fòrums -> Llengua, literatura i història
l'ARA es distribuirà al PaísValencià
A partir del 26 de febrer l'ARA -ja present a les Illes- es distribuirà també al País Valencià. Per celebrar-ho, llança una oferta de subscripció de sis mesos per només 187 euros, amb un 30% de descompte.
L'ARA segueix la seva expansió i, a partir del 26 de febrer, es distribuirà també al País Valencià. De moment ho farà a les demarcacions de Castelló i València, a l'espera de poder arribar també a Alacant

Tant de bo tingui més sort que l'Avui. Si més no se'ls hi veuen més ganes que no pas la gent d'ElPuntAvui, que amb més vendes de carrer ni en parlen, de tornar al PaísValencià.
és probable que la premsa de carrer tingui els dies comptats fins a ser totalment substituïda per la digital però si més no, ara com ara, tornarem a tenir un diari que abasti gairebé tot el territori.
-
Bé, li donarem una oportunitat, a vore com va això de si cobreix l'actualitat valenciana.
Algú sap la cobertura territorial de venda que tindrà? Em referisc a si només València, Castelló i Alacant, o per altres ciutats i pobles també.
-
Hm... Tinc molts dubtes, però els desitjo sort!
-
-
Per què a molts pobles i ciutats, les adreces dels punts de venda apareixen en castellà quan són poblacions valencianoparlants? Què algú m'ho explique!
Mal escomencem...
-
Venen l'Ara a Santa Creu de Moia?

-
És molt trist que L'Ara es distribuisca a Camporrobles, per exemple, i no a Dénia. Coses de la divisió provincial
-
-
És necessari un diari valencià en valencià, amb notícies del País Valencià. Si el que va a fer Ara és ditribuïr la mateixa edició que es ven a Catalunya, els recomane que s'estalvien els diners.
Pense que el millor és col·laborar amb algun diari valencià digital com potser l'Informatiu, Pàgina 26,... i molts diaris comarcals que hi ha, o fins i tot, donar suport per a què algun diari ara digital com l'Informatiu, isca en paper, es podria anomenar l'Informatiu i baix posar Grup Ara. Exportar fòrmules que funcionen a Catalunya no vol dir que funcionen ací, per tant el millor que poden fer pense jo és donar suport o col·laborar per a que algun diari valencià isca en paper.
Els desitge molta sort, la necessitaran.

-
Com ja han dit o s'adapten o serà un fracàs... ara com ara jo ho veig més un error però bé, ells sabran.
A més, al País Valencià la gent llegeix diaris LOCALS
majoritàriament (en la vida he vist jo a Elx algú llegint altra cosa que no siga La Verdad o Información i que no siga d'àmbit estatal). -
Una bona notícia, però també em costa de veure la viabilitat del projecte tenint en compte l'actual conjuntura econòmica que està follant-se la premsa i que ja ha matat algun diari.
-
No sé pas com anirà. A les Illes els hi ha anat molt bé, jo envejo els mallorquins que poden comprar el dBalears i l'ARA alhora pel preu d'un. Els dos diaris conserven els seus respectius suplements i són de bona qualitat.
-
El problema és que com l'Ara siga tan catalanocèntric com açò, anirà malament.
-
Lo únic que he tastat d'ahí és el pa amb tomaca i el formtage blanquet, que és molt semblant al mató.
-
Què? Com goses?

A la puta foguera!

Seriosament... No has provat canelons, escalivada, escudella, etc? És pràcticament internacional.

-
De segur que en deus haver tastat més. Fixa't que alguns plats tenen un nom diferent ací.
La coca de verdures, allí de recapte, es fa a tot els PPCC. El pa amb tomaca també és d'ací. L'escalivada i també l'esqueixada són molt paregudes a l'esgarraet. Després ací en comptes de calçots hi ha cebollots. En acabant a l'escudella ací es diu olla o putxero. Les faves a la catalana, ací es diuen faves "i au"

Ah, i els cargols a la llauna són semblants a la caragolà.
Si comences a mirar pràcticament és tot el mateix.
-
Asgarraet? Aspencat rules!!

Això de cebollots sí que no ho havia sentit mai. Les faves a la catalana són les anomenades "faves en cuixot"?
-
Com que cuixot? Pernil!!
Sí, són igualetes

P.S. Cebollots és la forma dialectal
CEBALLOT m.
|| 1. All porro (or., occ.). (V. all || 8).
|| 2. Ceba collida abans d'hora, per a menjar-la tendra (Falset, Tortosa).
|| 3. Lluc d'una ceba grillada (Linyola, Vendrell).
|| 4. Beneitot, curt d'enteniment (Barc.); cast. zoquete.
|| 5. pl. Nom satíric que es dóna als habitants de Capellades i als de Ciutadilla, en els pobles veïns.
Fon.: səβəʎɔ́t (or.); seβaʎɔ́t (occ.).
Etim.: probablement de cebollot, derivat de ceboll, amb canvi del sufix -oll en -all.
-
-
-
-
-
Com han dit més amunt, la gràcia serà que la portada i les notícies siguin valencianes.
I crec que els de l'ARA són prou llestos per no fer la cagada de l'AVUI el seu dia.
-
-
Jo crec que més aviat haurien de fer un diari pensat per tots i des d'arreu, fent notícies, enquestes, estudis catalanocèntriques, per bé que evidentment caldria donar informació de proximitat. Açò darrer és tan evident que tota empresa de l'estil ho hauria de tenir més que clar, però no només en clau de País Valencià, sinó arribant a acords amb mitjans i/o periodistes i opinadors a les ciutats grans i a nivell de comarca (o vegueria...).
-
Sí en vols fer un de conjunt, les portades no poden ser com fan sovint sobre Barcelona. Han de ser més generals.
I a l'interior, notícies del Principat i del País Valencià, que quedin separades si cal, perquè el lector valencià pugui mirar allò que vol.
-
"Sí en vols fer un de conjunt, les portades no poden ser com fan sovint sobre Barcelona. Han de ser més generals."
Exacte, aquest és la idea. Pel que fa a la informació, ha de ser de proximitat, ja que el lector vol saber què hi passa al seu voltant; com més proximitat, millor, però no podem obviar que açò val diners. Però és fonamental que el lector d'arreu dels Països Catalans prengui consciència d'allò més rellevant d'arreu dels Països Catalans, i que es facin investigacions, enquestes, estudis, discussions, etc. que prenguin per marc tota la catalanitat. Vilaweb segueix aquests criteris i té molt bona acceptació, així que podríem dir que el punt de vista nacional és ben valorat; altra cosa és el cost econòmic d'una bona informació de proximitat en un mitjà escrit, però diaris com Qué ho han pogut fer (amb major o menor fortuna), així que no és impossible.
-
-
-
-
fantàstica notícia, però si no cobreix l'actualitat valenciana que no els sorprenguen les baixes vendes. Si ho fera, seria LA PUTA HÒSTIA

-
Ara que veig els punts de venda. Algú hauria d'aconsellar als directius de l'Ara que no venguen diaris a municipis com Requena, o a xicotets pobles castellanoparlants, on no crec hi haja ningú que sàpia parlar valencià, i on només tindran pèrdues.
En canvi un municipi relativament gran com Quart de Poblet no hi esta, o llocs com Dénia, Alcoi, Elx o Cocentaina tampoc no hi figuren, malgrat que hi haja clients potencials.
Imagine que a poc a poc se n'adonaran, però és una llàstima tindre pèrdues en certs llocs només començar.
-
Envia'ls-hi un meil tu mateix, que ets valencià, i els hi expliques el teu parer. De ben segur que t'ho agrairan.

-
Ara per ara no distribuiran a comarques d'Alacant. Supose que hauran signat contractes amb determinats distribuidors i vendran a tots els quioscs on ells repartisquen.
El que em pareix curiós és que per l'interior de Castelló sols estiguen com a punts venta Morella, l'Alcora i Albocàsser i no apareguen pobles més o menys del mateix tamany que Albocàsser com Llucena, Atzeneta o Benassal, o Vilafranca que és prou més gran.
-
Jo crec que això deu anar per empreses de distribució, pagues un tant i ells et distribueixen en un nombre x de municipis. Crec, eh?, no en tinc ni idea.
-
-
L'Avui la va cagar pretenent que aparegués demanda de quelcom que no s'oferia. No va deixar de ser mai quelcom pensat des del Principat i per al Principat (amb apunts i opinions sobre la resta, açò sí, però totalment insuficient i descompensat), així que comprar-lo des de València o Mallorca no era més que una qüestió d'informació d'una altra part de la catalanitat, pràcticament qüestió de pura militància.
La clau de l'èxit? Copiar i enganxar el llibre d'estil de Vilaweb. A partir d'aquí, opinions de tota mena i informació de proximitat (tanta proximitat com sigui possible). La idea del que han fet a la CAIB amb el dBalears és bona, però cal tenir clar que la iniciativa no arrelarà si el llibre d'estil no és calcat o molt semblant al de Vilaweb com a mínim pel que fa a l'enfocament territorial, d'on parteix i a on es dirigeix la informació i l'opinió general. Si l'Ara parteix com un mitjà principatí, com ho feia l'Avui, no podrà arrelar arreu de la nació; per no dir, que no farà pedagogia en aquest sentit, molt necessària arreu (potser sobretot al Principat).
-
Solució: Copia+Enganxa aquest darrer paràgraf i envia'ls hi un mail amb la suggerència, de ben segur que se'l llegiran.

No perds res.
-
Totalment d'acord. L'ideal seria seguir el llibre d'estil del Vilaweb, on tots els països del territori estan al mateix nivell, i a més posen moltes notícies en la capçalera que són a nivell europeu i internacional.
-
-
Ah per cert, a molts ens agradria que, ja que fan l'expansió al País Valencià, els que llegim l'ARA al Principat, també poguem llegir notícies del País Valencià, però de veritat, no notícies de quan fan judici a Camps, sinó de la realitat valenciana.
Per això apuntava que el que molaria és una edició conjunta i per tant, portades més generalistes, i a dins apartat Principat i aparta País Valencià.
-
A mi ja em cansa el doble discurs d'alguns. Els mateixos que no van saber dissimular la seua satisfacció pel tancament dels repetidors de TV3, i no trobant cap altre argument, deien (i encara diuen) què allò que cal és un Canal 9 amb més qualitat (Com si de la merda de televisió que tenim els valencians en foren culpables les senyals de TV3), ara tampoc no poden dissimular l'enuig que els produeix que un diari del principat abaste el País Valencià; S'afanyen a pronosticar-ne el fracàs, a prejutjar pejorativament el format, fins i tot a desqualificar i a insultar els futurs (molts o pocs) lectors valencians; Allò que més cansa però és el seu costum bròfeg de pretendre sempre parlar en nom dels valencians.
Mireu, si no us agrada com es fa i (sobretot) on es fa l'únic diari que els valencians podrem llegir en la nostra llengua, doncs no el compreu, però si no teniu el coratge per a parlar clar i català , tingau almenys la vergonya d'astalviar-nos els vostres pretextos ridículs i inversemblants.
-
Ací el que cansa és que no sàpigues parlar d'altra cosa, i si no hi han motius per fer-ho te'ls inventes. Ningú s'alegra del tancament de TV3 ni ningú desitja que fracase l'ARA.
-
"ajuda a mentalitats com les de VOlem TV3. EN comptes de voler un canal nou digne (un diari valencià en valencià)"
"El cas és tindre un diari escrit en català perquè piquen els quatre progres".
"Als valencians ens importa una merda un diari català".
Ja veus que inventar-me, no m'invente res. Entenc que si comparteixes la "mentalitat" anticatalanista que es despren d' aquests comentaris, t'emprenye que no passe desapercebuda per a tothom, però ho sent xato, és un enuig que no pense estalviar-te.

-
No sols t'inventes sino que manipules.
On m'he alegrat jo que tanquen TV3? Eh? ON he dit jo que vull que l'Ara no triomfe? L'Ara és un diari de Catalunya i si fa com l'AVUI el compraran 4 per militància política, però fracasarà, ja que no informarà de noticies valencianes. M'agrada que això passe? no, però és el que em pense que passarà. Eres un manipulador i no un pocavergonyes, pq saps que estàs mentint i vinga de manipular.
-
No t'esforces, no baixaré mai al terreny de l'atac "personal" i de l'insult.
Tot per a tu.
-
No baixes a l'insult? clar que m'estàs insultant, posant en la meua boca coses que jo no he dit, manipulant vilment el que jo dic per a que quadre en la teua idea preconcebuda.
I jo no he insultat, he dit que eres un manipulador cosa evident ja que manipules el que jo he dit, i a més un pocavergonya pq no tens la minima vergonya per a no fer això.
-
-
-
-
-
-
A veure companys, l'ARA tindrà les notícies més importants del País Valencià de Catalunya i de les Illes. Política espanyola, economia, internacional, esports i suplements diaris de salud, ciència, etc, etc. Tot això es farà en 55 pàgines en dia feiner i en més de 65 pàgines en diumenge. Cal suposar que els suplements s'adaptaran als territoris. El web serà una altra cosa. Compreu l'ARA per fer-lo gran, ja que no fer-lo és actuar com aquells "catalanistes" que va denunciar el periodista i polític català Claudi Ametlla fa més de cent anys en el llibre memòries polítiques, 1890-1917: "Fóra edificant i ple d'ensenyament de conèixer la xifra dels ferotges catalanistes dels anys 1908 i 1909 que no eren subscriptors de cap els diaris catalans i que en canvi ho eren de "La Vanguardia" o de les "Notícies" amb els quals no exigien pas els servís opinions coincidents amb les seves".
En poques paraules, els "ferotges catalanistes" de fa cent anys exigien a la premsa escrita en català i catalanista més radicalisme, però no eren subscriptors i si que compraven la premsa, castellana i castellanista, que en aquella època es feia a Barcelona.
-
Correcte!

Això fa anys i panys que passa, els mateixos suposats nacionalistes fa anys que compren la Vanguardia espanyol sense dir ni mu, però ataquen a tort i a dret i fins i tot la merda del Periódico els hi va passar la mà per la cara fent la traducció (dolenta) al català. Però vinga bramar de tripartis i merdes, i ells comprant premsa en castellà i espanyolista.
-
Completaré el meu comentari: L'ARA és un diari generalista i per tant no es comarcal ni comarcalista. Fer un diari de tot l'àmbit lingüística comporta escollir molt bé les notícies. Poques, ben informades i millor analitzades. Així és l'ARA i així serà al País Valencià i penseu una cosa, si l'ARA no arriba en cert temps a un total de 5.000 exemplars serà un fracàs econòmic i de país. Desprès no busqueu culpables a l'ARA, ja que ells fan una aposta i aboquen uns diners que a València ningú a volgut posar, busqueu-los entre els valencians i molt concretament entre aquells que farden de ser molt valencians i que no tenen problemes en demanar la Bernat Metge, això si de franc. A veure si de tots aquests instituts i escoles que van demanar la col·lecció de llibres (de franc) i els que sembla que tant demanen premsa en seva llegua sumen els 5.000 compradors. Que tinguem sort.
-
-
A vore com s'adapten, per començar podrien canviar les aplicacions de la web que quan vols comprar alguna cosa, a la gent de fora de la CAC ens fan dir que vivim a Espanya.
-
En la web de l'ARA han publicat un article sobre la pilota valencina, s'ha publicat també en l'edició paper?
La pilota valenciana és un joc de cavallers, aquí ningú fa trampes
fòrums
Els mossos intenten detenir Uriel Bertran fins que se n'adonen que és diputat (5)
Torna a desaparèixer la bandera espanyola del balcó de l'Ajuntament de Sant Pol de Mar (22)
Presentació de la CUP d'Esplugues de Llobregat al Casal de Cultura Robert Brillas: DIJOUS 24M (10)
Paul Krugman: Un boig perillós. (43)
Comarques o poblacions amb un percentatge més alt de catalanoparlants (25)
Assemblea Nacional Catalana - Moviment per la Independència [Fil oficial] (334)
Un 30% dels graduats en enginyeria indis no sap resoldre problemes matemàtics senzills (61)
Fil per parlar una mica de HIMYM (655)
Total de missatges: 4.344.875
Total de temes: 159.959

Opina
Configuració |