fòrums -> Actualitat
Alerta! Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.
JO INMIGRANT, JO CATALA.
Bona Tarda Companys...
Avans de res vol presentar-me.....
Em dic Joan....soc fill de pare catala i mare argentina i fa any i mig que visc a CATALUNYA.
El meu pare va neixer a Barcelona i amb 2 anys va a arribar a la Argentina, i malgrat aixo parla catala! Va aprender la llengua sense escoles ni practicament cap llibre.....simplement perque els meus avis estimaban molt la terra.
El meu avi (que es del Pais Valencia) no va anar mai a la escola perque a els 8 anys ja traballaba...i malgrat aixo....PARLA CATALA !.
Jo de petit anaba a casa de ells i sempre em cantaben alguna cançoneta i me agradabe escoltar l meu avi cuan em parlaba de la Guerra i la seva vida en CATALUNYA....
El sufrio mucho, muchisimo diria yo....... miseria,emigracion,guerra,postguerra,desarraigo,discriminacion....hasta "luchò" diariamente en Buenos Aires cuando lo llamaban....."el gallego de la panaderia"...
Formò su familia sin inculcar ninguna ideologia politica....simplemente transmitiò el amor a la familia y a su amada CATALUNYA i su querido BARÇA!
" El Yayo Juan " ya no està con nosotros nos abandonò en Enero a los 94 años. Pero sus valores estan aun en mi.
GRACIES YAYO....!!!
Las circunstancias de la vida hicieron que ahora este viviendo aqui....en su tierra estimada que tanto me contaba de pequeño.
Lo primero que hice al llegar fue "abrirme"....escuchar, leer, visitar museos.....conocer la cultura y la historia de esta tierra que tanto me "sonaba pero tan poco conocia".
Ara.....em sento mes català que moltisima gent que visc aqui de tota la vida.
Amb respecte a el tema de la inmigracio, la educacio de llengua i cultura....es molt dificil......simplement jo crec que ARA es EL MOMENT...i que res es perdut i tot es encara per guanyar!
FINS LA VICTORIA SEMPRE //*//

Opina
Configuració |