Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

J.M. Ximenis, CUP Arenys de Munt "entenem que Catalunya són els Països Catalans"

pensa_i_actua!15.847 13 114👍 6.792

—La pregunta que es va respondre a la consulta feia referència a Catalunya com a subjecte de la independència. Per què no s’hi va posar el terme Països Catalans?

—Perquè entenem que Catalunya són els Països Catalans. És a dir, entenem «Catalunya» com a «nació catalana», no pas com a «Principat de Catalunya». De fet, en Josep Guia ha escrit uns quants llibres en aquest sentit, i nosaltres tenim aquest referent. Per això vam jugar una mica amb el nom. Sabíem que era complicat posar-hi «Països Catalans» perquè molta gent aquí potser no ho entendria tant, i si hi posàvem «Principat de Catalunya», excloíem. En posar-hi «Catalunya», qui ho interpretés com a Principat vindria a votar i, alhora, empràvem el terme en el sentit estricte que Josep Guia recull en els seus llibres (i també Joan Fuster, en la famosa «qüestió de noms»). Val a dir que em sembla que ara la pregunta canvia i el terme serà «nació catalana». Una mica hem avançat. Cal tenir present que sembla que faci molt de temps, però en realitat quan plantegem la pregunta tot just és el juny d’aquest any! I en aquests mesos ja hem evolucionat.

extret de: Lluita 269

Respostes

Configuració
  • xaviri4.466 12 474

Per mi si interpreta "Catalunya" com a PPCC, i interpreta "dins de la Unió Europea" com a dins de la Internacional Obrera m'és igual.

L'important és que els termes Catalunya i Unió Europea estiguin a la pregunta, després "cada loco con su tema".

• l'ultratge2.286 9 770

i perquè és important que el terme "Unió Europea" estigui a la pregunta?  a mi no m'agrada que hi sigui, penso que si no hi sortís seria més acceptable per a tothom, ja que a molta gent no el convenç això de Unió Europea.

i el terme "Catalunya" ha estat substituït per "Nació Catalana" de manera que tothom ho pot interpretar com més li vingui de gust, i d'aquesta manera s'obren portes a valència i balears.

• xaviri4.466 12 474

És increïble. Realment al·lucino amb alguns dels vostres comentaris. 

• l'ultratge2.286 9 770

per? 

no he dit la meva opinió, tan sols una visió objectiva al respecte

• xaviri4.466 12 474

Doncs objectivament jo trobo que el 70% dels que voten habitualment a les eleccions ho fan per partits que volen trobar-se dins de la UE. També penso objectivament que del 30% restant la majoria passa del tema i només un 10% com a molt no els hi agrada la UE. Penso objectivament que estar fora de la UE és fer la campanya a la puta espanya quan puguem fer un referendum i aquest serà un dels únics arguments que ells en faran de bandera (ja que queda molt malament que el seu argument sigui el boicot als productes catalans).

El tema de nació catalana és com tu vulguis interpretable. Però si voleu manipular-lo i fer que la gent pensi que es refereix als PPCC esteu relament tarats. Dóna idea de un pancatalanisme extrem i, que fareu? Annexionar el PV i les IB per les armes?

Segueixo al·lucinant. Ens voleu treure la il·lusió dels referendums d'Arenys i manipular-nos. Per sort el moviment sobiranista no està en poder de les CUP si no ja hem begut oli. Totalment fora de la realitat. Espero que quan sigui l'hora els partits que manin siguin Rcat, CyU i E. perquè com les CUP vulguin ficar la pota oblidem-nos de la independència i a seguir dins de la puta espanya.

• l'ultratge2.286 9 770

tu entens el que vols i com vols

1: no he dit en cap moment que no hagi d'estar dins la unió europea, simplement que no cal que consti en la pregunta de la consulta.

2: posar Nació Catalana per a que tothom ho interpreti com bonament vulgui i més li agradi és ser un pancatalanista, volen annexar al pv i les ib per les armes, i nosequantes flipades més? deixa la droga, troll.

3:  "Ens voleu treure la il·lusió dels referendums d'Arenys i manipular-nos." les drogues d'avui en dia són molt dolentes..

en serio, només fas que dir tonteries.

• xaviri4.466 12 474

De moment aqui els únics que fan el joc als espanyols són les CUP i les seves anades d'olla.

- la UE cal que consti a la pregunta perquè la gent que vagi a votar ho fagi amb la seguretat que no ens embarquem a una aventura a la babalà. Si la UE no consta a la pregunta i la gent pensa que la independència ens portarà a fora amb la inseguretat que comporta no votarà afirmativament.

- actualment la pregunta es farà majoritàriament al Principat. Que pinta la idea dels PPCC com a nació catalana en la nostra independència. Que coi significa? Us penseu realment que la gent interpreta nació catalana com a PPCC?

- I tant que ens voleu treure la il·lusió. El moviment ha de ser de tots, i això significa una única pregunta consensuada entre tots. Lamentable les diferents preguntes que dóna més escletxes que seguretat. Des de que es va fer el referendum d'Arenys tenim la il·lusió que tot anirà bé, i surten els de les CUP cada 2 x 3 amb les seves collonades de nens petits que no representen ni un 10% virtual i menys d'1 % electoral.

Deixeu les drogues vosaltres, si us plau, deixeu de fer el troll.

• l'ultratge2.286 9 770

què vol dir que us volem treure l'il·lusió? si això de les consultes ho va començar la CUP d'Arenys de Munt

a veure, abans de dir les tonteries que estàs dient pensa amb el cap

• xaviri4.466 12 474

Doncs que inútils. Serà que les van començar les CUP i les van acabar altres, perquè oi que a la pregunta hi era la UE i el terme Catalunya?.

I això de la il·lusió va perquè els referendums vull una alta participació i guanyar-los, les bajanades de les CUP van en sentit contrari.

• l'ultratge2.286 9 770

tiu tu saps del que estàs parlant? a mi em dona la sensació que no, que parles per parlar, critiques per que et creus que ets millor que ningú

doncs mira, que et donguin pel cul a tu i a la teva puta merda de visió subnormal de la gran feina que està fent la CUP pel país.

fills de puta com tu que només van a tocar els collons no els volem ni per anar a votar a la consulta.

INDEPENDENTISTES UNITS (siguin d'on siguin, pensin com pensin) (tu no entres dins d'aquest sac)

• xaviri4.466 12 474

La gent que insulta a altres independentistes no mereixen cap respecte. Per sort les CUP són on toca.

Trànquil que aniré a votar, ja t'he dit que ni tu ni les CUP em pendreu la il·lusió de veure una Catalunya fora de la puta espanya. 

• l'ultratge2.286 9 770
                      La gent que insulta a altres independentistes no mereixen cap respecte. 
                      no sé si te n'adones però ets TU i només TU l'únic que està insultant altres independentistes.
                    • xaviri4.466 12 474

Si de cas he insultat a una organització independentista.

Si per dir que objectivament em sembla totalment fora de la realitat les coses que planteja (més que res per resultats electorals) us poseu com una moto jo no tinc la culpa. Els temes dels PPCC i de la UE m'exasperen, és fer cert joc als espanyols que s'oposen. Les consultes es fan per a guanyar-les, i repeteixo que em sembla que les CUP van per un altre camí.

Un altre tema és l'actuació dels components de les CUP en l'àmbit municipal. de fet, no tinc cap problema en votar-los a les eleccions locals perquè són gent compromesa i suposen un canvi.

La veritat no sé perquè us poseu d'aquesta manera, només cal debatre. potser en el debat ens acalorem (i jo el primer) però tampoc cal un atac tan salvatge i dir-me fill de puta, espanyol, subnormal, etc... 

• Taran6.942 10 311

Discussions com aquestes són les que divideixen encara més l'esquerra.

Només us puc dir una cosa:

<ironia>

GRÀCIES.

</ironia>

• l'ultratge2.286 9 770

debat? pallasso, però si has començat a bombardejar indiscriminadament la feina de la cup, quin debat apart de l'odi pretens fomentar?

• xaviri4.466 12 474

Queda't amb el teu 0.1% de la població

• Independència i Comunisme23.085 14 55👍 625

Bé, m'enalegro.

Així és tanca aquest tema. Nació catalana és un bon mètode.

Internacionalment ens haurem de dir CATALONIA, agradi o no, perquè Catalan countries és una garrulada. A part, que jo defenso Catalunya, i la suposada megaestretagia per a que al PV ningú és cabregi, doncs no funciona gaire.

I sinó, doncs com amb la llengua.

internacionalment = Catalunya.

Al principat i illes = Catalunya.

Al PV = doncs si lo volen dir PPCC que li diguin.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 9.173.612 missatges
  • 216.712 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat