Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Viatjar en cotxe propi per Europa

Jenny 17.790 6 70

Estem planificant un viatge de deu o quinze dies per Europa (i si no ens arribessin els estalvis, per la península ibèrica). El volem fer amb el nostre cotxe, per ser més lliures triant rutes, i no volem anar tampoc molt lluny(potser fins a Alemanya...), però dubtem si anar a les illes britàniques de pas. Algú de vosaltres ha fet un viatge així? Ens podeu aconsellar rutes o llocs imprescindibles de visitar?

Respostes

Configuració
  • Alex Haixix Usuari sumador 63.070 10 4 👍 1

Viatges en cotxe que he fet, per la península Barcelona-Lisboa-Mèrida-Granada-Màlaga, i Barcelona-Donosti-Bilbao-Astúries; per Europa, Barcelona-Marsella-Niça; per Europa i Àfrica, Barcelona-Alacant-Cadis-Tànger-Fes-Merzouga; i un altre pels Balcans, però sortint de Romania, passant per aquest país, Bulgària, Sèrbia, Bòsnia, Croàcia i Hongria; tinc pendent de fer-ne un pel sud d'Alemanya, Àustria i potser una mica de Suïssa, i un altre que consistirà a fer la volta sencera a lrlanda, però aquests són en llista d'espera.

Consells que us donaria: primer de tot, que les distàncies sobre mapa semblen curtes, però 'al loro' amb planificar els desplaçaments, que pot passar que us passeu el dia a la carretera i gairebé no us doni temps a veure res. Les parades d'una nit no permeten veure ni viure el lloc, si realment voleu veure algun lloc bé planifiqueu-hi dues nits com a mínim, que almenys us quedi un dia sencer per visitar el lloc.

Fer reserves d'allotjament va bé perquè no t'has de preocupar de buscar-te la vida en arribar a un lloc, però et lliga bastant quant al recorregut i no deixa lloc a la improvisació. Jo penso que el millor és fer una cosa intermitja, tenir alguns llocs reservats per alguna data en concret però deixar alguns dies "lliures" per a la improvisació. Això sí, a alguns llocs arribar-hi sense reserves i sense conèixer el lloc pot fer que no trobis allotjament a un preu decent.

Penseu que la benzina està molt cara, i a la resta d'Europa encara més que aquí. Si voleu fer grans desplaçaments relativament ràpid també us tocarà pagar peatges carets, tingueu-ho en compte per al pressupost.

Si voleu estalviar una mica porteu coses per a poder-vos alimentar a base de supermercats: nevera portàtil, coberts, gots, plats, fins i tot algun fogonet de gas si no ocupa gaire espai. Tant si teniu previst anar de camping com no, sempre és útil portar una tenda de campanya, mai no se sap.

I no se, així en general no se m'acut res més. Ah sí, porteu força música i coses per a entretenir-vos pel camí: algun joc de taula, cartes, etc.

Si teniu interès per alguna de les rutes que us he dit que he fet doncs pregunta

• Jenny 17.790 6 70

Uuuau, noi, quins viatjots tan xulos has fet! El que vols fer de sud d'Alemanya, Àustria i  Suïssa ens crida molt, però veig que acabarem fent una ruta pel nord de la península (mai hem vist més enllà de la franja de Ponent) o anant Occitania a través cap a Londres.  Això és el que més ens crida, encara que aspiravem anar a Alemanya, però qui sap, fins l'estiu queda temps per triar...

Ho del fogonet és bona idea, segurament ho farem. I com tenim una tenda nova, aviam si a ell no li fa pal estrenar-la.  I de jocs i música no ens faltarà, hehehe, sempre que anem a un lloc, faig cd's especials pel viatge, sóc així de friki. XDD Apart, sempre portem jocs a sobre, ja sigui cartes Magic, com jocs de taula estil 1714, wings of war...

Merci pels consells i recomanacions, t'ho curres!

• Askatasun 9.073 5 205

collons, quina enveja de viatges..

• miluSBD 3.194 10 573

Doncs a mi els viatges de passar-se el sant dia al cotxe cremant benzina no els entenc gaire, no val més a compte anar amb eurorail?

• __24975__ 6.220 4

Un consellet:  No passeu mai la nit a una estació de servei, i no hi deixeu el cotxe sol, encara que només sigui per anar a fer un cafè, sense prendre fortes mesures de seguretat. Un cotxe o una furgoneta amb matrícula estrangera i amb equipatge visible té molts números de ser rebentat.

• Sonic 32.661 8 14 👍 71

Però quan el vols fer? Ara a l'hivern o a l'estiu?

Jo et recomanaria Suïssa i Àustria (els Alps en general) si és a l'estiu, però compte amb els preus!! Paisatges preciosos per fer en cotxe de poble en poble. Anar gaire més lluny en cotxe és un conyàs autèntic.

Si vols anar a la Gran Bretanya ves-hi en avió i agafa un cotxe allà. Allà no conec gairebé res, però si l'hagués de fer la faria pels Highlands escocesos, no pas per Anglaterra.

Si no, també pots fer una clàssica ruta per França, et recomano el Loira que és preciós, i et desaconsello la Costa Blava, però últimament França està molt deixat.

Itàlia és preciós, però les carreteres i autostradas són una puta merda. El país està molt bé, i les ciutats són excel·lents (a Milan no se t'ha perdut res, excepte el Duomo). Si baixes cap al sud has d'anar per collons a Florència i a Roma, sinó pots anar cap a Venècia.

Per Espanya i la Península ibèrica tens la ventatge que en general és més barat, però no et pensis que està "més a prop" que altres llocs. Et recomanaria tot el nord , especialment si vas a l'estiu (Galícia, Astúries, País Basc, Navarra, la vall del Duero...).

• Torniquet 3.221 4 569

10 Dies semblen més del que són, i realment donen per conèixer un lloc bé o veure per sobre una àrea més vasta. A més, el cotxe és un espai molt reduït que acaba agobiant depressa (una furgoneta és diferent. Hi pots dormir i tot), especialment si només sou 2 conductors (i si n'és un, ja t'ho pots imaginar). El que jo faria és plantejar el viatge en etapes no gaire llargues. Per exemple:

Casa-Carcassona-Orléans-París-Brusel·les-Gant-Bruges-Ambers-Rotterdam-Delft-La Haia-Leiden-Haarlem-Amsterdam.

Són 13 ciutats, de manera que és un xic just per fer-ho en 15 dies i realment només és una proposta consistent en passar França relativament ràpid per quedar-se al nord de Bèlgica i Països Baixos (vull dir que sobre el mapa sembla poca cosa, però després no t'ho acabes).

• Tomàs Calaixera 12.936 8 122

que fareu per dormir¿? ho dic pq calculeu les rutes de manera que arribeu al lloc que voleu dormir amb temps suficient per a buscar un hostal o el que sigui....

• __25199__ 9.687 5

pots agafar el canal de la mànega per anar a UK, es un tren per sota de l'aigua poses el cotxe en un tren i tu vas en un altre

• Kans Kamper 160 5

Si et queixes dels peatges catalans, a França fliparàs.

• Ocatalà 10.939 6 156

Jo quan he fet viatges amb cotxe m'he decantat per visitar un país en concret amb profunditat. Per això, el primer que he prioritzat és arribar a lloc aviat sense entretenir-me massa pel camí, i un cop allà ja prendre-m'ho tot amb calma i anar fent ruta.

La millor experiència va ser l'any 2007, que vam anar a Croàcia (fent escala a Bolonya). Un cop arribats a Croàcia, vam anar resseguint tota la costa des de la península d'Ístria fins a Dubrovnik, passant per Zadar i Split (molt recomanable!) i fent una incursió cap a l'interior per anar al Parc Natural de Plitvice. Arribats a Dubrovnik, vam tornar cap aquí aturant-nos a un poblet prop de Milà que es diu Lodi i que ens va sorprendre molt agradablement.

Aquest any vam fer el mateix però a Eslovènia. D'aquí a Piacenza i de Piacenza en un moment et plantes a Eslovènia, i a partir d'aquí vas fent ruta. És un país molt bonic i muntanyós i la capital Ljubljana val la pena per estar-s'hi un parell de dies. La putada és que ens va ploure gairebé cada dia.

No estríctament en cotxe, ja que per anar i tornar vam agafar l'avió i el cotxe el vam llogar allà, Escòcia. Glasgow, Edinburg i després cap amunt a les Highlands per anar a les illes Orkney, tornar a l'illa gran i baixar per anar a l'illa d'Skie. Un país preciós i una gent collonuda. Tard o d'hora hi tornarem.

Com a recomanació, com ja t'han dit, portar una tenda al cotxe per fer servir el càmping com a recurs per si no trobeu lloc fàcilment a hostals, o per compensar algun dia que hagueu hagut de dormir en algun lloc més car. Bé, si ho portes tot reservat no tindràs aquest problema, però perds el factor espontaneïtat. Jo sempre porto una previsió d'estar-me X dies aquí, després X dies allà i així anar fent... però en tots els viatges he acabat variant sobre la marxa: de vegades et trobes que un lloc per al qual havies previst dos dies, amb un el tens enllestit; i al contrari, llocs que a priori no els donaves massa temps, resulta que són molt interessants i que potser requereixen més temps... de fet trobo que és el millor d'anar amb cotxe al teu aire... però cadascú...

• malllamplll 24.792 6 31 👍 10

Un consell , que no s'et passi pel cap malgastar 15 dies de vacances per visitar España,

Perquè creus que Espanya sempre ha estat tan endarrerida i Catalunya tan avançada ?  

A partir d'aquí , planeja el què vulguis. 

Si tens 15 dies els has d'aprofitar per anar al punt més llunyà possible i sense parar. Després fas desplaçaments més curts.  

Prendre el Ferry  a Cherbourg i creuar el canal és una experiència, després pots anar fins a Gal.les ,( passant per Bath )i veure algun dels seus castells i La costa de Fishguard.  

De camí pots parat-te per a la Normandia o algun dels castells del Loira , o millor el MOnt Saint Michel . De baixada pots visitar Canterbury i creuar per Calais ,entrar a Belgica, visitar Gant  i Bruixes, després entrar a Alemanya i visitar Colonia, més avall Colmar, i entrar a Suïssa , per visitar Berna i Friburg.  

Després d'això , veuràs que et falten dies  Però seràs l'enveja quan diguis que has fet un viatge així

Un darrer consell, evita com sigui fer el viatge en ple mes d'Agost, i viatjar més dos o tres, doncs es perd molt de temps. Dormir al  B&B és el millor.

Jo amb cotxe he anat fins a Irlanda i a dalt de tot d'Escocia , i fins a Belgica i Holanda .França me la conec força bé. 

• Jenny 17.790 6 70

malllamplll escrigué:

Un consell , que no s'et passi pel cap malgastar 15 dies de vacances per visitar España,

Perquè creus que Espanya sempre ha estat tan endarrerida i Catalunya tan avançada ?  

Espanya té paisatges molt bonics i indrets amb encant, història i coses interessants. Quan he dit que volia viatjar per Europa, també incloia el país veí, sigui o no endarrerit.

Pel que expliques de les Illes, m'han vingut moltes ganes d'anar-hi. Perque és millor no viatjar l'agost???

• malllamplll 24.792 6 31 👍 10

No t'ho prenguis al peu de la lletra

A mi també m'agradat viatjar a Espanya, pero anar a segons quins llocs es pot fer durant un pont. Pero l'oportunitat  de conèixer altres països és molt enriquidora. Mai oblidaré el dia que vaig arribar a Irlanda, o a Anglaterra al baixar del Ferry, o quan vaix entrar a Suïssa, o als EUA i  d'altres. I després que et trobes amb coses que mai sabràs ,quedan-t'he per Espanya.

Pero clar si vols anar a Madrid i para-te a la Almunia de Donya Godina a dinar ... serà una anecdota de collons

A mi em sembla molt trist quan sento de gent que mai han viatjat a l'estranger, sigui per l'idioma o per l'excusa del preu.

Viatjar a l'Agost ?  tot és més car i després està molt més ple. Avui en dia , aixo de viatjar ja ho fa tothom i de vegades no saps si estàs pujant a la Torre Eiffel o a Port Aventura.

• Jenny 17.790 6 70

Hehehe, a Madrid no crec que hi torni en molt temps.

Si que és una sensació xula, anar a un lloc molt diferent. Encara que quan vaig anar a Brussel·les, era com estar al raval de Barcelona, entre la multitut de catalans que hi havia arreu, i la quantitat d'immigrants que poblaven els barris.

Tens raó en això de l'agost. Haviem pensat juny o setembre.

• CAT.N.AZ 10.731 11 161 👍 4

Jo n'he fet varis amb bicicleta i t'ho recomano i molt.

• a poc a poc 9.428 8 194 👍 1

Si passes per França potser t'interessa una cadena d'hotels de carretera prou econòmics: Premiere classe. No són un 4 esttrelles, però tenen lo just per passar la nit: un llit i una dutxa. Ara deuen estar sobre els 35-40 euros per nit.

Jo he fet les següents rutes:

Bretanya: Moissac,, Bordeaux (només dormir), La Rochelle, Vannes, Quimper, Brest, Morlaix, Saint Malô, Mont Saint Michel (val la pena consultar quan hi ha la marea amb més diferencial), Dol, Fougères, Puy du Fou, Brive la Gaillarde, Cahors, Rocamadour, Carcasona, i cap a casa.

Les catedrals: Clermont-Ferrand, Chambord, Chartres, (un dia a Paris ja que hi erem a tocar), Reïms, Amiens, Etretat, Mont Saint Michel, La Rochelle, Royan, Dune du Pyla, Carcasona i cap a casa.

Alemanya: Nimes (parada i fonda), Annecy (F), Nyon (Suïssa), Neuchatel (S), Singen (Alemanya), Konstanz (A), Fussen (A), Berchtesgaden (A), Salzburg (Austria), Nuremberg (A), Augsburg (A), Ulm (A), Ludwigsburg (A), Heidelberg (A), Strasbourg (F), Colmar (F), Freiburg (A), Lyon (parada i fonda) i cap a casa. Aquest va ser una mica intens

En els dos primers dormiem molts cops dues nits al mateix lloc. La primera nit que aribavem tard, passavem l'endemà a la ciutat i dormiem la segona nit. El dia després el passavem a la carretera i aprofitavem per visitar alguna cosa a mig camí de la següent estada on arribavem tard al vespre, dos nits allà i anar fent.

Val la pena portar estris per fer-se menjars senzills i comprar les coses als supermercats. França és ple de zones on fer pic-nic. A França vam dormir sempre en hotels de carretera. Alemanya ja ens va sortir més car.

• Andaluz Pride 16.598 10 80

Segur que us ho podeu permetre?

Sentmenat - París (només anada, 1000km, 100€ de benzina i 50€ de peatges). Suma menjar, hotel, etc.

2 persones en cotxe no és GENS econòmic. Així que ja saps, convida'm.

Jo vaig recórrer Regne Unit durant 10 dies i em va sortir per uns 800 euros. Anàvem 3 persones i vam dormir a youth hostels de mala mort. Tot i així, puc dir que vaig dormir a Londres per 15 euros.

• camarada revolucionari 4.151 8 473

Compte, dues persones, molts quilòmetres i els preus acutals dels carburants! Us pot sortir molt més car del que preveieu! Feu números abans!

Jo m'he recorregut tota Europa, tret de Bulgaria, Romania, Macedònia, Albània, Ucraïna, Bielorússia i Irlanda, en cotxe, bé, en furgo. L'aventatge d'anar amb furgoneta és poder dormir-hi, està clar, però amb un cotxe gran i algun apany us podeu arreglar. Personalment, crec que el que s'aprofita d'un viatge amb cotxe és la independència i el poder de triar exactament fins on vols arribar. És qüestió de mirar-se els mapes i jugar amb el Google Earth per anar a buscar aquella platja solitària o aquella carretera entre muntanyes. L'altre gran aventatge és la possibilitat de veure moltes coses en poc temps. Jo reservaria el turisme de grans ciutats per altres ocasions (Bé, si hi passeu, aprofiteu) i no el marcaria com a objectiu principal del viatge.

Mitjanament a prop hi ha moltes zones que valen la pena: La Dordonya, els Alps, les Landes i Bordeus (em va sorprendre molt gratament tota aquella costa). Una zona especialment recomenable és la costa portuguesa després del Cabo Sao Vicente, ja encarada a l'oest. És a dir, anar fins a l'Algarve (zona turística però amb algunes platges que valen la pena) i anar bastant directe fins al Cabo Sao Vicente per des d'allà fer la costa oest fins a Lisboa, que és un encant de ciutat. La Bretanya és increïble, l'Alt pirineu des del Pallars fins a Navarra anant canviant de vessant, Les Dolomites a Itàlia, etc!

Especial recomenació: Còrsega, val molt molt la pena fer-la en cotxe, sobretot la costa oest i sud i l'interior!

• grinfild Usuari sumador 21.724 11 50 👍 25

He anat amb cotxe fent rutilla, per occitània, per croàcia, per l'illa d'irlanda, pel mig oest dels estats units, per itàlia (fins a sicília), sardenya.... he dormit en bons hotels, en hotels, en motels, en càmpings, a dins del cotxe, al carrer com un homeless...

La meva recomanació és:

1- Qui molt abarca, poc apreta. No vulguis visitar moltes coses que estan lluny unes de les altres perquè passaràs més temps al cotxe que visitant.

2- Evita, si pots, el mes d'agost, sobretot a països com Itàlia, Ecspanya o Croàcia (que reben a molts turistes italians). Així serà més fàcil trobar allotjament, i millors preus.

3- He llegit que vols anar a les illes britàniques... jo llogaria un cotxe allà, i m'estalviaria així fer 1500 km amb cotxe que suposen moltes hores, gasolina, peatges, i ferri (o túnel) per travessar l'estret.

4- Si llogueu un cotxe jo pagaria l'assegurança per no estar patint si feu una rascada o el que sigui. Jo anat amb ruta he trencat un retrovisor (als 5 minuts de portar un cotxe per Irlanda ) i per Sardenya.. crec que ens van carregar la transmissió fent trompos el darrer dia.

5- Porta música per escoltar al cotxe... molta.

• Sprk 1.965 11 784

Desconec quina edat tens i si et mola la música, però si no ets molt gran i t'agrada la música en viu et recomano que incloguis algun festival a la teva ruta. Et recomano que passis per Budapest (Hongria) on fan el Sziget festival (10-15 agost).

• clubjazz 11.437 7 152

Si us quedeu en la Península, us recomano visitar l´Algarve portuguès, jo vaig fer la ruta visitant tot de pobles, de la costa i de l´interior de la regió, i és moooolt bonic i interessant. Si aneu més cap a l´interior europeu, aneu a la frontera txeco-alemanya-polonesa (antiga zona dels Sudets). Si voleu traficar amb órgans humans, aneu a Kosova

• Ruffles1714 27.571 7 24

Jo ja fa un parell d'anys que dic que faré un viatge així, però de moment res de res ^^".

Que vagi be!

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 5.181.776 missatges
  • 192.921 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Més votats

Accedeix als comentaris més votats
Publicitat
Publicitat