fòrums -> Política
Alerta! Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.
La CUP i PxC voten junts per privatitzar serveis publics...
Aquesta noticia l'he llegit a osona.com, en contra del que molts pogueu pensar, no la penjo per fer sang del pacte aquest, la penjo, pq els mes puristes entre els puristes entenguin que molts cops fer politica es mullar-se, i que quan es fa politica, es fan coses que no son 100% coincidents amb el teu pensament, pero no per aixo, ara la CUP pasara a ser un partit de traidors botiflers o aburgestas dretans que privatizen drets socials i que estan al servei del capital... a mesura qeu al CUP creixi, us anireu trobant amb noticies com aquesta, llavors alguns haureu de decidir si trencar amb la CUP i fer un altre partit encara mes pur, o seguir en el partit que mes o menys lliga amb el que vosaltres desitjeu. Aquest article el firma algu de IC, i m'agradaria trobar la opinio de la CUP de vic, sobre aquest tema, que potser es ben diferent
El govern de Vic pacta la privatització de les escoles bressol amb CUP i PxC
Per entendre'ns, a Vic s'assajarà allò que tan bé feia l'Artur Mas quan era conseller en cap: treure diners de l'escola pública per a donar subvencions a fons perdut a determinades escoles d'èlit. Insisteixo, la novetat és que la CUP, a canvi d’introduir en els estatuts de la fundació la presencia de membres de l’oposició en el patronat (suposo que per a supervisar el repartiment a les entitats privades dels diners públics que s’hi abocaran), s'apunti a aquests arguments neoliberals que busquen no només el desprestigi dels serveis públics sino la mercantilització de tot el que es pugui comprar i vendre ( als Estat Units el president Bush ha privatitzat fins i tot la guerra, contractant per a la seva aventura iraquiana enormes contingents de mercenaris).
En definitiva m'entristeix veure com tot l'arc consistorial s'afegeix als arguments de la dreta sense fer ni la més mínima reflexió crítica. Penso que està triomfant un cert fonamentalisme neoliberal que ofereix com a "sentit comú" el que és únicament un apriorisme ideològic. A Vic hi havia dues propostes concretes per a fer funcionar aquestes tres llars i crear-ne de noves: la creació d'un Isntitut Municipal d'Educació i la creació d'una Fundació amb la Universitat de Vic, les dues garantien independència, transperència i bona qualitat pedagògica. Ni CiU ni cap dels altres grups municipals n'han volgut saber res. Pensen que és millor apostar per una fundació privada que evadirà el control públic, perquè d eno ser així ningú l’hagués proposat.
Al final el primer tinent d'alcalde, Xavier Solà, que representa el sector més dretà del govern municipal, va reblar el clau dels arguments comparant l'educació dels nens amb la recollida d'escombraries. Això evidencia el seu interès per l'educació, cap ni un. Això sí amb el suport de la resta de grups municipals, excepte d’ICV-EuiA.
-
No cal dir res més, veritat? Espero que hi hagi reflexió.
-
Jo tampoc ho trobo tan catastròfic, i m'explico, a veure què me'n dius:
El vot de la CUP, des d'un punt de vista teòric, no es correspon amb el què s'espera d'ells. Ara bé, com que la privatització s'anava a fer igualment, les dues opcions REALS, i per tant NO N'HI HAVIA CAP ALTRA, CAP NI UNA, eren les següents:
Vot negatiu de la CUP -----> Privatització de les escoles bressol, sense participació dels partits.
Vot positiu de la CUP ------> Privatització de les escoles bressol, amb participació dels partits (i de la CUP també).
Essent així la situació, fent per tant un anàlisi realista de la situació, la millor opció era la que ha votat la CUP. Vull recordar-vos que una de les bases del Marxisme és l'anàlisi de la realitat, i l'actuació en funció d'aquesta realitat i de la correlació de forces.
Si aquesta reforma hagués depengut del vot de la CUP, això sí que hagués estat una baixada de pantalons imperdonable. Però com que la CUP en aquesta situació no pintava res, no tenia cap marge d'actuació, el què s'ha fet era l'única opció viable.-
Home, hi havia la via de l'abstenció. Però en tot cas és un bon dilema ja que aquesta opció comportaria la privatització total. Era triar entre coherència de partit, fet que comportava privatizació, o benefici pel poble votant una privatització amb el control dels partits. Bé, política real. -
Ben expressat i totalment d'acord amb aquest punt de vista.
-
-
-
es el que te la politica real, quan es tenen responsabilitats s´han de pendre decisions que potser no son del teu agrat. És molt facil anar amb la pancarteta del no a tot, pots agrupar al teu entorn una parroquia de fidels, pero no es surt d´aquí.
Pels arguments exposats per la regidora, a mi hem sembla una bona decisió, ara la CUP serà present en una fundació i podrar dir la seva sobre la gestió de TOTES les escoles bressol de Vic. -
Pel que veig, els que critiquen ERC per votar amb tal partit, ara defensen les CUP per votar amb el pitjor de tots jajajjajaja...
Aquí es veu que uns, més que defensar els seus principis defensen marques comercials (EI) i odien a la competència (ERC). Tan és el que faci l'EI sempre hi estaran d'acord.
Fanàtics malalts, això sou.
P.S: A mi no em pareix malament que hagin votat amb PxC, tot el contrari, el que em pareix malament és l'hipocresia del sector (foraster, ho sou) comunista de l'independentisme.-
MallorCAT escrigué:P.S: A mi no em pareix malament que hagin votat amb PxC,
Clar que no t'importaria, tu penses igual que ells.
-
No menut, si fora per jo tots els de PxC acabarien dins un camp de ...... (cebes? patates? concentraalgunacosamés...)etc.
Igual que tots els espanyols que formen part de l'EI.-
Uauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ets un autèntic tipus dur, eh!MallorCAT escrigué:Igual que tots els espanyols que formen part de l'EI.
-
No sóc dur. Però un espanyol és un espanyol sigui del PP, del PSOE, del PSM o de l'EI. I sempre serà un espanyol.
-
Molt bé.
I en què te bases per dir que la gent de l'EI és espanyola?
-
Llegeix bé. Jo no dic que la gent de l'Ei sigui espanyola, dic que hi ha espanyols dins la EI, i no ho pots negar.
-
Insistixo, explica'm en què te bases per considerar alguna gent de l'EI espanyola.
-
Mobutu sen va a viure als Estats units, ell vé de l'Àfrica. Aprèn anglès, ell és americà???
Tu te'n vas a londres i aprens anglès, ets anglès. Els teus fills per neixer a una terra seran anglesos????? Seran catalans com tu.
Dedueix el que vull dir.
El que es flipant és que aquí, arribes i et llogues un piset i ja ets català..... Per vosaltres qualsevol es català.
Si fossim com els països normals el nostre poble no desapareixeria.
P.S: Mira els irlandesos, són irlandesos a EEUU, són irlandesos allà on siguin. Hagin nascut on sigui i visquin on sigui, si els seus pares són irlandesos ells són irlandesos.
-
-
-
-
-
-
-
-
Si cada comentari que et veig ha de ser per fotre's de la gent, per què perds el temps? Em faré repetitiu perquè ja ho ha dit moltíssima gent abans. El lema del Racó és llegeix, pensa i opina. Per què vas directament al tercer?
-
No m'enfot de la gent. Has llegit els mil escrits de comunistes insultant directament a la gent d'ERC per arribar a acords amb altres formacions?????? Per què no ho critiques tu a n'això. Ara ells ho fan, i tothom a callar, és el millor que pot passar.
Jo llegesc, pens, i llavors opin, el teu problema és que tu només veus les meves opinions, jajjajaja...
SH.
-
-
-
Privatització? No era col·lectivització? Hahahahaha!!
-
Em sembla una cagada.
-
Jo, basant-me en el que he llegit i sense conéixer el cas de primera mà, ho trobe totalment justificat, el que passa és que molts dels qui ho estan justificant criticarien ERC per fer el mateix.
S'ha de ser coherent.
I que vos quede clar, això també és reformisme.
fòrums
Els mossos intenten detenir Uriel Bertran fins que se n'adonen que és diputat (6)
1a Assemblea Oberta del Grup Promotor de la CUP de València (0)
[Rugby] TOP 14 2011-2012 / H CUP / Campionat Europeu (297)
Torna a desaparèixer la bandera espanyola del balcó de l'Ajuntament de Sant Pol de Mar (23)
Comarques o poblacions amb un percentatge més alt de catalanoparlants (26)
Presentació de la CUP d'Esplugues de Llobregat al Casal de Cultura Robert Brillas: DIJOUS 24M (11)
Paul Krugman: Un boig perillós. (43)
Assemblea Nacional Catalana - Moviment per la Independència [Fil oficial] (334)
Un 30% dels graduats en enginyeria indis no sap resoldre problemes matemàtics senzills (61)
Total de missatges: 4.344.881
Total de temes: 159.960

Opina
Configuració |