Registrar-se
Recorda contrasenya

fòrums -> Llengua, literatura i història

Alerta! Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Genealogia.

3128 lectures   114 respostes

Desprès d'intervenir en el fil "cognoms catalans acavats en -ol" he rebut missatges privats de diferents usuaris demanant-me coses sobre els seus cognoms, families i llinatges.

Per aixó obro aquest fil per tots els que vulgueu parlar sobre genealogia catalana, tingeu algun dubte o volgueu consultar alguna cosa.

• Això dels cognoms, com ja s'ha dit, és un caos i no té massa sentit analitzar-los per saber la pròpia procedència.

A més, si la cultura no hagués estat masclista i els pares poguessin triar quins dels seus quatre congnoms posar al fill i en quin ordre (com es pot fer ara ja), un podria tenir els cognoms de qualsevol dels seus avant-passats: dos pares, quatre avis, vuit besavis, setze rebesavis, trenta-dos rerebesavis, etc.

Jo per exemple podria tenir un cognom castellà i un altre de francès, i en canvi en tinc un de català i l'altre d'origen gallec.

• D'on venen els cognoms Català, Carratalà i Recatalà? Són molt típics només a la Plana Baixa (sobretot de la Vilavella i Nules).

• Vaig intentar fer l'arbre genealògic de la meva familia, primer vaig anar a Bcn al registre, vaig trobar la partida de defunció del meu besavi que vaig saber que era nat a Canet de Mar, vaig anar allà al registre i vaig trobar la seva partida de naixament i vaig veure que el seu pare si no vaig errat era de Vic, vaig anar a  vic i allà em van dir que a la guerra civil havien cremat el registre eclesiàstic...

com ho he de fer per seguir més endarrera? Quin programa utilitzes per registrar els teus avenços? ho fas en una web per poder-ho fer públic i si així ajudes a altres persones que siguin familiars llunyans i anant endarrera puguin trobar una branca comuna...