Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

La velocitat màxima es reduirà a 110 km/h

__23428__5.805 8
 

Notícies

Divendres  25.02.2011  15:28

La velocitat màxima a autovies i autopistes es reduirà fins als 110 km/h

La finalitat de la mesura, que s'aplicarà a partir del 7 de març, és de reduir el consum de petroli

El govern espanyol ha anunciat que reduiria, a partir del 7 de març, la velocitat màxima a autovies i autopistes de l'estat, tant les de titularitat pública com privada, dels 120 km/h als 110 km/h. Segons que ha explicat el vice-president del govern espanyol, Alfredo Pérez-Rubalcaba, la finalitat d'aquesta mesura és fomentar l'estalvi de petroli, davant l'augment del preu del barril per efecte de les revoltes a alguns països

 

Font

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

-S'han equivocat en sumar i multiplicar com els d'ICV?

 

-Per estalviar carburant no és millor posar alternatives al transport privat que no que fer que vagin més a poc a poc?

 

- Aquesta mesura no implica una invasió de les competències de trànsit transferides a la Generalitat?

Respostes

Configuració
  • Indesquerra16.098 7 106👍 3.391

    Jo realment no sé si ens prenen el pèl o què, perquè jo sempre he sentit a dir que la relació velocitat màxima/consum mínim (i més en trajectes llargs on precissament s'usen autovies i autopistes) és més o menys 2/3 parts de la velocitat màxima que agafa un cotxe.

     

    Per exemple, si la velocitat màxima que agafa un cotxe és 180 Km/h la relació consum mínim/velocitat màxima s'agafaria circulant a 120 Km/h. No crec que la gran majoria de cotxes actuals tinga una velocitat màxima de 165 Km/h. A més a més molts cotxes amb la sisena marxa no podran usar-la a aquella velocitat tenint que circular amb la cinquena marxa i per tant augmentant el consum.

  • FocViuUsuari sumador5.565 8 387👍 399

      La realitat supera la ficció! Bé, de fet ara no tinc cotxe... però, si cal, ells que vagin fent les seves lleis, que jo aniré pagant les meves multes

     

    I que consti que no em pronuncio sobre els 110 en si, només sobre l'estat paternalista que em diu el que puc i el que no puc fer.

  • maelstrom1.670 6 907👍 29

    A 90Km/h la baixaria jo. Tindrem decreixement per força, ja que per les bones és impossible.

    El que té gràcia és com s'emprenya la gent per una limitació que ni es respecta ni la respectarà ningú i, en canvi, ningú va moure un dit contra la reforma laboral o de les pensions, que te l'apliquen per força i garanteix que tindràs una jubilació de merda com no comencis a estalviar molt des d'avui mateix.

    Tenim el que en mereixem.

    Per cert, double epic fail de CiU amb la velocitat variable: primer l'anticicló i després això.

    I per cert també: petroli a 120$ el barril Brent i que faran el quart cinturó. Potser hi circularan bicicletes. No es podia haver fet el 4rt cinturó amb tren?

    Però espera, que encara faran el transvassament del Roina.

  • Rolf Steiner10.153 8 201👍 2.398

    Espoliació fiscal + multes per excés de velocitat

    Gràcies Espanya !

    • llombai5.418 6 394👍 758

      ho has clavat.

      Jo també crec que simplement volen recaptar més a través de les multes.

       

      Això de l'estalvi fixat a través de lleis és una collonada. Precisament la gent ja s'espabila a estalviar en un producte si aquest puja de preu.

       

       

      • Rolf Steiner10.153 8 201👍 2.398

        L'únic positiu que veig en tot plegat és la rebaixa del 5% del preu dels bitllets de Rodalies i mitja distància, però compte, que és l’Autoritat Metropolitana del Transport la que decideix si l'esmentada rebaixa s'aplica o no Catalunya.

  • Michael Collins3.637 8 517

    En definitiva, que volen multar més. Exprimir i exprimir als ciutadans. Quina colla de malparits

  • FollUsuari sumador73.096 10 4👍 30.470

    Lamentable. 

     

    I una puta merda aniré a 110km/h

     

    Comentaris al Twitter:

     

    "Conduir a 120 mentre fumes i escoltes un disc piratejat de Ramoncín és viure al límit!"

  • Askatasun9.073 7 205

    Això no servirà per res en absolut. Si es vol reduir el consum, s'inverteix en transport públic i s'abarateixen els billets, però posar el límit de velocitat més baixos, i menys en 10 Km/h. en tot cas si es posés a 80 ja seria més significatiu.

  • forse un giornoUsuari sumador27.186 13 36👍 86

    Si aquesta mesura l'haguessin promogut a Xina ara estaríem davant d'un fil d'en Tomàs Calaixera... però no, resulta que és a l'estat espanyol.

  • Automat17.292 10 74

     

    I us queixàveu d'Iniciativa.

  • EnginyCatUsuari sumador5.941 6 355👍 433

    A veure, si fem un anàlisi més profund entendrem el perquè de tot plegat

     

    El problema no és que vulguin que tu estalviïs o no combustible ni que contaminis menys ni que tinguis menys accidents. Aquí hi ha un problema "de pasta"

     

    Es podria pensar que el fet de que tu gastis més o menys gasolina depèn del que tu estiguis disposat a gastar-te en combustible. Doncs això és fals !! o mirat d'una punt de vista de país és fals!!

     

    Per què?

     

    Doncs perquè són divises que marxen a l'estranger i no tornen, les paguis tu o el país.

     

    M'explicaré

     

    Si tu cobres de l'administració (directa o indirectament) el país està fent circular diners d'unes mans (l'Administració) a unes altres: Tu. Ara bé, si tu utilitzes aquests diners per a comprar combustible, aquests diners salten fora del país i per tant el país s'empobreix. Uns diners que tenia l'administració i que te'ls "passava" a a tu, tu els has enviat a l'orient mitjà. El balanç és que el país no té uns diners que abans sí que tenia. Conclusió, el país s'empobreix.

     

    Per tant el tema no és que tu puguis o no, sinó si el país s'ho "pot permetre o no".

     

    Conclusió alternativa: Tot i que això és cert, (també pels altres països) el fet de que s'hagi d'adoptar una mesura d'aquest estil vol dir que s'està més pelat que una rata 

     

     

     

     

    • Katalonien6.320 7 300

      Això no s'aguanta per enlloc. Per començar, la majoria de la població no cobra de l'administració ni directa ni indirectament, de fet és al contrari, l'administració cobra d'ells, però això és un altre fet.


      Després, si tu compres benzina el que estàs fent és canviar diners per aquesta benzina, no t'estàs empobrint. De fet t'estas enriquint ja que és un intercanvi voluntari i el fas perquè et beneficia.

       

      Les divises amb les que pagues el producte que importes s'equil·libren en el moment en que són gastades quan exportes alguna cosa (això pot passar posteriorment si la divisa és pròpia o anteriorment si la divisa no és pròpia).

      • EnginyCatUsuari sumador5.941 6 355👍 433

        Gent que cobra de l'Administració, un fotimé i mig:

         

        Mestres, Bombers, Policies, Metges, Infermeres, Farmacèutiques, Funcionariat dels departaments, Constructores, Secretàries, Agents socials, Alcaldes, Parlamentaris, Jardiners municipals, Partits Polítics, Empreses Subcontractades, Poliesportius públics, Personal de Presons, Guarderies públiques, Residències Públiques, Menjadors Públics, Centre d'Internament per a menors...

         

        continuu?

         

        Sí que és cert que no hi ha problema si tu les divises que envies a l'estranger (compres petroli) les compenses exportant altres coses. Però el cas és que no s'exporta en la mateixa proporció que s'importa. Si la balança comercial fos zero (importacions=exportacions) doncs no hi ha cap problema. Però això no és així a Espanya.

         

        Diguem que no hi hauria cap problema si compressis petroli (divises de sortida) per a fer funcionar la teva empresa que exporta productes a l'estranger (divises d'entrada).

         

        Per cert, ets alemany?

         

         

         

         

         

         

        • Katalonien6.320 7 300

          No he dit que ningú no cobri de l'administració, he dit que no són majoria. I no ho són. En canvi tothom sí que paga a l'administració. Però això no té res a veure amb el tema de la balança comercial.

           

          La balança comercial de qualsevol país al llarg del temps acaba sent 0 a la força (+- robatoris, espolis, etc), més/menys les variacions de riquesa del país, que són limitades. Si s'importa per més valor del que s'exporta, el país s'estarà efectivament empobrint, però aquest empobriment no serà abstracte sino que serà un empobriment dels ciutadans del país, que hauran de decidir gastar menys en quelcom, que podrà ser petroli o podrà ser qualsevol altra cosa. No hi ha cap necessitat de paternalisme perquè "el país s'empobreix" en absolut.

           

          No, no sóc alemany.

          • EnginyCatUsuari sumador5.941 6 355👍 433

            Si la balança no quadra, doncs actualment sí que hi ha solució. Demanes deute i supleixes el que no ingressen via exportacions a través dels diners dels mercats. I això vol dir, en certa manera, haver d'hipotecar-se el futur.

             

            I sí que s'empobreix el país encara que "t'ho puguis permetre" i és que si un funcionari gasta diners en petroli, doncs són diners que surten de la caixa país per anar-se'n a una altra caixa.

             

            Són faves comptades, si tu i jo formem un cercle econòmic: jo en tinc 100 i te'n pago 2 cada mes i tu aquests dos els envies a fora... doncs el nostre cercle econòmic improvitzat s'empobreix.

            • Katalonien6.320 7 300

              La balança sempre acaba quadrant. Si demanes deute estàs adquirint un passiu que disminueix la teva riquesa. En algun moment s'ha de tornar.

               

              Els funcionaris no tenen res a veure amb aquest tema. Un cop l'estat o l'administració que sigui paga a un funcionari, aquests diners li són tan aliens com els que hagi guanyat algú de forma privada.

               

              Tu  i jo no formem un cercle econòmic tancat. Quan algú compra petroli els diners que aquest costa no van a cap forat negre. Evidenment qui no crei riquesa d'alguna manera no pot esperar anar adquirint productes de forma permanent per la cara. Però això no és un problema "global" de cap estat, si no que es totalment descomposable a cada persona.

  • arderyn1.972 10 781

    vinga, més diners en canviar indicadors de velocitat, a tornar a regular els radars... i au! Visca la Crisis!!!!

  • Ruffles171427.574 9 27👍 17

    Osti, ara fins i tot el meu cotxe podrà passar el límit de velocitat!

  • NixxxoN2.676 9 679👍 83

    Aqui teniu els futurs cotxes que circularan per les autopistes d'aqui a poc

     

  • ciuenc5.059 11 383

    I qui vol gastar gasolina què ha de fer?

  • strigoi5.823 7 358👍 11

     

    Han de treure calers d'on sigui...

  • nuriettaUsuari sumador5.744 12 353

    Pos a mi me toca molt lo nas que esta mesura tingue més detractors que la reforma de pensions i que la gent es preocupe tant perquè no podrà anar a 120 i tan poc per retallades que ens afecten prou més.

  • Senyor X10.878 10 183👍 13

    i realment algú en farà cas?

  • Nowel13.015 8 155👍 1.045

    Quina ximpleria més fastigosa. Com dius per reduir el consum de petroli hi ha vies bastant més interessants i serioses. Aquí farà un negoci l'empresa dels cartells de trànsit, igual que l'empresa que feia els plafons del Plan E.

  • EnginyCatUsuari sumador5.941 6 355👍 433

    I ara als Països Baixos l'apujan a 130, en plena crisi energètica. Perquè veiem qui són els que realment tiren i qui són els pobres que que han d'anar a estalviar la "xocolata del lloro"

  • natura7.714 7 246

    Noves mesures d'estalvi

     

     


Publicitat

Novetats

Fòrums

  • 8.786.978 missatges
  • 204.545 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat