Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Raconaires alpinistes

gerd8.699 12 249👍 1.677

Aquest cap de setmana vaig a fer la pica i estic un pelet nerviós! Hi anem una colla de 15 de La Garriga i per gairebé tots és el nostre primer 3000. 

Què heu pujat i quines rutes heu fet (tant pels països com a qualsevol lloc)? 

Expliqueu les vostres experiències!

Respostes

Configuració
  • Revontuli1.736 13 915

Ep!

Jo la vaig fer farà 3 setmanes i tranquil que hi quedava poqueta neu, o sigui que a no ser que es posi a nevar no tindreu problemes.

Per quina vessant la fareu? Si la feu sense grimpar pel cim Verdaguer no tindreu problemes, com a molt amb la tartera que enfila de l'estany d'Estats.

• gerd8.699 12 249👍 1.677

La ruta que esmentes serà -segurament- la que farem, tot i que potser dels 15 uns quants ens animem i ens posem a grimpar per la carena. Hem anat trucant al refugi i, de moment, de neu no n'hi ha (a banda de als llocs on n'hi ha tot l'any).

• estàtics-estúpids1.447 9

Bé, jo era escolta (per certs motius ho vaig haver de deixar). L'any passat vaig fer el meu primer pic, el Moixeró (2 409 m), va ser una bona experiencia. Te'l recomano, per que hi ha fàcil accecsibilitat fins a un cert punt. El que més em va agradar es la part abans d'arribar al refugui, passes pel costat del riu i es una zona fesqueta. Llavors arribes a un tollet amb cascada i allí et pots banyar i dinar per que hi ha roques on t'hi pots asseure i es una zona fresquissima per estar. Desprès ja es pujada fins al refugi, i tens bones vistes però bastantes zones obertes i sense abres (caloooooooor). El refugi quan jo vaig anar estava en obres però no me'n queixo pas, si estava molt bé (la dutxa es a l'aire lliure, molt divertit xD) I desprès camí fins al cim, lo més gràcios es que quan arribes a dalt de tot et trobes les vaques per allà, i que et persegueixin i et busquin la motxilla  Et trobes un gran descampat i has de pujar una mica i pam ja està.

Crònica rara ho sé, però em feia il·lusió per que es l'únic pic que he fet

• lo gambusí22.935 12 57👍 11

Alpiniste no... excursioniste. Encara que m'agradaria provar-ho, però no tinc cap entrenament i m'obriria lo cap.

• emmacatalana2.511 12 731

Malauradament he intentat fer la pico dues vegades i no hem pogut! El primer cop perquè vam intentar-la fer pel Pic de Sotllo i érem una colla de 15 persones de 14 a 17 anys i el pas és força perillós des d'aquella banda i més amb tanta gent i d'aquesta edat.

El segon cop va ser l'estiu passat. Vam fer una ruta de 6 dies (100km) en la qual hi havia 2 pics, la Pica d'Estats i el Comapedrosa (cim més alt del principat d'andorra, 2900). Just el dia de la pica plovia a bots i barrals i no podíem quedar-nos-hi un dia més perquè havíem quedat al cap de 4 dies amb una noia que ens venia a buscar en cotxe. Va ser una llàstima.

L'únic 3000 que he aconseguit fer són els Bessiberris, te'ls recomano! A més, quan hi vaig anar jo hi havia plaques de neu (Juliol) que feien baixada, però no exagerada i vam baixar sobre les capel·lines ben depressa.

Altres pics que he fet pel Pirineu no són 3000 però valen molt la pena! (Pic de Peguera, Montardo, Pedraforca, Mont-roig, Gallina Pelada...)

• Revontuli1.736 13 915

Jo quan la vaig fer fa 3 setmanes també ens va ploure i no feia gaire bon temps però per sort el tram final es va aguantar força. El Besiberri també va ser el meu primer 3000!
      (Per cert, després d'haver-te preguntat per la imatge de la signatura fa mesos... En vau fer algun quan veu anar al Cervino/Matterhorn? xD)

• emmacatalana2.511 12 731

No no, som excursionistes no alpinistes! Vam somiar en fer el Monte-Rosso. Es veia tan bé el cim i tan rodonet, semblava com si quasibé no haguessis d'escalar. Vam fer una ruta de 1 dia perquè estàvem d'interrail i l'estada a Suïssa era curta. Vam agafar un trenet que pujava fins a 3000m, vam acampar allí sota un cel d'estrelles increïble, amb la porta de la tenda enfocada cap al Materhorn. Ens vam llevar i vam baixar a peu fins a Zermatt (el poble). Eren més de 2000m de desnivell. Per culpa d'això em van caure les ungles del peu!! Perquè se'm van clavar a la bamba (no dúiem botes perquè l'interrail era llarg i havíem de dur poc pes). Però els paissatges eren preciosos i a tots ens feia il·lusió dir que havíem caminat pels alps Suïssos! Tots ens vam quedar amb les ganes de tornar-hi!

• eleetta991 10

Els Bessiberris i les Agulles Realment són molt bonics!!!

• RobJCole14.716 13 135

sembla una cançó de joan miquel oliver... "raconaires, alpinistes, taxisteees, samuraaaais"

• eleetta991 10

La Pica d'Estats

Jo aquest any tinc moltes ganes de fer el Puigmal, que l'he atacat dues vegades però per problemes climatològics mai he pogut fer el cim... Sí, ja sé que no és gaire bonic, però és que és un repte personal!

• ac_llibertari1.609 11 949

Aquest cap de setmana passada vaig fer el Verdaguer i la Pica, que estan de costat i també eren els meus primers 3000. No ho vaig trobar gens complicat. Tens dues opcions pujar fent volta caminant tota l'estona o grimpar, nosaltres vem grimpar i va estar molt bé!

Edito: per cert, no hi havia neu, i feie molt bon temps, fins hi tot baixant ens vem banyar al llac de baix.

De moment he fet:

- Pedraforca (dues vegades)

- Tossa d'Alp

- Penyes Altes

- Excursions pel Port del compte, baixar per les tarteres...

- Excursions a Mont-rebei

Ara no me'n recordo si n'he fet algun més...

• eleetta991 10

Has fet la Travessa del Cadí o només vas anar a pujar el Penyes Altes?

• ac_llibertari1.609 11 949

Si no recordo malment vem anar de la Tossa d'Alp a Penyes Altes i vem tornar o una cosa similar, vem estar 8 hores caminant, i em sembla que vem fer algun altre cim de la zona però ara no recordo com es deie. Ja fa uns anys, va ser la meva primera excursió d'aquest tipus.

Edito: Recordo que vem pujar des de baix a una carretera un bon tros abans d'arribar al peu de la Tossa d'Alp vem anar a Penyes Altes i vem tornar i llavors vem fer la Tossa d'Alp.

• ventdeport1.337 10

El Monteixo, Montsent de Pallars i la travessa de Carros de Foc, que no és un cim pro deu ni do

• gerd8.699 12 249👍 1.677

Acabo d'arribar de fer la pica i ho recomano MOLTÍSSIM! De debò, em feia bastant més respecte del que de debò es mereixia: no pas per la bellesa de l'entorn, perquè en aquest sentit fins i tot m'he sorprès de les vistes increïbles, dels núvols per sota les muntanyes i de tots els llacs del voltant; sinó perquè després de pujar i baixar al mateix dia, he arribat a la conclusió que qualsevol persona no-absolutament-sedentària pot fer-la i passar-s'ho fantàsticament. A més, a 15 minuts des de la pica hi ha el pic de gabarró que és el punt de grimpada temerària/adrenalínica que va fer l'ascensió completa i perfecta!

Per a l'any vinent, cap a l'Aneto!

• *jOAkO*4.025 13 524

Hola!
    Jo també sóc alpinista aficionat, tot i que fa ben poc que estic fent muntanya i menys temps encara que em dedique a cotes altes. Per ara he fet alguns 3000 molt senzills de la zona de l'Aneto -el Rabadan, Tossa de Remuñe i Seil de Baque- i uns quants més del País Valencià. Forme part del grup de muntanya Viarany.
    Tot i que, per ara, faig més rutes de senderisme que altra cosa, cada cop estic agafant més ganes a fer pics... a poc a poc!

• llangot1.243 11

El meu currículum també és d'aficionat, compartit en bona part amb l'ac_llibertari

El Penyes Altes i la Tossa d'Alp en un dia, sortint de la collada de Tosses.

El Cadí dues vegades, una des del Pas dels Gosolans però pujant per la banda de la Seu, i l'altra per la Canal de Cristall, amb boira i pluja i una rasca que gelava la cua dels gossos.

El Pedraforca dues vegades, sempre fent la ruta tradicional sortint del refugi i passant pel Coll del Verdet.

La Pica d'Estats i el Pic Verdaguer feta el passat cap de setmana.

El Port del Compte, uns quants cops pujant-hi des de l'estació o des del Sucre.

El Cap del Verd, una muntanya de la Serra del Verd, al Solsonès, que queda just a sobre el poble de Sant Llorenç de Morunys. Fa 2282 metres i quan la puges fas més desnivell que al Pedraforca. Comences per un camí per dins el bosc fins al coll de Velitres, i després comences a pujar per una tartera molt pendent, et trobes una grimpada senzilla i al final és un cim de vaques. Molt recomanable, a part no hi ha mai ningú casi perquè no és gents coneguda.

I crec que no em deixo res.

• Malcontent2.185 10 796

Més que alpinista, excursionista.

He pujat sobretot pics del pirineu de Girona:

Gra de Fajol

Bastiments

Infern

Puigmal

Puigsacalm

Canigó

Pedraforca des de Gresolet

La resta pics menors, com el Turó de l'Home, Agudes, Montcau, la Mola, Sant Jeroni, etc...

Publicitat

Fòrums

• 9.251.411 missatges
  • 219.462 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat