Registrar-se
Recorda contrasenya

fòrums -> Esports i oci

Entrevista a Ibrahimovic

453 lectures   22 respostes

Zlatan Ibrahimovic: "El gol no ho és tot per a mi, no estic preocupat"

JOAN DOMÈNECH / MARCOS LÓPEZ

BARCELONA

Dos gols en els últims 10 partits conviden a pensar que Zlatan Ibrahimovic està en crisis. Ell ho nega. I nega estar preocupat per la seua sequera perquè està gaudint dels títols que ja ha guanyat i del futbol que practica el Barça.

--Fa més de mig any que és al Camp Nou. Com qualifica l'experiència fins a ara?

--És molt bona. La meua família i jo ens hem adaptat , sóc feliç ací, hem assolit tres títols en sis mesos, estem dalt en la classificació i no hem perdut en la Lliga. L'equip ho ha guanyat tot i vol seguir així. És impressionant. Solament lamente el que ens va passar en la Copa: crec que vam merèixer classificar-nos perquè el Sevilla no és millor que nosaltres. Però en el futbol passen aquestes coses.

--Va començar amb 11 gols en les 13 primeres jornades, però ara fa diversos partits que no anota.

--No em preocupa. M'ha passat altres vegades. En el meu primer any en l'Ajax vaig començar molt . Després vaig rendir malament, després ... Una muntanya russa. És normal, perquè has d'adaptar-te a moltes coses i en molt poc temps. Em va passar el mateix quan vaig arribar a la Juventus i en l'Inter, una temporada amb alts i baixos. Òbviament, quan un és un nou, un davanter centre d'un equip com el Barcelona, és important marcar gols, però no ho és tot.

--No? No ho és tot?

--Almenys per a mi. Si participe en el joc i assistisc un company, em sent igual de .

--Suma ja set assistències, una cosa no molt normal en un davanter.

--Per això dic que el gol no ho és tot. Una assistència és com un gol, perquè dónes la felicitat a un company. I això és tan important per a mi com marcar. Aquesta mala ratxa no em preocupa perquè acabaran arribant els gols. Si jugues , si ajudes l'equip, si crees ocasions, marques.

--Ve d'Itàlia, d'un futbol en les antípodes del Barça. Allí un 1-0 és un tresor, ací no. Allí estava solament en la davantera, ací l'envolten Messi, Henry, Xavi, Iniesta...

--Hi ha molta diferència. A Itàlia se't presenten dues, tres, quatre ocasions en un partit i has d'estar preparat per a no fallar. Pots estar 80 minuts sense tocar quasi la pilota i saps que t'arribarà una al final. I no has de fallar perquè et jutjaran per aqueixa. Per això duren tant i són tan valuosos davanters com Inzaghi o Trezeguet, als quals tan sols els arriba un baló i marquen.

--I com viu aquest canvi?

--És veritat, estic tornant als meus inicis en l'Ajax. A Itàlia no interessa el joc. Allí serveix un 1-0. Només interessa la victòria. I quan es planteja el fet de jugar , et diuen: "Has jugat molt , però no guanyes res, eh?". Per a ells, no conta el bon futbol.

--Ací és quasi més important jugar que vèncer. Ho sabia?

--, , ho sabia. Em recorda a l'Ajax. Guanyaves 1-0 i la gent xiulava. No entenia res. "Per què xiulen?", em preguntava. Perquè la gent vol bon joc, espectacle.

--Comparteix aquesta mentalitat?

---L'entenc perfectament. Si jo pague una entrada, el que espere veure és un bon espectacle. Si ganes 1-0 però no et diverteixes, te'n vas cap a casa insatisfet. Ací la gent vol un futbol modern, divertit. Si estiguera a la graderia del Camp Nou, també demanaria el mateix.

--Vostè sosté que el Barça practica el futbol del futur.

--, perquè marca una tendència. D'ací a uns anys tots voldran jugar com nosaltres. Em va alegrar molt el triomf d'Espanya en l'Eurocopa perquè ho va aconseguir practicant un futbol meravellós. Com el Barça: guanyar tots els títols confirma, demostra, que pots vèncer jugant . Per això és el futbol del futur. No canviarà en un any o dos, perquè les tradicions no canvien tan ràpidament, però aquesta és la línia, la tendència.

--Això és el que cercava? Divertir-se? Títols? Guanyar diners? Acabar una carrera en un gran club?

--Ni acabar una carrera ni guanyar més diners, això no. Cercava divertir-me i progressar com a futbolista. A Itàlia també em vaig divertir, però sentia que encara podia millorar, progressar, donar més de mi mateix. Ací he guanyat títols que amb l'Inter haurien estat impossibles, com la Supercopa d'Europa o el Mundial de Clubs, perquè fa molts anys que no han pogut guanyar la Copa d'Europa. 

--I què veu quan mira el Barça?

--Un gran equip. Hi ha alguns equips que tenen dos, tres o quatre grans jugadors d'aquestos que dius "uauhh!". Però arribes al Barça, mires i t'adones que tots els de la plantilla són uauhh!. Hi són Xavi, Leo, Andrés, Puyol, Henry, Alves

--Impressiona estar en aquest equip?

--Tant com això, no. Si fóra un juvenil de 18 anys... Però fa temps que vaig eixir del meu país, vaig estar a Holanda i després cinc anys a Itàlia, on també vaig coincidir amb grandíssims futbolistes. Aquella Juve era molt bona, l'Inter també. Ara, amb els diners de la meua marxa, han pogut comprar més jugadors i han tornat a fer un gran equip. En el Barça, tots ens coneixem i sabem què fer. Què li has de dir a Henry sobre la profunditat o el regat?!. Què pots contar a Leo sobre el regat? Tampoc diràs a Xavi com ha de fer una passada. Tots són de màxim nivell, altíssim.

--Fa un parell de setmanes, Guardiola el va convidar a dinar. Com va anar?

--Em va sorprendre quan m'ho va dir. És la primera vegada que m'ha passat en la meua carrera. Almenys, d'aquesta forma tan espontània i tan senzilla.

--Què li va dir?

--Em va preguntar si estava , si era feliç, si em sentia còmode, si la meua família s'havia adaptat, si necessitava res. Ell té una idea: si ets feliç, al camp, rendeixes més. Va anar molt . Són detalls del míster que et sorprenen. Aquest tipus de coses et fan sentir-lo més proper. Però mai pots perdre la perspectiva que ell és l'entrenador, el cap, i tu el jugador, un més de l'equip.

--Ha parlat del futbol del futur. És Guardiola el tipus d'entrenador del futur?

--Quants anys té? 39? Uff! I ja ho ha guanyat tot. És molt jove i li queda molt de temps per a progressar. , és el tipus d'entrenador que es duu ara. A Itàlia han volgut imitar-lo. No és tan fàcil.

--Leonardo, en el Milà; Ferrara, al que han destituït en la Juventus...

--Pensa com un futbolista. És molt actiu, participa molt en els entrenaments. Havia tingut tècnics més passius, d'ordenar més que d'explicar. No és un policia que dóna ordres, un dictador que marca obligacions. És més un professor didàctic que t'instrueix. Capello, Mancini, Mourinho no eren tan actius.Capello i Mourinho t'explicaven les coses en una pissarra; el míster es fica al camp. Com ha estat un gran jugador, sap el que pensa un futbolista. Viu per al futbol. Està les 24 hores pendent del futbol.

--El vestidor és molt distint?

--L'ambient és molt bo. Ho era també a Milà. Però m'agrada molt la mentalitat d'ací. Ixes a entrenar i veus Xavi, Messi, Iniesta i tots, i es posen a jugar amb la pilota. A Itàlia, esperaves que eixira l'entrenador xarrant, assegut a la banqueta. Són quasi com els xiquets quan ixen de classe. Estic segur que si un dia els cridara de nit per telèfon per anar a jugar un partidet, hi anirien tots. No solament volen jugar, és que gaudeixen.

--Està al corrent de la llegenda que els àrbitres ajuden al Barça?

--No crec en aquestes coses. M'entra per una orella i m'ix per l'altra. Passava el mateix a Itàlia amb els equips que estaven dalt.

--Arribem al final i no ha aparegut el nom d'Eto'o.

--És veritat. És la primera entrevista en la qual no em pregunten per ell.

El Periódico

• Aquest home es un geni, no te crítica possible i quan torni a marcar, que ho farà, serà el Barça imparable.

La mala sort existeix, en els últims dos partits aquest home a enviat una pilota al pal, un fora de joc mil·limètric i gol anul·lat, i a l'últim el van haver de canviar per arreglar la xorissada de partit v.v'

• Bé, no?

Per cert, perquè poses la notícia traduïda de l'internostrum si al periòdico hi ha la versió en català?

• I on el posem a jugar?

• Fem un trueque d'aquests fantàstics com vam fer amb l'Ibra i ens acabaem de gastar 200 milions en un davanter que en podria haver costat 40 o 50.

• Aaaaaah, ja. Tu ets d'aquells que creu que aquest estiu passat els jugadors es podien fitxar per 4 duros i vam fer un mal negoci amb l'Inter. I ja et dic ara que amb un canvi Ibra-Villa, hi sortim perdent. Repassa els números globals de tots dos aquesta temporada, mira a quin equip i amb qui juga cadascú,i en parlem.

Ps: segur que el teu amic Sandro Rosell pot fitxar els millors jugadors per 10 milions d'euros.

Ps2: Que consti que en Villa m'encanta i el segueixo des de la seva etapa a l'Sporting a segona

• 4 euros no... pero 80 o 90 milions tampoc... El jugador més car de la història del barça.

P.D: ejejje el meu amic qui???

P.D.2: Ah en quant als números... No haze falta que dize nada más. Pichichi Messi per davant de villa...

• A veure senyors, l'Ibra no va costar 80 milions. El fet que un jugadors hagi anat a parar al lloc de l'altre pot fer semblar que hagi ha estat un intercanvi (en termes futbolístics sí, però en econòmics no), però no és així.

Mirem-ho de la següent manera. Arribem a l'1 d'agost i ningú vol comprar l'Eto'o per la raó X. Decideixes donar-li la carta de llibertat. En aquest moment ve l'Inter i fitxa l'Eto'o. Ara el Barça es troba que necessita un davanter, vol fitxar l'Ibra, i el compra per 64 milions d'euros. Quant ha costat?

Una altra cosa, és que per temes de voler maquillar els comptes, s'ens faci veure una altra cosa, però a efectes pràctics la cosa és així.

• Deixar anar al millor 9 de la història del barça per portar-ne un que (com a molt mínim) ha costat 64 kilos... ho trobo una aberració. I més amb l'excusa aquesta del feeling... Ja veus tu, com si l'Ibra no fos un gall i un liante.

En fi...

Com he dit més amunt....

Villa

• No et discutiré que en quant a números, Eto'o és el millor davanter de la història del club. Ara bé, s'ha de comentar algunes coses.

1- Què fa Eto'o amb Camerun i què està fent amb l'Inter (està fent gols, però parlo d'incidència en el joc)? A Eto'o l'ha fet gran el Barça.

2. Si el pep diu que és qüestió de feeling (expressió que no s'ha d'agafar al peu de la lletra), és perquè potser ha passat quelcom que no sabem. Jo per exemple encara no m'explico el tema de compartir els penals amb en Messi.

3. A banda del feeling, en el canvi aquest hi ha un clar objectiu. Tots hem pogut veure que aquesta temporada, alguns rivals ens han pres una mica la mida amb la pressió que ens fan, cosa que provoca que ens costi més fer arribar la pilota a la davantera amb tant de toc. D'aquesta manera, el pep ha decidit optar en aquests casos per fer un joc més directe partint d'un davanter de referència. Qui creus que fa millor aquest paper dels dos?

Dit això, ja he dit abans, que segueixo en Villa des de la seva etapa de l'Sporting, i que tant de bo vingués, però tenint en compte que no crec que fem fora l'Ibra, no veig on podria jugar.

PS: Ara acabo de veure que has editat per fer un petit comentari dels números i els gols, dient que en messi és el pichichi per davant del villa. Per aquesta raó deia lo dels números. En Villa és la clara i gran referència del València en atac, a la mínima que tinguis una mica de qualitat (que en Villa té i molta), doncs es nota. De la mateixa manera, l'Ibra no és ni la primera ni l'única referència del barça en atac, i només porta 4 gols més, i parlanty de memòria, crec que en Villa ha jugat més partits.

• Si tens raó en moltes coses, però no ho acabo de veure clar. Ja tenim molts jugadors que la toquen i tal.. ens fa falta un killer. Un 9 d'aquests diferent amb el gen de l'egoisme i la gana innata.

Ja veurem que passa i tornarem a parlar!!!!!!

• Aquell que va darrere Messi en la taula de golejadors?

No. i menys per donar una morterada al VCF..

•  

L'Ibra ja és molt gran, però parlant valencià encara és millor!

• Ibra!

--"Fa un parell de setmanes, Guardiola el va convidar a dinar. Com va anar?"
    --"Em va sorprendre quan m'ho va dir. És la primera vegada que m'ha passat en la meua carrera. Almenys, d'aquesta forma tan espontània i tan senzilla."

--Què li va dir?
    --Em va preguntar si estava bé, si era feliç, si em sentia còmode, si la meua família s'havia adaptat, si necessitava res. Ell té una idea: si ets feliç, al camp, rendeixes més. Va anar molt bé. Són detalls del míster que et sorprenen. Aquest tipus de coses et fan sentir-lo més proper. Però mai pots perdre la perspectiva que ell és l'entrenador, el cap, i tu el jugador, un més de l'equip.

Aquest és un dels secrets del bon funcionament d'aquest equip: L'entrenador i la seva implicació amb la plantilla. Rijkaard era massa bo amb els jugadors (cosa dita pel mateix Eto'o) confiava cegament en ells i en la seva responsabilitat individual i va passar el que ja sabem, que el vestidor es va descontrolar. En canvi Guardiola ho controla TOT, perquè tot, es a dir qualsevol cosa, per petita que sigui pot alterar el funcionament de l'equip, i si hi ha cap problema doncs es detecta i s'intenta solucionar.

millors missatges