Fòrum
Considereu els catalans del sud, catalans de segona?
"«Catalunya», altrament, és un mot compacte que, esgrimit de les Corberes al Segura i del Cinca a Menorca, esdevé una pedra, una arma no susceptible de desviacions estrictament culturals, indigerible per als espanyols, i impracticable pels catalans implicats amb la consideració de Catalunya com a regió autònoma d’Espanya. I si algun català central potser té «escrúpols» de dir-nos, per exemple als valencians, que som part de Catalunya, cal respondre que allò que hauria de provocar-li una veritable preocupació és el fet de considerar els del sud no tan catalans com ell, és a dir, catalans de segona, que és el que passa realment quan es nega la condició de català i es nega el nom de Catalunya als habitants de la perifèria" . És molt senzill: Digueu-li Catalunya de Josep Guia.
Respostes
Configuraciótxevi
Deixem afegir que com a tals tenen una sèrie de deures, i nosaltres com a catalans de primera tenim una sèrie de drets.
Front Patriòtic
Tots som catalans, de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó.
I si a algú no li agrada, que agafi una calavera, una pinta i li dibuixi la ratlla al mig.
Soriguer
I si a algú no li agrada, que agafi una calavera, una pinta i li dibuixi la ratlla al mig.
jonaldinho
tots els catalans, ja siguin del nord, centre o sud, som tots catalans per iguals, som catalans no espanyols!! que aixó d'ha de tenir en compte. mai hi hauràn baralles entre germans
Pirinarra
Jo no els considero catalans de segona als del sud, encara que és evident que ho són, més concretament, de 2aB.
emili_cat_33
Lo que trobo de segona, o de tercera o de quarta: este tipus de preguntes que no van enlloc i ratllen l'absurd d'una manera tan flagrant que fan venir ganes de cagar!
Visquen les TERRES DE L'EBRE!
Indepenacionalista
Són catalans dels Països Catalans (el seu gentilici és català/ana).
Ara bé, catalans de Catalunya per mi no ho són, són valencians alhora que catalans (però dels països catalans).
Una confederació de Països Catalans formada pels següents països: Catalunya (inclosa la Catalunya del Nord, òbviament), el País Valencià i les Illes balears. També podríem incloure l'Alguer, però no com a país.
Això no implica que siguin catalans de segona, són catalans dels Països Catalans del mateix nivell que ho som nosaltres.
EDITO: M'havia deixat el cas d'Andorra. Personalment crec que hauria de formar part de Catalunya, però ja que és un estat, no em faria res que continuessin tenint el seu estatus actual.
⬆
Anem a pams ... Catalans. En Senderi (per mi es un, que ven, molt bons combinats de Senderi en sa Taverna) I ens diu que que amb astúcia marquen......
A veure jo diria amb gangsterisme. La meva percepció personal es que es una orquestra dissenyada per a cantar el seu recital. i posar a fora els altres. I aixo no oblidem amb cert suport del Racó; inclús tenim moderadors de València.com. fent l'Apatxe per aquí al Racó (amb consentiment) i segons usuaris com el que die en diumenge "no mos fareu catalans" repetida i matxaconament , que amb tota probabilitat fou un dels tres: (no m'ho ant volgut aclarir) O fou en Roig de Metil o en Polisero o Mutxamalallet. Aixi de clar. I aixi, jugant amb les cartes marcades, es fàcil imposar lo que un vulgui. (Peró no a mi dear) Es lo que digue Proudom "en un Estat de Setge qualsevol ase por governar. I imposar ses idees per tronadesi disparatades que siguin .
Tinc un retret per el Racó Català. (ell, en te moltissims amb i de mi)
Alguns Valencians cansats i fastiguejats de insults tergiversacions i destrucció de ses ideals i llengua, venen al Racó confiant (si se'm permet el símil) com una oreneta cansada de un llaguissim i horrible viatge de sorna burla i blasfemia i pensen fer niuada temporal en una paret i casa amiga, com la cigonya en un gentil campanar. I de sobte veuen que se'ls foragite (per els de dalt nomenats) li trenquen els seu just fet niu i si poden li trenquen les ales, per sa destrucció. I aixo passe al Racó amb els gàngsters nomenats. i els seus segon usuaris que fan servir. per destruir traïdorament i preferentment a altres Valencians.
I aixo fa mal al cor, al menys als que encara no s'ens ha secat.
El missatge dels Països Catalans es irrebatible i cap gàngster regionalista i blavero el podrà destruir mai. Perquè no poden d'entrar en en nostres cors i d'alli el protegim per demà fer-ho realitat.
EL MISSATGE ES TAN CLAR I PUR QUE ES IRREBATIBLE, SI EN LLIBERTAT, ES PER NOS ADOPTAT:
UNA CONFEDERACIO. ... PAISOS CATALANS
TRES PAÏSOS ... ... ... ... MALLORCA PRINCIPAT + CATALUNYA NORD I VALÈNCIA
UNA PARLA . ... ... ... ... CATALÀ
UNA IRREVOCABLE LLEI.. TOTS IGUALS I TOS DIFERENTS.
Així es de fàcil així de simple es pot explicar lo que sentim en nostre cor. Com diu el Senyor:
La veritat ens fa lliures...I mes Forts que mai.
Qui vulgui seguir aquest bellíssim somni i a la vegada realitat momes ho te que sentir al seu cor i lluitar per ells. qui no cap problema companys. ampla teniu a Castellà. com petit egoista i mesquí el insomni regionalista de Ensaïmada, barretina i mascleta.
Que tal: VISCA ELS PAISOS CATALANS.
Com digué Als Estats Units,la nacio mes poderosa de la Terra.
" Un dia"... (el Reverent M. L. King): "Un dia"... Tot Junts Vencerem.
https://www.youtube.com/watch?v=AE0TrL5Vo8o