Registrar-se
Recorda contrasenya

fòrums -> Actualitat

Alerta! Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

PSM i la RENOVACIÓ

146 lectures   17 respostes
On xerren del psm i també hi ha simpatitzants, gràcies a aquest forum els del PSM escriuen als diaris, col-laboreu i informeu-vos...
http://www.balearweb.com/forum/viewforum.php?f=2

• El fort enfrontament sobre l'augment d'ERC a les illes , fa que els votant del PSM es desmarquin de tal partit per unir-se a l'altre , i es molt visible veure els d'ERC criticant l'estancament del PSM dins el provincianisme, i voler aglutinar la dreta i l'esquerra a les eleccions eruopeas anant amb Geleusca, i això va fer un descens de votant dins el PSM .
    En fi un tema complicat de resoldre ja que a les illes tenim un partit de dretes Unió Mallorquina , que jo diria que a les pròximes eleccions aquets cauràn en picat per aliarse amb el PP, i dues esquerres nacionalistes. Un conflicte que es fa visible entre les JERC i les JEN.
    Els militants i simpatitzants del PSM veuen el perill que pot suposar tot això, i la remodelació d'idees es costant dins el partit. Així com els nombrosos articles d'aquets als diaris per justificar i defensar postures.

• N'estàs segur que UM baixarà a les properes eleccions? De fet, a les eleccions espanyoles, tot i no tenir cap opció de treure cap diputat, va pujar en vots i %.

Crec que UM va fer un bon cop d'efecte amb allò dels premis que farà el Consell de Mallorca i si IB3 és correcte en el tema lingüística ja haurà fet bastant. Pel que fa a les carreteres i els altres projectes contra el medi ambient, crec que no fan res més que seguir la seva ideologia liberal i dretana.

Salut!

• fa poc es va dir que ERC i PSM es volien ajuntar, com està aquesta proposta, la tiraran endavant?

• UM ha pujat??? serà per pocs vots més...pe`ro no tenc molta informació sobre això, jo el que sabia es que anava malament .
      El pacte de ERC i PSM es dubtos, jo esper que la seva divisió no ens afecti als votants, per ara hi ha petites discusions i enfrontaments entre ells però no ho tenc molt clar la situació actual.

• A veure, l'opció de que ERC i PSM s'ajuntin està com estava, amb la proposta per part d'ERC damunt la taula i esperant a que el PSM digui alguna cosa. L'únic que es sap es que ERC està per la unitat, el PSM continua sense posicionar-se. Respecte a UM vaja si ha pujat, i mes tenguent en compte que eren europees. UM es continua destacant a mallorca, on ja supera al PSM. Sincerament crec que el tema d'infraestructures no afecta gens al seu votant, el votant d'UM es tan fatxa com el del PP!!!!! l'únic bo que pot passar es que segueixin traient vot al PP pel costat regionalista.
        Au idò, salut!!!!

• "UM es continua destacant a mallorca, on ja supera al PSM."

M'agradaria saber més del tema teniu documents que ho confrimin?

• A les autonòmiques balears del 2003 el PSM va quedar per primera vegada a la història per sota d'Unió Mallorquina a l'illa de Mallorca (no en el conjunt de les Illes Balears i Pitiüses):

• viletà, em pots dir quina és eixa proposta de pacte? Perque si no recordo malament ERC oferí a les europees un pacte amb el PSM a canvi de dispondre a les llistes del PSM bons llocs per poder entrar al Parlament Balear a les eleccions del 2007.

Algo inacceptable si mirem la poca força que hui en dia encara té ERC a les illes balears.

• Tú a la teua. La culpa de todo la tiene Yoko Ono.

• No ho dus massa be. ERC oferí un pacte al PSM a llarg termini, no a canvi de disposar de bons llocs a les llistes del PSM, sinò, com és lògic a qualsevol pacte, de fer llistes conjuntes. Respecte al que dius de que es inacceptable "Algo inacceptable si mirem la poca força que hui en dia encara té ERC a les illes balears", et record que a les darreres eleccions europees ERC superà els 7000 vots a les illes Balears i Pitiüses, i el PSM no arribà als 9000... vaja, crec que la superioritat no és ni molt manco tan abismal. El que ofereix ERC ara és una federació de partits, a l'estil PSM-ERC o el que es trobàs més adient, el PSM encara no ha dit res però. Si a algú se li ocorre una solució millor que la digui, però jo no ve9ig gaires alternatives.

Salut!

• el qui no ho porta massa bé eres tú. El PSM va fer un comunicat rebujant la proposta d'ERC per voler disposar a les eleccions del 2007 de bons llocs per entrar com a diputats al Parlament Balear.

Vols que utilitze els teus arguments sobre les eleccions europees? Catalunya està perduda. El PSOE i el PP s'imposen amb claredat als partits nacionalistes catalans.
                  Vinga va, no me faigues riure, si el nacionalisme a Les Illes està en 15.000 vots i al PV en 30.000 millor que pleguem, no trobes?

I teu torno a repetir, ERC va saber mobilitzar el seu electorat i partits com CIU, PSM, Bloc, o BNG no.

• M'ho dius o m'ho contes? jo he tengut la proposta a les mans, i me l'he llegida de la primera a la darrera lletra. No em diguis que no ho duc be, pq conec el tema 200 vegades mes que tu. Tu llegeix els comunicats del PSM i creu el que vulguis, m'has demanat i te contestat el que hi ha. treu les conclusions que vulguis. I respecte a la mobilització de l'electorat, en que bases el suport a un partit si no es an això? o sigui, el PSM pot tenir tot el suport teòric que vulguis, però si el dia de les eleccions no van a votar, ja m'explicaras de que els hi serveix...

• si no te fa res, meu pots passar eixes propostes al PSM? M'agradaria tindre informació de les dos parts.

Pel que fa a la mobilització.... millor no parlar-ne. ERC té molts diners, poder mediàtic a tot l'estat espanyol... és normal que haja pogut aguantar sense problemes 3 eleccions consecutives en menos d'un any.

Jo partixo de les eleccions autònomiques, que és el que realment importa i no les altres puix almenys els valencians sempre votem en clau espanyola (supose que igual que la societat mallorquina).

De moment el potencial d'ERC és d'uns 7.000 vots a les illes, en canvi el partit Autòcton n'he té moltisims milers més

• El PSOE encara més i com el PSM no vol canviar la comunitat autònoma per utopies varies i que els mallorquins no entendrien i fa més de 20 anys que lluiten pel "País" tampoc volen molestar més del compte. EL PSIB-PSOE és doncs el que ens convé. De fet el qui ha sagnat més al PSM han estat aquests. Preu per preu sabates grosses

• Jo som illenc tb i la veritat és que putetja un poc haver de triar entre erc o psm. Ara mateix, amb la poca definició de la seua ideologia (psm) em decantaria per erc, xò també hi ha que tenir en compte que el psm té més possibilitats de fer cosa i que quan han tingut poder per ajudar a la identitat catalana ho han fet.

La veritat és que s'haurien d'arrivar a ajuntar totalment, tot fent una gran campanya mediàtica (òbviament), i que deixin ben clar a tothom què volen per les Illes i per els PPCC. Per cert, ERC guanyaria vots a les Illes si s'anomenés ERPC, no només a les Illes sino arreu, està clar. ( a més és contradictori que s'expressin emprant ppcc i el nom emprat sigui ERC ). Pas d'ERC, ERPV i ERIB, el mateix nom per tot allà on es presenti i que aglutini a tothom.

146 lectures   17 respostes

millors missatges