Notícia

'Leche Pascual' diu que no empra el català a les tanques per motius econòmics

amena_31
amena_31
L'empresa "Grupo Leche Pascual" no empra el català a les tanques publicitàries de les seues campanyes, com per exemple la del producte "Pascual Funciona" (el nom que han adoptat els antics "Bio", després que la llei els obligués a deixar d'anomenar-se així) per una raó "purament econòmica". Així ho ha afirmat el responsable de relacions externes de la companyia a un usuari de Racó Català que va requerir-li explicacions via correu electrònic per aquesta mancança.

A la carta de resposta del Grupo Leche Pascual -això sí, en català- la companyia demana disculpes per retard en respondre i seguidament justifica l'omissió del català dels cartells publicitaris per un tema econòmic. Segons el responsable, "cada cartell conté 6 colors, per a cada color s'ha de crear un cilindre. Els cilindres són la part més cara de la producció dels cartells publicitaris. Si fem cartells en dos -sic- llengües, dupliquem el número de cilindres, en lloc de sis, en serien dotze, per això el cost de la producció seria el doble. Aquest n'és l'únic motiu".

A la resposta la companyia lletera afirma, però, respectar "la llengua pròpia de Catalunya,  Illes Balears i País Valencià" recordant que la mateixa campanya de Pascual Funciona s'ha fet "als mitjans audiovisuals habituals: ràdio i televisió, on sí que ha estat parlada i escrita en català" als mitjans de comunicació que empren aquesta llengua. Sorprenentment el responsable de relacions públiques del grup afirma seguidament que "la publicitat a la ràdio i la televisió és molt més cara que el mobiliari urbà"; "l'esforç pressupostari més important d'aquesta campanya sí que s'ha invertit en anuncis i espots en català". I diem sorprenentment perquè, si d'entrada afirma que la cartelleria no s'ha fet en català per temes econòmics, no és gaire coherent que després afirmi que la part més cara sí que l'han fet en català.

El que sembla evident és que en realitat el grup Pascual creu que fent la campanya només en castellà al nostre país no li suposarà cap reducció de les vendes. Tot i això, no cal anar gaires anys enrera per recordar que una decisió empresarial d'aquest mateix grup -deixar de comprar llet a les granjes del Principat- li va valdre un boicot dels consumidors catalans als seus productes. Un boicot que va fer rectificar la companyia, i que tot i això a dies d'avui molts catalans encara continuen practicant. A més a més, el Grupo Leche Pascual va ser una de les empreses que va denunciar el jove de Lloret, Èric Bertran, per haver-los demanat que etiquetessin els seus productes en català, i que va comportar que fos detingut i traslladat a Madrid, a l'Audiència Nacional, amb només 14 anys.

Ara, aquest afer de la campanya sense la llengua catalana no sembla que sigui la millor manera de recuperar la confiança dels consumidors. Tampoc no sembla que els interessi gaire fer-ho, és clar.

Opina

Configuració
Publicitat
Publicitat

Fòrums

  • 9.297.235 missatges
  • 221.134 temes
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat