Publicitat
Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Tpecniques per fer "xuletes" i copiar

De qui còpies?
no copio mai
25 (40.32%)

de la xuleta
17 (27.42%)

les dos primeres opcions
13 (20.97%)

dels que estan al meu voltant
7 (11.29%)

__20258__ (40 missatges)
obro aquest fòrum x tenir idees noves x fer xuletes pk si fas servir sempre la mateixa t'acaben pillan...

MERCI

Respostes

Configuració
  • Kaya (24729 missatges)
    Sempre n'he fet i sempre en faré. Mai m'han pillat, i així vaig aprovant. Tècnica? Bàsicament un parell de trossos de paper, me'ls plastifico amb celo perquè no se senti el sorollet del paper al moure'l o arrugar-lo i el poso sota l'examen, si ve el profe me la poso guardada dins la ma. Últimament fai servir molt una tènica que em va força bé. Sentada fent el control arrepenjo les cames a la cadira del de davant per lo qual quedo com estirada, poso la xuleta al mig de les cames i la vaig treient quan no hi és el profe i quan ve me la torno a posar entre les cames. A veure qui és el guapo o la guapa que em diu que obri les cames. 
  • Gagarin (4257 missatges)
    mai he sabut copiar. em posa molt nerviós quan em copien a mi o em pregunten algo. sempre em poso a algun lloc on el profe em pugui veure per que els demés no em toquin la moral.

(casi) sempre aprovo
  • __17731__ (18485 missatges)

Un record que encara tinc a la memòria del meu segon d'ESO és d'un company nascut a la URSS que havia d'anar a recuperació de tot el segon trimestre de tecnologia i va apuntar-se tots els temes d'aquest trimestre fil per randa en una xuleta. La lletra era petita, però la xuleta feia uns 4 cm d'amplada per 50 de llargada. Per enganxar els diferents folis, ho va forrar tot amb aironfix.
    Això sí, el van arreplegar i després la professora ens mostrava amb orgull tan magna xuleta.

Després també recordo alguna vegada haver estat dibuixant amb els companys la pissarra amb tot de paranoies (des de estelades a "t'estimo paula!"), i enmig, els noms i dades claus relacionats amb fletxes. Era com tenir un esquema-resum del tema a l'abast.

Més tard, al segon cicle d'ESO, els professors ens miraven força més i les tècniques van millorar. Al respatlle de la cadira del del davant hi apuntàvem el tema. I àdhuc recordo en un examen d'aquells que tocaven tant els collons de verbs irregulars d'anglès, que tres companys van comprar-se un bolígraf d'aquells amb calendari, i van imprimir la taula completa dels verbs que havíem estudiat (uns 40) reduïda i la hi van enganxar. El seu èxit va ser brutal.
    Malauradament, vaig haver de cesar perquè en un examen de música on m'hi jugava aprovar el curs, perquè tenia un trimestre suspès, un d'aprovat, i el tercer trimestre -que era quan feia l'examen- tenia un cinc o així de mitjana a espera d'aquest examen, el professor em va enxampar una xuleta a l'estoig (mai se m'ha donat bé dissimular). Per sort, el tio em va treure la xuleta i va deixar-me seguir l'examen com si res.

I avui mateix la professora de català ens ha ensenyat una xuleta que un alumne seu (té un grup de la UAC, que són en general els espanyols i els que tenen dificultats d'aprenentatge) li havia donat. La persona en qüestió havia tret l'etiqueta al típex i l'havia escanejada. Un cop en format digital, la lletra petita que indica la composició, orígen, normes de seguretat, etc. l'havia eliminada i l'havia cobert del mateix color que la capa basa de l'etiqueta. I llavors, a sobre, la informació de la xuleta. Això imprès i posat al típex m'imagino que deu ésser mortal!

Ara a primer de batxillerat acostumo a apuntar dades, petits esquemes i dates a la taula i a la mà, i apart d'això a tots els examens es parla una mica en veu baixa.

Pels que dieu que és aprofitar-se de la feina dels altres, opino que la companyonia entre estudiants no pot fer més que ajudar-nos a tots. Sempre estaré disposat a ajudar un company que ho necessiti. Do ut des, facio ut facias.

*Edito: la tècnica del típex és com això http://www.youtube.com/watch?v=NpQZDJ2fGnI però amb un típex, que és un element força més habitual en una aula o un estoig.

• Mar i cel (5244 missatges)
    A mi les xuletes mai em van agradar...em posava massa nerviosa i poques vegades les feia servir  de totes maneres, jo era de les de peperet escrit i a l'estoig. Tinc una carpeta i tot al pc que posa "xuletes" 
  • Arare (3399 missatges)
    m'he fet xuletes a història perquè mai recordava les dates, alguna a tecnologia i para de comptar. Odio que em copiin, perquè em poso molt nerviosa i trigo molt més a fer l'examen, i odio les persones que es fan xuletes i a sobre et copien idesprés treuen més bona nota i et diuen: tia tia que he aprovat! què t'ha passat  tu? aii que anem perdent facultats. aquest tipus de persones són vomitives.

Vaig deixar de copiar el dia que me'n vaig adonar que treia més bona nota estudiant una miqueta i aprenent a fer bons exàmens que tenint una xuleta i confiar que em donaria la resposta a tot.

L'orgull de treure un 9 o 10 amb mèrit, no t'el treu ningú!

I sí, xuletes i copiar-se és de perdedors.

Publicitat
Publicitat

Novetats

Fòrums

• 5.092.772 missatges
  • 189.496 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Publicitat