fòrums -> Actualitat
Alerta! Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.
Roca, jo t'acuso
Acusen Roca pressionar per etiquetatge català no sigui obligatori
Barcelona, 13 ago (EFE).- Quatre entitats han acusat l'advocat i
exdirigent de CiU Miquel Roca Junyent de ser el "responsable" de
diverses "pressions empresarials" cap als partits, amb la finalitat
d'evitar que en l'Estatut figuri com obligatori l'etiquetatge en
català dels productes distribuïts a Catalunya.
Segons que es denuncia en un manifest emès per aquestes quatre
entitats, que són Amics de la Llengua Catalana, Casals del Països
Catalans, La Crida del Segle XXI i La Llar Catalana del Montseny
-totes elles inscrites en el Registre d'Associacions-, Miquel Roca
és "l'autor pràctic responsable de les rebaixes sobre l'etiquetatge
de productes en català" ocorregudes en l'última fase de la ponència
parlamentària de l'estatut.
En els últims dies de treball de la ponència, tots els grups
menys el d'ERC van votar a favor que en el títol preliminar se
suprimís l'obligació que els productes distribuïts a Catalunya
estiguin etiquetats "com a mínim" en llengua catalana, i van
considerar suficient que la qüestió quedés contemplada com un
"principi rector" que ha d'orientar l'acció de la Generalitat.
"Algú podrà dir que es tracta d'un encàrrec professional" a Roca
Junyent, afirmen aquestes entitats en el manifest, però "si el fet
ja seria greu en un advocat amb una mínima consciència, creiem que
és intolerable en tractar-se d'un personatge de tanta rellevància
política i social" a Catalunya.
Després d'assegurar que "s'ha confirmat plenament que el bufet
d'advocats de Roca ha estat el lloc on s'ha redactat la rebaixa del
text del nou Estatut", pel que fa a l'etiquetatge en català, les
entitats lamenten "el poc coratge que han tingut una vegada més la
majoria de partits catalans que han acceptat aquest tipus de pactes
tan perjudicials per al país per culpa de pressions de grups
empresarials".
Les associacions que firmen el manifest de "denúncia pública"
assenyalen que aquests grups empresarials "no busquen mai el bé comú
del país sinó el seu", i es pregunten què ocorrerà a Madrid si la
majoria de partits catalans "no són capaços de resistir aquestes
pressions domèstiques", perquè "amb gent així no fan falta ni
enemics ni Estatuts".
Lamenten, així mateix, que si bé el nou Estatut reconeix el dret
i el deure de conèixer el català, "tracti aspectes tan concrets com
aquest de l'etiquetatge en el capítol de drets i deures", com un
"principi rector", el que segons el seu parer, constitueix "un error
bastant greu".
Segons que expliquen les mateixes entitats, "el problema de
l'etiquetatge en català s'arrossega des de fa molts anys", donat que
"Pujol va cedir al seu dia a les pressions de grups com el
farmacèutic o el del cava" i segons que sembla ara "la situació no
només no s'arregla sinó que empitjora".
Feliciten, en canvi, les tres principals organitzacions dedicades
a promoure la normalització del català -la Plataforma per la
Llengua, Omnium Cultural i la CAL (Coordinadora d'Acció per la
Llengua)- "per denunciar les empreses" que no respecten la
legislació actual sobre l'etiquetatge, i també "inviten" la resta
d'entitats i associacions a "mostrar el seu desacord amb Miquel Roca
per la seva actitud".
Respecte a Roca, les entitats recorden que va encapçalar la
frustrada "operació reformista", que a València ha pronunciat
conferències en llengua castellana, que "mai ha destacat per usar el
català als jutjats" i que el manifest arriba just després que el
president Maragall li hagi rendit un homenatge pel "seu caràcter
pactista". EFE.
-
Acusar al vater es divertit...
-
Els ciutadans voten, es formen cinc grups parlamentaris, aquests prenen les seves decisions, si no t'agraden no els tornis a votar. Ara resulta que una esmena en concret els responsables no són CiU, PSC-PSOE, PP i ICV sinó Roca i el seu bufet d'advocats, que han "pressionat" amb èxit fins a quatre grups parlamentaris. Per què aquest interès a intoxicar i confondre la ciutadania?
- Amics de la Llengua Catalana
- Casals del Països Catalans
- La Crida del Segle XXI
- La Llar Catalana del Montseny
No havia sentit mai a parlar de vosaltres, i francament, si és per dir coses així, no m'havia perdut res.
-
Vaig votar en blanc a les últimes eleccions. Si em diguéssin que en Roca és un patriota potser sí que dubtaria de la credibilitat d'aquestes entitats.
Aquí no confonem res. Queda clar on és cadascú. -
No m'importa si han pressionat o no, el que m'importa és QUÈ HAN VOTAT. I què ha votat CIU? Quins interessos han defensat?
No cerquis excuses de mal pagador per eludir responsabilitats, seria millor que explicassis, si és que pots, com un partit que es diu nacionalista pot votar contra l'etiquetatge en la pròpia llengua.
-
No m'importa si han pressionat o no, el que m'importa és QUÈ HAN VOTAT.
D'acord. Aquest era el sentit del meu missatge, precisament.
I què ha votat CIU? Quins interessos han defensat?
No ho sé.
No cerquis excuses de mal pagador per eludir responsabilitats, seria millor que explicassis, si és que pots, com un partit que es diu nacionalista pot votar contra l'etiquetatge en la pròpia llengua.
Jo no he cercar cap excusa, eludir cap responsabilitat ni explicar res.
Per últim, he de dir que la meva opinió personal és que en un text com l'Estatut no hi ha de constar l'etiquetatge obligatori en català, sinó una referència general a que els "serveis i productes" oferts a Catalunya "hauran d'incloure com a mínim la llengua catalana".
A continuació una Llei del Parlament de Catalunya ha de desenvolupar i concretar punt per punt això i ha d'establir el criteri en el cas de l'etiquetatge.
-
-
Deskonek la credibilitat o falsedat de la notícia però referint-se a aquest personatge en qüestió és fàcil que la gent ens ho creguem!
SALUT I REPÚBLICA! -
Roca i Solé Tura han estat els dos botiflers més grans que vam tenir quan el "pacte" de la "transició".
El primer va renunciar al concert econòmic, i l'altre al reconeixement de nació i el dret d'autodeterminació (per això es va trencar el PSUC). Cal a dir també q el segon sempre ha estat un trepa.
L'objectiu d'aquesta jugada de no etiquetar en català és molt simple, que la gent segueixi apostant per un nacionalisme que mai es consolida del tot, així sempre tindran elements que reclamar i la paradeta de per vida; el poble recolzant-los pel bé del país i ells vivin a costa nostra.
-
L'objectiu d'aquesta jugada de no etiquetar en català és molt simple, que la gent segueixi apostant per un nacionalisme que mai es consolida del tot, així sempre tindran elements que reclamar i la paradeta de per vida; el poble recolzant-los pel bé del país i ells vivin a costa nostra.
Jo veig un motiu més simple i directe: les empreses no volen més obligacions. El haver d'etiquetar en català per a Catalunya els suposaria unes despeses (per relativament petites que siguin). Si se les poden estalviar pressionant als seus amics dins dels partits polítics, ho fan.
-
Mira, precisament avui m'he fet un embolic comprant alfàbrega perquè, lògicament, no em venia el cap com es diu en espanyol (es veu que albahaca). Total si jo em faig un embolic què li deu passar a la gent gran de les nostres contrades? Per respecte cal etiquetar en català. No fer-ho ens deixa com a ciutadans de segona i en calra inferioritat.
És això el què volen CiU, PSCPSOE i ICV?
Si és així estem pitjor del què em pensava.
-
-
De què t'estranyes? Roca és el què ha estat sempre: un regionalista convergent i un nacionalista espanyol.
Els més antics encara recorden quan a mitjans dels vuitanta, quan anava a fer mítings, manava amagar les banderes estelades que els ingenus pseudoindependentistes de les JNC exhibien amb l'argument que "feien perdre vots".
Potser un que volta per aqui el Racó i que diu que és conseller nacional de les JNC ens en podria fer cinc cèntims
-
Son curioses les pasions que desperta Miquel Roca , a mi es un personatge que em cau especialment malament pero que se li otorga un poder que per mi es irreal
Resulta que el sr Roca desde un despatx d´advocats aconsegueix que PSC-PSOE PP Ciu i IC votin en un cert sentit respecte l´etiquetatge en catala. Quin poder que te Roca fins i tot logra possar d´acord al PP i IC
I el millor de tot es qui a aconseguit informacio tant privilegiada i secreta? La llar catalana del Montseny , absolutament delirant !!! i perque no el club de petanca de Martorell ?
en un altre fil l´amic Agog i en aquest un altre Raconaire tambe ens expliquen que no tenim concert economic per culpa de Miquel Roca . Resulta que quan li he demanat a l´amic Agog alguna referencia que provi que no tenim concert per culpa d´en Roca , m´ha dit que no n´ha trobat cap , que li sona que Arzalluz va dir alguna cosa en aquest sentit fa anys en un documental. Amic Agog pregunta als amics del Montseny potser ells tenen les proves
Menys collonades i mes realitats
Si no tenim concert es perque a la ponencia de l´estatut de Sau Ciu i ERC i van votar a favor i PSC-PSOE UCD i PSUC en contra , aixo son fets i no collonades
I si no tenim una llei mes exigent en termes d´equitatge soposo que tambe deu ser degut que el tripartit , tant catalanista ell, no ha legislat en aquest sentit no ?
Recorod que Ciu va intentar que un 25% de les pel.licules al cinema fossin en catala i se li va tirar tot deu a sobre , els del tripartit ja ni ho intentan
Si amb Ciu teniem un 2% de pelicules en catala als cinemes , ara amb el tripartit en tenim un 1% . De la miseria mes absoluta estem passant a la inexistencia total
Aixo si, gracies a deu tenim l´associacio catalana del Montseny que treu a la llum les conspiracions mes terboles i amagades del pais , que deu els beneixi-
-
Que no, que això és mentida, i si ho dius és que ets un amic dels sociaslites. Roca és de CiU, i per tant segons el dogma Badia no pot tenir la culpa de res. Tant se val que ell sigui l'únic que hi cregui, és la seva fe. Amen!

-
Si a mi em cau molt malament en Roca , pero que et caigui algu malament es suficient per difamar-lo sense proves ?
En el tema de que no va voler el concert economic , ja hem tingut un canvi d´impresions amb Agog i al final m´ha reconegut que no te cap prova de que aixo sigui cert, que simplement que com la teoria li agrada la dona per bona
Que l´unic que pot aportar com a prova es que ha llegit com altres raconaires ho deien , tambe sense cap prova o referencia , i que li sona que fa molts anys en un documental l´Arzalluz va insinuar quelcom al respecte
El tema de l´etiquetatge es mes divertit encara , resulta que Roca es tant poderos que ha aconseguit que fins i tot PP i IC es possin d´acord per votar contra l´etiquetatge en catala seguint instruccions del perfid Roca i el millor de tot es que ho denuncia l´associacio catalana del Montseny, que ningu havia sentit anomenar mai i que naturalment no aporten cap prova
A mi em sembla molt be fer critica pero en questions veridiques o almenys minimament comprobables , bastir teories sense cap rigor ni cap prova simplement perque t´agraden o recolcen les teves opinions , em sembla molt poc serios i rigoros-
A veure tio: com es menja ser independentista i votar a un partit que no ho és com CiU?
-
aquesta és la pregunta que he fet jo algun cop, encara estik esperant resposta
-
Ho sento pero no penso suscriure falsetats , simplement perque em van be per recolçar les meves teories
Si els meus valors , les meves creences i les meves opinions fossin tant fragils que nomes tingues la mentida i la falsetat per recolçar-les malament rai.
Politicament detesto al PSOE i al PP i les seves respectives sucursals a Catalunya , pero no penso inventar-me histories falses sense cap referencia que les sustenti sobre Guerra Aznar Pique o Montilla simplement perque son teories que m´agraden i em van be . A mes tampoc ho necesito
Perque clar , el que m´esteu dient es que si un politic no ens agrada ja podem dir qualsevol mentida sobre ell no ? Repeteixo no cauria en aquesta perversio ni tractant-se de Vidal Quadras o Celestino Corbacho
-
-
-
En el tema de que no va voler el concert economic , ja hem tingut un canvi d´impresions amb Agog i al final m´ha reconegut que no te cap prova de que aixo sigui cert, que simplement que com la teoria li agrada la dona per bona
LOL!
Un cop més, demostres ser un mentider sense remei.
Vinga, tu que tantes demostracions demanes, digues on t'he dit jo que: "no te cap prova de que aixo sigui cert, que simplement que com la teoria li agrada la dona per bona". Vinga, demostra-ho.
No podràs, perquè és mentida.
En realitat és al revés: tu no tens ni idea del que va fer o deixar de fer en Roca. Però com és el teu dogma que CiU no poden tenir la culpa, vols creure que Roca no va fer res de dolent.
Jo sé que he llegit i sentit declaracions de ponents i gent que va estar en l'el·laboració de la c78, i que deien que Roca va rebutjar el concert econòmic per a Catalunya, i que si l'haguera demanat s'hauria inclós a la c78. Les proves ja les vaig llegir i sentir.
No tinc cap link o text que ho demostri, i per això ets molt lliure de creure-t'ho o no. Però si no t'ho creus és perquè no vols creure-t'ho. Precissament perquè prefereixes el teu dogma de la immaculada CiU.
Que l´unic que pot aportar com a prova es que ha llegit com altres raconaires ho deien , tambe sense cap prova o referencia , i que li sona que fa molts anys en un documental l´Arzalluz va insinuar quelcom al respecte
LOLOL!
Més mentides. Si és que el que és mentider com en Miquel Badia...
Les proves que tinc és que vaig llegir a ponents i altres implicats dir-ho clarament, a més de veure un documental de TV3 on l'Arzalluz, entre d'altres, ho deia clarament, sense insinuacions.
I d'altres raconaires també ho saben; també deuen d'haver-ho llegit o sentit en llibres, articles, programes de TV... ells sabran on. I el fet de que tothom estigui d'acord en això excepte en Miquel Badia no és una prova, però és un poderós indici de que si hi ha algú que diu mentida, és en Miquel Badia.
Que, per altra banda, és el més habitual, com està demostrant ara mateix.
El tema de l´etiquetatge es mes divertit encara
Sí que ho és. Hi ha una cosa clara: en Roca, antic líder de CiU, ha acceptat un encàrrec per a treballar pressionant els partits polítics perquè rebutgessin l'obligació d'etiquetar en català. I excepte ERC, tots els partits, incloent CiU, han rebutjat l'obligació d'etiquetar en català.
Aquests són els fets. A partir d'aquí, la responsabilitat és per cada un. Pel Roca que accepta aquests treballs que en teoria van contra la seva ideologia (o no?) i pels partits que han pres la decisió que han pres.
Aquests són els fets. Però ara resulta que tu també demanes proves de que en Roca hagi fet això. Tu, el que va dient que el PSC rep ordres del PSOE o ves a saber quantes coses més que no acompanyes precissament amb proves, ara resulta que demanes proves documentades de qualsevol cosa que taqui el bon nom de CiU, encara que siguin fets ben sabuts de fa anys o apareguts en premsa de fa ben poc.
A mi em sembla molt be fer critica pero en questions veridiques o almenys minimament comprobables , bastir teories sense cap rigor ni cap prova simplement perque t´agraden o recolcen les teves opinions , em sembla molt poc serios i rigoros
Perfecte. Et recordaré aquest paràgraf cada cop que facis alguna acusació contra qualsevol partit polític dels que no t'agraden. A veure si mantens el teu nivell d'exigència, o si resulta que ets un hipòcrita que nomès demanes proves per a defensar el teu dogma de la immaculada CiU.
-
En resum que ets incapaç de donar cap referencia . Una cosa tant important com que Roca no vulgues l´estatut a la constitucio i no hi han referencies ? fins i tot a internet que pots trobar dades de qualsevol collonada i no es pot trobar res en aquest sentit . que curios no ?
I del tema del etiquetatge tampoc tenim cap referencia , excepte es clar !!! les afirmacions sense cap prova de la Federacio catalana del Montseny . A mi el que m´agradaria que m´expliquesis com Roca ha aconseguit que fins i tot PP i IC es possessin d´acord per votar contra l´etiquetage en catala . Aquest home deu ser totpoderos !!!
Pero el millor de tot es que Agog es probablement el raconaire mes exigent demanan links i referencies . Sempre que algu fa alguna afirmacio i a ell no li agrada demana links o referencies. Es veu que per ell aixo no val , quan es tracta d´ell dubtar de la seva paraula es anatema-
En resum que ets incapaç de donar cap referencia
T'he donat una referència, encara que poc concreta, és cert. No t'he donat un link on comprovar aquesta referència.
Una cosa tant important com que Roca no vulgues l´estatut a la constitucio i no hi han referencies ? fins i tot a internet que pots trobar dades de qualsevol collonada i no es pot trobar res en aquest sentit . que curios no ?
Qui diu això? Ho dius tu, no jo. El que tu no puguis trobar alguna cosa (si és que l'has buscada) no vol dir que no existeixi. Et recordo que fa ben poc et vas despenjar amb que el Pujol mai no havia dit que ell no volia la independència.
A mi el que m´agradaria que m´expliquesis com Roca ha aconseguit que fins i tot PP i IC es possessin d´acord per votar contra l´etiquetage en catala
Home, que el Roca té bons amics al PP és ben conegut; no crec que li fora difícil influir-ne. Però és que en això no cal pas: al PP no li cal cap empenta per votar en contra del català.
El que és més curiós és que ho faci CiU, no creus? O no?
Pero el millor de tot es que Agog es probablement el raconaire mes exigent demanan links i referencies . Sempre que algu fa alguna afirmacio i a ell no li agrada demana links o referencies
Mentida. Vinga, demostra que jo sempre demano links o referències quan no m'agrada alguna cosa.
Fins ara, és clar. Com veig que aquest criteri de referències t'agrada, a partir d'ara sí que el faré servir sempre... amb tu. Així es veurà la teva hipocresia.
Es veu que per ell aixo no val , quan es tracta d´ell dubtar de la seva paraula es anatema
Noooo. L'anatema és dubtar del teu dogma de la immaculada CiU, com s'està veient en aquest cas.
-
-
-
-
-
-
Se m'en fum en Roca. Ara, tot s'ha de dir: des de que va deixar la política activa ha progressat molt, toca moltes tecles. Entre altres coses és conseller del Banc Sabadell, per exemple, i de moltes altres entitats. I cal dir que el seu bufet factura ja una bona pila de milions cada any. Segur que si en mirem l'evolució ha crescut vertiginosament els últims anys.
Au
-
-
Jo preguntaria a en "som-hi" perquè no va votar independentista a les últimes eleccions...
-
Bona pregunta. Potser perquè qui vulgui el meu vot se l'ha de guanyar. Això d'ERC em va a èpoques. Depèn del dia els puc votar o no. Ja em sap greu, va tocar que no aquell diumenge. Quatre anys abans havia tocat que sí. Segur que sempre seria un "sí" si no parlessin d'Espanyes federals i bestieses similars.
-
-
Jo també l'acuso. En Roca n'ha fet tantes en contra dels catalans, i la part més bona va ser quan va anar a les espanyes a fer el ridícul

Jo d'aquets fil en destacaria les aportacions d'en Miquel Badia, l'independentista absolut. Em descollono llegint-lo

-
Doncs francament no entenc on esta el motiu per acollonir-se de riure.
A mi en Roca em cau fatal, pero aixo justifica que es puguin dir coses d´ell de les que no hi ha cap prova?
Maragall em cau encara pitjor que Roca , i em possa dels nervis tenir un espanyolista de president de Catalunya , pero no per aixo crec que sigui justificat acusar-lo de borratxo com fa molta gent sense cap prova
Es que el fet de que algu no ens agradi o no comparteixi les nostres idees , ens dona dret a fer afirmacions sense cap prova?
He demanat que algu em doni alguna referencia de que Roca no va voler el concert a l´any 1978. Em sembla molt curios que avui en dia on per internet trobes milers de referencies de qualsevol collonada , ningu hagi estat capaç de donar-me una simple referencia. Alguna entrevista a Roca , o a algun altre ponent constitucional , o a algun alt carrec politic de l´epoca , o alguna referencia recent d´algu de pes . REs silenci absolut , es descollonen de riure , pero no donen cap referencia.
El ''ho sap tothom'' ''es de domini public '' tothom ho diu'' o ''com Roca em cau malament deu ser veritat'' potser us serveixen a vosaltres . A mi no em serveix ni per Roca ni per ningu
I ara ja us podeu descollonar a gust , alguns es l´unic que sabeu fer-
Miquel Roca va encapçelar la llista d'un partit espanyol de centre-drete a las eleccions de 1986 al Congreso que és deia PARTIDO REFORMISTA DEMOCRÁTICO (PRD).
feia parella amb en Florentino Pérez (el del madrid que va posar els cuartos i sel's va cobrar fent l'autopista de Terrassa a Manresa amb l'empresa ACS) i també anava a la llista la ministra del PP Pilar del Castillo.
Home, molt independentista que diguem, l'amic Roca no ho és.
En quant a lo del Concert és absolutament verídic.
No solament Arzallus ho ha dit, també està recollit en declaracions de Juan Mari Bandrés i Garaicoetxea que son els que van aconsellar a Roca demanar el concert com feien ells, perquè en paraules d'en Bandrés "Ahora Suàrez està muy blando i cederà facilmente".
Roca sempre ha dit que la seva estratégia pasava pel convenciment que en treurien molt més negociant personalment amb Madrid competència per competència.
Estratègia equivocada però que la penya de CyU no reconeixerà mai.
Em recordo de Marta Ferrusola quan va dir allò de: " És com si m'haguessin entrat a robar a casa meva" quan democràticament el seu partit va perdre el control de la Generalitat.
-
Que no home, que no hi ha proves!! Que en Miquel Roca ha fet molt per Catalunya home!! i sinó mira els lavabos de Catalunya! el senyor Roca a fet que els catalans poguem cagar en un bon lloc, però el que no sap és que ho farem servir per cagar-nos en ell.
-
Segueixes sense donar-me cap referencia , dius que Arzalluz o Bandres ho han dit . On ? quan ? a quina entrevista ? a quin llibre ? com es que no es troba cap referencia per internet? com es que ara que s´esta tractant el tema del finançament ni ERC ni PSC-PSOE ni ningu li retregu¡ a Ciu que en el seu moment al 1978 no van voler el concert ?
Com es que fa unes setmanes a l´Avui Jordi Pujol els tires en cara a PSC-PSOE i IC que al 1979 a l´estatut de Sau Ciu i ERC van voler el concert i el PSC-PSOE i PSUC van estar en contra i curiosament ni desde el PSC-PSOE ni desde IC se li recordi a Pujol aquesta veritat coneguda per tothom que si no tenim concert es per culpa d´en Roca ?
ah per cert m agradaria recordar que tant al 1978 com al 1979 Ciu era el quart partit de Catalunya redera PSC-PSOE PSUC i UCD amb mes o menys el 15% dels vots a Catalunya , per tant no resulta molt creible que el 4 partit de Catalunya amb un 15% dels vots decidis com havia de ser la constitucio i l´estatut
Recordem per fer una mica de memoria historica , que a Euskadi ja tenien els furs , ja tenien les hisendes forals basques , a mes tenien a la ETA i per postres mentre a Catalunya Ciu era el 4 partit amb un 15% dels vots i ERC era el 5 amb un 4% i els partits d´obediencia espanyola eran a Catalunya avasagadorament majoritaris. A Euskadi el PNV era el primer partit i entre PNV HB i EE sumaven mes del 50% dels vots
Esta molt be deixar anar les fobies propies , pero amb un minim de rigor i si ens posem a analitzar el passat analitzam-ho tot. L´enemic principal per autogovern a Catalunya al 1979 te el mateix nom que al 2005 i es diu PSC-PSOE-
Home, pots consultar qualsevol conegut que tinguis dins de CiU la veracitat del comportament de Roca.
però està clar que si CDC ja va fer propaganda a favor de votar SI a la constit. espanyola del 78 , un any abans d'aprovar-se l'Estatut de Sau és que alguna predisposició a acceptar tot allò que diguèssin a Madrid per part de CDC ni havia, no et semble?
Heribert Barrera va rebutjar la constitució per monarquica i per prohibir la forma de govern republicana i curiosament el percentatge de vots negatius a Espanya va ser del 8% mentre que a Catalunya nomès van votar que NO el 4'6%.
Encara ni havia molta por a no obeir les ordres de Madrid
Als treballs previs a la redacció del projecte d'estatut encarregat als 20 representants, la possibilitat del concert econòmic ja hi figuraba per proposta expresa de Ramón Trias Fargas com aportació de CDC i així va ser aprovat al Parlament el 29/12/1978 amb 58 vots a favor i l'abstenció d'en Xirinacs, però a l'hora d'aprovar a Madrid aquest estatut de Sau el 29/11/1979 lo del concert econòmic va ser retallat i el representat per les minories vasca i catalana al la Comissió era en Miquel Roca... alguna cosa es va empassar l'amic Roca,
Letamendia i Bandrés per Euzkadiko Ezquerra i Arzallus pel PNB van introduir disposicions transitories a darrera hora que van incloure el concert econòmic i Roca no va reaccionar.
Durant aquests anys, el que menys li ha interesat a CiU i al PSC és deixar rastre d'aquesta badada històrica, però tan haviat trobi documents escrits o sonors del fet els penjaré amb molt de gust.
Et dono la raó en que és més enemic el PSC/PSOE que els de CiU, però no em negaràs que comportaments de CiU com allò d'en Pujol de dir que l'empresari model de Catalunya era en Javier de la Rosa quan tothom sabia de que anava aquest delinquent alimenta les fobies més contingudes.
Salut-
No dubto de la teva bona fe i de la teva sinceritat quan afirmes que Roca va rebutjar el concert , pero el cert es que no en tens cap prova ni pots aportar cap referencia . Ho has sentit dir en molts forums i en moltes converses i com en Roca et cau malament i el seu escas coratge nacionalista es ben conegut , ho donas per bo.
Et repeteixo el que he dit altres cops. A molts fils s´ha dit que Maragal es borratxo , no n´hi cap prova, ho podem donar per bo encara que ens caigui malament?
Per altre banda disculpa pero caus en un error . El concert economic no va arrivar mai a Madrid . Quan es va realitzar la ponencia a Sau , Ciu i ERC estaven a favor del concert pero estaven en franca minoria davant PSC-PSOE PSUC i UCD que hi ran contraris . Per tant el concert mai va arrivar a Madrid , els bons amics del PSC-PSOE i PSUC el van aturar a Catalunya
PEr altre banda em fa l´efecte que molts li doneu mes importancia a Roca de la que va tenir , Roca era ponent a la constitucio de prestat del PSOE i representava al 4 partit de Catalunya en aquells moments amb un escas 15 % dels vots a Catalunya . PEr tant no es gaire agosarat soposar que Roca com a representant del 4 partit de Catalunya , tenia un marge escas . Dubto molt i molt que estigues en condicions de decidir si Catalunya tenia concert o no .
Mes enlla d´aixo la relaitat es que ningu esta aportant cap referencia en forma d´entrevista , escrit , memories o el que sigui que corroborin que Roca va poder aconseguir el concert per Catalunya i el va rebutjar
Que ens cau malament ? a mi si , podem inventar falsetats o dades no comprovades? jo no , tu fes el que vulguis-
El concert economic no va arrivar mai a Madrid . Quan es va realitzar la ponencia a Sau , Ciu i ERC estaven a favor del concert pero estaven en franca minoria davant PSC-PSOE PSUC i UCD que hi ran contraris . Per tant el concert mai va arrivar a Madrid , els bons amics del PSC-PSOE i PSUC el van aturar a Catalunya
Referències, sisplau. Un link on això sigui comprovable.
Roca era ponent a la constitucio de prestat del PSOE i representava al 4 partit de Catalunya en aquells moments amb un escas 15 % dels vots a Catalunya .
Els del PNB no en tenien cap de ponent. Segons aquest criteri, els bascos encara haurien de tenir menys concert.
Realment, perquè no t'informes una mica de com va anà el procès constituent, enlloc d'anar deixant anar suposicions en les quals no encertes ni de casualitat?
Que ens cau malament ? a mi si ,
Molt dubtós, veient l'aferrissada defensa que en fas. No nomès pel concert, sino també per la pressió contra el català. És clar que potser és nomès perquè és de CiU i entra en acció el teu dogma de la immaculada CiU.
podem inventar falsetats o dades no comprovades? jo no
Tu no?

Tu ho fas ben sovint!
-
-
-
ah per cert m agradaria recordar que tant al 1978 com al 1979 Ciu era el quart partit de Catalunya redera PSC-PSOE PSUC i UCD amb mes o menys el 15% dels vots a Catalunya , per tant no resulta molt creible que el 4 partit de Catalunya amb un 15% dels vots decidis com havia de ser la constitucio i l´estatut
Sigh! No ho entèn perquè no ho vol entendre.
Ho posarem ben gros, a veure si així li entra. Demano disculpes als altres raconaires per la repetició i per l'excés.
EL % DE VOTS QUE TENIA EL PARTIT DE CADA PONENT ERA IRRELLEVANT PER A L'EL·LABORACIÓ DE LA CONSTITUCIÓ. CADA PONENT TENIA UN VOT, I TOTS VALIEN IGUAL.
Ara sí? O tampoc?
L´enemic principal per autogovern a Catalunya al 1979 te el mateix nom que al 2005 i es diu PSC-PSOE
Potser. Però al 1978, un enemic per al concert econòmic per a Catalunya tenia un altre nom: Miquel Roca. Casualment, de CiU.
-
-
-
-
-
El greu problema que tenim des de la transició espanyola és que la política catalana està regida per oligarquies que es van enriquir amb el franquisme i, encara que formalment hi estiguin en contra, en són deutors, fins i tot ideològicament (d'una manera vaga, ni que sigui).
En Roca, per exemple, és cunyat d'en Maragall. La Diana Garrigosa, la dona d'en Maragall, al seu torn, és la propietària d'òptiques Indo...
La propietària de Pans & Co. (el nom de la qual em dispensareu que no recordi, tot i que vaig tenir la dubtosa honra de tractar personalment per qüestions de feina) té un castell prop de Tarragona i va conservar el seu patrimoni familiar gràcies al suport a Franco. Més d'una vegada he hagut de demanar el llibre de reclamacions a Pans & Co. per qüestions lingüístiques.
El pare del famós Eugenio Trías (famós perquè ha signat el recent manifest boadellista), que va de progre, es va enriquir amb el franquisme perquè va denunciar en Carrasco i Formiguera, patriota i líder d'Unió Democràtica de Catalunya en temps de la Generalitat republicana.
Famílies que ara estan carregades de duros, en condicions normals i sense fer la gara-gara al franquisme, ara serien irrellevants.
Hi ha cap personatge popular actual que es digui Trueta, Prat de la Riba, Macià, Fabra...?
El franquisme va eliminar virtualment famílies senceres d'importància fins i tot econòmica al Principat, senzillament perquè no li eren afins, i en va promoure d'altres l'únic mèrit de les quals va ser callar o delatar.
La història passarà comptes, sens dubte...-
Tens força rao , no hi ha prohoms com Prat de la Riba o el doctor Trueta. Ni hi han personatges populars que donin la cara pel catalanisme. Ni al mon de l´empresa , ni de la Ciencia , ni de la literatura , ni de l´esport ni de res
De tota manera em sembla injust parlar en un fil sobre en Roca de la gent que es va enriquir durant el franquisme
Recordem que Roca va neixer a França a l´exili, perque els seus pares van haver de fugir de la victoria franquista. i que la seva familia tampoc era molt adinerada
Si que seria mes apropiat recordar que Don Pascualo Maragal i el seu germanissim van ser funcionaris d´alt rang i nens mimats a l´ajuntament de Barcelona durant el mandat del alcalde franquista Porcioles
Perque clar en aquest pais ens rasguem les vestidures perque un directiu del Barça sigui membre de la Fundacion del fill de puta d´en Franco , pero en canvi ens es igual que el president de Catalunya hagues estat un funcionari mimat d´alt rang d´un alcalde franquista . Que potser no es el mateix ? potser no , pero tampoc es el mateix ser directiu del Barça que president de Catalunya-
Recordem que Roca va neixer a França a l´exili, perque els seus pares van haver de fugir de la victoria franquista. i que la seva familia tampoc era molt adinerada
A veure, tens referències sobre això? Un link, sisplau.
Si que seria mes apropiat recordar que Don Pascualo Maragal i el seu germanissim van ser funcionaris d´alt rang i nens mimats a l´ajuntament de Barcelona durant el mandat del alcalde franquista Porcioles
Ui, aquestes acusacions han de ser demostrades. Links, please.
Tsk, tsk, estàs demostrant molta hipocresia, al demanar tantes proves per algunes coses i acceptar-ne d'altres sense.
-
Jo no sé on va néixer el Roca. Si que ser que el seu pare fóu fundador de UDC i suposo que amb la victòria feixista s'hagué d'exiliar. El què també és ben cert és que els dos germans Maragall foren funcionaris de l'ajuntament de Barcelona franquista.
I no demanis. Busca.
Salut
-
I no demanis. Busca.
He, he... ho sento, però és en Miquel Badia qui ha de presentar les proves, i comprovables. Això és el que ell demana, i per tant li aplico el mateix criteri que ell demana... quan l'interessa.
Obviament és un criteri que de vegades resulta molt poc raonable; però si ell l'exigeix, és just que a ell també se li exigeixi.
-
-
-
-
fòrums
1a Assemblea Oberta del Grup Promotor de la CUP de València (0)
[Rugby] TOP 14 2011-2012 / H CUP / Campionat Europeu (297)
Torna a desaparèixer la bandera espanyola del balcó de l'Ajuntament de Sant Pol de Mar (23)
Comarques o poblacions amb un percentatge més alt de catalanoparlants (26)
Presentació de la CUP d'Esplugues de Llobregat al Casal de Cultura Robert Brillas: DIJOUS 24M (11)
Els mossos intenten detenir Uriel Bertran fins que se n'adonen que és diputat (5)
Paul Krugman: Un boig perillós. (43)
Assemblea Nacional Catalana - Moviment per la Independència [Fil oficial] (334)
Un 30% dels graduats en enginyeria indis no sap resoldre problemes matemàtics senzills (61)
Total de missatges: 4.344.878
Total de temes: 159.960

Opina
Configuració |