Publicitat

Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

On aconseguir un mapa comarcal dels Països Catalans?

lo gambusí22.931 12 56👍 11

Hola!

Estic interessat en aconseguir un mapa comarcal dels PPCC prou gran -format pòster, per exemple- i no sé on podria comprar-ne un. Sé que la revista Presència fa temps va donar-ne o vendre'n algun, però a dia d'avui no sé on trobar-ho.

Algú podria ajudar-me?

Gràcies!

Respostes

Configuració
  • __24795__15.050 9

Què barbaritat, deu persones que es posen d'acord en votar negativament un comentari que és una veritat tan gran com la Sagrada Família, perquè dieu-me on estàn reflectits els països en eixe mapa?

• tolomón10.615 9 198👍 7.053

Ahi pots vore els Països Catalans.

• Hanzel und Gretyl5.226 10 412👍 1.727

Mira que eres pesat.

No veus que t'han votat negatiu per cansino?

• Bismut83.920 16 2👍 3

El tema del fòrum és clar. El pots ajudar? no oi? doncs deixa de fer-te la víctima i de tocar els collons.

• Ecat4.076 14 516

Si posés País Català estaries més tranquil o encara bramaries més?

• __24795__15.050 9

A vore, jo no pose ni deixe de posar. Ja he dit que a mi, l'únic sentit que té un mapa del territori dSaG+MMIF és el lingüistic. No trobe cap sentit a un altre que no siga el de la pura extensió territorial d'una llengua i els seus dialectes.

Simplement que em crida l'atenció, per dir-ho d'alguna manera, que la majoria dels mapes politics dels (anomenats) Països Catalans, siguen comarcals i no facen reflex d'eixos països, ni en el grafisme ni en la retolació. I sempre acabe preguntant-me si els dits països seran les vuitanta i tantes comarques i no els que jo crec que són. 

• Trinxant10.986 8 189👍 3.164

Repeteixo el post de la pàgina anterior per si no es veu: un mapa comarcal del País Valencià necessita imprescindiblement la divisió provincial? Si ha de ser COMARCAL la resta no té cap importància.

sempre buscant tres potes al gat

• __24795__15.050 9

Va, a vore si deixem ja tancat este tema:

Naturalment que si un mapa és comarcal, és comarcal. I l'important són les comarques.

El problema és que quan es fan mapes dels PPCC, la majoria són comarcals, vés quina casualitat.

Es poden fer mapes comarcals, de ciutats, de rius o del que siga. Però normalment, els mapes solen ser polítics o geogràfics.

Si són geogràfics recullen els accidents (rius, muntanyes, costa, etc.) més importants.

Si són polítics solen recollir totes les divisions polítiques existents, nacions, regions, comarques, ciutats i pobles.

En el cas d'un territori no reconegut políticament com a nació, la divisió política del mapa vindria a recollir aquelles divisions administratives i polítiques que proposen els que volen el seu reconeiximent.

I vet ací que en nou de cada deu mapes polítics dels PPCC només hi veus que comarques. Curiosament és una mapa dels països sense països.

On són els països? No hi són perquè no es contemplen en el futur. Es fa un plural (provisional): països per a fer entrar el que de debó importa: catalans.

Ja ho va deixar ben clar Fuster en el full de ruta del pancatalanisme:

"Tindrem dret a esperar -per molt llunyana que se'ns presenti aquesta esperança-, que un dia serà suficient dir català per al.ludir a la nostra condició de poble únic, i agregar-hi una precisió comarcal per localitzar la cosa o persona de què es tracti. Les actuals "regions" poden esvair-se i només el fet radical de la comarca i el fet general de la comunitat idiomàtica i civil seran importants"

Joan Fuster. Qüestió de noms. Barcelona 1961.

• Trinxant10.986 8 189👍 3.164

Per mi un mapa comarcal sense més línies divisòries o de perquè tants mapes dels Països Catalans són així no és significatiu de res, tan sols de què és un reflex de com la comarca és rellevant en el nostre imaginari nacional. De fet comarques com la Cerdanya, la Terra Alta o l'Alta Ribagorça es consideren que es troben a cavall d'algunes d'aquestes línies divisòries d'ordre superior, i llavors serien una nosa. Però bé sempre ens suposes a tots menys innocents, però jo ho deixaria aquí.

Una pregunta que no hi té res a veure. Quina opinió en tens d'en Fuster? no ha aportat res positiu des del teu punt de vista? Ho pregunto per curiositat, ja que no tinc bases per revatre't.

• __24795__15.050 9

Sincerament a mi m'agrada parlar poc de Fuster. És un tema dolorós per a mi. Jo he segut fusterià a mort. Tinc tota la seua obra i l'he llegida moltes vegades. Li he retut sempre veneració i gairebé vaig plorar en el seu enterrament.

Amb el temps i la revisió del seu vessant civico-polític (al marge de la ingent talla intel.lectual de la seua obra en general), em vaig adonar de còm es va equivocar profundament amb el seu poble. I dic, equivocar, perquè sempre li presupose un interés sincer pel seu país que ell mateix qualificava d'obsessiu.

Seria molt llarg d'explicar. Simplificant molt, el seu gran error és no confiar en el seu poble, el valencià. La seua anàlisi parteix de la societat valenciana dels anys cinquanta, un país rural, semi-analfabet, amorf, esquarterat provincialment i abassegat per la dictadura feixista espanyola. De cara al futur, només va veure més possibilitat que sumar-se al nacionalisme català que romania vigorós i bategant sota el mantell franquista. Als anys cinquanta, pensar en un nacionalisme valencià i una via futura de recuperació nacional estrictament valenciana, podia semblar una broma pesada.

Va optar per la via catalana tot i que suposara, de fet, la dissolució del quasi cadavèric país heretat del vell regne medieval i es va equivocar.

La societat valenciana va evolucinar en les dècades següents d'una manera que ni ell sospitava, convertint-se en un país industrialitzat, urbanitzat, de cinc milions d'habitants i una capital que ja no és aquell poble gran tancat en el Camí de Trànsits, sinó que apunta cap a una mitjana-gran ciutat europea.

La societat valenciana va evolucionar i ell no. Massa orgull i massa compromisos el van atenallar de per vida.

• Jordi_Supporter1.827 10 887👍 12

Conec bastanta gent del Presència i et puc assegurar que si els hi envies un correu electrònic te'n poden enviar alguns. Això si els hi queden mapes.

• lo gambusí22.931 12 56👍 11

Moltes gràcies a tothom!

• Guardià del Castell2 8

Molt fàcil! Has de trucar a l'empresa Pidiscat, telèfon 93-285.31.21, que comercialitza el mapa físic i comarcal dels Països Catalans.

Aquesta és una edició excelent, feta pel prestigiós geògraf i professor de la Universitat de Perpinyà Joan Becat.

L'editorial és Vicens Vives, que mai ha volgut publicar aquest mapa en el seu catàleg de productes, per certs perjudicis polítics i culturals...

Al revers del mapa comarcal hi ha un onteressantíssim mapa que mostra l'evolució dels estats europeus durant el segle XX.

Un mapa indispensable per qualsevol escola i institut del país.

Aprofiteu que en queden poques unitats i pel què sé les venen a preu de cost!

• Nowel13.411 9 155👍 1.357

Escolta gambusi, jo tinc 100 mapes dels PPCC posters que shaurien de repartir en casals i ateneus

en vos un o dos?

el pare nowel és aki

Publicitat

Fòrums

• 9.189.941 missatges
  • 217.340 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat