Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Joan Laporta hauria d'abandonar la seva acta de diputat?

Joan Laporta ha d'abandonar la seva acta de diputat?
No
111 (53.88%)

Si
95 (46.12%)

Vots emesos: 206
uri9014.263 8 107

M'agradaria conèixer l'opinió dels raconaires... preten ser un fil constructiu

Aporteu les vostres raons tan si hi esteu a favor com si hi esteu en contra

Ha d'abandonar el Parlament:

- Strigoi: Si tant li agrada entrar a l'ajuntament de Barcelona doncs no sé què hi fa al parlament.

- alt: Sí, no té sentit seguir al Parlament sol.

- natura: Per dignitat i coherència entenc que canviar de partit polític és com canviar d'empresa.

No calen malentesos però no és lògic treballar als dos llocs

- Mergon: Si des de SI el volen fer fora del grup, aleshores SÍ

- requiem: Sí. Es voten partits, no persones, i si una persona vol fer la seva, adéu adéu

- korver: Si deixes de sentir-te identificat amb un projecte i en surts a nivell municipal, el més lògic és sortir-ne a tots els efectes, no sortir-ne només a mitges. És com que l'Albert Rivera decidís anar amb el PP a les municipals, però seguís de diputat amb C's al Parlament...malgrat tenir una ideologia similar seria totalment incoherent.

- arnaubassols: els diputats defensen el que diu tot el partit. Si ell posiciona en contra del que s'ha votat doncs sincerament no li veig continuïtat.

No l'ha d'abandonar:

- natura: el fet de que sumi en un projecte municipal no és inherent a que no pugui sumar en un projecte nacional.

- rivalpetit: amb l'esforç, la feina i els recursos que va aportar, mereix quedar-se l'acta de diputat.

- hiparxiologista: No. Dubto que SI haguès obtingut aquests resultats sense estar-ne ell al capdavant.

- Ocatalà: Laporta té tot el dret a mantenir l'escó. És ben seu.

Respostes

Configuració
  • strigoi5.823 7 358👍 11

Penso que sí. Si tant li agrada entrar a l'ajuntament de Barcelona doncs no sé què hi fa al parlament.

A més, 102.000 persones van votar SI, no a Laporta.

• uri9014.263 8 107

72.000 persones van votar SI a les comarques de BCN amb ell com a cap de llista. No sé què votaven aquestes persones, però moltes ho van fer per en Laporta.

• strigoi5.823 7 358👍 11

Jo penso que era un reclam propagandístic, però és una persona que no encaixa en la política. Sincerament, a mi m'està encantant l'entonació de SI i no deixaré pas de votar-los per a que s'envagi aquest traïdor. 

M'agradaria pensar que la gent que va votar SI ho va fer d'acord amb la política que segueixen i no gràcies al Laporta (tot i que hi va ajudar). Tena i Strubell (i en menor mesura Bertran, però últimament està fent una intervencions que m'encanten) són persones molt vàlides.

• __27516__9.598 6

Jo vaig votar Laporta i un projecte unitari.

S'ha de quedar l'acta segons la meva opinió però crec que sense trencar més plats ho hauran

de decidir ells el dimarts.

• uri9014.263 8 107

Personalment espero que en Laporta continui en el subgrup parlamentari de SI i deixi de fer més merder. Perquè si és capaç de deixar-nos empatats amb nombre de diputats amb C's, tindrà tela la cosa

• __17731__18.485 10

El que putegi més a Solidaritat.

O sigui, no.

• __22008__18.450 8

Sí, no té sentit seguir al Parlament sol.

• Trinxant9.530 7 217👍 1.565

Sincerament i mirant-m'ho des de fora: Ja s'ho faran/us ho fareu... sóc independentista però cada vegada m'importen menys el partits polítics independentistes. Com que no hi és la opció a l'enquesta aquí ho deixo.

• natura7.714 7 246

Per dignitat i coherència entenc que canviar de partit polític és com canviar d'empresa. No calen malentesos però no és lògic treballar als dos llocs. Ara bé, objectivament el fet de que sumi en un projecte municipal no és inherent a que no pugui sumar en un projecte nacional.

De totes maneres penso personalment que la suma amb ERC és una mostra més de continuïsme i de revalidació del model actual d'Esquerra. En la mateixa linia penso que SI hauria de sumar amb altres forces i constituir-se com a alternativa real a Esquerra per, tard o d'hora acabar sumant després d'una regeneració profunda d'aquest partit i integrar els millors candidats de la coalició en una ERC que es composi d'un nou esperit.

Tanmateix això és una prova força palpable de que a les pròximes eleccions nacionals al Parlament si Laporta segueix amb SI es vendrà a ERC per quatre sopars de duro. Aquest plantejament s'hauria d'haver aplicar a les eleccions del novembre i no ara. Res ha canviat, a ERC hi segueixen els mateixos i Lapora l'únic que demostrar és passar-se a ERC per un ''càrrec important (sic Portabella).

Ara bé, l'estragègia de Laporta pot anar més enllà per presidir el partit, i potser aquí comença una regenerció o simplement comença el somni d'un nen que un cop hagi arribat al cim somiarà en ser President i si cal, integrar-se a les files de CiU per defensar els interessos de Catalunya a Madrid.

No penso votar ERC perquè hi hagi Laporta, segueixo opinant el mateix: Puigcercós ha de plegar, Portabella ha de plegar, Carod ha de plegar i tants altres per escollir persones que realment treballi pel pais.

• rivalpetit2.315 7 705

Amb l'esforç, la feina i els recursos que va aportar, mereix quedar-se l'acta de diputat.

• MergonUsuari sumador22.116 13 55👍 228

Si des de SI el volen fer fora del grup, aleshores SÍ, perquè mentre el model vigent sigui el de llistes tancades la gent vota a partits i no persones. I a part que no podria afegir-se a un altre grup (seria transfuguisme), i ell sol no faria res, amb prou feines tindria veu (com el Robles quan va marxar de C's) i total diria el mateix que els de SI... i deixaria el grup mixt sense majoria de SI.

Altra cosa és si crec que cal que l'expulsin del subgrup de SI o no...

• Bismut83.920 15 2

No recordo què vau opinar els suporters de SI referent als regidors de Navàs i Sant Pere de Vilamajor, tinc amnèsia...

• __25061__2.938 7

En tot cas que els altres tres li donin al Laporta les actes de diputat, sense ell no la tindrien pas, aquesta és la realitat.

Moralment segueix sent solidari. 

• Will20.480 7 65👍 2.341

Que ràpid passa la gent de considerar a algú Deu a un apestat.

• requiem18.248 9 67👍 2

Sí. Es voten partits, no persones, i si una persona vol fer la seva, adéu adéu

• Ocatalà10.939 8 178

Quan els dos tenors van anar a buscar al Laporta sabien perfectament què estaven fitxant: un crack mediàtic que t'assegurava 30 gols per temporada però que amb les seva personalitat podia desestabilitzar el vestidor. Malgrat això, el van fitxar. Ara han d'assumir-ne les conseqüències. Laporta té tot el dret a mantenir l'escó. És ben seu.

• hiparxiologista16.738 9 91👍 9.585

No. Dubto que SI haguès obtingut aquests resultats sense estar-ne ell al capdavant.

• korver9.419 7 215👍 1

Si deixes de sentir-te identificat amb un projecte i en surts a nivell municipal, el més lògic és sortir-ne a tots els efectes, no sortir-ne només a mitges. És com que l'Albert Rivera decidís anar amb el PP a les municipals, però seguís de diputat amb C's al Parlament...malgrat tenir una ideologia similar seria totalment incoherent.

• FollUsuari sumador73.081 10 4👍 30.453

Ha de tornar de president del Barça.

• ArnaubassolsUsuari sumador7.166 6 288👍 128

No és qüestió de si va fer molt o no a les nacionals, els diputats defensen el que diu tot el partit. Si ell posiciona en contra del que s'ha votat doncs sincerament no li veig continuïtat.

• pituCAT8.060 11 264👍 402

No, l' escó és seu i representa una bossa de votants que encara creiem en els principis fundacionals de SI.

• Pesca_crancs10.524 7 191👍 1.577

Sí, aquesta acta pertany als que van defensar el projecte de SI i segueixen defensant-lo. Poca vergonya tindria al estar pactant la cadireta amb en Portabella i no renunciar a l'acta del seu (ex)partit.  

• Fransiset1.616 7 927

Estic d'acord amb tu.

Ha de renuncia a sou i càrrec.

• Tarragonamesborrona11.438 7 151

SI, era una coalició, no un partit.
      A veure si aprenem la diferència d'una vegada.

Era un projecte, així és com es va vendre.

A les eleccions es presenten Coalicions i Partits, no pas projectes.
          I SI era una coalició.
          CiU també és una coalició, i no m'imagino la gent d'Unió Democràtica demanant als de Convergència Democràtica que deixin els escons si aquests darrers decidissin trencar la coalició...

Pel que fa al debat ètic sobre "apartar-se d'un projecte", la finalitat de Solidaritat era aglutinar independentistes i dur la Declaració i la Reg. Democràtica al Parlament.
          En Laporta, com a representant d'un partit de la coalició, ha cregut que si Solidaritat no pacta amb ERC i RCat a les municipals, està traint els principis d'aquest projecte. I aquesta és una opinió tan respectable com la d'en Tena o en Bertran, en sentit oposat.

El posicionament era reunir totes les forces independentistes, és l'únic que no cal oblidar.

Aquí veig molts reagrupats montant-se una orgia i em fa força gracia (a hores d'ara, ja sí) la situació.

Mira jo vaig votar Rcat i deprés he estat defensor de SI. Entre aquests dos partits no hi ha res: Algunes rencunies pero res més. Un te 4 diputats, l'altre zero, amb això no es va enlloc. Els independentistes que conec, que els importa un autèntic rabe les coalicions de Catalunya Acció amb el partit de la sardina i la butifarra. Són partits o plataformes que tindran tot el respecte del món pero que la lògica fa que acabin esdevenint un moviment independentista fort, capaç de cambiar les coses.

No entenc tanta collonada entre els adherits de SI i Rcat i tant de verí, quan està clar que el problema no és Rcat sinó ERC, partit a qui probablement molts de nosaltres votavem fa uns anys. Aquest partit, el gran, s'ha fotut la santa patecada a les darreres eleccions, per la seva vinculació amb el PSOE. Pero lluny de rectificar, segueix amb els mateixos dirigents i en la mateixa direcció, aquí està l'única discusió: anar o no anar amb ells de bracet, si en cas que es faci, s'està sumant o s'està desvirtuant. Tota la resta és digne d'una baralla de bar.

• Sonic33.800 10 14👍 1.102

Sí. I també hauria d'abandonar el país.

• Michael Collins3.637 8 517

No. És dels pocs casos que podem parlar d'un escó seu i no del partit. De fet, la resta de diputats de SI se l'haurien de transmetre a ell, que és qui els guanyà.

• Powerhead4.610 10 431

és clar que no.

De fet, les altres 3 actes de diputat (SI) són també gràcies a ell

La resposta és senzilla, i ho faré palès amb una analogia:
    En el supòsit que la gent de Convergència Democràtica decidís abandonar la Coalició amb Unió, haurien de deixar l'escó?
    Oi que no?
    CiU, igual que SI, és una coalició. No pas un partit.

Pregunta: Sabeu la diferència entre Coalició i Partit?

A més a més, si ens posem en plan "qui s'ha aprofitat més de qui" (que no ho aprovo) en tot cas haurien de ser en Tena, n'Uriel i n'Strubell que li tornessin les actes, atès que no haurien tret els resultats que han tret si no fos per en Laporta...

• tutuki9.197 15 221

No, que digui que se'l queda per compensar la gent que va votar SI únicament per ell i entesos. 

• Palamós!9.773 8 186

Penso que NO hauria de.

Pêr que en Laporta no és un polític independent. Es el president de democràcia catalana, que encara que és un micropartit, és partit. I enlloc està escrit que un partit només pugui pactar amb uns en concret.

Forçat és, i per la salut política de SI potser fora bó que no fos així. Però la decisió de Laporta ha estat voler recolzar la coalició ERC, Reagrupament. No trencar ideològicament amb el partit SI

• hipocresia73.680 15 3👍 1.107

la política municipal acostuma a passar factura a la parlamentària (i a l'inversa), per tant Sí

• Er Pupone5.252 7 368

No, ni de broma. En tot cas, el Tena, l'Urielet i l'Strubell són els que haurien de renunciar a les actes, ja que va ser el Laporta tot solet qui va aconseguir els vots i perquè Tena, Uriel i Strubell s'han passat pel folre de la pebrotada els principis fundacionals de SI, que eren els d'entrar a l'independentisme per sumar i multiplicar i no pas per restar i dividir (vegis Crida a la Solidaritat Catalana). El Laporta té més que merescut el seu seient al Parlament i pot seguir treballant com a diputat no adscrit des de Democràcia Catalana, fent feina pel país i front comú amb ERC i Solidaritat dins de la Cambra.

• uri9014.263 8 107

ja que va ser el Laporta tot solet qui va aconseguir els vots

Segueixes sense tenir ni idea de les coses. SI va dissenyar una campanya collonuda (Valdero), es van fer actes de gran format a quasi totes les capitals de comarca (No sé si tu vas venir al de Manresa, o et vas quedar al sofà de casa, que això i insultar als altres se't dóna molt bé), actes en els quals en Tena i l'Uriel eren els més aplaudits. Es van penjar milers de cartells i pancartes. Es van posar anuncis a molts diaris comarcals i digitals, ens vam patejar desenes de mercats de tot Catalunya... etc. De tot això, en Laporta no va fer res. Ell posava la cara, els altres posaven la feina. Però ja és el que tocava: tots van complir a la perfecció la seva feina. Ara no vulguis atribuir tota la feina a en Laporta, pq no és cert. Deixa de manipular
      • Er Pupone5.252 7 368

Val. I totes aquestes merdes del Laporta, tu i el teu company pukyxd per què les heu començat a esbombar just quan el Laporta ha trencat, en una clara intenció de desprestigiar-lo? Ho dic perquè jo totes aquestes coses que dieu del Laporta les porto sentint només un parell o tres de dies. Quan ell encara era part de SCI, vosaltres no obríeu pas la boqueta, eh? I llavors encara dieu que els joves de SI no esteu subjectes al partit i no rebeu pressions de la direcció. Au va!

• Buirac860 6

RCAT i Carretero també van pencar molt i no van pas sortir elegits. El factor Laporta, no us equivoqueu companys, va ser determinant. Va ser una feina d'equip, però ell va ser decisiu: pregunta-li si no a Carretero.

El problema -i parlo com a observador extern- s'origina al Congrés: a hores d'ara em sembla clar que el sector de Democràcia Catalana va quedar exclòs dels àmbits de decisió i representativitat. El sector dominant encapçalat per Uriel i Tena no va fer bé a excloure'ls. És democràcia interna, sí, però és humanament comprensible que quan el sector dominant no té la generositat, intel·ligència i responsabilitat d'incloure a sectors més petits s'acabi generant un sentiment d'exclusió. És per això que al juliol no es va aconseguir aglutinar a Carretero i és per aquest funcionament intern que ERC ha patit el llarg historial d'escissions.

Em sap greu la situació perquè estratègicament SI estava treballant en la bona línia, però he de dir que la gestió interna no ha sabut mantenir un equilibri de forces entre els diversos sectors. També lamento que no s'hagi sabut cercar la concòrdia: les relacions humanes i el capital que Laporta havia aportat a SI no poden quedar en no res. No heu sabut reconduir la situació.

Personalment, jo i sis persones més del meu entorn, no farem costat a SI a les municipals de Barcelona (ni a Terrassa un parell). Heu de saber mesurar les forces i saber que Laporta comptava i molt, i la millor manera, vist que alguns sembla que només volien repartir-se càrrecs en lloc d'adonar-se el lloc que realment ocupen i cercar l'equilibri intern, és fer-ho així.

M'agrada la línia estratègia de SI (amb matisos com el de les municipals i una certa manca de flexibilitat en alguns punts), però no comparteixo la gestió que esteu fent.

• Fot-li-fort4.553 13 433

Estàs ben sonat.

Quin reguitzell de rucades !

• uri9014.263 8 107

És un nen que encara idolatra en Laporta i que es deixa influenciar molt fàcilment per la resta... tranquil, amb el temps ja anirà canviant

• Er Pupone5.252 7 368

Gràcies, es demostra que tu sí que em tens respecte a mi amb aquesta actitud paternalista. Quins nassos.

• uri9014.263 8 107

Suposo que hauras entès a partir de quin moment he usat aquesta actitud en contra teva. Potser si no m'haguessis dit tot el que m'has dit ara no estariem així. Has d'apendre que insultar i faltar el respecte als altres no és gratuït.

• Er Pupone5.252 7 368

La diferència és que a mi me la bufa el que em diguin en un fòrum d'internet i gent com tu i el binic (clica'm) us ho preneu tant a la valenta que al final actueu irracionalment. El 99% de missatges que escric van en to conciliador i de bon rotllo, i si hi ha algun "insult" per allà al mig et recomano que te'l prenguis en plan graciós més que en plan anar a ferir. És la putada d'un fòrum: que la comunicació no verbal, que és la que impera en la nostra vida per sobre de la verbal, és inexistent, i segons quines coses es poden malinterpretar.

• Hades19.763 7 72👍 8.145

No, la gent que va votar la llista de SI va votar Joan Laporta perquè volia Joan Laporta al Parlament. I especialment a ell, no pas l'altre colla.

• Fransiset1.616 7 927

Jo no.

Jo volia una alternativa i en aquest moment va ser SI. Amb o sense Laporta.

A que ve ara desmarcar-se del projecte de SI?

Per que no va voler anar amb R.cat o E ?

• Hades19.763 7 72👍 8.145

Gran part dels 100.000 vots eren vots especialment per Laporta, tot i que també s'estava votant que al costat seu estiguessin l'ALT i en Bertran. La democràcia de 4 anys té això, si fallen els diputats que vols l'has de treure als 4 anys.

Penso que va ser un gran error crear SI quan ja hi havia Rcat. Els catalans hem tornat a desaprofitar una gran oportunitat i aquest moviment de Laporta va ser el que realment no s'entén. Ja veurem d'aquí a 3 anys com està la situació per valorar el que hi hagi llavors.

• ReiDelMam7.605 12 261

"Solidaritat Catalana" va ser una coalició, i com a tal va deixar d'existir l'endemà de les eleccions. L'escó és ben seu i no passa res si no vol reeditar la coalició a Barcelona. La coalició JA NO EXISTIA des del 29-N, aquí no s'ha trencat res.

Si Laporta prefereix impulsar una coalició unitària a Barcelona i Uriel i Tena prefereixen no fer-ho, perquè ha de ser ell qui torni escons a ningú? Ho trobo un debat absurd.

És més, jo vaig votar SI per Laporta, no per l'Uriel ni pel Tena, i dubto molt que aquests dos haguessin entrat per Barcelona sense ell (ho dubto jo i ho dubta tothom). Strubell per Girona és un altre tema, aquest probablement hauria entrat igualment.

Laporta és coherent, diu ... ens vam presentar amb SI dient que voliem una gran coalició cat-indepe i van ser els altres (ERC, RCAT etc) qui no s'hi va voler sumar. Ara no pot ser que sigui SI qui no vulgui sumar amb ERC RCAT etcètera.

Per què Solidaritat estava disposada a pactar amb l'ERC de Portabella, Puigcercós i companyia (a qui ara veuen com a apestats) abans del 28-N i ara no els volen ni veure? Portabella no estava a ERC abans del 28-N potser? Per què ara el veten a la llista de Barcelona?

• Tobies18.034 12 82👍 8.634

SI va fer una campanya clarament personalista perquè tenien un candidat potent i conegut. El factor Laporta és cabdal per entendre els quatre diputats de SI. Jo penso que Laporta no només no hauria de renunciar al seu escó sinó que hauria d'exigir els altres tres. Se'ls ha guanyat.

Salut!

• Fransiset1.616 7 927

Si no ho fa el que demostrarà es que el que busca es un sou més.

• Mastegot29.052 7 30👍 1.784

SI sense Laporta no hagués obtingut 4 diputats i per poc els 5, però Laporta sense López-Tena, Uriel Bertran, Hèctor Lòpez Bofill i Toni Strubell, tampoc hagués estat diputat solet. Legalment pot quedar-se l'acta de diputat i moralment és una cosa que va a persones. jo m'abstinc del que ha de fer o no. els 4 diputats és de tots, no només de Laporta o només de SI, els 4 diputats són de SI amb Laporta.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.786.534 missatges
  • 204.531 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat