Publicitat
Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Descarrega de llibres en català.

Capa (341 missatges)

Fa temps vaig comprar un lector de llibres electrònics, ho recomano.

Qualsevol llibre que vulguis el pots trobar a Internet...... .... ....  en castellà.

Així que buscant, buscant i ... buscant he trobat una web fantàstica per descarregar llibres (actuals) en català.

http://e-llibres-cat.blogspot.com/

Recomano MOLT el llibre de Toni Soler "Historia de Catalunya, modèstia a part". ALTAMENT recomanable.

Si sabeu alguna altra web per descarregar llibres electrònics en català de forma gratuïta seria interessant que ho feu saber.

Respostes

Configuració
  • geekest_cat Usuari sumador (4633 missatges)

Per cert, quin lector et vas comprar? N'hi ha cap per un preu acceptable que funcioni correctament amb qualsevol .pdf?

• oldtown93 (4375 missatges)

T'ESTIMO.

M'encanta llegir, t'acabes de regalar!

• enriquito (8109 missatges)

Si llegir llibres en català "puteja" les editorials catalanes, el problema és d'aquestes.  Que es busquin un altre model de negoci que no s'entrometi entre els escriptors i els lectors catalans.

• Oscar lo Roig Usuari sumador (22703 missatges)

És clar, els escriptors també poden fer concerts... oh, espera.

• maelstrom (1603 missatges)

Són molts pocs els escriptors que viuen només d'escriure novel·les.

Però el pessiguet si el trauen, i de passada, es lliuren de la "feina bruta": maquetar-lo, corregir-lo, promocionar-lo. Fins i tot, si volgueren cobrar per ell, ja necessiten contracte i entrar en l'apassionant món administratiu. Per això els escriptors prefereixen enviar originals a editorials abans d'amollar-lo a la Xarxa.

Un llibre és un projecte que involucra més gent que no només l'autor. Però el llibre electrònic ha arribart per a quedar-se i la compartició de llibres electrònics no és delicte. En la meva opinió, la compartició és positiva i fa que la cultura esdevingui lliure i de tots de veritat i no, com ara, un producte de consum.

La indústria de la cultura de consum ha d'adonar-se que ha perdut part del seu territori i que ha d'adaptar-se a aquesta nova situació.

Dit d'una altre forma, és veritat que un novel·lista no pot fer concerts, però també crec que l'esperit d'un escriptor de novel·les està  allunyat del dels "artistes" d'Operación Triunfo. Fins i tot, diria, també en el cas del novel·lista per encàrrec. Em fa l'efecte que qui escriu novel·la no pensa tant en l'èxit econòmic com amb una determinada forma de reconeixement

Compartir sempre és positiu, és clar, però ha de partir que l'autor realment vulgue compartir la seua creació o pel contrari, la pose un preu perquè considere, per exemple, què ha tingut una feina prèvia costosa que s'ha de valorar.

Quant a la segona part, per què això s'aplica als escriptors i no a altres professions? Hi ha gent que vol guanyar-se les garrofes de l'escriptura i altres que ho fan per oci, com hi ha gent llauradora i altres que es dediquen a l'hortet, gent que treballa a la televisió i altres que van els caps de setmana a enregistrar amb una camareta. Al contrari, qui té vertader "esperit" d'autor, serà el primer en voler cobrar per la seua obra, perquè això li dóna la seguretat i el suport per poder dedicar-se'n a temps complet.

Bé, suposo que si fas una obra, de la mena que sigui, i pretens cobrar per ella i et trobes amb que per una via que no controles l'obra es distribueix i el negoci se'n va a norris, molta gràcia no et farà. En fi. tanmateix, crec que la indústria editorial haurà d'adaptar-se perquè la gent que descarrega obres em sembla que no pensa gens en drets d'autor i tampoc té consciència d'estar fent res dolent.

Per cert, que m'he deixat caure pel http://www.3x4.info i, no és per fer el pilota, està molt bé. ets de l'staff editorial? bona feina! he vist que els de Salanguera us la fan amb Joomla! (programari lliure!). Ara entenc l'interès en el servei lliure

És clar, els llibres electrònics són present i obliguen a les editorials a reconvertir-se: supervendes, llibres especialitzats, infantils, edicions de regal. De fet, ara el que més costa és que publiquen ficció, sinó vens amb un premi sota el braç.

Abans hi treballava allí, però ja fa temps que estic per altres mars.  Està recent sortida del forn, dues setmanes si fa, però des dels inicis usen el Joomla!

• Sinn_Féin! (4396 missatges)

Home, jo els llibres en castellà si que me'ls baixo però baixar-me els llibres en català em causaria remordiments ja que "putejaria" una mica les poques editorials que publiquen llibres en català.

• Jenny (15305 missatges)

Uoooooooooooooooooooooo! Fil útil!

Mons pares li han regalat un ebook a ma parella. Jo sempre he estat una romàntica del paper i la tapa dura, però he d'admetre que el llibre electrònic em sembla molt més ecològic i útil perque no pesa gens i te'l pots endur arreu fàcilment. El model és un Airis Dbook EB600. Algú el coneix? Jo no hi entenc i m'agradaria saber opinions.

I mercès per compartir links gratuïts!

• Capa (341 missatges)

He buscat informació sobre el teu ebook i té les mateixes característiques que el meu. Lo més important les 6", la tinta electrònica i el format EPUB.

L'única cosa que no m'agrada és que jo soc anti-DRM. La cultura ha de ser lliure.

Cobres pels teus serveis informàtics? Haurien de ser lliures, també.

Pels serveis cobro. Pel programari no. Se'n diu Programari lliure.

I el Servei lliure, per a quan?

O eixe raonament també val per als llibres. Per comprar-lo a la llibreria cobren. Per llegir-lo en espais públics municipals, no. Es diuen biblioteques i et deixen endur-se el llibre a casa i estes coses.

Per cert, programari lliure no equival a debades. De fet, ja van tindre les seues discussions els impulsors del moviment al etiquetar-lo com a "Free", per al final optar per "Open".

Anem pas a pas. El servei lliure pot arribar de la ma de l'intercanvi de temps i coneixements. Bancs de temps i coneixements. Perquè no? una altre cosa és que per arribar a aquest punt encara ens queda una mica.

Per cert, tenia entès que els durs, Stallman i la Free Software Foundation, van arribar a la conclusió que justament havia de ser Free, i no Open. Open vol dir que el codi és obert i el pots modificar però poden haver-hi drets sobre aquest codi i sobre el que pots fer o no pots fer amb ell. En canvi amb el Free volen dir que, a més d'obert, tens plens drets a fer amb ell que vulguis. Més o menys.

Doncs que vaja arribant, per què prompte necessitaré assessorament informàtic i si enlloc de pagar, puc donar-los un parell de classes d'anglès en caps de setmana, això que m'estalviaré.

Quant a l'altre, en eixe moment, als anys 93-95, si fa no fa, Stallman i la FSF són autoritats en la matèria, però ja molts van a la seua. Els crítics del Free es basaven en què es confonia entre "lliure" i "gratuït", quan no era realment així, encara que fòra per cobrir despeses, i també podia ser pejoratiu, "de franc, de mala qualitat".

• Capa (341 missatges)

Els serveis si que cobro. I si em demanes software a mida et cobraré les meves hores de feina per fer-ho. Però el Software serà lliure una vegada fet.

I si em demanes instal.lar software lliure o software gratuït, igualment et continuaré cobrant les hores de feina.

Si jo invento un algoritme revolucionari, perquè no el poden fer servir la resta de programadors? Han de tornar a inventar la roda cada programador? No serà millor per tots millorar la roda que ja tenim i treure profit tots junts?

No em pareix bé llavors. Tu cobres els serveis, però demanes que els treballadors de la indústria cultural no cobrin pels seus.

El teu producte és debades. Un llibre també és debades a les biblioteques. Ara bé, si vols coses en concret has d'anar al pagament. Com el programari lliure, el freemium.

I en aquest cas, el nostre algoritme revolucionari ja fa segles que està inventat: l'alfabet.

• victor_v (14920 missatges)

Quin és el servei d'un escriptor? Redactar un seguit d'ocurrències en un llibre que no podrà demostrar mai que són seves? De fet directament no ho poden ésser: una idea no es pot posseir.

Tendrem una cultura rica quan vulguem escriure les idees que tenim (i no que creim posseir) per al propi goig i de tot aquell qui també en vulgui gaudir. Quan deixem de considerar la cultura una indústria.

Seguiria amollant coses ideals però ja m'estic posant en pla utòpic. Ara bé, utopies a part, m'aventuraria a dir que la literatura com a negoci s'anirà enfonsant progressivament amb l'era digital. És bo de veure, és la mateixa crisi -major o menor- per la qual ha passat la música en els darrers deu anys i ara comença a passar seriosament a la producció audiovisual (tota la febre de les sèries i les pel·lícules per Internet).

Sí, una crisi provocada per una pràctica il·legal, la pirateria, però passarà i ho sabem. Si els catalans ja compram pocs llibres, imaginem-ho ara que ens els passarem en format digital entre els amics...

Però és que no són idees. La idea és només un punt de partida que dóna peu a la sinopsi, el tractament, l'argument, el guió, etc etc fins arribar a la peça completa. Les idees són lliures i universals, però les obres són gairebé úniques. I tenen el seu valor.

I això d'escriure el que vullguem ja ho podem fer! Estem tots alfabetitzats, tenim un cúmul d'infraestructures culturals al nostre abast. Qui vol escriure, escriu, qui vol ballar, balla, qui vol interpretar, interpreta. Serà per associacions, ateneus, cercles, colles... Però la cultura, i els que la creen, hi necessiten diners per fer la seua feina. Una pel·lícula són molts diners. Un bon quadre són moltes hores de dedicació i concentració.

El digital no és el principal problema de la indústria, sinó més aviat que la gent no llegeix llibres. Menys de la meitat de la societat, si fa no fa. En poc de temps les lleis d'Internet tallaran tot aquest manà que hem gaudit fins ara, però la crisi editorial seguirà pel mateix camí. I cal afegir que descarregar ni és pirateria ni és il·legal.

• victor_v (14920 missatges)

Hi ha un matís en el qual no estic d'acord: jo entenc que a l'hora d'escriure una obra, et puguis basar en una idea, però al cap i a la fi la totalitat de l'obra redactada no deixa d'ésser una idea més -molt més extensa i complexa si escau, però una idea al cap i a la fi-.

Sobre la resta... Poc a dir, en realitat que la gent llegesqui poc crec que serà la clau, no només de la crisi editorial sinó de l'impuls perquè a la llarga la majoria dels escriptors renunciïn a escriure amb finalitats comercials.

Que és cert, ara qui vol escriure escriu i qui vol llegir llegeix, però fins fa ben poc (però ben ben poc) l'única manera de difondre literatura era amb edició impresa que com a mínim s'havia de pagar -l'autor- el que costava imprimir-ho. Si la publicació no et podia sortir de franc, era gairebé impensable difondre-ho de franc... havia de ser una cosa molt limitada, en tot cas.

Ara sí, Internet és l'ingredient per a qui ho vol penjar i despreocupar-se'n, que en gaudesqui qui vulgui; però no ens enganem, de fa 10 anys enllà això no era possible -que no vol dir que molts d'autors no ho haurien volgut-.

Jo la veritat, l'únic que consider prioritari en tot aquest trull -i crec que Google ja s'hi ha posat- és que les obres catalanes que pel temps de defalliment de l'autor ja siguin legalment de domini públic, siguin digitalitzades i penjades a l'abast de tothom. En aquest àmbit, em sap greu per les editorials perquè els llevaríem feina i vendes, però també dignificaríem la nostra història literària posant-la a l'abast de tothom, sense que les obres depenguin de la salut d'una determinada editorial o sense dependre que l'obra vengui o no per seguir-se editant.

En això darrer, crec que Google s'hi va posar -en certa manera-, en vaig llegir un dia una notícia, però si no és ben bé així en la meua opinió això hauria d'ésser una prioritat pública per impulsar des de les institucions... que com està el panorama potser és demanar massa.

• Capa (341 missatges)

T'equivoques al plantejar el problema.

Qualsevol persona ha de cobrar pels seus serveis.

Però des del meu punt de vista (sempre subjectivament) crec que la cultura i la educació han d'arribar a la major quantitat de gent possible. I posant un preu al software, a la lectura i a l'educació només aconseguirem que els rics que puguin pagar-se aquests luxes tinguin accés a ells.

Clar que un professor ha de cobrar per donar classe. Però l'accés a aquesta cultura i educació hauria de ser lliures per tothom.

A més a més, dir-te que SÍ paguem un canon cada vegada que ens emportem un llibre de la biblioteca municipal cap a casa. L'ajuntament paga 0.20 cèntims per cada préstec. I la entitat (privada, com no) de cobrar aquest canon és CEDRO (Centro Español de Derechos ReprOgraficos).

Però si tu vols que la cultura només sigui accesible pels rics, llavors no compartim pensament.

Potser ni el meu plantejament és el correcte ni el teu tampoc. És molt més complicat del que sembla. Hauríem de pagar segons el nostre poder adquisitiu? Doncs potser seria una sol·lució perque tothom i pugui accedir.

Al final hem descobert que no és un bon ebook, té molta mala crítica i n'hi ha que pel mateix preu son l'òstia. Però que hi farem, ja va bé per la seva funció. Jo també crec que la cultura ha de ser lliure i m'ho baixo tot de la xarxa.

Per estes coses i com a part interessada, sóc contrari a la venda digital dels llibres d'on treballo. És pujar-ho a la Xarxa i ja n'has perdut el control.

• EduardLíster (25 missatges)

O sigui, que tota la vida s'han comprat llibres i s'han deixat als amics (els menys rates) i ara aprofitant la electrònica doncs anem a posar portes al camp. Mira que bé.

Segons aquesta lògica perversa el que em va vendre un dia la casa, s'hauria d'asseure a la porta i cobrar-me cada vegada que entro? I si li deixo al meu cosí truca a la policia perquè es reserva el dret de dir si jo puc deixar una cosa  per la que he que he pagat?

Arça Manela!

No és comparable a deixar un llibre a les amistats. És més, per deixar un llibre, suposadament s'hauria d'haver comprat abans. Ara no passa ni això.

Parlem de llibres, no de cases. Són dues coses diferents.  I de totes maneres, tampoc veig la comparació enlloc, quan compres un llibres pagues un cop i és teu. O si li donem la volta, no veig perquè has de tancar ta casa, millor que la gaudisca més gent, l'espai també es pot compartir.

Quan compres un llibre digital, no compres el llibre com passa amb el paper. Pagues l'usdefruit que de vegades està limitat a la instal.lació a 3 o 4 dispositius.

O li treus el DRM o la còpia de seg. que facis a part de la del lector de llibres, no se t'instal.larà en un altre ordinador si el primer peta i t'has quedat sense.

Si creus que la gent de la xarxa no són amics i que no se'ls pot deixar els llibres...evidentment no pensem igual.

Que si la gent compra llibres?

El primer de la cadena compra segur. A la resta els hi deixen i, si els hi agrada l'haurien de comprar.

Les editorials fan bé una cosa:

Publicar un fragment. així si t'agrade el que veus te'l compres... però si després el vols deixar és cosa teva.

Llegeix-te el llibre de David Bravo Descarga este libro i no tinguis remordiments, que és Digital Commons.

El DRM és una estafa inclús si el llibre és per a tu i no el vols divulgar...

Edu

Moltes editorials ni apliquen el DRM, surt massa car i és fàcilment trencable.

I la diferència ja l'apuntes, en paper, la distribució "'d'amics" és menuda, mentre que la digital és massiva i anònima. No tenen ni punt de comparació.

L'advocat David Bravo, precisament, tria que el seu llibre opte per una llicència CC. És a dir, ell tria l'ús que li vol donar, i seria igual de respectable que si hagués volgut copyright, és la seua decisió personal. És més, Bravo també posa traves amb la seua opció NC: no podem imprimir-lo i vendre'l, encara que siga per pagar les fotocòpies?

És més, David Bravo treballa debades?

• clubjazz (11437 missatges)

No penso comprar un llibre electrònic en ma vida. Jo els llibres, en paper, per sempre. I premsa, mentre la tenim, també; no pagaria per premsa digital en un lector. De fet, no vull tenir mai un lector.

Jo pensava com tu fins fa tot just dos dies. Tinc el meu primer ebook i estic encissada! Per suposat que no deixaré de banda la romàntica lectura en paper, però he de dir que dur l'ebook a tot arreu sense por que es rebregui cap pàgina i sense que pesi gens, és genial.  El que faig és que si el llibre que llegeixo a l'ebook (gratuitament) m'agrada, me'l compro en edició bonica, per la posteritat.

Wolder Boox-s eBook 6" + Cargador + Funda

Aquest és l'ebook que recomano, si us n'heu de comprar un.  

• Arkaitz Usuari sumador (4378 missatges)

Això no és com la música, que almenys poden fer concerts i guanyar-se la vida. Si la gent llegeix poc, nomès faltava el llibre digital per acabar d'enmerdar-ho tot.

• MartaCat (3221 missatges)

Aquest fil em va com l'anell al dit. Fa uns dies vaig demanar el Kindle, d'Amazon i volia saber webs on hi hagués llibres electrònics en català.

Jo n'he trobat 3:

- ebook 62

- edi.cat

- ellibre.cat però aquesta no m'ha agradat gaire.

A la web de la llibreria La Central, també hi ha ebooks però encara no ho he mirat gaire.

Aviam si arriba aviat que tinc ganes de provar-lo, tot i que majoritariament servirà per tenir-hi lectures de la uni i articles i bla bla bla.

• oldtown93 (4375 missatges)

busco els de harry potter en català i gratis, a poder ser... si no, els compro. Algú sap on trobar-los?

La cultura no té amo. Encara que alguns es vulguin atorgar la seva titularitat. La cultura és per a tothom pobre o ric i la nostra obligació és sortir i ajudar a sortir als demés pobres o rics de la ignorància.

Comprar? Sí. Sobretot si tens possibles.

Compartir? És clar! i pels que diuen de les pobres editorials que publiquen en català:

el 80 % del seu volum de negoci el fan en espanyol i al mercat iberoamericà i, si els pobres catalanets volíem un llibre doncs, havia de ser un best seller, triadet, que tingués molta sortida, era 10€ més car perquè és clar les tirades havien de ser més curtetes,etc I ara quina rotativa fan servir amb el llibre electrònic? eh? Perquè val quasi bé igual un Epub que una brica d'un quilo en paper?

Se'ns pixen a la boca i diuen que plou.

Catalans dieu prou i difundiu a dojo cultura catalana. si pertanyem a una cultura MINORITZADA que no siguem nosaltres qui la minoritzem.

Edu

La cultura no té amo.

Sí que en té, l'autor i autora què ho ha fet possible. I just és que done a sa faena el valor que li vinga en gana.

La cultura és per a tothom pobre o ric i la nostra obligació és sortir i ajudar a sortir als demés pobres o rics de la ignorància.

La cultura fa dècades que es debades a biblioteques, museus, cineclubs, actes de tota mena, etc. Cultura també és Aristòtil i Shakespeare, Estellés i Fuster. 

Perquè val quasi bé igual un Epub que una brica d'un quilo en paper?

Perque la impressió, que és l'únic que estalvia el digital ara mateix en la indústria, sol ser un 20% del PVP del llibre. En tot cas, en lloc de maldar contra les editores, pregunta per què distribuidores i llibreries volen mantindre la seua part del pastís, augmentant el preu dels digitals. I també per què els polítics apliquen un 21% d'IVA, per 4% del paper.

Catalans dieu prou i difundiu a dojo cultura catalana. si pertanyem a una cultura MINORITZADA que no siguem nosaltres qui la minoritzem.

Cultura gratuïta acaba sent cultura amateur. La cultura (i l'oci) que persisteix i s'imposa és el professional.

Publicitat
Publicitat

Fòrums

• 5.030.267 missatges
  • 186.854 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums

Publicitat