fòrums -> Miscel·lània
Alerta! Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.
situació dels bancs andorrans
Tenir els estalvis en bancs espanyols vol dir tenir-los en un permenent risc de perdre'ls a causa d'un "corralito" o de reduïr-ne drasticament el seu valor perquè et poden canviar d'euros a pessetes.
Fa un temps que estic pensant (i sobretot des que un banc espanyol va abssorvir UNNIM) en treure practicament tots els meus estalvis del sistema financer espanyol i posar-los en algun lloc proper com ara Andorra. Però no se en quina situació de solvència es troben els bancs andorrans o si en cas de canviar de moneda a l'estat espanyol també es canviaria automàticament la moneda d'Andorra o dels ciutadans "espanyols" amb comptes en bancs andorrans.
Algú sap com estan les coses per allà dalt??
-
El problema és que els has de passar il·legalment per la frontera no?
-
Suposo que la manera normal de fer-ho és a partir d'una transferència (i pagant comissions) o amb un xec. Res de maletes carregades de bitllets de 20€.
-
Valors inferiors a 10.000 euros són legals.
-
Avui mateix, i des de fa molt de temps, es legal posar els diners al banc d'Europa que t'estimis mes. Sempre i quan ho declaris, es clar.
-
D'Europa o de la UE? Perquè Andorra no n'és. Potser té algun acord? Ho saps? Seria interessant de saber-ho!

-
Andorra te un acord d'informacio fiscal amb Espanya signat en els ultims dos anys, segons el qual l'Estat espanyol pot demanar informacio d'espanyols amb nom i cognom sospitosos de delicte fiscal que tinguin comptes a Andorra. Aixo vol dir que a Espanya li cal primer argumentar davant els tribunals andorrans el delicte fiscal d'un ciutada concret i demanar si te comptes a Andorra. El proces d'aprovacio de la peticio a Andorra passa pel jutge i es mes aviat lenta. El que sembla que no inclou l'acord es la cerca indiscriminada de espanyols amb compte a Andorra en plan llista.
Aquest mecanisme ja funcionav amolt abans pero era limitat a delinquents del tipus trafic de drogues i armes, i ara ha estat ampliat a delictes fiscals. Andorra ho va fer forcada per la OCDE, que estava forcada per Sarkozi, al que fa un parell d'anys li va agafar aquesta vena.
Si tens un compte a Andorra, mai facis una transferencia vers/des de aquest compte a un d'un banc espanyol, perque les dades del teu compte serien a disposicio de la Agencia Tributaria. Amb aquesta precaucio estas bastant protegit perque Andorra no te cap interes a que aixo funcioni perque perjudica els bancs andorrans.
Algu en aquest fil ha dit que calien 300,000 euros per obrir un compte a Andorra, altres deien que calia ser resdient o treballar a Andorra. Cap de les cues coses es certa: pot obrir un commpte amb sis o set mil euros a un dels bancs mes grans d'Andorra (potser els mes selectius demanen mes), i si vas als departaments de Banca Privada que gairebe tots els bancs andorrans tenen, t'obriran un compte sense que et calgui ser resident. Si vas a una sucursal ordinaria si que et diran que a aixo no s'hi dediquen.
-
Molt útil el teu comentari!

En saps res de la situació econòmica dels bancs andorrans i de què passaria amb els comptes dels catalans si Espanya tornés a la pesseta?
-
Tema interessant el de que passaria amb els euros dipositats a bancs andorrans si Espanya tornes a la peseta. En principi, Andorra no es membre de la UE, pel que tant li te que fer que els euros siguin d'un espanyol o d'un xines, i per tant no serien afectats pel retorn a la peseta, pero la situacio seria tant confusa que pot passar de tot.
-
-
Moltes gracies per tota aquesta informacio.
Volia fer-te una pregunta al respecte si la vols o la pots contestar.
Una publicacio en llengua catalana del Principat de Catalunya, posem, pot fer subscriptors andorrans que paguin la subscripcio a traves de bancs andorrans sense haver de pagar un extra per la transferencia?
Resulta que aquest extra pot ser mes elevat que la propia subscripcio.
Disculpa els errors d'accentuacio. Fa temps que el teclat no em va be.
-
-
-
-
-
-
1 - Tens pare ?
2 - Saps on està Liechtenstein ?
Doncs truca a Convergència i et dirant que com ho has de fer

-
I quan els necessitis d'urgència aniràs a Andorra?
-
Fins ara per obrir un compte tens que ser resident, o treballar a Andorra sinó malament, clar que es pot obrir algun compte però ja els i tens que dir que hi haurà força diners i ja tens que anar amb una quantitat en ma perquè vegin que vas en serio.
Els bancs de moment estan força be... per el que veig, per la Duana pots entrar diners fins a 10000€ sense declarar en principi, que recordi. A més a més la gent per entrar no sol tindre problemes, sempre i quan no vagis a treure aquells diners del teu compte de baix i ho pugis el mateix dia... llavors poden controlar més o menys amb quin cotxe vas i ja et dic que et pillaran, no se com s'ho fan però pillen gent, entrant i sortint...
Si fas transferència deixes rastre d'on van els diners... tot i que amb el nou acord que van signar ara poden passar informació tinc entés, però clar ho te que fer algun jutge suposo.
No se que més dir...

-
-
-
Faltes? no entenc xD
-
Fins ara per obrir un compte tens que has de ser resident, o treballar a Andorra sinó malament, clar que es pot obrir algun compte però ja els i tens que ho has de dir que hi haurà forces diners i ja tens que has d'anar amb una quantitat en mà perquè vegin que vas en serio seriosament.
no segueixo
-
-
-
El que hi ha nou és que ara has de declarar si o si tots els diners de tots els comptes que tens a l'estranger i els seus rendiments (d'aquesta manera et poden cobrar els impostos que toquin).
Però la meva intenció no és evadir impostos sinó deixar els estalvis en un lloc on quedin resguardats en cas que s'ensorri tot el sistema financer espanyol o es canviïn els euros per pessetes.
-
-
No dubto del teu elevat poder adquisitiu, però per obrir un compte en un banc andorrà et demanen un mínim de liquiditat i no és baix que diguem, per tant, les pobres com jo aquesta no seria una solució factible.
-
els diners son per gastar-los
-
-
-
-
No, de les que hi van homes de més de 50 anys a mamar cigales
.-
-
Saps de quines parlo, he?

Tinc un amic que va a un local que es diu "Open mind". Suposo que coneixes aquest ambient tant selecte i distingit que s'hi respira però si no és el cas et puc presentar aquest noi i podeu anar a passar una bona tarda d'experiències.

-
No, no ho sé, no he visitat mai cap sauna d'aquestes, a part de la de les piscines del meu poble.
No cal que em presentis ningú, no em cal

-
Et deixo un enllaç: http://openmindbcn.com/welcome/fotos/
El noi és independentista i està molt catxes perquè es passa mig dia al gimnàs. Si canvies d'idea li puc comentar i ensenyar-li unes fotos teves.

-
-
Que em canses.
T'he dit que no en vull saber res, no freqüento aquests llocs i no tinc ganes que em presentis ningú.
-
Només et vull ajudar bismutet

No t'ho agafis malament que no és la meva intenció

-
Sí, segur XD
Que ens coneixem, quan et dirigeixes a mi sempre és per tocar-me els ous.
-
Mal agradós!
L'infern està ple de desagraïts! 
No se perquè dubtes de les meves bones intencions... Jo que només et volia ajudar...
-
Deixem-ho aquí, no necessito CAP mena d'ajuda teva. Mercès i que vagi bé.
-
-
-
-
-
-
-
-
Els meus diners són per construïr-me un futur millor.

-
doncs fes el que et dic gasta'ls o inverteix-los en coses que et puguin donar rendiment, no cofins en els bancs. Gasta'ls perquè si tenen que inundar amb paper els teus diners paper mullat
-
Quina és ara per ara una bona inversió per tu?

-
la que es segura es l'energia, et mires de posar una caldera de biomassa o millorar l'aïllament per abaixar els costos elèctrics.
Hi ha gent que compra terres de conreu de cereals.
Tal com esta la cosa també petits negocis a preu de saldo, o encara que et sembli pervers comprar pisos barats (però es un liu de irpf, impostos i llogaters)
-
D'acord amb el consell tot i dubtar del tema pisos pel tema impostos futurs que puguin posar.

Per al petit que viu a un poble, coses com comprar un camp i fer el tipic arranjament amb un pagès que et passa part de la producció de l'hort en producte. Tot al·legal.
Al cap del mes, la factura alimentària d'una família no és negligible.

-
-
-
-
money comes... money goes...

-
-
Falta la opció de tinc estalvis, pero no a bancs espanyols.
fòrums
Fil sexe random (permanent) (1755)
Amb els correbous, Catalunya va perdre la batalla moral davant altres pobles que tenen corrides (4)
Selectivitat 2013 [Hi deixarem la Pell!] (49)
La xarxa bull amb el programa de la Sexta sobre Gordillo (7)
[Vídeo] Santiago Espot enfada els tertulians de 13TV (88)
Joan Herrera i Junqueras es barallen a Twitter! (llefiscosa actuació del "verd" insaid) (62)
Quins llibres esteu llegint? (8229)
Final Champions League 2013: Borussia Dortmund - Bayern de Munic (9)
Ja és quasi oficial l'incompliment del pacte per la llibertat signat entre CiU i ERC (65)
Textos històrics sobre la catalanitat dels valencians, mallorquins... (185)
Misteris del "Triangle del Silenci" (37)
A 4 dias de la decisió final, segons el TAS, la UEFA, ha d'admetre Gibraltar aquest divendres (146)
Les terribles paraules d'Aznar a Antena 3 que ningu sembla haver entés (86)
Total de missatges: 4.726.175
Total de temes: 174.588

.

Opina
Configuració |