fòrums -> Miscel·lània
Alerta! Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.
Madrilenys a les Falles...
Després de meditar on obrir el fil perquè ha estat un atac a la nostra llengua, història i cultura tenint en compte factors polítics, he decidit posar-lo aquí perquè és també una fastigosa anècdota.
La pena de les Falles d'enguany és que han caigut en cap de setmana, el que incrementa el nombre de visitants de totes bandes i països. Tot queda fet una merda i la gent beu més del compte. Anit va ser la cremà i com la falla de l'ajuntament es crema a la una i fan mascletades i castell al final, estava pleníssim.
Jo hi era amb un dos amics i teníem al costat un grupet de joves que no deixaven d'espentar fins el punt, que el meu cap s'estava clavant en mig d'una parella que es feia petons. El grup no tindria més de 17 o 18 anys, com a molt.
Lydieta: Perdoneu, podeu deixar d'espentar? És que m'esteu clavant en mig de la parella que tinc davant.
Subjectes (en castellà): Ooooooh! Ens parla en francès! Que intel·ligent és!
Amiga meua: Som a València, es parla valencià. Se'n diu cultura.
Subjecte (en castellà): Ja, però és que som de Madrid i no vos heu de dirigir a nosaltres en valencià.
Lydieta: Mala sort. Si no t'agrada, te'n vas.
Subjecte (en castellà): Això sí que ho he entés.
Amiga meua: Clar, tu entens el que vols.
Després de l'intercanvi de paraules i uns breus minuts de pau, una pallassa del mateix grup comença a fer burla del que havia dit la meua amiga, rient-se:
Pallassa (en castellà): Parlem valencià! Una mica de cultura, que parlem valencià, saps? Ens creiem millors perquè parlem un dialecte, saps? Som valencians!
No sé quantes barbaritats més va dir perquè havia aconseguit posar-me tan nerviosa que estava tremolant. L'havia avisada una vegada, i no em va fer cas i va continuar amb el repertori. Fins que finalment, em vaig girar i vaig anar cap a d'ella aixecant la veu més del que m'agradaria i a pocs centímetres de la seua cara. No crec que mesurara més del metre cinquanta, i jo faig 20 centímetres més; resulta més intimidant.
Lydieta: Escolta, calla't la boca perquè t'he avisat vàries voltes i la pròxima si t'he de creuar la cara per a que calles ho faré. Tu aquí no ets ningú per insultar tot un poble i tota una cultura perquè açò no és Madrid. Si no t'agrada el que n'hi ha te'n vas perquè ningú t'ha dit que vingueres. La pròxima no t'avise, ja ho saps. Les coses me les dius a la cara si ets valenta i no d'amagades fent-te la graciosa, i si ho fas és perquè no em coneixes.
N'hi havia molt de forani però és van quedar callats mirant. Em va donar una mica més de força haver vist uns pocs assentiments entre la gent, però crec que la ràbia que sentia (que no domine gens), va fer callar aquella perquè no va tornar a obrir la bocassa. Ni ella, ni cap dels amics de Madrid. De fet, una amiga li va dir:
Subjecte (en castellà): Vinga va, calla't ja i deixa-ho estar. No sigues pesada.
No em van fotre la nit perquè això no ho consentisc. Però estic cansada del poc de respecte que tenen els espanyols cap a nosaltres, perquè vaig conèixer un búlgar i un francès que portaven un temps aquí i no van tenir problema en que els parlara en la meua llengua i fins i tot es van animar a parlar-la.
Heu viscut situacions així?
Com creieu convenient actuar en aquestes situacions?
De veres que vaig intentar ignorar-ho, però que em digueren que venien de Madrid em va poder.
Edite per afegir:
Després del percal ens vam trobar amb l'actor que interpreta a Tonet en la sèrie de Canal 9, l'Alqueria Blanca. Li vam comentar el que havia passat i ens va dir: Encara vos estranyeu!? Són de Madrid...
-
S'en diu mentalitat imperialista.
Desconec quin grau hi ha contra els del principat de Catalunya al País Valencià, i no entenc com es pot haver girat el tema, dient que els catalans del principat som imperialistes dins del País Valencià, quan no tenim cap poder administratiu. En canvi amb els Madrilenys que tenen força poder administratiu sobre el Païs Valencià a través dels poders espanyols, hi hagi tant poc odi. No ho entenc. Vaja ho desconec. Em baso el que he pogut llegir pel racó.

-
No n'hi ha poc d'odi, eh?
La prova rau en que és una ciutat molt bonica on els seus habitants no poden gaudir res sense que madrilenys vinguen cada any a deixar els carrers plens de merda, envair les seues platges, creure's que són a casa i afectant la normalitat de la vida dels valencians.
-
En canvi amb els Madrilenys que tenen força poder administratiu sobre el Païs Valencià a través dels poders espanyols, hi hagi tant poc odi
Fals,en un rànking d'odi als foranis fet a València,els madrilenys guanyarien de golejada,no n'hi ha rivals.Potser els catalans hi serien els segons,però contra els madrilenys no hi tenen res a fer.
-
Doncs no sembla que doni gaire vots. O almenys no es barallen massa per a aconseguir-los.
-
1.-Odi als madrilenys no és independentisme,ni tan sols nacionalisme.
2.-En no poques ocasions el PP valencià posa a parir a Madrid(inclús diuen coses com que Zapatero és el personatge més nefast per a València des del Duc de Berwick),i més ara que mana el PSOE.
3.-Tal i com són les teues opinions polítiques,em jugue el que siga a que si hagueres nascut a València votaries PP sense dubtar,encara que sigueres un valencianot de soca-arrel,i posares a parir els castellans,seguríssim,i d'altres com Ius_Gentium,Sonic,etc,també.S'ha de ser MOLT nacionalista per no ser un comunista i ultra-esquerrà radical i votar coses com Compromís.
-
Fa temps que penso que us falta un partit valencianista de dretes o liberal. Un veritable llàstima que no el tingueu. Però dubto molt que votés el PP...
-
Si,bé,no és la qüestió del fil.Però és que em dona per cul la gent que apareix quan parlem de coses d'estes,dels que han nascut en majories absolutes de CIU i Pujol de president,a sac i rotllo "però que voleu,si sou uns espanyols de merda que voteu al PP i per tant voleu al 100% l'extermini total del valencià,la prohibició de la cultura pròpia,i el supremacisme castellano-madrileny més extrem,sàdic i genocida de la història blablabla......,i vos ho mereixeu"
Què collons és això?Això de "o eres espanyol o eres català" ací encara no val,ni ha valgut mai.S'ha de ser animal com per anar en eixe plà a territoris on el nacionalisme propi en una fase per la qual el teu va passar ja fa uns 100 anys o més.
Els catalanoparlants que es sentien espanyols i votàven al partit moderat o al progressista a principis del XX o a finals del XIX eren tots burros i mereixen que els exterminaren perquè aixina ho havien escollir?Per favor,que un iaio valencià no siga nacionalista i prioritze molt més la situació econòmica que altra cosa no li dona dret a ningú a vindre i dir-li que és un paleto,un valencià de merda,i damunt després dir que s'ho mereix.Les coses no són aixina.N'hi han coses que no es poden tolerar i que de fet no es toleren en moltes ocasions,siga l'afectat votant del PP,del PSOE,o de la CORI.
-
-
Harry_el_brut escrigué:
3.-Tal i com són les teues opinions polítiques,em jugue el que siga a que si hagueres nascut a València votaries PP sense dubtar,encara que sigueres un valencianot de soca-arrel,i posares a parir els castellans,seguríssim,i d'altres com Ius_Gentium,Sonic,etc,també.S'ha de ser MOLT nacionalista per
Com un pot posar a parir els castellans i alhora votar el PP?
O que potser és com voler la independència i alhora votar un partit que no la vol? (CIU) (que molta gent fa).
-
Creu-me,n'hi ha un fum de gent que ho fa,i fins i tot casos molt extrems,com ser valencianoparlant,del Madrid,fins i tot amb certs tics franquistes,i dir coses com "els borregos s'aparten,els manxegos no" davant d'uns 20 castellano-manxecs que estàven al mitg de d'una rajola a la porta d'un restaurant celebrant una comunió.
I també he vist a pseudo-blavers dels "Puta Catalunya" en fòrums contestant a gent castellanoparlant de València(dels que diuen que no els agrada el valencià,etc.) dient-los que per fills de puta com ells de Cuenca s'està perdent la seua llengua,etc,etc.
I açò són casos de gent MOLT espanyolista.D'altres que es senten espanyols però que tenen una mínima consciència de valencians n'hi han un fum.
-
-
-
-
Gràcies per la info, estava equivocat en la percepció que teníeu dels Madrilenys

-
-
-
La sort de ser dona és que tens menys probabilitats de que t'estovin en una situació d'aquestes
-
Molt ben fet lydieta!

Jo també m'he trobat situacions molt similars a la que expliques i he actuat de la mateixa manera. Si no defensem la nostra llengua i cultura nosaltres, qui ho farà?
"Trenca amb el silenci, fes-te respectar".
Un 10 a la teva actitud i a la de les teves amigues. Amb gestos com aquests, la nostra cultura seguirà ben viva.
Com va dir el gran Ovidi: "T’adones amic. Hi ha gent a qui no agrada que es
parle, s’escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no els agrada que es parle, s’escriga o es pense."
-
Ben fet, massa que vas aguantar, a la primera vegada que ho diuen ja hauries d'haver reaccionat, que no tens perquè aguantar res a ningú. Són ells els maleducats i no es mereixen cap respecte.
-
La noia tornant a Madrid: Valencia esta lleno de nacionalistas radicales!

Molt bona resposta, molt adequada: ni massa violenta ni massa tova.

-
Com bé han apuntat més enrera, una situació semblant a Catalunya és poc probable. Mes que res perquè els espanyols ja venen amb la mentalitat que aquí es parla català i que si es passen de la ratlla poden rebre una pallissa per part dels malvats nazionalistes. Però a les Illes i al Pais Valencià molts hi van sense saber que realment s'hi parla català allà, i quan s'hi troben els hi fa molta ràbia als malparits.
Per tot això, et mereixes que et facin fallera major l'any que ve, lydieta.
-
Los cremes vius i dius que es la última moda en falles i arreglat.
La mare del tano, ens quins percals mos am de trobar...

-
Subjecte (en castellà): Ja, però és que som de Madrid i no vos heu de dirigir a nosaltres en valencià.
Lydieta: Mala sort. Si no t'agrada, te'n vas.

Lydieta: Escolta, calla't la boca perquè t'he avisat vàries voltes i la pròxima si t'he de creuar la cara per a que calles ho faré. Tu aquí no ets ningú per insultar tot un poble i tota una cultura perquè açò no és Madrid. Si no t'agrada el que n'hi ha te'n vas perquè ningú t'ha dit que vingueres. La pròxima no t'avise, ja ho saps. Les coses me les dius a la cara si ets valenta i no d'amagades fent-te la graciosa, i si ho fas és perquè no em coneixes.
....Casa't amb mi 
-
http://www.foroche.com/foros/index.php?PHPSESSID=du5adicnmkao3bo8jb05fh3id6&topic=74420.0;wap2
Mireu l'efecte que fan les Falles en la gent fins i tot en forocoches

-
Com et vas passar no? Pobra gent...amb maleducats com tu llavors tenen una mala imatge de nosaltres...

Ben fet! Com proposen més amunt, els podries haver cremat i dir que era part de la celebració de les falles, total, no aporten res a la societat.
-
A vegades ens pensem que els actes de dignitat nacional consisteixen en grans concerts, actes o mobilitzacions ciutadanes, però tots aquests no serveixen de res si en el nostre dia a dia ens deixem trepitjar. La dignitat nacional no pot esdevenir realitat si no hi ha actes de dignitat individuals que es desenvolupin en la nostra quotidianitat.
-
Molt bé Lydieta! Ànims i sempre endavant!

-
Aquesta és l'actitud.
l'altre dia sona el telèfon, l'agafo i:
-digui?
-hola, llamo de una encuesta
-digues, digues
-es esto un domicilio particular
-si
-de acuerdo, me puede dar su opinión acerca las energías renovables
-puedo contestar en catalán?
-no, tiene que ser en castellano
-ah, doncs a reveure
i vaig penjar.
Pensareu que no n'hi ha per tant i segur que la majoria de raconaires haguèssiu fet el mateix o fins i tot donant més canya, però el problema és que fer això, avui en dia, ja és una excepció, la majoria de catalanoparlants es passen el castellà només en entrar a una botiga.
Que quedi clar, ÉS CULPA NOSTRA (no tota evidentment), si no ens fem respectar, no ens respectaran.
-
No has dit res incoherent

-
Jo directament els hi parlo en català. Sense preguntar.
-
Jo també. i M'ha passat una cosa curiosa, resulta que els sud-americans (sobretot argentins) sempre m'acaben mig entenent i mai m'han dit res. Els espanyols sempre em diuen "puede hablar en castellano" i quan conteste que no pengen...
En teoria els espanyols haurien d'entendre millor el català que no els argentins, però mira, el costat fosc és molt fort en ells

-
-
-
poc respecte dels espanyols ?

però si això és un clàssic que es reposa més que en Martínez Soria a Cine de Barrio !

-
Molt ben fet, felicitats!

Pel que fa a situacions, al carrer mai m'hi he trobat. Al telèfon sí, i hem arribat a compartir un ball d'insults que donava gust, però no és ni la meitat d'agressiu que en directe.
-
I a aquestes accions no se'n diu poc respecte, se'n diu imbecilitat aguda i imperialista espanyola.
-
Ja venien els colons a fer-se fotos amb els indígenes locals per a després mostrar el seu viatge exòtic als amics de la capital.
-
Molt ben fet. Així aprendran on posen els peus!
-
Em sumo al clam d'elogis, Lydieta! Ja n'hi ha prou de callar. Qiu són ells, que són de fora i estan a València de visita, per dir-te en quina llengua has de parlar al teu país i, a més, amb aquestes maneres?
-
Però no li vas crusar la cara? Xè.
-
Felicitats pels teus ovaris!!!!

-
Molt ben fet!
Tant de bo que de tornada a los madriles convencin a tots els seus coneguts per a que no vagin a València perquè els garrulos imperialistes no son ben rebuts.

-
Desgraciats madrilenyos dels collons! En conec un bon grapat d'eixe estil!

Molt ben fet!!

-
Bé, vaig a contar-vos una cosa que em va passar l'any passat.
A la meua classe, a la UMH (per a que es feu una idea de la poca gent que hi ha valenciana), hi ha una xica alemanya però que fa com 8 anys que viu a la platja de Sant Joan amb la seua familia. Resulta que estavem repasant unes maquetes d'anatomia abans de l'examen, i estava jo parlant-li en valencia a una xica de Sant Vicent, castellanoparlant, però que al ser d'ací enten perfectament el valencià i la alemanya per darrera meua em va soltar "que era una maleducada, que hablara en español porque no me entendia". Jo em vaig girar tota cabrejada i li vaig dir que jo parle com em dona la gana, i que no es clavara en converses privades, perque no estava parlant en ella i per tant no tenia perque entendre res. I sabeu que em va respondre? Que si no volia parlar en español que ho fera en francés o anglés pero que en valencià no. Em vaig tornar a girar i li vaig dir ben clar que estava en Alacant, casa meua, i no era ningú per a dir-me que no podia parlar valencià i que si no li agradava que se n'anara a estudiar a Madrid. I sorprenentment em va defensar una xica d'Albacete, li va dir a l'alemanya que ella quan anava a ca el novio (un xic de Biar) la sogra li parlava en valencià, però que era la seua llengua i s'havia d'acceptar. Tota l'aulta de disecció es va quedar mirant-me perque estava amb la cara roja i tremolosa de la rabia, perque no era la primera perla que em deia aquella tipa.
I anècdotes així mils.. un xic d'Albacete també em va dir que es pensava que parlava en valencià per fotre, que no sabia que hi havia llibres per a estudiar en valencià (de mates i tal), altra també d'Albacete que la vaig sentir remugant per darrere de mi perque havia posat el títol del meu treball en valencià "Sensació i percepció" i com la vaig sentir em vaig girar i li vaig afegir les n que faltaven i li vaig amollar "uiii perdoname, no se como no has entendido el título, es tan complicado, se necesita un alto nivel intelectual para hacerlo", etc, etc, i desgraciadament les situacions que em queden encara per a passar.
-
Collons amb la noia alemanya aquesta, jo li hagués dit que si té algun problema en escoltar valencià, que se n'anés (utlitzant la bonica expressió valenciana) a fer la mà.
-
Jo vaig fer Periodisme a la UMH i sé del que parles.
No respecte a l'actitud dels companys, sinó l'actitud en general del rectorat i de les maneres de funcionar d'aquesta maleïda universitat.
L'alemanya aquesta tindrà un gen del Hitler, no m'estranyaria.
-
Ja.. la universitat en si és una merda. Encara recorde quan em vaig matricular, que et pregunten si tens bon nivell de valencià i que si vols fer-ho en valencià o castellà. Jo posava "valencià" i quan m'eixia horari de matí i en castellà apretava enrere, i res, al final vaig trucar i tot i vaig dir que em donava igual fer horari de tarda si podia ser en valencià i em van respondre que no feien cap carrera en valencià ¬¬.
Per sort, hi ha algun profe que valora que li ho faces i alça més la mà en examens o treballs :D
I en quint, el de psiquiatria m'han dit que dona les classes en valencià li diguen lo que li diguen. Ja pots imaginar-te els comentaris en classe quan es van assabentar. Però a una de Benidorm ja la vaig callar jo, que si tots els anys m'ho demane i no m'ho donen, per una assignatura de merda que li facen en valencià encara que ella trie espanyol no va a morir-se.
-
Sí, massa enquesta de merda per no moure ni un dit després... Les enquestes són merament informatives, no pretenen canviar res que n'hi ha establert.
Tot i que per llei, s'ha de donar a cada centre almenys 2 assignatures en valencià, s'ho passen totalment pel forro dels pantalons.
-
Es que jo em cabrejava un munt cada cop que em posava idioma castellà, em pensava que estava apretant algun botó malament de debó, hahaha.
Acostumbrada a estudiar des dels quatre anys en valencià, ha sigut un pal no poder seguir. Però mira, havia de ser Sant Joan o res, així que..
-
Pots estudiar en castellà perquè no et suposa cap problema perquè pots entregar els treballs i fer els exàmens en la teua llengua; tens avantatge sobre la resta de tancats mentals.
Costa moltíssim, t'entenc.
Jo sóc d'un poble valenciano-parlant totalment i he anat a escola i a l'insitut en valencià sense cap problema i de sobte, me'n vaig a Elx. Va ser un canvi molt gran.
-
És més fàcil de dir que de fer.. ja se que es pot, i en primer vaig anar a parlar en el profesor d'anatomia i tot, però mira, les classes són en espanyol, tot el vocabulari mèdic que he anat aprenent és en castellà. Recorde que els primers temes d'embriologia anava buscant les paraules que no sabia com es deien en valencià i me les apuntava, però es perdia molt de temps. I la carrera ja és prou estresant i comprimida com per a allargar-la més. Les assignatures que no requereixen un vocabulari mèdic, com per exemple història, si que les faig en la meua llengua però les altres no.
-
No estàs cometent cap assassinat; has de mantenir-te fidel al que penses però també has d'agranar cap a casa, i la finalitat és aprendre i aprovar. Quan acabes ja tindràs temps d'excercir en la teua llengua i continuar nutrint-te respecte el nostre idioma

-
No, si a classe ja m'he guanyat bastants "enemics" per parlar a tot quisqui en valencià. Però posar-me a buscar cada paraula com es diu... Ja gaste prou de temps intentant saber el significat en espanyol.
I en quant a excercir-lo.. per l'hospital quan entre a alguna habitació primer de tot al pacient sempre li dic "Bon dia" per veure si parla valencià i no fer la moniata parlant-li en castellà si no cal

-
-
-
-
-
-
-
-
Amb els alemanys és fàcil, només has de dir "què, respectant les minories, com del 33 al 45, no?"

-
En eixe moment no estava jo per apensar en massa coses, només tenia ganes de pegar-li una pallissa!!!!!! Però haguera quedat genial
Quan em va dir que parlara en anglés o francés ja va ser massa..! -
Prou de tocar els collons als alemanys amb la segona guerra mundial.-
Sí home. Prou? Prou de què?
Quan un alemany es comporta com una persona normal, és evident que no cal fer ni esment de tot allò.
Però si un fill de puta ve a tocar-nos els ous dient que no parlem la nostra llengua en la seua presència ell mateix obre la veda perquè li diguem de tot.
A més, si en realitat li va dir això a la companya tampoc està tan lluny del pensament dels anys 33-45
-
Un alemany nascut als anys 80-90 té res a veure amb el que va passar al Alemanya a meitats de segle? Té la culpa del genocidi de comunistes, jueus, gitanos, etc? N'és un responsable directe? Potser tu màgicament saps exactament sense conèixer-lo que el seu avi va ser un destacat membre de les SS (tot i això, ell no tindria culpa de res), però per la resta de mortals valorar sobre una persona sense conèixer-la equival a error. Que sí que sí, tots els italians son uns xulos, tots els espanyols son uns fatxes, tots els alemanys són nazis, tots els moros trafiquen amb drogues i tots els americans són burros.
Ah, per cert, segurament el que ho has escrit ho has fet perquè ets un espanyol cutre i ignorant, que està a favor de la inquisició i que realitza periòdicament conquestes en territoris musulmans. Els tòpics històrics són absurds i no representen res.
-
A l'enemic se l'ha d'atacar amb tot, si ataquen el meu país i la meua llengua m'importa un rave si aquesta alemanya és néta d'Stauffenberg, l'atacaré on més mal li fa, i punt.
-
segur que al carrer ets tot un patriot eehEn definitiva, el que vull dir és que si una persona és subnormal no té res a veure amb la seva procedència.
-
Al carrer faig el que puc, i evidentment no estic parlant de pegar-me contra 5 skinheads i que em facen miques, però sí a fer com la companya del fil.
I estic d'acord amb això que si un és subnormal no importa la procedència, però vaja no sé per què tant d'enrenou amb això dels alemanys, i aquí als espanyols se'ls diu fatxes tots els dies...

-
-
-
-
-
-
-
Bufff, la UA ja és xungueta, la UMH més, em sembla, no?
-
fòrums
Allau satànica a Madrid: arriben els reforços (84)
Consulta sobiranista a un poble d'Irlanda del Nord (4)
Una rotonda de Tarragona convertida en zoo de rosegadors abandonats... (77)
"Només contractem gent de fora" (40)
CiU es treu la careta i defensa clarament el fràcking (5)
Un periodista de l'ABC aplaudeix l'execució de Companys (25)
Actualitzat - Atacs salafis a Europa. Atac a soldat a Paris (317)
[Enquesta] Qui és més d'esquerres COMPROMÍS o EUPV? (65)
Final Champions League 2013: Borussia Dortmund - Bayern de Munic (64)
Apunyalat a París un soldat francès (Per un ciutadà nordafricà) (29)
El PSC ja ha començat la campanya pel NO a la independència (21)
Selectivitat 2013 [Hi deixarem la Pell!] (105)
Total de missatges: 4.726.787
Total de temes: 174.608

Opina
Configuració |