Publicitat
Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Madrilenys a les Falles...

lydieta (8789 missatges)

Després de meditar on obrir el fil perquè ha estat un atac a la nostra llengua, història i cultura tenint en compte factors polítics, he decidit posar-lo aquí perquè és també una fastigosa anècdota.

La pena de les Falles d'enguany és que han caigut en cap de setmana, el que incrementa el nombre de visitants de totes bandes i països. Tot queda fet una merda i la gent beu més del compte. Anit va ser la cremà i com la falla de l'ajuntament es crema a la una i fan mascletades i castell al final, estava pleníssim.

Jo hi era amb un dos amics i teníem al costat un grupet de joves que no deixaven d'espentar fins el punt, que el meu cap s'estava clavant en mig d'una parella que es feia petons. El grup no tindria més de 17 o 18 anys, com a molt.

Lydieta: Perdoneu, podeu deixar d'espentar? És que m'esteu clavant en mig de la parella que tinc davant.

Subjectes (en castellà): Ooooooh! Ens parla en francès! Que intel·ligent és!

Amiga meua: Som a València, es parla valencià. Se'n diu cultura.

Subjecte (en castellà): Ja, però és que som de Madrid i no vos heu de dirigir a nosaltres en valencià.

Lydieta: Mala sort. Si no t'agrada, te'n vas.

Subjecte (en castellà): Això sí que ho he entés.

Amiga meua: Clar, tu entens el que vols.

Després de l'intercanvi de paraules i uns breus minuts de pau, una pallassa del mateix grup comença a fer burla del que havia dit la meua amiga, rient-se:

Pallassa (en castellà): Parlem valencià! Una mica de cultura, que parlem valencià, saps? Ens creiem millors perquè parlem un dialecte, saps? Som valencians!

No sé quantes barbaritats més va dir perquè havia aconseguit posar-me tan nerviosa que estava tremolant. L'havia avisada una vegada, i no em va fer cas i va continuar amb el repertori. Fins que finalment, em vaig girar i vaig anar cap a d'ella aixecant la veu més del que m'agradaria i a pocs centímetres de la seua cara. No crec que mesurara més del metre cinquanta, i jo faig 20 centímetres més; resulta més intimidant.

Lydieta: Escolta, calla't la boca perquè t'he avisat vàries voltes i la pròxima si t'he de creuar la cara per a que calles ho faré. Tu aquí no ets ningú per insultar tot un poble i tota una cultura perquè açò no és Madrid. Si no t'agrada el que n'hi ha te'n vas perquè ningú t'ha dit que vingueres. La pròxima no t'avise, ja ho saps. Les coses me les dius a la cara si ets valenta i no d'amagades fent-te la graciosa, i si ho fas és perquè no em coneixes.

N'hi havia molt de forani però és van quedar callats mirant. Em va donar una mica més de força haver vist uns pocs assentiments entre la gent, però crec que la ràbia que sentia (que no domine gens), va fer callar aquella perquè no va tornar a obrir la bocassa. Ni ella, ni cap dels amics de Madrid. De fet, una amiga li va dir:

Subjecte (en castellà): Vinga va, calla't ja i deixa-ho estar. No sigues pesada.

No em van fotre la nit perquè això no ho consentisc. Però estic cansada del poc de respecte que tenen els espanyols cap a nosaltres, perquè vaig conèixer un búlgar i un francès que portaven un temps aquí i no van tenir problema en que els parlara en la meua llengua i fins i tot es van animar a parlar-la.

Heu viscut situacions així?

Com creieu convenient actuar en aquestes situacions?

De veres que vaig intentar ignorar-ho, però que em digueren que venien de Madrid em va poder.

Edite per afegir:

Després del percal ens vam trobar amb l'actor que interpreta a Tonet en la sèrie de Canal 9, l'Alqueria Blanca. Li vam comentar el que havia passat i ens va dir: Encara vos estranyeu!? Són de Madrid...

Respostes

Configuració

Publicitat
Publicitat

Novetats

Fòrums

• 5.078.626 missatges
  • 188.826 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Publicitat