Registrar-se
Recorda contrasenya

fòrums -> Actualitat

Alerta! Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

El règim feixista de Teheran, contra els defensors dels drets humans: hi hauran manifestacions de suport als represaliats?

712 lectures   74 respostes

L'Iran endureix l'assetjament a la Nobel de la pau Shirin Ebadi

L'ONU, la Unió Europea, els Estats Units i moltes organitzacions han demanat al govern que la protegeixi

L'advocada Shirin Ebadi, Nobel de la pau el 2003, viu des del final de desembre un dur assetjament per part del govern iranià. Ebadi és crítica amb l'actuació de les autoritats iranianes i ja havia estat detinguda anteriorment. La campanya en contra seu s'ha accentuat aquests últims dies: el Centre de Defensors dels Drets Humans que dirigeix va ser assaltat i clausurat per la policia, com també el bufet d'advocats que dirigeix.

A més, el govern l'acusa d'evasió fiscal, malgrat que Ebadi fa quinze anys que no accepta cobrar per exercir d'advocada.

Les autoritats han permès i han encoratjat manifestacions en contra seu perquè, segons que diuen, no s'ha pronunciat de manera prou clara contra els atacs israelians a Gaza.

L'1 de gener, prop de dues-centes persones van manifestar-se a l'exterior de casa seva, proferint-li amenaces de mort davant la mirada indiferent de la policia, a qui Ebadi havia alertat. L'advocada afirma que, darrerament, el govern ha utilitzat la situació a Gaza per acusar els defensors dels drets humans de tenir una posició pro-israeliana. Per Ebadi, l'única manera de resoldre la disputa és a través d'una negociació pacífica i amb la creació d'un estat palestí independent, segons que ha declarat a l'agència de notícies iraniana Fars News Agency.

Les Nacions Unides, la Unió Europea i els Estats Units, a més d'una vuitantena d'organitzacions internacionals, han fet una crida al govern iranià a aturar l'assetjament contra l'activista, i a garantir-ne la seguretat. Una crida que no ha estat escoltada. La resposta d'un portaveu iranià a la petició feta pel secretari general de l'ONU, Ban Ki-Moon, que va demanar protecció per a la premi Nobel, fou que no interferís en els afers interns del país.

El cas de Shirin Ebadi no és l'únic d'assetjament a defensors dels drets humans per part de les autoritats iranianes. Entre els centenars d'empresonats hi ha Mohammad Sadiq Kaboudvand, fundador de l'organització Drets Humans pel Kurdistan, que compleix una sentència de deu anys pel seu activisme.

Altres represaliats pel règim iranià, els homosexuals:

http://britandgrit.com/wp-content/uploads/2007/09/not_gay_00.jpg

http://farm2.static.flickr.com/1046/1450899986_356e6d775c_o.jpg

http://www.mererhetoric.com/images/irangayteens3.jpg

http://gayswithoutborders.files.wordpress.com/2007/12/gwb07iraq.jpg

http://www.thepeoplesvoice.org/cgi-bin/blogs/media/iraq_iran_gay.jpg

http://farm2.static.flickr.com/1053/1434462175_4eb8daf824_o.jpg

http://www.omdurman.org/cartoons/dictators.jpg

• Quina vergonya de gent.

No hi haurà manis perquè no està de moda, a més que a molts altres països estàn pitjor.

• Jo el que no entenc és per què, contra aquests genocides (o no són genocides), ningú no es manifesta a casa nostra. Un amic em comentava que un homosexual andalús, independentista d´esquerres, llençava crits A FAVOR d´aquest dictador: algú m´ho pot explicar?, perquè és que no entenc un colló, com és que entre les esquerres occidentals poden existir simpatitzants d´aquest home.

• No. Son solidaris amb el poble palestí.

• El que segur que no veuràs és ningú donant-li suport ni dient que obre fils perquè si fa una manifestació a favor perilla la seva integritat física.

A part, que prou vegades s'han condemnat lapidacions i demés tonteries de la lleia islàmica.

•  

No hi  hauran manifestacions.

no hi ha més cec que qui no vol veure.

• I què tal si ens posem a repassar els informes anuals d'Amnistia Internacional i esmentem absolutament tots els països que violen flagrantment i constantment els drets humans?

Per què esmentes Iran i no esmentes Arabia Saudí, Xina o Estats Units, per posar un parell d'exemples?

Doncs perquè a tu la situació dels drets humans a Iran t'importa tres parells de collons. No és casualitat que precisament ara surtis amb això, el que passa és que tu ets dels que els molesta profundament l'onada de solidaritat internacional vers Palestina, i com un bon hipòcrita ens dius que si ens manifestem pels Palestins per què no per altres causes. Causes per les que, insisteixo, tu ni has mogut ni mouràs un dit a la vida, perquè et són del tot indiferents.

En definitiva, estas utilitzant les víctimes dels abusos del règim iranià per autoafirmar-te en la teva posició. Quelcom absolutament repugnant si t'ho mires fredament. T'hauria de caure la cara de vergonya.

• A tu és qui t'hauria de caure la cara de vergonya, només un desvergonyit pot comparar les mancances de la democràcia dels EEUU amb la dictadura islamista de Teheran. Demagògic i pocassolta!

•  

Per què esmentes Iran i no esmentes Arabia Saudí, Xina o Estats Units, per posar un parell d'exemples?

Amnistia Internacional no té cap problema a criticar tots els països que cal criticar-los (com ha de ser), però creu-me si et dic que critica més Iran que no els EUA.

El cas de manca de crítica del món occidental a Aràbia Saudí, que no és que sigui governat per algú menys fanàtic. sí que és paradigmàtic, però.

• Jo al seu dia em vaig escriure amb un mexicà damnat a mort als USA, i vaig estar en contra de la invasió d´Irak; a la Xina, ja els critico més que a l´Iran, i contra l´Aràbia Saudí també m´he mostrat contrari. Alguns, només us manifesteu contra els EUA, perquè us importen una merda els drets humans, només us interessa tocar els collons als nordamericans.

• Per què esmentes Iran i no esmentes Arabia Saudí, Xina o Estats Units, per posar un parell d'exemples?

Per la mateixa raó que tu no hi poses Cuba Venezuela, Nicaragua oi altres paradissos.

Tu defenses el govern Iran perque la sort dels Iranians t'importa una merda... pero con antiamericans i això per tu es Suficient....

• Alex, sovint els fils s'inicien al vol d'una noticia publicada. Si cada cop que algú n'obre un, s'ha de repasar totes les hemoreteques del mon mundial per buscar noticies similars, correm el perill prou serios, de que els posts d'en Dencas, semblin ridiculs....per curts.

Podriem ente tots ser una mica mes equilibrats o ja ens esta bè fer com si paitisim una certa incontinencia verbal?.

El que diu CAT saps que es cert. Tambè n'hi han d'altres de veritats, es clar. Pero si ara parla d'aquesta, perque vols que no sigui dita?

No ho acabo d'entendre.

• No

Igual que encara no ha hagut cap manifestacio pel genocidi de Sudan ( allo si que es un genocidi ) amb centenars de milers de morts els ultims anys

Tampoc va haver manifestacions per Txetxenia

Ni tampoc recordo que es cremin banderes marroquins o turques i se´ls demani el boicot per temes com els saharauis o els kurds

Tampoc hi han manifestacions per les matanzes al Congo

Ni tampoc lers va haver quan Hamas va assessinar a centenars de gent propera a Al Fatah , fins i tot rematant els ferits als hospitals

Tampoc va haver manifesatacions per els atemptats de la India , ni ca pmostra de solidaritat envers les victimes

• Ja veus, els seguidors d´un equip turc de bàsquet, intentant agredir els jugadors d´un equip israelià, i titllant d´assassí Israel: no es recoden del que ells fan al kurdistan, dels bombardejos contra kurds al nord d´Irak, de l´ocupació il.legal d´una part de xipre... Tindran barra aquesta gent?

•  

Els pobres pijets "revolucionaris" tenen un cacao al cap monumental.

• El que flipo és amb els progres homosexuals, que després defensen aquesta mena de règims, on ells serien immediatament penjats; o algunes dones feministes. Increïble, però cert.

• El que és lamentable és que a aquests dos, a priori, no els uneix ideològicament res. És només l'odi als Estats Units. Per Chaves, l'odi als Estats Units passa per davant de les atrocitats d'aquest mal parit.

• siMF escrigué:

El que és lamentable és que a aquests dos, a priori, no els uneix ideològicament res. És només l'odi als Estats Units. Per Chaves, l'odi als Estats Units passa per davant de les atrocitats d'aquest mal parit.

Penso que allò que els uneix són més aviat qüestions estratègiques i energètiques, i no pas l'iodi contra els EUA. Lo de l'odi contra els EUA és el que venen els diaris, i sovint amb lletra petita surten els acords.

• no passa res, és la seua cultura

• Maniqueisme del que no sap que dir.

Això si, esper que sota el teu cinisme hipòcrita de pro-sionista sense arguments, no s'amagi l'intenció d'insinuar que qui està en contra de l'exterminació palestina te alguna simpatia per el monstre aquest.

El boig aquest per cert, mai ha donat suport als palestins, si no a Hamas, que son dues coses ben diferents.

Això si, que bojos com aquests gobernin a països com  Iran o Jordania segur que no te res a veure amb el sionisme i els seus crims.

Segur que no.

• M´agradaria que els que teniu tant clar que s´ha de diferenciar entre Hamas i palestins , tinguessiu igual de calr que s´ha de diferenciar entre govern d´Israel i Israelis 

I ja que sempre dieu que tota vida humana val el mateix , per variar algun dia fessiu alguna manifestacio pels sudanesos , els congolencs etc etc

• Així que he de diferenciar entre el govern d'Israel i els Israelians?? Extrany noi, tenint en compte que jo nomès parlo de "sionisme"....

Tu tambe ets dels de "si protesteu contra mi, protesteu contra tots".

Jo en canvi no t'he vist protestant contra el terrorisme Txetxen... pero no m'importa, per que jo si tenc arguments per defensar lo que dic, i no haig de recorrer al "amb mi, o contra mi", per mirar de donar-li una mica de coherencia.

• Tu no se , pero les manifestacions convocades tenen lemes com

Aturem ISrael 

Boicot a Israel

Israel genocida

No parlen ni de sionisme , ni de govern d´Israel

En tot cas no t´ho retrec a tu , que pel que veig no has anat a la manifestacio que era a les 5

• Ja vaig anar a totes les manifestacions contra la guerra d'Irak i hem varen "petar el cul", aixi que pas de manifestacions. Sobretot xq segur que estarà polititzada, o amb estelades, o estanqueres o merdes així.

De tota manera, que jo sàpiga, Hamàs actua en el seu nom, xq q Palestina no te estat.

En canvi Israel si.

La diferencia es grosa no creus?

A més a més, jo sempre he dit que Israel no hauria d'existir, i els jueus haurien de tornar a occident i retornar palestina al seus legitims anys.

Pero ja hem comformaria amb un estat Palestí/Israelià en pau, pero clar, el sionisme mai ha volgut.

• A més a més, jo sempre he dit que Israel no hauria d'existir, i els jueus haurien de tornar a occident

Et recordo que mes d´uan tercera part dels jueus israelians provenen ( directe o com a descendents ) de jueus que feia segles que vivien a Iran , Egipte , Jordania , Siria , Iraq i d´on van ser expulsats o van haver de fugir per no ser assessinats ?

Ho dic perque sempre voleu fer creure que els jueus israelians son tots descendents de jueus alemanys o polonesos

• Doncs a les manifestacions pro-palestines que s'estàn produïnt arreu d'Europa van acompanyades de banderoles de Hamàs i de Hizbul·là. Els manifestants europeus també son bojos? hipòcrites? o simplement burregos??

• Que jo sàpiga, els hipòcrites sou els qui defenseu Hamàs, que sí que són de la línia islamista iraniana. Quan Hamàs asssassinà centenars de membres d´Al Fatah, i de civils israelians, no heu protestat mai. Aquest és el vostre cinisme. Jo no he criticat els palestins, i demano una intervenció armada israeliana a Cijordània; només vull que Israel i tothom vaig contra Hamàs i Hezbol.là, també els àrabs palestins.

• I diuen que ningú no s´ha de ficar en els assumptes interns d´Iran, però ells sí que es volen ficar en els assumptes interns israelians. Hipocresia en estat pur.

• Una pregunta:

tu t'hi manifestaràs en contra?

doncs llavors no critiquis als altres per no fer-ho!

• Aviam, tampoc veiem manistacions dels pro-USA cada cop que la monarquia Saudí tortura i assassina un homosexual. No ens enganyèssim ara.

• Fem un tren de suport a Iran també

• vigila el que dius d'Iran, que els amics dels chavistes, son bons i demòcrates,  i sinó tot el lobby chavista del racó se't tirarà a sobre.

712 lectures   74 respostes

millors missatges