fòrums -> Actualitat
Alerta! Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.
[Caos Aeri] El que no diuen els mitjans ni el Govern, la realitat dels Controladors
Tota Espanya i Catalunya, ara està en contra dels controladors aeris, aquells vividors que paren els dos països reclamant no se que, amb tots els calers que cobren.
Doncs be, la cosa no es ni de bon tros com s'explica als mitjans. Aquí us deixo la part que no surt als mitjans, la part que no diu el govern, la part que ningú sap perquè ja s'encarrega el govern que ningú o sàpiga. I això nomes es una part.
Carta d'una controladora que no pot mes - http://controladoresareosyotrashierbas.blogspot.com/2010/12/ver-si-nos-entendemos.html
Mes explicacions de la realitat - http://www.racocatala.cat/forums/fil/133859/els-aeroports-illencs-tancats?pag=2#4567564
Entrevista a un controlador arran dels esdeveniments - http://www.gizmodo.es/2010/12/04/el-conflicto-de-los-controladores-aereos-la-otra-cara.html
Carta d'un controlador - http://www.rinconhamijo.com/2010/12/carta-de-un-controlado-aereo.html
Explicació real del tema dels sous - http://www.foroaviones.com/foro/noticias/7058-ministro-de-fomento-controladores-10.html#post144278
"No controles" carta d'un passatger afectat - http://www.racocatala.cat/forums/fil/133942/caos-aeri-no-diuen-mitjans-ni-govern-realitat-dels-controladors?pag=1#4572243
Vídeo explicatiu Part1 - http://www.youtube.com/v/dOlnO4jzZIw
Vídeo explicatiu Part2 - http://www.youtube.com/v/MB89ThiNWsU
Vídeo explicatiu Part3 - http://www.youtube.com/v/QZs6Q2Bv5gU
Vídeo explicatiu Part4 - http://www.youtube.com/v/UZf2eiNkTlY
-
El govern de Zapatitos està emprant els controladors com a boc expiatori de la crisi i per desviar de la seua nefasta gestió d'Aena, el conflicte amb els controladors i la política econòmica en els darrers anys.
És molt sospitosa aquesta unanimitat en l'odi cap als controladors, aquest acceptar obedientment barbaritats com obligar a una gent a treballar a punta de pistola o el decret un estat d'alerta de manera il·legal i sense que es donen les condicions extremes de guerra o catàstrofe natural que el justificarien. Els que avui han estat víctimes de la vaga dels controladors demà poden ser-ho de la deriva militarista i antisocial de l'Estat espanyol, així que molt de compte: se'ns pot girar en contra
-
Jo crec que fan molt bé posant-hi els collons que hi posen però aquesta vegada s'han passat una mica, tot i que les seves reclamacions son justificades.
Això si, la forma de reaccionar del govern espanyol ha estat nefasta. Provocant la vaga fent un Reial Decret el dia del pont on pissotejava la dignitat dels controladors. Inclús decretant l'estat d'alerta i fent-nos a tots reus de l'exercit per un error que ells no han sapigut gestionar. Tot el que ha passat, sobretot la brutal manipulació de tots els mitjans sense excepció i l'entrada a escena de l'exercit, m'ha fet perdre la confiança en la democràcia. Feia temps que hi havien tics, però aquesta vegada això ha creuat una línea molt perillosa. Cada vegada això té més símptomes d'estat feixista.
És curiós que hagi estat el PSOE qui més s'ha sobrat per aquesta banda i no el PP.
-
Això ens demostra que la independència de Catalunya serà realment complicadíssima, si és que mai es produeix. Perquè avui ja no hem de tenir cap dubte que tindrem els tancs pul·lulant pel país sense que ningú ho impedeixi.
-
Aquest matèix plantejament el vaig fer jo en un fil, no fa gaire temps i em varen possar verd. Em van dir fins i tot covard en dir que els espanyols eren capaços d´enviar-nos els tancs. Vaig ser ridiculitzat i això que vaig afirmar que conexia molt a fons l´idiosincràsia espanyola.
-
Bé, a mi també m'han posat verd. Ningú, però, no m'ha titllat de covard.
Tot i així, m'he trobat amb raconaires maquíssims, que, tot i pensar diferent de mi, m'han fet gaudir de discussions i debats interessants i constructius.

-
Jo sempre he pensat igual, és que la gent viu en nu-bols de paper, es pensen que els papers canvien la realitat quan només es fan servir per eixugar-si el cul, el control d'un país està en la policia i en l'exercit. Per alguna cosa volem una policia pròpia, si no fos per els mossos tv3 no existiria.
-
Els espanyols són capaços d´enviar els militars fins i tot a una merda de pedra al mig de l´estret de Gibraltar com era Leyla (Peregil).
-
-
Rotundament, no. Primer, els controladors són pocs, els catalans, molts.
Després, encara no hem vist les conseqüències que per al govern espanyol tindrà aquesta decisió, a nivell econòmic i polític.
La independència no és una vaga. Els catalans no es poden substituir per militars. Un conflicte nacional no és un conflicte laboral.
A més, l'amenaça d'expropiar-nos els béns ens afecta poc, perquè ja ens han segrestat la terra fa molt de temps.
És un paral·lelisme absurd.
A part de tot, no han disparat contra cap controlador. Només han marcat paquet.
-
Com que no poden fer res?
Tu saps què passaria si els militars prenguessin el control del Parlament, de seguretat civil, dels aeroports, trens i mitjans de transport, dels mossos, i patrullessin els carrers?
Què faríem un milió (si és que hi arribem) de catalans? Res, absolutament res. Davant les armes i els tancs, les paraules no tenen cap força. És la crua realitat, i com més aviat l'assumim, millor.
No podem fer res contra Espanya, és impossible escapar-ne perquè tenen tot el poder per impedir-ho, i cap organització internacional vindrà a rescatar-nos.
-
Potser t' hauries de fer militant del PP ara q ja has vist la llum.
O acaparar paper higiènic sembla q el necessites.
-
És el que té no viure al món dels núvols i somnis i màgia i pau i amor i fraternitat. És el que té viure al món real, que les armes fan por, que no són pas com als videojocs, que les armes maten.

No sóc pas l'únic que té por quant a la independència de Catalunya. A mi m'és tot un sacrifici ser independentista, saps? No m'és pas fàcil. I sí, tinc por, tinc por que Espanya enviï els militars a Catalunya tal i com ho ha fet amb els controladors. El món internacional hi farà res? Pas du tout, mon cher ami. Catalunya podrà fer-hi res? Encara menys.
No em culpis per tenir por, perquè llavors hauràs de culpar milers i milers i milers de catalans que han baixat d'aquest món de castells i fades que us heu construït, i que també tenen, com jo, por.
-
Q tu no sabèssis q els espanyols faràn tot el q puguin per fotre´ns, legal o ilegalment, no vol dir q jo no ho sabès. Recordes el GAL? Ho faràn i a més t' amenaçaràn amb fer-ho.
Ara si a la primera ja t' escagarrines doncs bé, aquí n'hi han molts q no ho farem...
Em sembla al.lucinant q un suposat indepe es cagui per q els espanyols amenacin, per suposat q amenaçaràn, per suposat q faràn trampes, per suposat q ningú aconseguirà res amb la teva valentia...Cony si els espanyols van torturar al Pujol per cantar una cançó!!! Q cony esperaves? Q et donèssin les gràcies?
Ara bé els espanyols són molt valents mentre ningú s'hi torna.
-
tens tota la raó. però si t'has de dedicar a menysprear a tots aquells que no tenen la teva valentia -suposada- per la raó que sigui estàs fent el mateix que critiques: debilitar l'esperit independentista dels que et llegeixen.
realment et penses que tothom està disposat a perdre-ho tot per assolir objectius que no és del tot segurs que siguin assolibles? tothom ha de voler posar en risc el poc o el molt que té de la mateixa manera que tu, suposadament desacomplexada? potser no ets valent i resulta que només ets suïcida? on està el límit?
les pors existeixen i com a independentista conseqüent que et declares, en comptes d'insultar a aquells que les fan visibles hauries de buscar maneres per matar aquestes pors. i t'aviso, és molt perillós posar a algú amb por entre dues pistoles -metafòriques-.
-
La valentia no és no tenir por, això és inconsciència, la valentia és tenir por i fer-ho igualment.
-
llavors entens que hi ha una valoració darrera de cada acte valent i que cada valoració depèn de les circumstàncies socials, psicològiques, emocionals, econòmiques, etc de cada persona.
és molt complexe i per això es fa sevir la tàctica de la por.
tots som valents i porucs. l'única cosa que diferencia a uns dels altres, a part de la pròpia idiosincràsia, és com es gestiona l'equilibri entre ambdues. el que no es pot fer és demanar a aquells que tenen més possibilitats de rebre que es llencin amb els braços oberts sense cap tipus de suport visible darrera, quan allò que tens davant sí que ho és, de visible.
-
-
-
-
No estàs sol amb les teves opinions. Els valentots que treuen pit potser despertaran a la realitat de les més que possibles reaccions violentes dels garrulators espanyols. Que poc els conèixen; jo em vaig criar entre ells i us ben aseguro que Catalunya per ells és una mena d´icona que no volen perdre, ja que la consideren seva en propietat, a banda dels beneficis que en treuen.

P.S. No es tracta de por, és voler interpretar la realitat o opinar sobre el que pot esdevenir
-
-
-
-
Així doncs, fem una proposta per plegar el Racó.
Em sembla lògic que tinguis por, però no que intentis desmoralitzar els independentistes. De cavalls de Troia no n'anem mancats, justament...
-
Que no ens poden expropiar els béns?, et poden pendre la casa i congelar el compte corrent; d´on treus que no tinguin res a expropiar-nos?
-
-
-
pissotejava ====> trepitjava

-
No hi ha cap diferencia entre ambdos. Som la mateixa merda.
De totes maneres t'informo que l'estat espanyol es una utarquia disfreçada de democracia anomenada "Monarquia Parlamentaria". No t'ha d'estranyar res del que ha passat.
-
-
Amb tota aquesta informació + la rebuda per la tele tinc clar de qui és la culpa... llàstima que tot això no surti a les notícies i que poques persones se molestin a informar-se més... Que trist que hi hagi gent que només vulgui entendre que els controladors són els dolents perquè cobren molt i encara volen cobrar més i destrossen les vacances de la gent
. Encara que tot apunta a que aquesta vaga no els ajudarà, encara els perjudicarà més...D'altra banda, trobo increïble que hi hagi gent de carrer que defensi la intervenció de l'exèrcit

-
No ho faràn ara, però ho normal seria que Pepiño i el director d'AENA fossin a la puta calle. Quina manca de capacitat de gestionar la situació.
-
LA gestio del govern Zapatero ,nefasta , per no perdre el costum
Pero mes enlla del detall , el que esta clar es que els controladors han perdut la batalla de l´opinio publica . La visualitzacio es d´una colla de prepotents extraordinariament ben pagats que han fet la punyeta a centenars de milers de persones sense el mes minim escrupul
-
Hi ha un controlador que raja dels mateixos controladors.... en aquest article. Hi ha opinions per tot. El que tinc clar és que els passatgers que s'han quedat tirats no en tenen la culpa.
-
els passatgers que s'han quedat tirats no en tenen la culpa.
Bé, a la plana anterior algú els ha culpat perquè "són quatre pijets que volen fer vacances en pont".

En fi...

-
Si això passa fa una setmana, molts no podrien haver-se examinat de les oposicions de justícia, en quedar-se tirats, després d´anys d´estudi.
-
I què em vols dir amb això?
-
Doncs que no tothom que fa servir els avions són pihets que van de vacances.
-
I si són pihets que volen fer vacances què passa? Que no tenen dret a viatjar?

Que estranya, aquesta llibertat i igualtat que molts van defensant.

PD: Per cert, els meus avis, que no entraré si són pihets o no, no han pogut venir aquest any a veure'ns gràcies a aquests angelets incompresos de controladors aeris. M'hauré d'esperar a l'any vinent per veure'ls, sempre i quan aquests segrestadors no se'ls passi de nou pel cap abandonar llurs llocs de treball.

-
-
-
-
-
Libertad digital una gran font, plena de credibilitat.

Et felicito fill.
-
si, com totes les que heu posat vosaltres. Com a minim aquest tio, s'identifica amb noms i cognoms.
-
El Jimenez Losantos tb s' identifica amb nom i cognom.
Et torno a felicitar fill.
-
Jo et felicito per posar-te al costat d'unes persones quen han fet molt mal a molta gent, ja que pel turisme (principal motor econòmic d'aquest país) ha anat molt malament, han jugat amb les vides de centenars de milers de persones etc
Si algú no està bé a la seva feina, que canvii, si ser controlador és una merda, doncs que deixin de ser controladors, poden enviar el seu CV a infojobs i listos calistos.
Però bé, vosaltres a la vostra, sort que sou una minoria i sempre la sereu.
-
-
-
-
La democracia l'hem deixat morir. Ja estem sota el seu absolut control.
"no puc controlar a punta de pistola"
http://www.diariodeibiza.es/pitiuses-balears/2010/12/05/controlar-punta-pistola/449823.html
-
Per començar, la carta que ha escrit la primera senyoreta (si és que se li pot dir així), està tota farcida de paraules malsonants i insults, a més de molt poca ètica i moral. Me la porta fluixa si l'han criticada. Però pel que he llegit en el seu escrit diu que li han ampliat la jonada laboral a 600 hores a l'any. POBRA! Si ho dividim entre els dies de l'any, treballa 1 hora i mitja al dia! POBRA! Si li llevem els caps de setmana, no treballa ni 2 hores i mitja al dia! POBRA! Ma mare treballa des de les 7 a 13 pel matí, i de 15 a 19 per la vesprada; i no està aseguda a una cadira. Per altra banda, diu que no cobra ni 200.000 euros a l'any, ni la meitat. Bé, suposem que guanya 80.000 euros a l'any per treballar unes dues hores al dia: uns 6.500 euros al mes. Si en cobra 50.000, guanyarà 4.200 al mes. I tingueu en compte les hores de treball! Sincerament, crec que són ganes de queixar-se.
Altra cosa és que el govern manipule perquè li convinga. N'hi ha una crisi econòmica i el govern de Zapatero encara no ha admitit que n'hi ha crisi. Posar-se de part de la població, deixant com uns autèntics cabrons als controladors li ve de perles, no ens enganyem. Però l'actitud d'aquestos treballadors em sembla lamentable, perquè les persones no han de pagar les exigències ministerials del govern en funcions.
Jo només sé que aquest estiu vaig estar tirada a un aeroport durant més de 3 hores perquè es van posar a fer vaga; i jo havia pagat com a bona ciutadana el meu bitllet i els meus impostos i vaig arribar a altre continent amb quasi 4 hores de retràs a més del canvi horari i que a aquelles hores se'ns va complicar la vida per anar a l'hotel.
-
A la carta diu que l'ampliació és de 600 hores anuals, no que treballin 600 hores l'any.

-
Sí, ho sé.
Però per què no diu quantes treballava ans? I ja vos he explicat que 600 hores a l'any es tradueïxen en 1 hora i mitja al dia, o siga que...
-
Però si dius q guanyen no se quant per treballar una hora al dia!!!! Cony q ho has llegit i no has entès res.
PD: Saps q treballen més d'una hora diària, oi?
-
He dit que en el cas de treballar eixes escandaloses 600 hores a l'any, treballarien una hora i pico al dia. Sé que es tracta d'una ampliació, però ho he fet de tal manera per a que es veja quina és aquesta ampliació.
Però per no posar treballen x hores + x hores d'ampliació, ara em diuen que no sé llegir

Edite:
Però pel que he llegit en el seu escrit diu que li han ampliat la jonada laboral a 600 hores a l'any.
M'ha sobrat l'a. Però ha estat errada ortogràfica. Pretenia expressar que augmentar 600 hores a l'any no suposa un canvi dràstic diari i per això fe het els càlculs.
-
-
-
-
Doncs torna ha llegir perquè no ho has entès be. La dona treballa mes de 1620 l'any, la ampliació era per 600 hores MES. Es a dir, 2220 hores l'any, que amb una cosa i un altre acabant sent mes. Apart que aquesta feina provoca un enorme estres, clar vosaltres direu, si nomes esta asseguda a una cadira, quina apreciació mes simplista estas fent. La dona te que controlar al mateix temps 60 avions amb paràmetres molt diferents en un cel atestat d'avions, amb una mitjana de 100 persones per avio, aquesta dona te a las seves mans 6000 vides al mateix temps que controlar, si a tu aixo no et provoca estres, ja em diràs.
Jo he vist la feina d'un controlador, i s'ha de tenir molt cap per poder-la fer, no es contar ovelletes precisament, controlar 60 avions a l'hora, amb paràmetres molt diferents, amb las comunicacions al mateix temps, tot plegat de codis, etc... satura a qualsevol, i aixo sense poder fer el descans quan tu vulguis.
Que la carta es d'un to elevat i malsonant? I que el que diu tota Espanya dels controladors que els estan posant a parir perquè es creuen tot el que diu el govern, no es malsonant? Aquesta es una reacció quan tu fas el teu treball, et trepitja'n i et menyspreen, i a sobres quan intentàs reivindicar els teus drets, tot un país es posa en contra teu per culpa del mateix govern que et treu les teves llibertats, doncs mira a mi aixi em sembla una carta bastant asserenada.
-
1. Les 2200 hores són 6 hores al dia. Ans en treballava vora unes 4 per un sou desorbitat; perquè no em val l'excusa que té moltes vides sota la seua responsabilitat: si ens posem així, un metge que veu morir un pacient en una de les seues operacions, què? Ella està còmoda i ha de donar indicacions del tipus: "Tu, puja 100 metres; tu, pots aterrar", no és massa costós si està concentrada i no tothom aprofita per açò. No estic llevant-li importància al treball, evidentment que els ho agraïsc, però és un bon sou i un bon horari atenent les hores que treballen i que únicament han d'estar en el que estan.
2. Aquesta carta només és una mostra, perquè altres controladors es queixen i fan escrits sobre les bajanades que estan fent altres controladors; o siga, que evidentment no n'hi ha una única versió ni una única veritat. Jo m'he limitat a expressar que n'hi ha treballs que són MOLT pitjors, PITJORS pagats i que si fas vaga, al dia següent ja no tornes. I també he expressat el meu descontent de pagar bitllets i arribar amb retràs perquè els rote i també per les males gestions del govern. Així com qui perd el vol. Evidentment, a mi em sembla a capritx les coses que estan fent.
-
-
T'aniria bé aprendre llegir.
-
No sé per que tothom està queixant dels controladors per el sou que guanyen, ho mereixen, és un treball forçament difícil.
Que SÍ s'ha de criticar és el fet que han posat milers de passatgers a risc, la raó sigui quina sigui. Això no és acceptable.
-
A veure, vaig trobar això en anglès i ho fet una traducció ràpida:
L'any passat, de 2,300 controladors d'AENA:
10 van ser pagat entre 810.000€ i 900.000€
226 van ser pagat entre 450.000€ i 540.000€
701 van ser pagat entre 270.000€ i 360.000€
El sou bàsic mitjà és de 200.000€ + overtime
Controladors espanyols treballen dies de 12 hores consistant de dues periodes de 4 hores separades per dues periodes de 2 hores de descans.
El govern espanyol constata que treballen un mitjà de 1200 hores l'any amb 400 hores més de overtime.
El sindicat USCA, que va negociar els salaris, constata que treballen 2.000 hores l'any més 575 hores d'overtime.
Per ser controlador cal ser llicenciat, parlar bé l'anglès, i fer una prova mèdica cada dos anys. Desprès de l'edat de 40 anys han de fer una prova mèdica cada any, i moltes coses, incloent problemes cardíacs i problemes digestius no són acceptables.
A un mínim l'edat d'entrada és 18 anys i l'edat màxima 55
Els controladors han de completar una sèria d'examens, entre elles una d'aeronàutica i un altre psicològic.
PS. CREC que overtime = hores extraordinàries, però no sé per cert la traducció al català.
-
Però el problema d'aquest país, com be deia un company d'afició, es que la gent te instaurada la cultura de l'enveja, que aquí si tens una feina dolenta et miren pensant que has fracassat a la vida, però si tens una bona feina et menyspreen per guanyar molts calers. Aquí tothom enveja a tothom que tingui diners, encara que per aconseguir-ho s'hagi deixat la pell, els calers, els amics i la família, encara que si guanya aquests calers sigui perquè el seu treball s'ho val. Si, ja sabem que hi ha que guanyen pasta sense haver fet res, però també n'hi han que guanyen diners perquè s'han esforçat, i perquè el seu treball es d'una complexitat equiparable als diners que guanyen.
Quants ets pobre tothom et mira malament, i quan ets ric tothom t'insulta i t'enveja, en aquest país de merda no es pot ser res sense que la gent es fiqui amb tu.
En comptes de criticar a aquells que es van esforçar per tenir bons treballs per guanyar molts diners, queixat dels que guanyen menys diners i també fans feines sacrificades, com els miners per exemple.
Si reconeguéssim els mèrits i l'esforç, en comptes de criticar-los i envejar-los, aquesta societat seria mes justa i millor.
-
Estic d'acord que la gent té enveja, i jo sempre ho he criticat.
A mi no em fa res que la gent sigui rica i guanyi diners. M'agrada. Normalment són els commies i altre gent d'esquerres que critiquen que a la societat hi hagi diferències, prefereixen una societat on tothom sigui pobre que en un altre on els pobres tinguin tele, no passin gana i tinguin un sostre, com passa a la nostra.
Dit això, els que critiquem als controladors ho fem pel següent:
1- Si no estas bé a la feina, marxa, canviia de feina però no putegis als clients pq no en tenen la culpa.
2- No pots queixar-te que treballes moltes hores i a la vegada impedir que s'incorporin nous treballadors, evitant per tant que hi hagi més plantilla i per tant es puguin pagar sous més baixos. Aquesta gent volien treballar menys i cobrar igual.
Al racó hi ha molt comunista despistat que tot el que li sona a vaga ja s'apunten a recolzar als treballadors, peti qui peti. Aquests treballadors, que sàpiguen que mai votaran als comunistes com ells, votaran al PP, com sempre han fet.
-
1- Marxar de la feina en plena crisis, es una bogeria, els que no ha estat aturats a la crisis no saben lo realment difícil que es trobar feina ara, i quan dic difícil dic quasi be impossible. A mes oblideu que la majoria de controladors estan per vocació, es realment la feina que volen fer, no perquè guanyin mes o menys, si no perquè els agrada, alguns son inclús gent que volia ser pilot, però per temes mèdics o el que sigui no van poder ser-ho, aixi que deixa la feina que a tu realment t'apassiona i en plena crisis on no hi ha treball no es tan fàcil, ni es lo mes lògic.
2- Lo de les noves incorporacions ja esta explicat varies vegades, ells no impedeixen res, es el govern qui ho fan, ells no han parat aquests anys de demanar mes gent, però es el govern que ni contracta mes controladors.
-
-
-
-
Un pagès també treballa full time, més encara que un controlador.
Quan guanya un controlador aeri i quan guanya un pagès?
-
super comparable... el pagès ha de controlar durant hores que les vaques no topin entre elles matant centenars de puces

respecto molt la feina de pagès, disculpeu-me per la metàfora però era necessària com un estat d'emergència...
(no se m'ha acudit res més) -
La feina del pagès la pot fer qualsevol,la del controlador aeri no.
-
És seriosa la pregunta o és irònica?

-
-
Tinc coneguts controladors que sempre em menjen l'olla quan en veuen.
Tot i així, no entenc pq tothom a rajat contra els controladors, i en canvi aquells terroristes que van envari les pistes del Prat fa uns anys se'n van anar "de rositas".
-
No es pot permetre el que han fet, aixó s'en diu xantatge a tota una societat, les conceqüencies de les seves desicions en afecten a tots. Fer un bloqueig sense avis a un estat en crisis que viu del turisme es arruinar a tots pel benefici seu.
Si tenen problemes han de trovar la forma de sol·lucionar-los sense destrossar tota la resta de la societat, com tothom.
-
que vagin amb tren que es mes maco i sino que es quedin a casa
-
Complexa tema aquest dels controladors.
El problema és que són assalariats de l'aristocràcia obrera i tenen un cert poder.
Com a treballadors tenen un drets, però aquests drets si son retallats ara quasi sembla que no puguin fer gaire cosa per la seva funció social. I aleshores entra en contradicció la seva manerade fer i els drets de la gent a viatja.
fòrums
Tot preparat per a la Copa del Putero (35)
El FIL de la Ressaca [-.-] (107)
Inconsistències Nacionalistes (espanyoles) (25)
Comarques o poblacions amb un percentatge més alt de catalanoparlants (19)
Presentació de la CUP d'Esplugues de Llobregat al Casal de Cultura Robert Brillas: DIJOUS 24M (7)
Fil per parlar una mica de HIMYM (654)
Assemblea Nacional Catalana - Moviment per la Independència [Fil oficial] (332)
[Imitacions] Castells xinesos (6)
Torna a desaparèixer la bandera espanyola del balcó de l'Ajuntament de Sant Pol de Mar (21)
[Rugby] TOP 14 2011-2012 / H CUP / Campionat Europeu (296)
Paul Krugman: Un boig perillós. (39)
Un 30% dels graduats en enginyeria indis no sap resoldre problemes matemàtics senzills (58)
El Chelsea, campió d'Europa (282)
Total de missatges: 4.344.859
Total de temes: 159.958

Opina
Configuració |