Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Partitures Gralla

ogran 23 11
Primer de tot, perdoneu per la meva ignorància sobre el tema, però estic buscant partitures de cançons per gralla, però que no siguin notes musicals.
 M'intentaré explicar, no m'interessa notes, sinó que surti el dibuix dels forats que has de tapar en cada moment.

Es que ja fa un temps, vaig veure una web on sortia la partitura de les cançons d'aquesta manera, no és que ho hagi somniat.

Moltes gràcies i endavant amb la cultura popular, xD

Respostes

Configuració
  • cheewaka 2.480 10 681
    tú el que vols és destroçar les cançons!!!

un instrument no es pot aprendre a tocar així!!!!!!!!!!!!

perquè la gent es pensa que la gralla es pot tocar de qualsevol manera? estic fart de veure saltinvanquis tocant la gralla pel carrer, i l'únic que saben fer és tocar l'inanihe de la dharma de memòria.

la gralla és un instrument molt difícl de tocar i no només és posar la boca i tocar. S'ha de saber bufar! i sobretot afinar!!!!!!!

• Dolsainera 17.010 11 76
    Jo tinc un plec de fotocòpies que fan servir (o feien) els grallers dels castellers del meu poble, on les cançons estan escrites amb partitura normal però a l'inici hi ha el dibuix de com se fa cada nota. T'ho aprèns i acabem abans.
    La gent que no sap música sovint escriu el nom de la nota sota la partitura, però ja et dic ara que per tocar l'inana inene, la presó del rei de frança, el gener i el febrer no cal ser un gran expert llegint partitures, eh...
    I no ho diré tan malament com ell, però estic generalment d'acord amb en Cheewaka.
    • brujilla69 1 8

m' agradaria que m'enviesis algunes d'aquestes fotocopies si no et fa res
      una abraçada.

Gemma
    • sawsing8 1
      Hoolaa!

Jo també sóc prinicpiant en gralla, em va atraure moltíisim el tema i amb una amiga ens hi vam agafar.... el problema es que em van donar el consentiment pel Juny i la gralla me la vaig comprar a finals... i durant l'estiu no he trobat cap profe i les colles estan liades amb els temes de Festes Majors així que he anat fent pel meu compte i no voldria prendre part en cap bàndol (sobre si treure pentagrames es destrossar cançons...) però crec que és mooolt millor començar amb una base de solfeig i ja familiaritzar-te amb partitures... i per això et demano Dolsainera ,si no t'és molta molèstia, si em podries passar també alguna cançó així que sobrepasi el nivell de Presó del Rei de França, Gironella, Febrer... si és que en tens, ja que les que em van donar de prinicimi se m'han qedat curtes :))

Ale gràcies! :D

• MUNKSTLLIURE 5 8
    ei algú té partitures d'obrint pas, la gossa sorda, la de bella ciao especialmnt x a la gralla?
    I K VISKE LA FESTA POPULAR!
  • lilanna 753 9
    Jo també he après a tocar la gralla a base de veure i escoltar. Així ho fem a la meva colla castellera i qui vulgui doncs li donen les partitures. 
    • Roger de Flor 1.550 10 893
      jo en els meus inicis també ho vaig fer així.. per falta de partitures a la colla.. però es una atutèntica cagada!

Oi que no et plantejaries mai comprar-te una flauta travessera i pretendre a tocar-la només mirant com ho fa algu altre?

Donc no hi ha cap mena de diferencia ambl a gralla...

Saber llegir i tocar amb partitura es la base fonamental per tocar un instrument.. :S
  • Fr3sKi 9.738 9 187
    Jo també he "après" a tocar la gralla sense partitures ni res. A mi m'ensenyaven on havia de posar els dits i llestos. Quan vaig començar a agafar pràctica em vaig poder treure algunes cançons d'oïda, però de partitures res. Ara tinc un nou professor i amb ell toco més el tema de partitures, tot i que per sortir a fer cercaviles prefereixo tocar de memòria. Tot i això, cal tenir present que tocar la gralla no només és anar bufant les notes i tenir els forats corresponents tapats, sinó aprendre a separar les notes amb "tat" "tara", aprendre a afinar totes les notes de la teva gralla i, també, aprendre a afinar amb altres gralles, etc. En definitiva, fer sonar la gralla és ben fàcil, però tocar-la ja és una altra cosa!
  • marteta_ 1 6

holaaa!

desde fa molts anys soc de la colla de geganters i diables del poble i em van proposar tocar la gralla...

bé, me'n vaig comprar una i em vaig apuntar al curs que feien...

ara m'encanta!

bé el cas es que m'agradaria poder tocar l'himne del barça...

pero hi ha algunes notes que encara no les sé...

algú me les podria passar? es que la meva profe no les sap...

apa un petonet! ;) i gracies!

• Jaumeb 6 6

Jo stik totalment d'acord amb cheewaka!! jo stik fins els collos de veure pankis pel carrer que simplement no fan més que tokar malament i fer que la gent no consideri la gralla un instrument i si la considera, que la considerin un instruments que fa soroll!!!!

No se comencem per tocar amb l'inxa que toka la rectangular, afinar i fer bones cançons....

Com molts sebeu l'eskamot a tancat i jo estic dispossat a si és crea algun foro... jo penjare les meves!!! La torre de l'espanyol.... 

apa

Salut!!!!

• Taronges_catalanes 1 5

Holaa:)

jo també he après a tocar la gralla, així, de boca en boca (posa els dits allà, així)

però ara m'agradaria anar més enllà...

tinc uns amics que m'han demanat la meva participacio com a grallera al seu grup de música, volen que toqui "quina calitja!" de la gossa sorda. No tinc prou oida ni coneixaments per treureme-la!

Agrairia moltisim, amb tot el respecte envers la cultura catalana, que algu em digues que puc fer per apendreme-la!

motlisimes gracies:)

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 5.233.377 missatges
  • 194.319 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Més votats

Accedeix als comentaris més votats
Publicitat
Publicitat