Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Trobada excursió raconaire (amb crònica)

BushidoUsuari sumador12.608 12 166👍 529

Hola gent!!!!!!!!! 

Doncs volem fer una excursioneta el dissabte dia 5 de febrer. L'itinerari és el primer que surt en aquesta pàgina, la cova del drac per la Mola.

La idea és quedar a les 10 a Zona Univetrsitària (Barcelona), just a la sortida del merto (L3 parada Zona Universitària).

Anirem en cotxe, si algú vol anar allà directament, és qüestió de parlar-ho i quedem. Durem entrepans per dinar, per tant si algú no té ganes de caminar i vol anar directament al picnic, també ho podem arreglar, però el bo seria caminar i gaudir d'una trobada raconaire més dinàmica

Assistents:

Skamarlana

Tir-fix

Bushido

Bill el Llangardaix

Proletari català

Josep-Dencàs?

Sargantanna? (Dinar)

Respostes

Configuració
  • Gnyee3.975 8 526

Pengeu-ne fotos sisplau.

• Inum3.633 8 567

Jo no puc, però deixo a l'aire una excursió mes seriosa, d'aquelles de caminar molt i cansar-se.

• __25661__3.363 9

deixar l'ordinador i caminar !

això mai !

• Almogaten3.843 9 537👍 7

ostres, i ho veig ara.. m'hauria encantat assistir-hi, pero ja he quedat que pujaria a andorra.. merda

• Skarly4.429 9 481👍 3

Hem tornat!I tots vius!(però força bruts)

• BushidoUsuari sumador12.608 12 166👍 529

Molt bé gent, ara que ja m'he dutxat i estic sopant, faré una petita crònica de l'acte d'avui.

S'ha de dir que hem arribat per la zona un xic tard, i hem hagut de preguntar a un punt d'informació. La cosa és que al final hem arribat a Can Pobla que era el lloc d'inici de l'excursió. El mateix lloc d'informació ens han dit que la cova d'en Manel estava just a sobre de Can Pobla. Doncs bé, hem començat a pujar i hem trobat una petita cova, que allò era més un cau que una altre cosa, jo hi he entrat i poca cosa hi havia allà dins. Després d'unes petites deliberacions ens hem ficat per un camí, i de casualitat hem trobat la cova del Frare, aquesta ja era més grandeta i hem entrat. La veritat és que molta profunditat no tenia. I fibnalment, després de mirar el mapa, ens hem ubicat bé i hem acabat trobant la cova del senyor Manel.

A mi personalment m'ha agradat molt la cova, m'ho he passat molt bé i he rigut molt. Al final ens hi hem endinsat el Tir-fix, el Bill el Llangardaix, el Proletari Català i jo, i hem estat molt estona per dins. Hem tingut un petit problema per sortir perquè hem passat dues vegades pel mateix lloc, la sortida ens l'ha indicat un home que ens hem trobatr a dins, estava un pél amagada. 

I ja era força tard i hem tornat, total, que la ruta no l'hem fet, però la cova si.

• Proletari català2.959 9 655👍 571

Crònica:

Vaig arribar a l'estació de zona universitària a les 9:45, vaig reconèixer en Bushido per la rova que duia, al cap de poc va arribar en Bill en llangardaix, amb el qual no hem parava de riure ja que tot ell és molt graciós, anava tot adormit i fa mòlta gràcia com parla. Desprès van arribar en tir fix i l'eskamarlana.

Bam fer camí cap a la Mola, mentre en Bushido ens parlava de nihilisme, en tir fix explicava acudits estúpids, a l'eskamarlana se l'i calava el cotxe, en Bill anava donant cops de cap maleint haver-se aixecat d'ora, i mentre a mi m'agafava un mareig que per poc no vomito.

Després de unes quantes equivocacions amb trobar la ruta degut a que estava mal senyalitzada, vam fer cap a la cova i vam constatar que l'aparcament no era l'únic que estava sense senyalitzar. Ve la ruta no estava senyalitzada, però la propietat privada que hi havia el mig si, així que vam arribar a les coves de Can frare amb comtes de les de Can Manel. Vam veure la cova de can frare, hi i vam dinar just davant.

En Bushido (que està fet tot un explorador elfic) va començar a buscar la cova amunt i avall amb una agilitat i rapidesa sobrehumana, fent salts de quatre metres amb baixada (i no exagero).

Al final vam decidir baixar, i a mig camí vam veure una senyal trencada on alguna persona molt considerada hi havia escrit amb permanent: Can Manel.

Vam entrar dins la cova tan sols amb una llanterna (no anavem en absolut preparats), als pocs metres l'eskamarlana es va sentir incòmode dins la cova i ens va esperar a fora.

Vam arribar a una petita sala (ja ven entrada la cova) i vam agafar l'únic camí que creiem que ens oferia, vam arribar al final de la cova on hi havia un doll ven gros al que jo vaig correr a llençar-mi, ve molts de vosaltres ja coneixeu la meva devoció pels dolls.

Vam fer mig camí, els passos ven estrets on gairebé no et podies moure i t'avies d'empènyer amb els talons, i arrossegar-te com un cuc, es van començar a fer molt passats per a tots menys per en Bushido, que es trobava com a casa. Al arribar de nou a la sala ens vam equivocar i vam agafar un altre camí que ens duia d'on veniem, vam arribar al final de la cova i ens vam donar comte de que ens aviem equivocat, vaig començar a pensar que d'alla no en sortiem, estava agoviat d'estar una hora i mitja en un ninxol de pedra i amb els genolls i els colzes adolorits, en bill i en tir fix també començaven a perdre els nervis, tots ens en vam donar compte i vam començar a bromejar i ens vam relaxar.

En Bushido va comentar la mala passada que l'hi estàvem fent a la pobre eskamarlana, que ens estava esperant allà fora d'es de feia hora i mitja, vaig caure amb que ella sàvia que jo duia un ganivet a la motxilla, i tots ens vam aterrir de imaginar-nos-la esperant-se amb el ganivet a la mà.  

Al tornar a la sala ens vam creuar amb un espeleòleg aficionat que anava amb els seus dos fills. Vam tornar a cometre el mateix error i al tornar-ho a intentar vam estar a punt de tornar-lo a cometre si no fos perquè ens vam tornar trobar l'espeleòleg de tornada.   

Vam sortir junts amb l'espeleòleg i ens vam fer una foto els cinc membres del racó, i després ens vam fer una foto amb l'espeleòleg i el seu fill.

Vam anar cap a Sabadell i vam fer una cerves-eta, uns calamars a la romana i unes braves al casal can capa blanca (un dels bars restaurants amb més qualitat i bon servei que hi ha a Sabadell). 

Després ens vam acomiadar i ens vam separar. Un dia magnífic i una millor companyia, vaig gaudir molt de la trobada. Deixo en l'aire la proposta de una calçotada. 

Per cert algú sap alguna altre manera de fer les frases amb passat? és que m'he agoviat molt de escriure: vam, vam, vam, vam ressona el cap i tot.... 

• Tir-fix11.669 16 172👍 4

com que acudits estúpids? pitjor quan vau començar a dir acudits negres . Lo del bushido dono fe de que no es exagerat. A vegades el veies volar pel teu costat .

La veritat es que m'ho vaig passar molt bé, vam riure molt i l'experiència de fer de cuc( no es gens exagerat, anàvem per forats que no cabien els dos braços junts i havies d'anar amb un per davant ) va ser molt espectacular. Moments de riure, tensió, alguna que altre discusió filosofico-política made in racó, les respectives critiques a alguns raconaires  i sobretot una excel·lent companyia! Va ser un dia rodo!!

Primer de tot, ets un exegerat amb això de que saltava 4 metres.

I en segon lloc, qui es va pensar en un primer moment amb la pobre Skamarlana va ser el Tir-fix, que jo estava tant emocinoat d'estar allà dins que no pensava en res més.

I per últim, has fet una crònica molt millor que la meva.

• Skarly4.429 9 481👍 3

Primer, ja tinc prou pena amb el meu nick com perquè me'l canviïs

Segon....no era castellar, era Matadepera on vam fer el cafè.

I calia dir que se'm calava el cotxe?

I no em va fer res esperar-me fora, vaig fer una migdiada i vaig estar prenent el sol  

• Josep-Dencàs32.886 11 24👍 3.292

Fins on vau arribar de la cova, ho podrieu assenyalar al mapa?

Em faig un embolic com ho expliques

Al mapa de dalt es veu sencera

• Skarly4.429 9 481👍 3

No sé pas si amb l'il.luninació que portaven es deurien situar massa

• Proletari català2.959 9 655👍 571

Doncs la veritat que no reco-neixo massa la cova en el mapa, ves, tampoc és pas d'estranyar perquè vaig anar tota l'estona pràcticament a les fosques,  ve en aquest mapa:

http://1.bp.blogspot.com/_cHES-5W8bdc/TQ5-zEexvxI/AAAAAAAAMWU/ogywVINqMR8/s1600/img207.jpg

Jo diria que vam arribar fins al punt B, és a dir fins a galeries paral·leles, al lloc on vam donar mitja volta no semblava que s'hi pogués continuar (almenys sense mullar-te), hi vam avançar per unes petites cornises que hi havien als cantons per evitar mollar-nos (no va servir de res), i al veure que no es veia massa ve per continuar, baig fer un parell de fotos i vam fer marxa erera.

A les fotos es veia tot negre. 

Avera si un dia ens portes de coves i fem una ruta més llarga!

Vau arribar bastant més endins realment eh. Te mira, et faig un copiar i enganxar del que li he comentat a en bushido i a en Bill el Llangardaix, mirant amb el planol ho veuras:

Josep Dencàs escrigué (a en Bushido):

No creguis eh, pel que he llegit vau arribar força més endins del que creieu.

M'és dificil interpretar els llocs pel que dieu (i a banda perque fa anys que no hi vaig i tampoc la recordo al milimetre). En Proletari diu que vau arribar a les gal.leries paral.leles però no és així, no.

Pel que dieu vau arribar fins el Pas de les Riades (que és el lloc on hi ha aigua i als costats hi ha una cornisa estreta per on et pots enfilar i fer equilibris per no mullar-te (depen de lo alta que sigui l'aigua) .

Us va faltar recòrrer només el tram final, és a dir:

La resta del pas de les riades fins la bifurcació, aleshores podrieu haver vist la galeria del Vent (on hi ha el pas aquest estret en vertical que anomenava més amunt que és coneix com "la Planxa"), i la Galeria Santclimens. Per l'altra banda, podrieu haver vist també la Galeria GE.T.I.M. (que diria que és per on es va ficar en Llargandaix quan es va equivocar).

En total us deurien de faltar uns 200 metres per veure. La vau veure gairebé tota.

Josep-Dencàs escrigué (a en Bill el Llangardaix):
          Bill el Llangardaix escrigué:

Vam arribar, al passar per una galeria més gran amb les parets fangoses i molles (amb alguns tolls al terra)

A veure, jo fa molts anys que no he tornat a la cova del Manel però els records els tinc (tot i que a vegades no se si confonc alguna cosa perquè he fet bastantes coves i els records es barregen). De tota manera que el que vau fer va anar així:

La Galeria més gran de parets fangoses és la Sala CE Pirinenc que s'hi arriba despres del arrossegament aquell que hi apareixes per un forat de la paret que està a un metre o un metre i algo d'alçada i has de tirar-te avall tal com surts estirat d'alla dins. Del forat aquest dones a una saleta prèvia més estreta que la que ve despres que és la de les Galeries Paral.leles, al cap de res ets a la sala aquesta que dius que és la més gran de la cova, la Sala CE Pirinenc.

fins on es veia com un riuet/doll, però només ho vam mirar, crec que el proletari portava botes i hi va entrar una mica més.

Ok, de la Sala CE Pirinenc vau seguir per la Galeria GES del CMB que quan comença és com una continuació de la sala CE Pirinenc i vau arribar fins la bifurcació que a la esquerra tens la galeria del Pas de les Riades i a la dreta la Galeria GETIM.

Vau seguir per la del Pas de les Riades que és un us vau trobar l'aigua.

L'altre ramal... cagundéu, ere el primer cop que feia res semblant, ara sé que si em costa d'orientar-m'hi amb la llum d'un mòbil encara menys Però al final sort que no vaig sortir-ne,

Ok, quan vas sortir del pas de les Riades, en lloc de tirar cap a la dreta a la bifurcació vas tirar cap a l'esquerra i anar a buscar la Galeria GES del CMB, et vas fotre per la Galeria GETIM que fa uns 70 metres de fons i no te sortida

Proletari català escrigué:

Avera si un dia ens portes de coves i fem una ruta més llarga!

Un dia hi anem i el mateix dia fem la del Manel i la de la Simanya

I si algú de vosaltres s'anima i ve per aquí a la Nohuera podem fer la Cova del Tabac de Camarassa o la Cova Negra de Tragó (a Canelles, Os de Balaguer) que es poden fer totes dues a peu pla també (la de Tragó te de tant en tant visites organitzades pagant però jo se per on colar-me dins .

Cova del Tabac:

Cova Negra de Tragó:

• __25047__7.206 9

I que vam sortir-ne més bruts que un femer

• DixieUsuari sumador38.164 16 16👍 69

Proletari català escrigué:

Bam fer camí cap a la Mola, mentre en Bushido ens parlava de nihilisme, en tir fix explicava acudits estúpids, a l'eskamarlana se l'i calava el cotxe, en Bill anava donant cops de cap maleint haver-se aixecat d'ora, i mentre a mi m'agafava un mareig que per poc no vomito.

• Taran6.942 11 308

I com parla el Bill? m'ha picat la curiositat 

y mi amorcito quedo sepultada, en torres gemelas!!!

• Gnyee3.975 8 526

Fotos sisplau :_(

• Skarly4.429 9 481👍 3

Poques fotos vam fer. A mi se'm va acabar la bateria i en Bushido diria que no en va fer gaires. 

Igualment demà ja penjaré les meves, si m'enrecordo

Vam cometre el greu error de no portar la càmera dins de la cova

Vau arribar fins el punt en que la galeria s'inunda un tros i t'has d'enfilar per passar per la vora fent equilibris?

El tros que dieu estret suposo que és un que hi ha al poc d'entrar que es va arrossegat completament per terra (estirat completament) amb el sostre a ran del cap que tot i anar estirat es passa just que no et pots ni moure i s'ha d'anar avançant i avançant així que gairebé no pots ni bellugar els braços fins que de repent surts a una sala però enlloc d'apareixer a ran de terra ho fas a un metre o un metre i poc de terra que has de sortir arrossegant-te i deixant-te caure cap avall?

En cas de que passessiu el tros inundat vau arribar a un tros que has de passar entre dos roques dret però encaixat entre les parets que algu gras no passaria?

I més enllà?

Cagumdena! m'hagués agradat venir!!!

Ja que no en tenen de la cova en penjo jo de les que hi ha per la xarxa:

Un article d'una exploració de la cova als anys 50 en la que van arribar fins els 630 metres de profunditat dels 932 metres que te actualment (si es que un dia no s'aconsegueix arribar més lluny)

MONTORIOL, J.; ASSENS, J.; ANDRÉS, O. (1955).- "El funcionamiento hidrológico actual del sistema hipogeo de La Canal de Can Pobla (Sant Llorenç del Munt, Barcelona)" Speleon (6-4):127-153

La cova es va descobrir ara fa 112 anys, el 1899

Collons, si què és llarga. Nosaltres no la vam fer sencera ni de conya.

No creguis eh, pel que he llegit vau arribar força més endins del que creieu.

M'és dificil interpretar els llocs pel que dieu (i a banda perque fa anys que no hi vaig i tampoc la recordo al milimetre). En Proletari diu que vau arribar a les gal.leries paral.leles però no és així, no.

Pel que dieu vau arribar fins el Pas de les Riades (que és el lloc on hi ha aigua i als costats hi ha una cornisa estreta per on et pots enfilar i fer equilibris per no mullar-te (depen de lo alta que sigui l'aigua) .

Us va faltar recòrrer només el tram final, és a dir:

La resta del pas de les riades fins la bifurcació, aleshores podrieu haver vist la galeria del Vent (on hi ha el pas aquest estret en vertical que anomenava més amunt que és coneix com "la Planxa"), i la Galeria Santclimens. Per l'altra banda, podrieu haver vist també la Galeria GE.T.I.M. (que diria que és per on es va ficar en Llargandaix quan es va equivocar).

En total us deurien de faltar uns 200 metres per veure. La vau veure gairebé tota.

Home no sé, el que si que recordo, és que jo vaig trobar una gal·leria que s'hi accedia pujant per un tros, i aquella no hi vam entrar, per tant encara ens faltarien coses per veure. Un altre dia hauria d'entrar amb temps i ficar-me per tots el forats.

La que pujava du al laberint del caos, no és massa recomanable la planta superior, no, és molt liosa. Jo només me l'he mirat pujant a dobar un cop d'ull des dels accesos sense ficar-me massa dins

Un dia hi tornem, i si voleu fem la Simanya el mateix dia i tot

El lloc d'informació on vam preguntar també ens van comentar la Simanya, però com ja anavem amb l'idea de l'altre i la ruta, doncs ja no vam mirar res d'ella. La veritat és que estaria bé fer un dia de coves.

Doncs a veure si el fem!

El mal de Sant Llorenç és que hi ha molt d'avenc i tret de la Simanya i la del Manel la resta de les que es poden fer a peu pla son curtetes. D'avencs si que n'hi ha de interessants, si, el mal és que els avencs a son més seriosos i cal anar ben equipat.

De fet en un dels avencs de Sant Llorenç encara hi ha segurament el cos d'un espeleoleg que es va perdre fa 3 anys i no l'han tornat a trobar més. Per allà dins d'algun deu de ser, i això que l'han buscat per molts llocs eh:

http://www.caudelguille.net/index.php?option=com_content&view=article&id=108:recerca-del-desaparegut-javier-garcia&catid=38

Home, tema preparat et refereixes a material i tal?

si, mterial per baixar els pous.

A partir de 2-3 metres d'alçada en pous ja cal dur material perqué, tot i tenir 2-3 metres només, sovint les parets son llises de l'aigua i et pots trobar que si baixes despres ja no pots pujar (evidentment hi ha alguns que no però tret de que se sapiga que és així arriscar-se és perillos). A banda de que sovint els pous son encara més fons i poden tenir desenes de metres inclus. Moltes vegades una cova pot sser horitzontal i poder-se fer a peu pla perfectament però a l'entrada te un pou vertical que ja impedeix accedir-hi tret de que duguis material, un cop salvat aquest obstacle es pot donar el cas de que la resta sigui tot ben fàcil. Com aquestes n'hi ha un munt i també de les que entres a peu pla fins que arriba un poyu i ja no pots seguir tot i que passat el pou la cova pot ser plana altre cop.

Bé, és complicat llavors, perquè s'ha de tenir material. Però bé, encara que fem només les altres també ens ho podem passar bé.

Si, i tant, i segons com jo una mica de material tinc també, el tema es que per tots no en tindria pas i tampoc no es plan de fer invents i fer les coses de manera precària i poder donar lloc a accidents.

De coves planes també n'hi ha, no ens les acabarem pas totes!

Home, s'ha de dir, que amb una corda ja es pot anar fent. Al poble haviem baixat per alguna cova amb una corda de carro lligada a una pedra. Però bé, potser amb material així reduiriem el nombre de gent que voldria venir.

Si, be, amb una corda i millor encara amb un arnés un parell de mosquetons i un vuit, ja es por fer molt. Lo que si que s'ha de fer es saber be a quina cova o avenc es va i conèixer la planta i l'alçat i a poder ser llegir una ressenya a veure com es i tal perquè clar, si no es sap el fons dels pous, arriscar-se amb mitjans preecaris és perillós.

De tota manera és el que dius, poca gent aniria si anessim en plan precari a arriscar-nos i tal. Lo millor realment si es vol fer coves i tal és comprar una mica de material que tampoc es tant car i no fer gaires temeritats perquè el mal que te un avenc o una cova a diferència de l'escalada és que una caiguda tonta en la que et puguis trencar algo et pot dur males consequències perquè igual no pots sortir i a saber quan vindra algú. Altra cosa és dir sempre a algú exactament on vas per si veu que no tornes avisar i, sobretot, no anar sol.

Volia penjar alguna fotografia, però les he mirat i a part de les que sortim nosaltres (que evidentment no posaré) les altres no valen gaire la pena.

Publicitat

Fòrums

• 9.252.478 missatges
  • 219.501 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat