Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Les vostres millors fotos

__24017__ 3.056 6

He pogut comprovar en les darreres setmanes que a no pocs/ques raconaires els hi agrada la fotografia, així que he decidit obrir un fil on tothom hi pugui pujar les que consideri les seves millors fotos fetes i compartir-les amb la resta 

Ara mateix en pujaré alguna de meva,

animeu-vos!

Respostes

Configuració
  • catalàamallorca 23.740 4 42 👍 1.006
    Es de fa un parell de setmanes, la posta de sol a Sa Foradada (Deià). Sense filtres ni retocs, al natural.

• Tradu 26.634 5 30 👍 796
    Quatre fotos de Siurana, al Priorat:

• Tradu 26.634 5 30 👍 796

Divendres, al metro de París :)
  • alpikat 626 5 👍 10
    Us deixo unes quantes fotos de Blue Rain, en un concert a Lleida el passat 24 d'octubre. Si en voleu veure alguna més podeu fer click aquí.

• Indignat_indepe 5.007 3 400 👍 605
    Noruega i Svalbard, d'aquest estiu.

• ziol 5.315 12 374 👍 655

Estic bastant desanimat darrerament respecte a penjar fotos a la xarxa, la meva percepció és que els principals portals s’han anat tornant incòmodes tant per qui puja fotos com per qui en vol trobar.

Val a dir que mai no he fet fotos amb intenció artística ni periodística, les que faig són de paisatges naturals o urbans, i en alguns casos interiors. En tot cas el que és artístic és el que fotografio, no la foto en sí.

I em trono amb problemes. Potser parcials, però que van sumant.

La geolocalització ha esdevingut complicada des que han assumit que la gent fa fotos amb mòbils i queden localitzades automàticament; a Google Photos, per exemple, cada nova localització s’ha de cercar a partir d’un mapa del món, no de la de la foto anterior, i això, quan vols localitzar uns centenars de fotos, és un incordi considerable.

La llicència de la foto, jo treballo amb Creative Commons By Sa, acostuma a ser invisible, no és fàcil en molts portals localitzar les fotos per llicència, i en algun que sí, el que és difícil és entrar la llicència a les fotos, m’ha trobat que ho he hagut de fer de una en una, passant per mitja dotzena de menús i clics, sense trobar un sistema per fer-ho col·lectivament. En llocs com Flicker, per exemple, m’he trobat amb infraccions de llicència —que algú ha penjat una foto meva al mateix Flicker sense esmentar la llicència, o sigui que la infracció era flagrant només mirant les dates de les dues fotos— he protestat, i no m’han fet ni cas.

Les presentacions «boniques» també són un problema: pàgines d’índex de la galeria on les mides les decideix la web en base a criteris desconeguts. M’estimo moltíssim més les presentacions quadriculades, que al menys permeten comptar més fàcilment quantes fotos hi ha.

Havia posat moltes fotos a Panoramio, però ho vaig deixar de fer quan vaig veure que cada vegada eren menys útils. És lògic i natural que en llocs molt retratats, en els mapes, per exemple a Google Earth, hi apareguin les fotos més valorades —que no tenen perquè ser les més vistes d’entrada—, el problema és quan penges l’única foto d’un poble: com que encara té poques visites només apareix a la escala més gran, això fa que si vas mirant la comarca vegis el poble sense cap foto, o que hagis de baixar i començar a explorar a nivell d’illa de cases per veure si n’hi ha alguna. Temps enrere, havia localitzat més d’una foto de poble que no recordava quin era, cercant altres fotos amb algun element comú, com per exemple un campanar; ara s’ha tornat dificilíssim veure totes les fotos de campanars d’una comarca sense haver de recórrer en detall cada poble.

Un altra problema del sistema de valoracions de Google és que sovint hi penges una sèrie de fotos del mateix indret, de la mateixa qualitat i alguna, perquè ha rebut menys visites, no hi surt, sense cap lògica aparent. Parlo d’indrets on no hi ha altres fotos o gairebé no n’hi ha.

Naturalment, també hi ha xarxes que exclouen fotos per raons alienes, mai no he tingut compte d’Instagram pel senzill motiu que no tinc smartphone i que amb el mòbil que no és llest que tinc, mai no he fet ni una sola fotografia.

Lògicament on podria posar les fotos és a Wikimedia Commons, però des del meu punt de vista és un desastre, el sistema de caracterització, basat en marques voluntàries, fa que per trobar una foto hagis d’endevinar com l’ha catalogat l’autos i en quina llengua. No té galeries ni equivalent, i més d’una vegada hi he pujat una foto, no he desat l’enllaç i l’endemà, ja no la he sabut trobar. Si aneu a la Viquipèdia, bàsicament cercant pobles, hi trobareu força fotos que són meves, però ho són perquè tercers les han pujat.

Amb un portal com eren Panoramio, Picassa o Flicker fa cinc anys ―bé, Flicker no exactament, que estava limitat a 200 fotos―, ja em conformaria; però els han volgut fer més «moderns», «bonics» o «fàcils» i ja no em serveixen.

• alpikat 626 5 👍 10
    Un altre concert, aquest cop d'Els Catarres, el passat dissabte 7 a Balaguer. Si en voleu veure alguna més podeu fer click aquí.

Novetats

Fòrums

• 5.452.012 missatges
  • 199.360 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Més votats

Accedeix als comentaris més votats