fòrums -> Llengua, literatura i història
Alerta! Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.
LECTURA DE LA PARAULA DE DÉU-Guiatge per a la lectura quotidiana i consecutiva de les Escriptures.
Les lectures continuades i consecutives d'aquest Llibre són les que fan savis i lliures els cristians catalans:
(En la lletra petita de la portada del llibret hi posa: "UN GUIATGE PER MITJÀ DEL QUAL HOM POT LLEGIR CONSECUTIVAMENT TOTA LA BÍBLIA EN UN O DOS ANYS, I ELS PSALMS I EL NOU TESTAMENT UNA VEGADA CADA ANY".

Per si a algú li interessa en paper:
-
Diumenge 30 de maig: Joan 10:28
-
Lectura consecutiva del pla de lectura en un any per al diumenge 30 de maig:
Deuteronomi 03
Psalm 85
Isaïes 31
Apocalipsi 1
-
no tinc gens clar que un conte sense fonament científic ens pugui fer gaire savis.....
-
Ho sento, només m'agrada el Catarisme alguna cosa del Budisme,al Popoh pul dels manyas i la religió Estalar i Solar de amon Ra, si més no són entretngudes xDDDDddd
-
Se suposa que no ets un cristià català, per això tens aquestes preferències. Seria molt estrany que algú que no fos cristià català preferís la lectura de les Escriptures.
-
No sóc Cristià perque tant la meva Mare com el meu Pare,és volen fer agnòstics i molt sàviament mai hem varen batejar, de tres germans, l'unic Cristià és el gran, i n'està arrepentint, ha fet mans i mànigues per ser Agnòstic, però Òndia, saps com costa fer-ho? els entrebancs que posa L'eslgèsia són espectaculars.
En fi encara que estigues batetjat,seguiria trobant les escriptures com un compte sense sentit ni base científica, prefereixo relgions més interessants, altres comptes amb més imaginació i fantasia, ja gairebe extinguides que com menys són entretingudes fan passar l'estona i fins i tot algunes fan reflexionar, i almenys un reguitzell de les citades és preocupaven pel coneixament científic i el moviment precesional dels astres, i estudi cel del, medicina i arquitectura entre altres.
De fet no t'extrayi que això que tu anomenes sagrades escriptures, no sigui més que la derivació d'altres religions molt més antigues, conceptes mesclats en un popurri modificat a la conveniència de la Santa Esglèsia Catlòlica.
-
Nosaltres no som vaticanistes, de fet som antivaticanistes, som senzillament cristians.
-
Sou els bons Cristians, els perfectes? doncs que feu llegint això?
-
No hi ha cristià perfecte. No veig que hi hagi cap problema a llegir això. Està bé de saber què opina la gent. És l'objectiu del Racó: llegir... pensar... opinar en català.
-
No hi han Bons Cristians perfectes, perquè els varen enviar a tots al foc purificdor de la foguera.
-
Els que enviaren a la foguera o als lleons tampoc no eren perfecte. Hi ha cristians més valents que d'altres, però perfectes, ni un.
De gent perfecta en aquest món no n'hi ha.
Cf Savonarola de Florència.
-
Una pregunta, quan em refereixo a la terminologia de Cristians perfectes, tu no saps ni de que et parlo oi?
Et sona de alguna cosa una ordre religiosa, que es va declarar enemic del catolicisme papal, que predicava la igualtat entre dones i homes, i que acusava a déu de portat la miseria la mort i la gana al món, a través de lo material? que seperava el dualisme entre el el bé, (el món espiritual) i al mal ( dintre el món físic)
-
Suposo, pel que has dit abans que et refereixes als "homes perfectes" del catarisme, però aquests NO eren cristians. Això és gnosticisme.
-
perdona, però si tot ho dius igual, anem ben arreglats, el Catarisme deriva del Gnosticisme en detetminada mesura, però ells mateixos s'autodenominaven els bons Cristians,que hi havien dues castes de bons Cristians, els pefectes i els creients, no et confonguis.
aquí cadascú va a la seva alhora de decidir qui és Cristà i qui no ho es.
Abans és podia cremar a les flames purifcadores, però ara a mi no em pots condemnar de heretge per les meves idees paganes suposo no?
-
Un cristià autèntic està definit en les Escriptures. Molta gent s'atorga noms del que no són. Matar gent no és la feina dels cristians. Això ho han fet els poders com el vaticanisme contra els albigesos, o el calvinisme de Ginebra contra Servet. La feina de l'església del Déu vivent és cridar tothom a penedir-se i creure en Jesu-Crist com el Senyor i Salvador.
-
la Creuada Albiginense la va perpetuar el poder papal, és curiós no et vols equiparar al poder del Vaticà ni papal, però en canvi et veus amb el luxe de poder decidir qui són Cristians i qui no, exactament com feian ells?, Suposo que si un és declara Cristià és senzillament per així ho sent i ho considera, i ja està, no li tenen que dir unes escriptures si ho es o no.
-
Mira si eren "perfectes" que els guerrers representa que se sacrificaven al lluitar i matar (no podent salvar-se al morir), defensant als seus, al seu poble. És més, els Càtars no posseien res, eren teixidors i com a molt tenien les seves simples vestimentes.
-
-
knox escrigué:
De gent perfecta en aquest món no n'hi ha.
Si això és cert, per això estem aquí.
-
-
-
-
-
Ja deixa-ho estar, de debò.
-
testimonis de jehovà?
-
No pas. Aquests no creuen que Jesu-Crist és Déu.
Som cristians catalans de doctrina calvinística a l'estil dels covenanters escocesos.
-
Quants en sou, per curiositat?knox escrigué:
Som cristians catalans de doctrina calvinística a l'estil dels covenanters escocesos.-
A casa, catalans, 7. En conec alguns altres emigrants a Austràlia i a California. D'altres que són cristians en general però no tenen tan clara la doctrína. Alguns vaticanistes de tendència janseniana, com Pascal. I d'altres que llegeixen la Filocàlia, volum 50 dels clàssics del Cristianisme, que està bé en general perquè la doctrina sol ser correcta, encara que és millor llegir sistemàticament l'Escriptura senzillament.
No catalans n'hi ha molts arreu del mon.
-
-
-
-
-
-
Els càtars eren cristians no? el que passa és que s'oposaven a Roma, dons deien que era el dimoni, Roma, és Amor al revés..
-
Què vols dir exactament amb "cristià català"? És que hi ha una manera catalana de ser cristià?

-
-
Digues que sí, totes les religions dels morts de gana del Tercer Món són cool i guai excepte la nostra pròpia.
-
-
Que vols que llegim? Incest, genocidi, assassinat, lapidació...?
-
Aquests temes també surten, i reflecteixen la realitat de la misèria humana. Però el tema principal és el perdó i la gràcia de Déu per a tothom que vulgui acceptar-los.
-
Jo vull el perdo de les persones, no del déu que castiga i provoca diluvis, com un sanguinari sense escrupols, aquestes fantasies són les que han de propagar l'altruisme i la bondat entre les persones?, demà m'afeitaras.
-
La realitat és que no hi ha ningú que no sigui pecador. No hi ha cap humà en qui es pugui confiar del tot. Per això la política catalana està com està, i ens dominen els opressors madrilenys. Cf el fil de Nehemies per aprendre filosofia política. El Pujol em digué que llegia la Bíblia seriosament, però no m'ho crec pels comentaris que féu sobre el passatge de Josep a Egipte.
-
Per què odies Déu si ni tan sols no saps què és?
-
No es pot odiar el que no existeix, si més el signficat de déu que li dóna L'esglèsia, i al missatge de Jesus completament distorsionat, un pobre home que es revelar contra el model econòmic de Roma amb la optimització dels recursos de la compra i venta de esclaus com a mercadria. És curios que l'esglèsia s'ha convertit en tot el contrartri de el que ell predicava., el meu déu, està en cada un de nosaltres, en la empatia i les bones accions de tots, no en unes escriptures i contes avorrits. si existeix un déu vertader , no crec que estigui en cap religió.
-
Jo no parlava de cap religió, parlava de Déu i pel que em dius, tu també hi creus, doncs. On és el problema?

-
Comença per definir el concepte de déu, només dic que si hi ha alguna cosa que les no podem entendre degut les nostres limitacions cerebrals, diga-li déu o com vulguis, no és troba en cap religió, jo el que odio és la manipulació d'aquestes arreu del món per controlar les societats sota una teocràcia , veig patètic per exemple que es representi a la nostra imatge i semblança, això té que ser un insult.
-
Déu no es pot definir. És l'absolut, l'innombrable. És allò sense nom; el tot i el no res. Tot allò que hi ha hagut i hi haurà. El llenguatge humà ho impossibilita. Només pots fer vagues aproximacions com aquestes.
-
Però no pots dir que Déu no existeix perquè unes determinades religions defineixen a Déu d'una manera que a tu no et convenç (o que tu no interpretes bé). Jo ja t'entenc què vols dir però són dues coses diferents i cal ser precisos amb el llenguatge perquè és un tema molt complex.
-
Totes les religions humanes són em major o menor grau tergiversacions de Déu.
-
Knox, què en penses de la teosofia?
-
És un sincretisme que barreja conceptes que aïllats poden ser veritats, però barrejats són una falsificació i et desvien de la veritat per manipular.
-
Jo pel que he llegit es basa en un conjunt de conceptes comuns a totes o una gran part de les religions. No és això un bon mètode científic per destriar aquells conceptes erronis d'una o unes determinades religions, fruit de males traduccions, interessos, etc.?
-
És l'esforç humà per "plaure" Déu. Però l'únic que pot plaure Déu és Jesu-Crist, tots els altres intents són errats.
-
Vols dir que a Déu no li plau especialment que els humans cerquem la veritat intelectualment (mitjançant la tria i l'estudi de conceptes vàlids) sinó que només vol que l'experimentem nosaltres mateixos de forma pràctica ja que el primer mètode no ens portarà pas a experimentar Jesu-Crist? És això?
-
Sí, correcte, és una manera d'expressar-ho.
Les nostres medalles poden impressionar la moral dels homes, però davant de Déu tots som pecadors, i l'única justícia vàlida és la pròpia justícia de Déu, la de Jesu-Crist. Aquest és el missatge de tota l'Escriptura, expressat diàfanament en la carta als Romans.
-

Una pregunta, què penses d'idees com la reencarnació, no contemplades obertament a la biblia, però sí a altres religions?
-
Si crec el que diu 1Corintis 15 referent a la resurrecció, i crec que és el testimoni fidedigne de la doctrina de Déu sobre la resurrecció, tota elucubració sobre reencarnacions, etc són falsejaments de la veritat.
-
-
-
-
-
-
-
Yahvé, Jehovà, Alà o com vulgues dir-li es un Déu rencoròs i vengatiu, això és el que manifesta l'antic testament.
-
El que diu l'Escriptura és que Déu és gelós, però la gelosia i la ira de Déu són qualitats de perfecció, no pas com les nostres passions contaminades pel pecat.
-
Si algun dia vec al Déu semític, recorda'm trencar-li els morros o enviar-lo a fer punyetes, preferisc estar a l'infern que amb un assassí genocida creador de malalties mortals com ell

Jo servisc a la meua terra i a la meua gent, no a un Déu estrany i foraster.-
A Déu, en tot el Seu poder, ningú no el podrà veure mai. Però un dia o altre tots haurem de fer cap davant del Seu tribunal. I això que tan facílment diem, ningú no tindrà força per a fer-ho. I restarà demostrar qui és qui, i allò que pot fer i no pot fer.
-
Doncs si alguna volta vaig al seu tribunal (Tot açò estic dient-ho interpretant a un cristià, jo ni crec en Déu ni en el dimoni ni en res) li diré el mateix que li va dir Lucifer "No et serviré"!
-
Per poder servir Déu cal un miracle que s'anomena regeneració.
L'actitud natural humana és la que tu descrius. No vull servir Déu perquè m'impedeixen de servir-me a mi mateix. I per això passem el diumenge diferent.
-

Jo servisc a la meua gent primer, i despres a mi, i deu ni forma part d'una cosa ni de l'altra.
Que et fa tan segur de que la teua religió es la vertadera, i no per exemple l'islamisme o el budisme?http://www.youtube.com/v/haA9_w26nKY&feature
A nivell argumentatiu, ja sabem qui te les de guanyar:
-
La resposta que Jesu-Crist dóna al problema del pecat i de la mort és totalment diferent de les respostes de qualsevol altra religió: islamisme, budisme, vaticanisme, etc.
-
Clar clar, i la teua es la vertadera

Vinga home, la religió ja no enganya a ningú.

-
No creure en Déu sí que és viure a la figuera.
-
Si que crec, en Thor, Odin, Loki... que els fa inferiors al teu Deu?
-
A nivell argumentatiu, ja sabem qui te les de guanyar:
Segur?
-
-
-
-
Knox, pot ser que la religió catòlica tendeixi a identificar massa sovint Déu com a quelcom independent i allunyat de l'home? Ho dic perquè pels comentaris dels no cristians d'aquest fil la gent el percep com un ésser castigador i d'objectius poc clars. La religió també diu que Déu és dins nostre; que trobem Déu en nosaltres mateixos quan fem el bé, quan perdonem, quan ens penedim, etc. Potser el problema és que es mira de personificar massa Déu, en comptes de tractar-lo en termes abstractes i simbòlics però propers a nosaltres, com caldria, crec jo.
-
Totes les religions són un trencament el segon manament, perquè es fan falses imatges de Déu. Déu és incomprehensible, no es pot abastar, l'únic cert que podem saber de Déu és el que Ell ha revelat en les Escriptures per mitjà dels profetes i apòstols.
Tots tendim a fer-nos falses imatges, tergiversacions de Déu.
http://societatbiblicatrinitaria.cat/La_Biblia_en_catala.html
-
-
-
-
-
-
La mateixa condició humana.
-
-
-
Avui diria que em toca llegir i estudiar els cloroplasts i el nucli interfàsic i tornar a repassar el reticle endoplasmàtic, però gràcies per la suggerència.
-
Avui és per descansar dels temes mundans. Diumenge és per donar gràcies a Déu per la Creació i per la Redempció en Jesu-Crist. Demà, i el restant dels dies de la setmana, per estudiar el poc que sabem de biologia, o lingüística o el que toqui.
-
Això els hi dius als estudiants que treballen cada dia i només descansen diumenge, que és quan poden estudiar.
-
Tota la meva simpatia envers aquesta mena d'estudiants, però que consti que no és la situació ideal, i si són estudiants seriosos i capacitats, caldria que tinguessin un bona beca per estudiar intensament durant els tres anys corresponents durant 6 dies a la setmana, i diumenge descansar.
-
I alguns la tenen però no és suficient com per a deixar de treballar.
-
d'estudiants seriosos, n'hi ha per tot arreu; el problema és quan tens classe matins i tardes, de dilluns a divendres, amb els horaris més mal muntats del món, i només tens el cap de setmana per a posar-te al dia dels estudis, i difícilment s'aconsegueix.
-
A les universitats escoceses als bons estudiants, que no eren gaires, els solien donar tot els que els calia durant 3 anys, que no els calgués preocupar de res més sinó d'estudiar. Per això els teòlegs i els enginyers escocesos eren els més ben preparats.
Avui és diumenge, l'ideal és només "estudiar" la Paraula de Déu, i descansar dels sis dies de feina secular.
-
no, si jo només estudio! però no tinc pràcticament temps de fer res durant la setmana perquè la universitat t'omple d'hores matí i tarda, i jo, amb el que explica el professor, no en tinc ni per començar. necessito estudiar pel meu compte si em vull treure bé la carrera, en els anys que em toquen, ni un més.
jo la paraula de Déu, els diumenges, l'escolto a l'església; penso que el que queda de dia me'l puc passar estudiant, i actualment amb més raó que mai, que ja ha arribat l'època d'examens
-
Sembles un estudiant molt responsable i conscienciat.
Què han predicat avui a la teva església?
Avui nosaltres hem aplicat el Psalm 016.
http://affirmation2010.wordpress.com/affirmation-2010/
-
en l'evangeli s'ha llegit, com sempre, un fragment del nou testament, ara no em facis dir com es diu, però crec recordar que era de l'evangeli de Sant Marc (bé, tampoc importa gaire, no? els quatre evangelis diuen el mateix amb diferents paraules), en el que s'explicava que Jesús anava a menjar a casa d'un fariseu i entra una dona, i el fariseu l'acusa de que ella és una pecadora, però ella, amb tot l'amor, es desviu per ajudar a Jesús, li renta els peus, etc, i Jesús diu que ella és pecadora com tothom, però que els seus pecats li queden perdonats per l'amor que desprèn, i afegeix que qui no perdona, els pecats no li seran perdonats, referint-se al propi fariseu (més o menys, però segur que ja saps a quin fragment em refereixo).
en el sermó, com sempre, interpretació del fragment i conscienciació.
en quant a la resta de la missa, doncs suposo que ja saps com és.
-
Aquest fragment és a l'evangeli de Lluc capítol 7. Ara cercaré el passatge i te'l copio a sota. I tant de bo els vaticanistes l'expliquessin i l'apliquessin com cal. I de l'Antic Testament i dels Psalms?
Nosaltres no anem a missa perquè som cristians que basem tot el que creiem només en el testimoni de les Escriptures. Nosaltres acceptem sense cap reserva el Credo que reciten a la missa, i per això la aniríem mai a missa, perquè la part del "sacrifici" està directament en contradicció amb el que diu Hebreus referent al sacrifici de Jesu-Crist, que és única i irrepetible. "HAPAX" diu el text grec set vegades: una vegada per sempre.
-
I un dels fariseus l’invità a menjar amb ell, i va entrar a casa del fariseu i es va reclinar a taula. I heus aquí, a la ciutat hi havia una dona que era pecadora, i quan va saber que ell era a taula a casa del fariseu, va portar un flascó d’alabastre amb ungüent. I es posà al darrere, vora els peus d’ell, i plorant, començà a mullar-li els peus amb les llàgrimes, i els eixugava amb els cabells del seu cap i li besava els peus i els ungia amb l’ungüent. I quan ho va veure el fariseu que l’havia convidat, enraonà dintre seu, dient: Aquest, si fos un profeta, sabria qui i quina mena de dona és aquesta que l’està tocant, que és pecadora. I Jesús respongué i li digué: Simó, t’he de dir una cosa. I ell va dir: Digues, Mestre. Un creditor tenia dos deutors. L’un li devia cinc-cents denaris, i l’altre, cinquanta. I com que ells no tenien amb què pagar, els va perdonar a tots dos. Digues, doncs: quin d’ells l’estimarà més? I Simó va respondre i digué: Suposo que aquell a qui més li va perdonar. Ell li digué: Has jutjat rectament. I es va girar cap a la dona i digué a Simó: Veus aquesta dona? He entrat a casa teva i no m’has donat aigua per als peus, però ella ha mullat els meus peus amb les llàgrimes i els ha eixugat amb els cabells del seu cap. No m’has donat un bes, en canvi ella, des que he entrat, no ha parat de besar els meus peus. No has ungit amb oli el meu cap, en canvi ella ha ungit els meus peus amb ungüent. Per això et dic: Li han estat perdonats els seus molts pecats, perquè ha estimat molt; però al qui se li perdona poc, estima poc. I a ella li digué: Et són perdonats els pecats. I els qui eren a taula amb ell van començar a dir-se interiorment: Qui és aquest que fins perdona pecats? I digué a la dona: La teva fe t’ha salvat, vés-te’n en pau.
(Lluc 7:36-50 BibCat)
-
Dividit en versicles:
Lluc 7:36-50 BibCat
(36) I un dels fariseus l’invità a menjar amb ell, i va entrar a casa del fariseu i es va reclinar a taula.
(37) I heus aquí, a la ciutat hi havia una dona que era pecadora, i quan va saber que ell era a taula a casa del fariseu, va portar un flascó d’alabastre amb ungüent.
(38) I es posà al darrere, vora els peus d’ell, i plorant, començà a mullar-li els peus amb les llàgrimes, i els eixugava amb els cabells del seu cap i li besava els peus i els ungia amb l’ungüent.
(39) I quan ho va veure el fariseu que l’havia convidat, enraonà dintre seu, dient: Aquest, si fos un profeta, sabria qui i quina mena de dona és aquesta que l’està tocant, que és pecadora.
(40) I Jesús respongué i li digué: Simó, t’he de dir una cosa. I ell va dir: Digues, Mestre.
(41) Un creditor tenia dos deutors. L’un li devia cinc-cents denaris, i l’altre, cinquanta.
(42) I com que ells no tenien amb què pagar, els va perdonar a tots dos. Digues, doncs: quin d’ells l’estimarà més?
(43) I Simó va respondre i digué: Suposo que aquell a qui més li va perdonar. Ell li digué: Has jutjat rectament.
(44) I es va girar cap a la dona i digué a Simó: Veus aquesta dona? He entrat a casa teva i no m’has donat aigua per als peus, però ella ha mullat els meus peus amb les llàgrimes i els ha eixugat amb els cabells del seu cap.
(45) No m’has donat un bes, en canvi ella, des que he entrat, no ha parat de besar els meus peus.
(46) No has ungit amb oli el meu cap, en canvi ella ha ungit els meus peus amb ungüent.
(47) Per això et dic: Li han estat perdonats els seus molts pecats, perquè ha estimat molt; però al qui se li perdona poc, estima poc.
(48) I a ella li digué: Et són perdonats els pecats.
(49) I els qui eren a taula amb ell van començar a dir-se interiorment: Qui és aquest que fins perdona pecats?
(50) I digué a la dona: La teva fe t’ha salvat, vés-te’n en pau.
-
Llegir la bíblia en català em resulta més fàcil que en anglès, és molt més accessible i en parla d'avui.
-
-
-
-
Per que, per curiositat, es celebra el Shabbat els diumenges i no els dissabtes, en la tradició cristiana occidental?
-
El quart manament sobre el descans té, per als cristians, el seu compliment en l'obra de perfecta i acabada de la salvació: el darrer dia de la setmana traspassa el primer dia, el dia de la Resurrecció, que els cristians anomenaren "el dia del Senyor", Diumenge (la formació catalana a partir del llatí "Dia Domenica" que vol dir això mateix.
-
-
-
-
-
-
-
suggerència --> suggeriment

-
això són heretgies, el llibre al foc i tu a la foguera! bruixa!

-
-

Però no diu gaire cosa
el vídeo que em va ajudar més va ser aquest, per bioquímica:http://www.youtube.com/watch?v=FlxCmawL-GY
-
sembla que la bioquímica fa tornar-se boja a la gent.Noia, diu citoplasma amunt, citoplasma avall, amb això ja tens l'aprovat
estan fatal aquests SPLAC m'encanten.-
No els coneixia
estan una mica bojos no?
-
Una mica diu
estan com cabres, totes les seves lletres són boges. Són germans, m'havien dit el nom del seu pare que és un cantant català, però no ho puc recordar 
Apa! una dedicada als Joseps del racó

http://www.goear.com/files/external.swf?file=b8c2264
-
-
-
-
-
-
Estos fils, van de provocació, de conya o són seriosos?
Els raconòlegs veterans, em podeu ressoldre el dubte?
-
Hi ha uns quants usuaris predicadors, no se si catòlics, calvinistes, evangelistes, de l'Atalaia...
-
Cristians catalans, independentistes, i prou.
-
Abans d'aquesta religió , Català independentista càtar, Budista, seguidor del Popoh Pul dels Mayas, o de la religió estelar i Solar de Amón Ra, suposo que ja saps d'on la veriva precisament la paraula Amén no?, en fi tot el que sigui encara que sigui només per fer la guitza.
-
Amén, és un mot hebreu que vol dir: Veritat.
-
amén -> així sia, no?
-
No ben bé, no és tan l'expressió d'un desig --mode cohortatiu-- sinó d'una certesa --indicatiu: l'arrel del mot en hebreu és "alef-mem-nun" que té com a significat bàsic: veritat.
-
Els arrels dels mots hebreus, són tots de tres xifres/lletres?
-
Les llengües semítiques solen tenir aquesta estructura verbal: hi ha una arrel de tres lletres sobre la qual s'organitzen els diversos modes verbals. De fet encara hi ha molta cosa a estudir sobre el sistema verbal de l'hebreu.
Fa temps vaig llegir un llibre força tècnic, però interessant sobre el tema:
Leslie MacFall: The enigma of the Hebrew Verbal System, Almond Press, Sheffield. UK.
-
Gràcies - jo sé que el àrab clàssic té la mateixa construcció amb arrels de 3 lletres

-
Sí, és l'estructura de les llengües semìtiques. I algunes arrels tenen significats similars. L'arrel "alef-mem-nun" podria que en hebreu té el concepte de "veritat", en etiòpic o en àrab podria significar, per exemple, "certificar", amb les variacions morfològiques i vocàliques corresponents, però mantenint la base de les tres lletres de l'arrel.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Resoldre (una sola "s" sonara): Per als cristians catalans del tot seriosos, per als no cristians, com se'ls vulguin prendre.
-
Són seriosos, és la seva cultura.
-
Avui a l'Sport parlen de Cesc i Ibra, NO FOTEM.
-
Entre en Raiola i en Seluk... els podriem penjar a la creu als dos!

p.d. Barça, l'autentica religio

-
-
-
Per als cristians independentistes no és spam, sinó aliment espiritual.
És una proposta per a la lectura del diumenge que no siguin els "diaris dominicals".
http://www.sermonaudio.com/sermoninfo.asp?SID=33101734483
-
-
Fora les religions semítiques d'Europa, tornem a les nostres arrels i tradicions ancestrals!

-
Vols dirs el paganisme i nazisme romà, per exemple?
-
A l'antiga Roma hi havien nazis?
Jo creia que el nacionalsocialisme se'l va inventar Hitler.-
El nazisme adoptà moltes coses del paganisme romà: imperialisme, salutació, parafernàlia diversa, etc.
-
I per això es nazisme el paganisme romà?
També els nazis han adoptat la esvàstica, un símbol hindú, i no diem que els indis son nazis, o la cèltica i no diem que les nacions celtes son nazis.
Els cristians no son imperialistes? Mirant tota la maldat que han provocat en sudamèrica (un exemple: uns predicadors van anar a una aldea de indígenes americans, i per que anaven nuets, els van posar roba per amagar les seues "impureces", se'n van anar sense ensenyar-los que la roba havia de netejar-se i la tribu quasi va desapareixer per malalties relacionades en la higiene), en Àfrica i en Europa, la resposta està clara.Pitjors que els pagans van ser els cristians durant tota la edat mitjana, inclús durant l'imperi romà.
A més, hi havien més pagans a part dels romans, eh?-
Però la idea del super home, inspirada en llibres de Nietzche, si que ho varen treure en última instància de relats clásics Romans i grecs.
-
-
Llegeix relats Romans i grecs de l'època sobre les idees del superhome, no serà per manca de informació que no ho sàpigues precisament.
-
La idea de "superhome", de Nietzsche, no passa precisament per ser necessàriament un carallot. Pot ser-ho, per què no? Però això no és allò essencial.
La clau per entendre Nietzsche, això és la meva més humil opinió, és entendre la paraula "humà" en la seva eminent mundanalitat. Els relats clàssics segurament ajuden a entendre això, però la seva proposta no rau única i exclusivament en això. Penso.
En tot cas, els futuristes tenen la mateixa postura que tu: pensen que el superhome no és més que una còpia de vells dogmes clàssics. Per això també es defineixen com antinietzscheans. I aquests sí que tenen postures properes al nacionalsocialisme.En tot cas, jo m'estava referint a què no crec que la idea de superhome, la idea nacionalsocialista, tingui massa a veure amb la idea de superhome que planteja Nietzsche. En cert sentit, sí. En altre, no. Més no que sí. Però fixa't que un dels elements intel·lectuals que bastiren el nacionalsocialisme era declaradament antinietzscheà. I ho era perquè, en cert sentit, trenca amb l'humanisme, mentre que Nietzsche, al meu entendre tot i que molts em tallarien els collons per dir això, no talla amb ell. Només el reforma.
-
-
-
-
Ni tu ni jo no podem jutjar cas per cas. Parlem d'oïdes, i hi ha molts prejudicis en allò que ens conten els historiadors, que no poden ser objectius ni imparcials, per molt que ho intentin.
Per jutjat un fet històric cal que sapiguem els detalls, les intencions de la gent, etc. Per exemple a Savonarola els jutjaren suposats cardenals "cristians", però segons l'estàndard bíblic de la definició de cristià, ni el cardenal Remolins ni cap dels jutges no n'era gens de cristià, sinó pitjor que els pagans nazis. El nom no fa la cosa, sovint és un falsejament.
-
Quan no t'agrada una cosa ja la desestimes.
Es igual, em sobra saber el que fan ara en nom del teu Déu i el que van fer en el passat. Els pagans, al contrari que el cristianisme, mai van imposar res, per això va triomfar el cristianisme que es basava en la imposició mentre que el paganisme (no parlem ja de Roma on va haver forta repressió institucional al cristianisme, institucional només, social no hi havia gens) tolerava esta imposició.
-
Simplement vull dir que quan parlem de cristians ens referim a gent diferent. Segurament tu et refereixes a gent com Constantí, i la institucionalització del "cristianisme", que per a mi continuaven essent tan pagans com abans portessin el nom que portessin. Quan parlo de cristians autèntics em refereixo a gent que sovint ha estat perseguida pel cristianisme-pagà institucionalitzat: alguns d'ells han estimat els seus enemics fins a la mort, els autèntics benefactors.
-
-
-
-
Als nazis els agradava l'esport i el fomentaven. A mi m'agrada l'esport i crec que cal fomentar-lo. Sóc un nazi?
Analogies absurdes no, sisplau

-
-
-
No. Els romans no eren nazis sinó que el nazisme i el feixisme en general es va inspirar en la parafernalia romana clàsica.
Els hereus de Roma són precisament els cristians amb el Papa com a emperador.
-
-
-
Bé, el Estandart alemany, i la idea preconcebuda de superhome, és l'única cosa que guarda relació directe amb el Imperi Romà, el tetcer reich va fer-se càrreg personalment d'uns llaciments arquelògics per aportar proves, que els Alemanys eran descendents directes d'quells que van alçar l'imperi Romà i com a tal, el seu lllegat era un tercer reich un imperi germànic que durés dos milenis.
Evidentment les proves mai es varen trobar, i al final la campanya Nazi, va tenir que falsificar proves i posar en els llaciments troballes inventades, per enganyar a la opinió pública.
fòrums
Demà dia 20 a les 11:00, enquesta del CEO (62)
L'ANC fa públic el recorregut de la "Via Catalana" (256)
Història d'Espanya segons "El Parvulito" - Any 1958 (49)
Lo Grupo Godó pateix un daltabaix econòmic colossal en pocs mesos (20)
Mooooola, Albert Rivera, reconeixent que estan perdent Catalunya a Twitter (161)
Jaïr Domínguez petant-ho a 13tv (16)
Quan surt lo nou Baròmetre del CEO amb les estadístiques recents de l'independentisme? (15)
Mosaic del concert per la llibertat [fins al 29 de juny!] (11)
Miquel Barceló: “La situació del català és terrible” (0)
Quina bandera consideres que has de dur a la cadena humana? (6)
Fil de l'ACB (lliga i copa) i Eurolliga 2012/2013... (1058)
Les noves entrades pel "concert de la llibertat" no s'están venent. (24)
Total de missatges: 4.754.102
Total de temes: 175.596

Opina
Configuració |