Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Escola laica de Barcelona contra la sexualitat

Hem de vestir als joves?
Si
41 (56.16%)

No
32 (43.84%)

Vots emesos: 73
Cat Atònic 387 9

Ja fa temps que una moda entre nois i noies de 13 anys, vestits de raperos de moda americans i de mini-Jennifers Lopez són material de conversa. "Com creix aquest jovent" Noies de 13 anys marcant els pits i ensenyant el tanga, nois ensenyant els calçotets i els braços d'hores de gimnàs (hores sense llegir ni culturitzar-se)

Doncs bé, aquesta escola prohibeix l'entrada als nens que porten samarreta sense mànigues, que ensenyin els calçotets i a les noies que ensenyin tanga. I a tots, ara en ple estiu, portar pantalons per damunt del genoll.

Aquesta escola és famosa per ensenyar el català en temps de franquisme i ser un referent d'educació per a molts laics, progres i hippies.

Respostes

Configuració
  • Cat Atònic 387 9

Bé no he dit que aquesta norma va dels més petits als més grans per igual.

• lydieta 9.081 7 206 👍 11

És un tema complicat, s'haurien de fer moltes matitzacions, no trobes? Per aquest motiu no puc votar.

Des del meu punt de vista, allò d'ensenyar tangues em sembla una bajanada, però perquè jo ho concep així. També trobe que serà bastant incòmode dur els pantalons per baix del cul i ensenyar els calçotets; però és moda i una concepció de vida que jo no entenc perquè no la visc.

El que sí que trobe MOLT exagerat és que els xicots no puguen anar sense mànigues o que ningú puga anar amb uns pantalons més curts. Val, ensenyar el tanga em sembla una vulgaritat corregible però d'aquí a prohibir les samarretes de tirants n'hi ha un tros.

• Cat Atònic 387 9

Jo penso que no se'ls ha de prohibir, és més. Deixar que vagin com vulguin però explicant quin tipus de gent va amb aquestes pintes i quines són les conseqüències.I quin és el motiu, clarament, tenir relacions sexuals i dubto que la majoria d'aquesta gent en aquesta edat estigui preparada per això.

Jo no sé si és èticament correcte que els nois/es de 13 anys mostrin la seva sexualitat, però crec que només l'haurien de mostrar entre ells i no de forma pública.(Cosa impossible si parlem de la roba)

Jo he tingut 13 anys i evidentment que ja era sexual i no volia que ningú m'ho prohibís. Potser les meves pintes punkys de l'època era una forma de provocar.

• lydieta 9.081 7 206 👍 11

No, si no he dit res de prohibir. Dubte. Sí que em sembla totalment vulgar que s'ensenye el tanga, em fa fàstic perquè una dona és més que això... Però potser amb la prohibició incrementaríem molt més el fet en sí: prohibeix una cosa si vols que es propague.

Continue tenint confiança en els pares; són ells qui han de guiar els seus fills. Jo he anat vestida com m'ha donat la gana, de molts estils diferents i els meus pares no m'ho han prohibit. Però mai he ensenyat la meua sexualitat perquè no em venia de gust. Ma mare sempre m'ha dit que és molt millor insinuar. I m'alegre que m'ho haja transmès.

• nan roig 1.704 9 851

Jo pens que a les escoles s'ha d'implementar l'uniforme, pel simple fet d'eliminar les desigualtats. Els al·lots no van com volen, sinó com el poder adquisitiu dels seus pares els hi permet. I això inevitablement (els infants poden ser molt cruels) genera que hi hagia els "guais" i els marginats. Tos iguals i a fer punyetes.

• Cat Atònic 387 9

i genera que la gent no tingui personalitat, ho trobo molt fort el comentari del uniforme. (Definició: una sola forma)

• Prow 16.050 5 87 👍 370

La gent pot seguir tenint la seva personalitat, trobo jo, la personalitat no només la marca la roba... Fora l'escola que vesteixin com vulguin, i ja està, però crec que l'uniforme obligatori a les escoles publiques seria ara mateix la millor opció: t'estalvies polèmiques de tangues, pantalons baixats, simbols religiosos, etc

• Gesta_Comitum 24.342 10 34

Si la personalitat la defineix la roba...

• separata 4.581 10 431

A Anglaterra van tots amb uniforme i de personalitat no els en falta. Els nanos fan veritables virgueries amb el nus de la corbata per ser més cools ja que és la única cosa que pot ser diferent. S'acaba la bajanada de la roba de marca, el pijiprogressisme i les tonteries varies...

• Dixie Usuari sumador 38.070 12 10 👍 2

Això no és així, perquè cadascú porta l'uniforme de forma diferent i personalitzada, tal com ha comentat en separata, cada xiquet o xiqueta se les munta de manera que personalitza el seu uniforme i/o la forma de portar-lo i t'asseguro que tots iguals no van, en absolut.

• Estol 9.043 6 208

amb lo cutres que són els uniformes? I un rave

• JordiTM 14.803 11 103

En què et bases per dir això?

La personalitat no es construeix des de la roba. I si és així és que no ho estem fent bé...

• Sargantanna 3.127 5 582

Jo he portat uniforme desde la llar d'infants fins als 14/15 anys i tinc perosnalitat pròpia.

El que fan els uniformes és posar a tots a una mateix punt, igualar-los, no hi ha marques ni roba de mercadillo tots anem iguals perque tots hem de seguir els mateixes normes, tots tenim els mateixos drets i deures.

A banda de que l'uniforme és una eina molt practica per quan es surt del centre escolar i es fan excursions i/o visites culturals.

Jo a més els caps de setmana també portava  uniforme, perquè al cau, també duim uniforme. Pels mateixos motius.

Jo defenso l'uniforme. La personalitat de la gent no depèn de com vesteixi, creure això és un error, i molt greu, les persones som bastant més que el que portem posat o el fisic, l'aparença externa, segur que estàs d'acord.

• gran torino 21.703 5 51 👍 3

Uniforme..i aixi els pares ho tenen facil per a triar la ropa del nens per anar a estudiar i que amb 3 uniformes t'estalvia molt a l'hora de comprar ropa als nens

• kualkierdia 836 7

Els al·lots no van com volen, sinó com el poder adquisitiu dels seus pares els hi permet

Doncs sincerament no hi estic d'acord. Està clar que algú amb un poder adquisitiu baix no es podrà permetre tenir massa roba de marca, ara bé, que el teu poder adquisitiu sigui elevat no vol dir que vesteixis més de marca... o com a mínim jo ho veig així...

• requiem 18.243 7 67

No hi estic d'acord. És cert que existeix aquesta desigualtat, però no existeix pas perquè els deixin vestir com volen, sinó perquè als Països Catalans hi ha més de 600.000 aturats, perquè hi ha desigualtats en les nòmines segons el gènere, perquè hi ha un repartiment desigual de la riquesa i del treball, etc. Les coses no s'arreglen només amb "uniformes", car si fos així faria temps que l'Estat hauria implantat uns uniformes determinats per a cada època de l'any per a tots els ciutadans.

Jo estic contra l'uniforme, però encara estic més en contra del pijerio a les escoles, si les mares i pares volen un saló de models que els portin a la pasarela.

S'hauria de fer tasca en aquest sentit.

• aucadelsenyoresteve 1.689 5 855

M'esteu dient que l'uniforme és només una solució pels pares? Però l'educació a qui va dirigida, als pares o als nens? Ja està bé!!! Se'ns està anant l'olla! El dia que centrem l'educació cap als infants, el dia que ens dediquem exclusivament a ells, i no en els clients, en els que ens paguen, potser avançarem i serem un bon país en tema educació.

Les desigualtats no només estan a la roba. Un dia un amic et convidarà a casa i tindrà 2 play stations, i tu res. O el seu pare tindrà un cotxàs, i tu no. O viuràs en un pis petit, i el teu amic en una torre vora la mar. El que s'ha de fer és educar els fills envers aquestes coses i explicar-los per què hi ha gent que té més i gent que té menys i que no per això un és millor o pitjor, o més feliç o menys feliç.

A Espanya sempre futem el mateix, amaga els problemes! Això és can pixa!

• wik 16.350 13 85

marcar uns patrons d'indumentària és anar "contra la sexualitat"?

• Cat Atònic 387 9

l'uniforme seria qüestió del molt poc temps que unes escoles triessin una marca o una altre o que empreses se'n beneficiessin i hauria pares que no podrien comprar vestits cars.

Us he de recordar els llocs que estan obligats els uniformes i quin tipus de gent hi ha allà?

• JordiTM 14.803 11 103

Els llocs on porten uniformes, els de classe alta, són per tenir un element distintiu de classe.

Però el que aquí es pot plantejar és el concepte de roba de l'escola, que bé podria ser una samarreta amb el logo de l'escola i uns pantalons cómodes. Allò ideal seria que l'escola es fes càrrec d'aquesta roba i que als pares els hi sortís gratuït. Es podria socialitzar la roba d'un any per l'altre, com ja es fa amb els llibres.

A les escoles del tercer món, ón els nens sovint han de faltar a classe per treballar i ón esta tot pagat per ONG's van amb uniforme.

• zoe 26.940 6 26 👍 18

Això no té per que ser així, a Veneçuela l'uniforme obligatori per a les escoles públiques (les privades van al el que trien ells) és pantaló blau marí i polo del color assignat al grau que estudia el nen (primària blanca, eso blau celeste i batxillerat caqui) així els podran comprar tant les famílies pobres com les no tan pobres, el pantaló pot ser de polièster, de jean o de la roba que sigui i la samarreta, sempre polo, no importa la marca, pots portar una tommy hilfiger o una dels xinesos.

Però clar, amb la màfia que tenen aquí amb els llibres escolars, no vull ni imaginar-me la que es muntaran amb els uniformes

• MarcMerlí 866 5

El problema va més enllà.... estem parlant d'un tema de model de societat, de com es veuen els nois i les noies a sí mateixos i quins són els seus referents...

Potser si Joyce fos més popular que Beckham, els nois anirien vestits d'una altra manera, i si en ves de la Lady Gaga les noies es fixessin en Agatha Christie...

• requiem 18.243 7 67

Em sembla bé la mesura. No crec que t'hagin de dir com has de vestir, però una escola t'ha d'ensenyar i t'ha d'educar, per a això serveix. Segurament ho apliquen dient "ho fas i punt", aquest no és el camí, però si s'explica bé em sembla fantàstic. Potser al Batxillerat em sembla abusiu, però la resta em sembla perfecte. És ben senzill, quin model de societat volem? Una amb dones que es venen al millor postor i amb homes rucs que segueixen modes absurdes per ser el cap de colla?

Parles del Sunión?

perque si és així no m'estranya, allo es can fatxa.

Una amalgama de federalistes del PSC i Ciueros caducats.

Algú que ho coneix.

• ReiDelMam 7.605 10 251

perdona, sé de què va el tema i no podries estar més equivocat   Dubto que surti ningú de can sociata a Súnion. Bé, potser algun (surten rates arreu, a Súnion i a qualsevol lloc). De convers ja és un altre tema, segurament n'hi ha més. Però també forces esquerrosos (d'ERC), i gent que tira cap aquí sense ser de cap partit.

Joel Joan va sortir d'allí, em consta.

I jo també vaig sortir d'alli i se que llegien els professors i la majoria de les seves opinions politiques. Jo dic que esta governat per sociates i ciueros no que la gent en surti així, de fet és al revés, o surt totalment multiculti o indepe fins la medula.

• ReiDelMam 7.605 10 251

jo n'he conegut i en conec que hi treballen i que de sociates i convers no en tenen res. De tota manera crec que l'important no és que qui ensenya sigui tal o qual, sinó que tingui el nivell suficient per formar als alumnes pq pensin pel seu compte sense imposar-los res i per formar-los com a persones. No em faria res que la majoria d'instituts d'aquest país s'assemblessin més en la forma d'educar els alumnes (i de formar-los) a aquest, que a molts d'altres als que s'assemblen ara.

I no parlo de sistema públics ni privats ni concertats ni res de res, estic parlant de la qualitat de l'ensenyament d'aquest institut en concret, sense entrar en altres temes.

HAHAHAHha

A Sunion hi han grans professionals de l'educació, i certament jo vaig sortir molt ben format si tenim en compte el nivell mig del batxillerat. Ara bé, d'aqui a possar a Sunion com a exemple de la formació de persones hi ha un bon troç, de fet el sistema funcionava d'aquesta manera, quant més t'implicaves en els projectes neohippis del professorat millors notes treies.

Que consti que de rancunia personal cap, vull dir, hi vaig passar bons i mals moments com a qualsevol lloc en adolescencia però el professorat era plenament federalista, sociata i democristià. La mateixa merda que ens ha lligat a Espanya desde sempre.

I alhora et podria parlar de la politica de contractació de l'empresa Sunion (recordem que bona part dels beneficis, que en genera i molts, van directament a la viuda del fundador i no es reinverteixen en la Institució Cultural Catalana), però no ho faré perquè sincerament no vull tirar merda, simplement deixar algunes coses clares.

• ReiDelMam 7.605 10 251

Bé, no dic que sigui cap paradigma   Dic que està mooolt per sobre de la mitjana general, i que és una llàstima que la mitjana no s'acosti a aquest nivell.

Vull dir, que aquest institut estigui moooolt per sobre de la mitjana ens dóna una idea clara de com està l'educació en aquest país (sobretot amb el lamentable sistema d'educació pública que tenim).

A veure, abans Sunion era una escola privada i això permetia dur a terme activitats i pagar uns sous als professionals un sou prou generosos (no els conec però em consta que per sobre la mitjana d'altres centres similars), cosa que evidentment a de revertir en l'educació dels alumnes. Ara no se com deu estar, però abans era un bon exemple de com crear un model educatiu prou complet i fins i tot reeixit. 

D'altra banda et puc assegurar que si vé hi havia algún independentista de pedra picada si que n'hi havien que molts que no ho eren. Crec que sota la justificació de la bandereta se n'ha fet massa bona propaganda en aquest sentit.

• Will 19.118 5 60 👍 56

Aquí un conver Sunionita

• Pius 5.396 9 356

Jo en conec algun que altre que ha sortit de Can Sociata del Súnion... Que ha sortit de Can Sociata però que tenien pares de Can Iniciativero. Home, és un passet cap a la dreta, depèn del punt que parteixis.

• Cat Atònic 387 9

No parlo de Súnion, parlo d'una escola que ni CIU ni PSC de fet els profes són més pro-Verds i ERC. No vull rebelar el nom del cole per si canvien aquesta política, ja que crec que és un bon cole.

• Will 19.118 5 60 👍 56

perque si és així no m'estranya, allo es can fatxa.

Per l'amor de deu, sempre hi pot haver de tot entre els professors, però és una de les 5 escoles més catalanes que hi ha en tot Barcelona.

De quina promoció ets?

• Bismut 83.920 13 2

Més equivocat no pots estar i suposo que ho dius des de l'absoluta ignorància.

És una escola catalanista històrica, de fatxes res en absolut, al contrari, catalanistes i diria que independentistes. Res de PSC-PSOE.

Informa't millor.

• polbar 1.151 5

Sunión, el del passadís del silenci, i el de els grups naturals de convivència?

• Alex Haixix Usuari sumador 63.070 10 4 👍 1

A mi el tema dels uniformes escolars tota la vida m'havia semblat un endarreriment i quelcom del passat, ara cada dia estic més convençut que imposar l'uniforme a totes les escoles, públiques i privades, seria positiu. Un uniforme no té per què ser ni car ni elitista.

I els calers que les famílies s'estalviarien en robetes variades compensaria sobradament la despesa en uniformes. I fins i tot es poden subvenciar aquests uniformes en els casos de famílies amb economies precàries.

• __24744__ 27.971 5

Doncs sí, el problema és que com que els únics uniformes que es veuen són els de cole "elitista" tenim la sensació que uniforme = camisa i corbateta + pantalons curts per als nens i armilla i faldilleta per a les nenes, però si ho volguessim podria ser ben diferent.

• JordiTM 14.803 11 103

De fet, no cal ni utilitzar el terme uniforme, sinó el de roba de l'escola.

• zoe 26.940 6 26 👍 18

Li explicava a altre raconaire que a Veneçuela els uniformes per als col·legis públics són sabates negres, pantaló blau marí i polo del color assignat al grau que estudien: blanca per primària, blava celeste per l'ESO i caqui per batxillerat, pot ser roba dels xinesos o de Tommy Hilfiger, però tots han de portar polo i pantaló blau, la quantitat de diners que els pares volen gastar la determinen ells, fins i tot als col·legis bolivarians els donen els uniformes als nens.

• Estol 9.043 6 208

jo també pensava que eren un obstacle, però cada dia els veig més necessaris. Perquè estem arribant a uns extrems en que una mare vesteix a sa fillade 10 o 12  com una noia de 18 i a sobre li diu allò de ja veuràs com tots es fixen en tu...

• Alex Haixix Usuari sumador 63.070 10 4 👍 1

I no només això, sinó les frustracions i els greuges comparatius que es poden donar entre nanos que els seus pares poden i volen comprar-los tots els modelets que vulguin mentre altres companys han d'anar amb roba més modesta...

Estol escrigué:

una mare vesteix a sa fillade 10 o 12  com una noia de 18 i a sobre li diu allò de ja veuràs com tots es fixen en tu... 

a aquestes és directament per retirar-les la custòdia dels fills...

• Estol 9.043 6 208

Alex Haixix escrigué:
          Estol escrigué:

una mare vesteix a sa fillade 10 o 12  com una noia de 18 i a sobre li diu allò de ja veuràs com tots es fixen en tu... 

a aquestes és directament per retirar-les la custòdia dels fills...

quan comencem?

• JordiTM 14.803 11 103

És una qüestió de semàntica històrica, per l'herència d'aquest país; però oi que no et faria tant de mal a les orelles si algú et parlés de la roba de l'escola en compte d'uniforme?

• __24744__ 27.971 5

Per cert, crec que "sexe" no és apartat per aquest fil!

• Gnyee 3.975 5 493

Contra la sexualitat o contra el quillisme?

• Queralt 5.701 5 337

Hi ha moltes escoles que han de posar unes normes mínimes respecte al vestir dels alumnes per que malauradament hi ha molt poc seny dels pares en aquest sentit. És evident que segons quines samarretes/vestits de tires i quins pantalons curts/faldilles no son adients per anar a l'escola encara que potser ho puguin ser per anar a la platja...és una pena que sigui necessari haver de posar aquestes normes. 

• __25637__ 7.020 5

Jo hi estic d'acord,però com bé diu Queralt és una cosa que hauria de ser de sentit comú.

I només passa en adolescents,a les biblioteques quan n'hi han examens vas a estudiar per exemple a les 8 del matí i et veus a varies ties que per la seua pinta probablement s'hauran alçat 2 o 3 hores abans només per a estar emperimfollant-se de dalt a baix.

• JordiTM 14.803 11 103

Jo he vist nens "disfressats" de Lating Kings a l'escola, nens de sisè. Una cosa és que el nen hagi de tenir la seva personalitat, però la seva personalitat no passa per imitar el model d'una banda que l'anul·la com a persona. I això és aplicable a altres tipus de modes.

Ara bé, el tema no és senzill, ja que la prohibició explícita tampoc crec que aporti gaire a llarg termini.

Per cert, el títol del fil què té a veure amb el tema?

• Pius 5.396 9 356

Els joves dels suburbis de Caracas ho degeneren tot.

Ke pasa ermano

• Pius 5.396 9 356

Impressionant que ara l'esquerra raconaire sigui la menys llibertària i aposti pels uniformes.

Allò que era de carques i antiquats. Mare de déu, el Racó fomenta l'escepticisme, perquè el que podies arribar a veure i el que veus ara...

Ep!! I alerta, que en quatre dies serà de carques i fills de puta no voler uniforme! L'esquerra canvia d'opinió quan li dóna la gana i allò és el que passa a ser just, solidari, anticapitalista i bo. I allò que defensaven abans ja és dolent.

Personalment, no m'agraden els uniformes ni tampoc els ramats de xai. Ni tampoc la regulació estricta. Cadascú ha de poder vestir al seu gust. Amb límits, es clar: vas a una escola i no a la platja. Vas a una escola i no a un càsting de pornografia ni d'anunci de Calvin Klein. Tot té límits...!

• JordiTM 14.803 11 103

EL que et fot és que l'esquerra raconaire no entri en els teus tópics de que són tots multicultis-xupi-guais.

No s'ha de confondre mai esquerra amb hippiesme.

• Gàrgola2 Usuari sumador 5.633 7 340 👍 3

Ben vist!

Com els hi rasca no poder-nos titllar de giliprogres multicultis

• Pius 5.396 9 356

Sens dubte que alguns de vosaltres us acosteu més a l'autoritarisme que al hippyisme.

• JordiTM 14.803 11 103

Sí, fer anar als nens amb roba de l'escola per evitar o prevenir diferents conflictes és una mesura tan autoritària....

• Pius 5.396 9 356

Es clar, perquè que els papes no sapiguen dir que no als seus fills quan els demanen algo de preu desorbitat és una culpa de la resta de nens, els quals ho han de pagar no podent anar com volen. Perquè com que els papes no saben educar els seus fills dient-los que allò no, doncs res, tots amb uniforme.

Es clar, perquè la culpa dels pares que no saben deixar de malcriar els seus fills s'ha de fer pagar a la resta de nens que tenen pares que sí que ho saben fer, i que han dit NO més d'una vegada quan se'ls hi ha demanat bambes de 150 euros...

Perquè, es clar, tots sabem que a les escoles i instituts públics actualment hi ha baralles per aquestes raons. Jo fa poc anava a l'institut i no vegis com ens enfadàvem per aquesta raó...

Als instituts, tots els que vesteixen de Maulet d'ESO no et pensis que ho fan perquè volen, eh!! Ho fan perquè els seus pares no els hi poden pagar Tommy Hilfigher... Pobrets, ells que voldrien anar Tommy i vesteixen "Burn the Empire" perquè no tenen altre remei... Bé, els farem anar amb uniforme que així estaran molt més contents!!!

Perquè es clar, als instituts tothooooooooom demana als seus pares roba molt molt cara i els que no la porten no és perquè no la demanin sinó perquè els seus pares no se la poden pagar.

Perquè es clar, en comptes d'educar el millor possible i esperar que la tonteria de la marqueta (que, si és que hi és, dura uns anys i així com arriba se'n va) se'n vagi, és millor tapar-ho i posar-los a tots iguals.

Impressionant! Ara lu més revolucionari és l'uniforme! Com canvien, les coses! Fa quatre dies era de carques i ara resulta que els monjos han estat els més d'esquerres tota la vida!!!

Amb una cosa tens raó: m'he equivocat al dir "l'esquerra" en general, perquè jo me'n considero. El que no em considero és d'aquesta extrema esquerra vostra que sempre necessita donar la nota. Quan la majoria s'ha sumat a estar contra els uniformes i la reglamentació absoluta, vosaltres heu de donar la nota demanant l'uniforme. Quan la majoria s'ha sumat a fer servir masculí i femení per no discriminar, vosaltres passeu a fer servir només el femení. Tot sigui no sentir-se de la multitud, poder donar la nota. Tot sigui poder protestar, perquè ho heu fet un hobby, anar a la contra. I això us dur a defensar qualsevol cosa depenent del que vulgui la majoria.

• Vacomva... 2.012 8 767

Em sembla perfecte, en certs llocs s'han de respectar certes normes

• __25665__ 34.186 5

És lògic. No es pot anar vestit de la mateixa manera a tot arreu. Les escoles són llocs on s'hi va a estudiar, a aprendre i a rebre ensenyaments (o almenys abans), així que si tu vols ensenyar els teus calçotets de 60€ o la teva super-mega-guai gorra de mercadillu o unes bambes d'aquelles que et costen una hipoteca doncs ho fas a casa teva, al carrer, amb els amics, però no a una escola.

Algú s'imagina qualsevol polític anant a la Gene' ensenyant-hi els calçotets? O una policia ensenyant el tanga?

• Nou Barris 9.088 5 206 👍 65

"una policia ensenyant el tanga"

Home, no estaria pas malament...

Bromes a part, al meu insti (des d'ahir ex-insti) això d'anar ensenyant els calçotets o anar amb samarreta de tirants mostrant lo quadrat que s'està ho feien els garruls i els pijoquillos.

• __25665__ 34.186 5

Sí, perquè després és això, qui va amb aquesta indumentària sol ser la població killa en el 90% dels casos.

Jo quan vaig entrar a l'institut no se'n veia cap, però quan vaig ser a tercer i quart, la població killa va infestar tot l'insti. Ara no sé com estarà la cosa, però segur que no gaire bé.

PD (edito): Benvingut al Racó!

Em sembla perfecte, de fet defenso que no hi hagi excepcions totes les escoles amb uniforme i prou.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 5.200.039 missatges
  • 193.500 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Més votats

Accedeix als comentaris més votats
Publicitat
Publicitat