fòrums -> Música, cinema, art i espectacle
Alerta! Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.
[Escola Multimedia al Racó de Gralla]
També crec que molta gent (com jo) que estem aprenent no hem fet mai solfeig ni res d'això, i estaria bé que ens escrivissiu com fare jo ara:
Començo jo:
Il'nana:
MI LA LA
MI RE RE
MI DO DO
MI RE MI
MI LA LA
MI RE RE
MI DO DO
SI LA
LA SI DO
RE MI LA
SI DO DO
SI LA
Senyor Ramon / No volem ser:
re si do re mi do do do mi re si
re si do re mi do do do re si
sol mi mi mi mi mi mi mi sol' fa mi mi re
si re re re re re mi re do si la sol
Marxa Baridana (som d'aquí som d'alla som la gent del baridà...)
re si sol re si sol re si sol si sol si la la si do do si re do si la si do si la sol
re re re re re (rapid) mi re do si la la si do re do si la si do si la si la sol
Ja se que si no et saps el ritme de la canço no la pots tocar, però si posem cançons conegudes, amb el que he donat jo ja et treus alguna coseta...
Va artistes de la gralla, animeu-vos i passeu les cançons traduides en notes!
PER CERT:
Pels que esteu aprenent, aquí us passo un link que us diu com fer les notes principals, està de conya de veritat:
http://www.lagralla.info/flash/musica.swf

Amunt i música popular!
-
Algu s'ha plantejat que la millor manera de tocar un instrument és anant a classe i llegint partitures? En altres paraules us imagineu un fòrum de violinistes on es passesin cançons dient la si re fa?? H
-
Si que és la millor opció si, però a mi per exemple, em costa molt llegir les partitures i per això demano les notes
-
doncs si t'hi poses a la llarga ho faras bé i a més et molarà el doble perquè podras fer moltissimes cançons més, ja ho veuras, no és tan difícil!
-
Teniu raó! pro la gràcia de la Gralla és precissament la tradició de l'instrument, i si ve hi ha qui la toca potser en pla més professional (grallers de castellers, i grups culturals) i després estem els que la toquem perquè no és gaire dificil i ens agrada... evidentment això és pot fer amb la Gralla i pocs instruments més!
-
home precisament els grallers de castellers no és la cosa més professional que hi ha, tenint en compte que moltes colles tenen els seus pròpis...però si que val a dir que si busques trobes colles que sonen molt bé
per exemple aqui-
crec que corria el cd per casa,sonen de pm, diria que els grallers de ribes van col·laborar en una cançó...
-
Jaja ok! nose si toquen bé o no... no fa gaire que toco la gralla, i de musica... (la de cole..) pro em referia que hi ha gent que més o menys treballa la Gralla, i després hi ha l'altre col·lectiu que la toca per passar l'estona...
I aquesta és la gràcia de la Gralla
-
-
-
dubto que els antics grallers de pobles sabessin solfeig, i tocaven genial igualment.
-
-
Una mica de pràctica!! Només és això! I després te val molt la pena, de veritat. Pensa que sempre que vulgues, podras aprendre cançons pel teu compte sols llegint partitures que pugues trobar a internet o que te puguen passar. A més, adquiriràs molta agilitat mental!
-
Clar es millor acostumar-t'hi!! Llavors podràs llegir qualsevol cançó i no hauràs d perdre temps escrivint les notes a baix!!
-
-
Totalment d'acord
-
em pagues les classes?...
no dic que sigui la millor opció obviament, però ajuda si tens la melodia al cap.. a més és més fàcil qeu llegir les partitures.
tots no hem tingut la sort d'haver fet solfeig, tot i que m'encantaria apendre'n, és una cosa que actualment està a fora de les meues possibiltiats.
No m'agrada la crítica que has fet.
-
Dona però normalment si vas amb un grup de grallers t'ensenyen a tocar l'instrument i les classes són molt barates... O gratis!! A natros no ens cobren res per ensenyar-nos-en! Suposo que deu dependre del lloc però al lloc on n'apren ma germana pague una quota a l'any per ser de l'associació i res mes!
-
-
Te podria contar cada cosa dels violinites... mal exemple has posat!!

No, però tens raó. Jo dóno classes de dolçaina, i sempre insistixo en que s'ha de combinar el tocar de memòria amb el saber llegir partitures. Així, en un moment que interesse, puc passar als alumnes una partitura i que me la porten estudiada.
És molt interessant, de veritat.
-
-
Algú té les note d'alguna cançó de mago de Oz per a gralla?
Moltes gràcies
-
Bones, mireu-vos aquest video i viam si algù em sap dir quina cançó és que provare de buscar-la!
Merci!
http://www.youtube.com/watch?v=kBfYe_3pR6c&mode=related&search=
-
Ni idea deu ser alguna peça de caramelles del poble o així

http://www.youtube.com/watch?v=kBfYe_3pR6c&mode=related&search=
-
-
Algú em podria posar les notes de la muixeranga?? és que tinc complicacions car no m'arriben les notes.
-
-
-
Que noi, ja te l'has tret??
Prepara la bufera!!
A mi sempre m'ha agradat aquesta canço, i vaig mirar de treure-me'la pero ho vaig donar per impossible.
Aquesta setmana he agafat la partitura i auu , me l'he tret, amb el re de la ocatava de dalt i tot !!!
El que passa es que amb una sola veu no keda del tot bé.
-
-
-
-
Algú té la partitura d'El ball de la civada? L'he buscada per Gralla Skamot i no l'he trobada...
-
A veure si em podeu ajudar, l'altre dia vaig sentir a una cercavila una cançó que cantava quan era petita i estava buscant la partitura però no recordo el títol, sé que la lletra deia alguna cosa així: "ei, bugi, bugi, ei! i ara piquem de mans"
A veure si algú sap de quina cançó parlo.
-
Jo vui afegir la cançó tmb de l'estil tradicional i per petits.. que diu axí:
"som, som, som, els cavallers, llers, llers, i el que no digui rés.. tiruriruriruriru... etc.."
Wno viam si algù sap el títol com a mínim..!!
Salut!
-
BOOGIE-WOOGIE
(tradicional nord-americana)
Hey boogie-woogie, hey, hey boogie-woogie, hey hey,
hey boogie-woogie, hey, i ara piquem de mans.
Amb la ma a dintre, i amb la ma a fora,
amb la ma a dintre i la fem rodar,
ballem el boogie-woogie mitja volta ja,
i ara piquem de mans, hey.
Amb el peu a dintre ...
Amb el cap a dintre ...
Vinga Joan passem la guitarra,
que faré un parell de relliscades aquí
que quedarà tothom al.lucinat. Somhi.
Què et sembla aixó? Fantàstic Toni!
Amb el cul a dintre ...
Amb la panxa a dintre ...
Diria que la partitura és aquesta però no ho sé del cert:
Un pèl tard la resposta
Però el teu missatge m'ha recordat les meves classes de multimèdia de parvulari i l'he buscada
-
A la meva colla de geganters la toquem!
Aprofito la lletra de l'Ishbb per posar-la al costat!
DO LA SOL LA DO (Hey boogie-woogie)
DO LA SOL LA SOL (hey, hey boogie-woogie)
SOL SOL SOL LA SI DO (i ara piquem de mans)
SOL SOL DO DO DO MI (Amb la ma a dintre)
SOL SOL DO DO LA SOL (i amb la ma a fora)
SOL SOL DO DO DO MI (amb la ma a dintre)
SOL SOL DO DO DO (i la fem rodar)
SOL DO DO DO DO DO MI (ballem el boogie-woogie)
SOL SOL DO DO DO DO (mitja volta ja)
SOL SOL SOL LA SI DO (i ara piquem de mans)
(i es va repetint!)
^^
-
-
Tots els que no sabeu solfeig podrieu fer l'esforç d'aprendre'n. El fet de no saber llegir vos limita moltíssim. A més a més, en aquest cas, teniu la sort que la gran majoria de cançons que es solen interpretar amb la gralla o la dolçaina no requreixen un alt nivell musical. Animeu-vos, no costa tant.
-
Eiiiiiii!
Que pugi aquest fil
-
M´ha servit de molta utilitat, si algu en te alguna més que la posi.
Gràcies
-
-
ah, ja que estic per aquí, algú sap on puc trobar la partitura de " a la sombra d'una alzina"? em sembla que es diu així... la que tinc és del punt de trobada però no em va bé, pq és per tocar amb dos dits, i la primera que vaig fer servir era només per un dit ( l'he perdut)...total que m'estic fent un lio...i desgraciant la cançó...
ai no és per gralla, és per acordió....però no vull obrir un fil per això...
-
estelada82 escrigué:ah, ja que estic per aquí, algú sap on puc trobar la partitura de " a la sombra d'una alzina"?
Mira http://www.mariadelmonte.com
-
-
Tots els forats tapats quina nota és? És que aviat tindré una gralla i m'aniria bé saber-ho per aprendre'n.-
-
Merci, ara ja podré començar! Bé, primer m'he de comprar la gralla
!
-
tu ets de cerdanyola oi?, si vulguessis podriem quedar o algo i toquem juntes, jo estic en un pis d'estudiants a Sant Cugat i em fa pal anar a tocar sola :(
-
-
-
-
Aprofito per fer una pregunta sobre el món de la gralla:
Amb quin tipus de canya toqueu, de dolçaina o originària de gralla? I algú en sap construir bé?
Per cert, algú es sap alguna cançó maca que sigui d'entrada a la plaça?
-
Algú té les notes de la Internacinal? Es que intento treure-la però no me'n surto...
merci! -
Edito el comentari perquè no sé què he fet que se m'ha repetit...

-
Algú sap les notes de "El rei vol corona"???
Gràcies, gran fòrum!!
-
En el disc dels 20 anys de la Dharma hi ha una cançó que es diu 'la Patum', on els grallers de l'Acord toquen una cançó força coneguda, abans del 'No volem ser'.
sabeu el seu nom?
Gràcies!
fòrums
soldat britànic decapitat al mig del carrer a Londres (192)
Nike vesteix a l'estàtua de Colóm del Barça per a promocionar la nova samarreta... (117)
Extrema dreta, Alba Daurada vol ser com Hezbol·là (1)
Espanya amenaça de retirar el Barça i el Madrid d'Europa si la UEFA reconeix demà Gibraltar (103)
Sàtira gràfica política i social (177)
Ara, El Punt Avui i Vilaweb al context actual i de futur (18)
Allau satànica a Madrid: arriben els reforços (35)
Mourinho soci de l´Europa (20)
La CUP-Alternativa d’Esquerres proposa la constitució d’una Banca Pública de Catalunya (17)
Banderes franquistes en la cel·lebració de l'ascens de l'Elx a primera divisió. (147)
Total de missatges: 4.725.037
Total de temes: 174.544

Quina por... qui ets? xDDD

Opina
Configuració |