motius de crítica, i si algú ho vol ho faig, però no vull ser titllat de hater per la caverna infantil positive thinking. Crec que en cert sentit ha estat bé i ha estat satisfactori, a mi al final m'ha agradat prou, però si pogués exigir una cosa m'hagués agradat una última temporada menys compactada i menys drogopropulsada. Si s'havien de carregar la Daenerys, cosa que no m'agrada però ha estat original, crec que es mereixia que la metamorfosi de llibertadora a psicòpata genocida la fes en algo més de 2 capítols, i que tingués una mica més de sentit.
  • Capità·carxofa3.654 1 566👍 9.774
    Només m'han emocionat dos moments del darrer episodi i els dos molt ràndom (no eren els meus personatges preferits ni res, bàsicament perquè els guionistes els han escorxats tots):

1. Quan la Brienne escriu la història del Jaime.
    2. "Queen in the north!"

Tot i que els dos darrers capítols han estat els millors de la temporada, molt anticlimàtic tot.

PD: algú més s'adona de quina puta nul·litat política és la solució constitucional presa al consell dels nobles? Quin interès tenen Dorne i les Illes de Ferro a sotmetre's al regne, encara més, a investir al cony de Doctor-X? Per què a tothom li sembla bé l'acumulació de poder en mans dels Stark i aliats? Per què hi ha un puto rei Stark si el nord és independent, quins actius té vis-à-vis els altres nobles? Quina garantia dóna en Bronn com a Master of Coin? Per què a tothom li sembla bé que, en no haver-hi línia de successió clara, cada cop que mori o abdiqui un rei hi hagi d'haver guerra? I la rigidesa de l'elecció per unanimitat?
  • Tobies20.587 14 71👍 12.711
    No està tant malament el final. El que és imperdonable és el que han fet amb els White Walkers, que els han despatxat en un sol capítol... S'ha notat molt que faltava la temporada de l'any passat. Podrien haver fer el mateix final però amb una mica més de vaselina, coent-lo a foc més lent que és com millor es gaudeixen les coses.

I aprofito per tenir un record per Bismut. Ell sempre parlava d'aquesta sèrie, era la seva favorita, i l'hauria gaudit com un cadell.
  • Smilodon584 3👍 571
    El final ha estat el de GRRM, però els creadors de la sèrie el podrien haver fet molt millor. Ja el propi Martin va suggerir que la sèrie potser necessitava unes quantes temporades més, però si tenien pressa per acabar la sèrie ja era evident que hi hauria problemes. Sospito que moltes de les trames absurdes tenen a veure amb l'eliminació de molts personatges dels llibres els quals la sèrie ha ignorat com Arianne Martell, Willas i Garlan Tyrell, Aegon (mig germà de Jon). Es van carregar els Martell i els Tyrell per equilibrar la situació entre Danaerys i Cersei, si Aegon existís i anés pel seu compte ja no seria necessari. I han repartit el paper d'Aegon i els seus aliats, Jorah ha rebut part de Jon Connington, Cersei i Jon s'han repartit els papers d'Aegon de forma bastant fluixa. La companyia daurada no era necessària a la sèrie pel què ha fet, ni lliuten, li atribueixen a Cersei les morts de Kevan o Pycelle i la desconfiança de Daenerys contra Jon s'entén molt millor si no és Jon sinó l'altre Aegon que a diferència del seu mig germà sí reclama el tro i per tant representa una amenaça molt més gran contra ella.
    • Wittgenstein590👍 825
      Aquests personatges que han eliminat encara és hora de veure que hagin d'aportar res a la història
      • Smilodon584 3👍 571
        Bé no sé si aportaran molt però Ellaria Sand i Olenna Tyrell van fer alguna cosa la temporada passada? Bàsicament si no haguessin existit o Olenna hagués mort amb el seus fill i néts no hauria canviat gens la història. I ho han canviat tot a Dorne, els de Dorne als llibres volen proclamar a Myrcella reina i així assegurar-se que Trystane Martell també serà rei, no matar-los als dos. I a més en els llibres els Martell tenen motius per estar barallats amb Daenerys perquè Daenerys rebutja una oferta de matrimoni amb Quentyn Martell i acaba sent assassinat per un dels dracs. I després està Arianne que és l'hereva de Dorne. I en els llibres Willas o Garlan Tyrell són més intel·ligents que el seu germà Loras i no estan implicats en les conspiracions de King's Landing o la fe militant com la seva germana, i per tant si Cersei mata a Loras o Maergery la casa Tyrell no s'extingeix, a part que Olenna té vàries filles i néts que en cas d'extinció de la branca principal podrien reclamar els seus drets successoris, ni Bronn ni els Tarly ho tindrien gaire fàcil per quedar-se amb Highgarden. A la sèrie s'han carregat dues grans cases senceres i no precisament de les menys nombroses de manera bastant forçada perquè només quedessin Targaryen, Lannister i Stark.
      • PeterCantropus1.264 7👍 1.012
        En Martin ha dit que alguns personatges morts a la sèrie, fa ja unes quantes temporades, tenien un paper molt important a fer als llibres encara no publicats. I, a tall d'exemples, va anomenar en Garlan i en Wyllas Tyrell.
  • zzcc6.517 9 331👍 2.497
    Estic en xoc. Què acabo de veure? 

No en faré cap valoració punt per punt. Hi ha hagut un moment del capítol que crec que el meu cervell ha decidit desconnectar com a mesura de protecció. En comptes d'analitzar-ho racionalment, m'he estat bona part del capítol plantejant-me seriosament si tot plegat era una broma en forma de paròdia dels guionistes. Qualsevol explicació és bona abans que acceptar que aquesta putíssima merda és el final real.
  • Joaquim_bcnUsuari sumador26.612 13 42👍 2.581
    El millor, la primera meitat del capítol. L'ascens del feixisme encarnat en Daenerys, la bellesa fosca i cruel de l'ambientació, que culmina amb l'assassinat de la Khaalesi per part de Jon Snow, en una escena que recorda al dramatisme d'un magnicidi de l'antiga Roma. Això ha estat realment el final de la sèrie.

La resta, francament, prescindible i frívol. 
  • Mcasas9.614 13 225👍 4.090
    El capítol final ha estat correcte. El problema són les múltiples incoherències que la sèrie ha anat mostrant aquests darrers anys, que no es poden resoldre bé.

Per començar, totes les trames basades en elements sobrenaturals, com els white walkers, la dama de roig, o el senyor de la llum, han acabat resolent-se d'una manera abrupta i insatisfactòria.

En segon lloc, hagués faltat algun capítol més per tancar algunes tramès d'una manera més sòlida. No té sentit que els unsollied acceptin una solució negociada després del bany de sang del capítol anterior, ni que el drac desaparegui sobtadament de la trama, ni l'elecció sobtada d'en Bran. 

Malgrat tot, aquesta última temporada ha funcionat bé i ens ha donat grans moments i girs narratius importants.
  • Canyadesucre10.337 3 208👍 17.180
    Molt creïble que el drac quan maten a la seva mare/dida/llevadora/incubadora? no es posi a cremar tots els humans que es trobi pel mig, o si més no al Jon. Què passa, que només mata quan s'apreta el joystick que té al clatell? O és que ell també se'n ha adonat que la Danerys és un Stalin en potència i no està d'acord amb la dictadura del proletariat que vol instaurar? 
    I després, què? L'agafa per fer-li un enterrament estil Bin Laden, per cruspir-se-la, o per alguna cosa encara més frívola?
    Malgrat tot, aquest últim capítol encara ha estat mínimament acceptable tenint en compte el que hem estat veient les últimes temporades.
    Quedem-nos amb el record de les tres primeres que són les que ens van fer al.lucinar i esperem que en un futur algú rodi un desenllaç alternatiu des de ben bé la meitat de la sèrie i executi els guionistes actuals.
  • quatreanys35.274 6 19👍 10.606
    El final ha sigut acceptable, hi ha coses que no s'aguanten per enlloc, ja fa temps que es veu, pero n'hi ha d'altres que han estat prou bé dintre el que cap.
    Aquesta serie quan va començar  ningú donava un duro per ella, pero sorpren i fins la 4 temparada es molt bona i a partir d'alli ja fa baixada i l'allarguen per la fama i ara ho havia d'acabar com sigui perque se'ls hi havia allargat massa i han de fer spin offs. 6 capitols no eren suficients per tancar tantes trames inecessaries. Suma-li que l'escriptor dels llibres va deixar la serie, també.

CAminants blancs, els guardians de la nit, el mur, l'hivern que dura tota una vida, el senyor de la llum...no calien aquestes trames,  no han servit de res.

Els Stark acaben bé i tornen a ser independents. En Jon tenia tots els numeros d'acabar al nord amb els salvatges pero no d'aquesta manera, allo que estingui pres pel cuc gris com grinyola...el Brand i aquell consell ens volen endossar la democracia en una serie d'esdat mitjana.
  • ExploitationUsuari sumador7.765 13 277👍 444
  • gerd8.755 12 248👍 1.740
    Meh. Un final previsible per a una sèrie que des que es va acabar el material original s'ha convertit en un blockbuster holywoodià de guió mediocre. Amb tot, la certesa que GRR Martin es morirà sense acabar la sèrie de llibres ho fa tot més trist.
  • Xulomander6.364 3 337👍 7.037
    Fa anys que no veig Joc de Trons, i només em vaig llegir el primer llibre de Cançó de Gel i Foc, llegint els comentaris veig que ha acabat com el rosari de l'aurora lel

Ei gent, mireu Legends of the Galactic Heroes, que és com Joc de Trons però a l'espai i més guai.
  • Oscar lo RoigUsuari sumador23.464 15 52👍 624
    Un final mediocre per a una temporada massa accelerada (tres grans enemics en tres episodis). La qüestió és que en qualsevol altra sèrie, pos haguera estat bé, correcte, però quan s'ha proclamat que és de les millors -o directament la millor- sèries de la història, no ha estat a l'altura de les circumstàncies.

El final el veig prou acceptable, però em falta desenvolupament de la trama per que no em xoque. Tampoc ajuda que la gran escena, on hauria d'estar el cim de la narració, el moment àlgid de la saga, estiga prou descafeïnada. Té més expressivitat i emoció el Drogon que la parella Targaryen.

Un grapat de detalls:
    - El fan service descarat de posar a tots els supervivents amb calçador. Menció especial al nou Consell Reial que dona per a una sitcom.
    - Al final és Bran o no és Bran?  Temporada i mitja dient a tot Cristo que ja no és en Bran, però quan Tyrion el nomena ja torna a ser Bran. I si tot el Joc de Trons és l'estratagema del Corb de Tres Ulls per tindre un cos nou i fer-se amb al poder...
    - Aquella gent a quina velocitat es reprodueix? No sols els Immaculats i els dothrakis, sinó també els "milers de nortenys" que acompanyen Sansa.
    - En aquesta paròdia de la conferència de Yalta, com és que Dorne, què és l'únic reialme de cultura diferenciada, amb recursos i que no ha patit la guerra en tota la sèrie, no obri la boca.
    - Tres hurres per Davos, el millor personatge i el millor interpretat de tota la sèrie.

• Sau de Treviac5.480 2 391👍 6.836
    Encara no he vist la darrera temporada però quan ho faci serà a través d'un web on es poden veure sèries internacionals en versió original subtitulada en català: http://www.seriesencatala.tv 

Publicitat

Fòrums

• 9.284.361 missatges
  • 220.648 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat