Publicitat
Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

El Gelat Rosa de Mercè Rodoreda

Carles Martí (180 missatges)

Hola a tots i totes!

El mestre de llengua m'ha manat que fera un comentari sobre un conte de Mercè Rodoreda que es diu "El Gelat Rosa". La veritat és que és molt complexe i no se per on agafar el significat o el que li passa ala protagonista de la història. A més amés pareix que hi ha històries paral·leles o que hi ha dues parts a dintre del text que no tenen relació temporal, alguna és del passat i l'altra està en present o no sé com està la cosa. 

Necessite ajuda, si algú en sap alguna cosa, per favor que em tire una maneta, estaré molt agraït.

Respostes

Configuració
  • escalivat (3081 missatges)

Hola, jo m'havia llegit El gelat Rosa dins el llibre "Semblava de seda i altres contes".

Ara me l'he rellegit ràpidament. M'imagino que el color rosa està relacionat, dins la ment de la protagonista, amb un antic amor, la història del qual es va acabar sense que ella volgués, estant-ne enamorada. Un antic amor el qual, fins i tot, s'havien promés casar-se. La noia menjava petals de rosa i el seu antic amor n'hi havia regalat, de roses.

I el record d'aquest antic amor mal acabat, l'afecta molt i per això al veure el gelat rosa, el deixa anar expressament ja que recorda el seu antic xicot. Per tant el color rosa = antic xicot.

Se suposa que l'actual no l'estima amb la mateixa intensitat que l'anterior.

En la literatura de Mercé Rodoreda és molt habitual que els colors i sobretot, les flors, tinguin algun significat en la història ocult que té a veure amb la història que s'està explicant.

No se si t'haure pogut ajudar gaire, és una rellegida ràpida tot i ser tant curt aquest conte!

Publicitat
Publicitat

Novetats

Fòrums

• 5.074.221 missatges
  • 188.652 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Publicitat