Publicitat
Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Quin origen té l'escut de la província de Sibiu?

Micalet (4887 missatges)

Un dia estava mirant l'article de Romania en la Viquipèdia quan vaig vore al final d'aquest una llista de províncies amb els seus escuts. Aleshores em vaig trobar amb aquest:

Aquest escut pertany a la província de Sibiu que forma part de la regió històrica de Transsilvània. Buscant informació sobre aquesta província, he trobat que va ser colonitzada per saxons i que va pertànyer al Regne d'Hongria. Cal recordar que la dinastia que regnava Hongria era l'Árpád. La bandera dels Árpád és aquesta. Em sembla curiós per tant que l'escut de la província de Sibiu siga més semblant a la nostra senyera (or i roig) que a la de la dinastia Árpád (blanca i roja).

Constança d'Aragó i de Castella es casà el 1198 amb el rei Emeric I d'Hongria amb qui tingué un fill, Ladislau III d'Hongria. Aquest no tingué descendència i el regnat va ser per al germà d'Emeric I, Andreu II, qui va tindre de segona muller a Violant de Courtenay amb la qual va tindre com a filla la nostra Violant d'Hongria (va nàixer a Esztergom), muller de Jaume I el Conqueridor.

Tot açò ens diu l'estreta relació que vam tindre la Corona d'Aragó amb el Regne d'Hongria durant els segles XII i XIII. Si algú té més informació que l'expose ací. Potser  la relació que haja fet entre aquestes dinasties i l'escut siga una errada i no tinga res a vore. En tot cas, què opineu?

Respostes

Configuració

Publicitat
Publicitat

Fòrums

• 5.044.586 missatges
  • 187.397 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Publicitat