Mollerussa: rètols en castellà i banderes espanyoles
Ahir vaig tornar a passar per Mollerussa i comprovar com la descatalanització de la capital del Pla d'Urgell avança de manera imparable. Al n. 130 del carrer Ferrer i Busquets s'ha obert una cooperativa d'alimentació per part d'una colla immigrants romanesos. No solament el rètol, "Pastelería", està en castellà, sinó que, a més, s'acompanya d'una magnífica bandera espanyola. També hi ha una part de la retolació en romanès: "Dulce vita". Deu ser el nou bilingüisme. Una bona mostra de la voluntat d'integració d'almenys part de la immigració (no dic tota).
Tenint en compte que això, senzillament, vulnera la llei, ningú farà res? Jo crec que seria un tema per portar a terme pel casal "L'arreu", establert en aquesta localitat. Seria una bona iniciativa.
-
Denuncia-ho i llestos.
-
Crec que posant-ho en coneixement a través del Raco ja és una mena de denúncia.
-
és una pena els que us penseu que el racó és el baròmetre social català.
-
Sí, però no n'hi ha prou. Si vols fer alguna cosa útil per evitar això el que has de fer és prendre't la molèstia de ficar una denúncia.
-
S'ha de denunciar per a que ho posin en català... explicant-ho al racó ho poses en coneixement dels usuaris... res més.
-
El poder jurídic del racó no és tan alt com ens agradaria
-
Deixa't d'hòsties. Denuncia'ls a l'Oficina de Garanties Lingüístiques i santes pasqües. Ploriquejant en el Racó no aconseguiràs res.
Quina merda de nacionalista estàs fet, cony. Fot-li pebrots.
-
Gentdelpla:, doncs tira pel dret! Parla amb aquest comerç de romanesos, i, sense entrar en qüestió directament, diges-li amb bona cara que la bandera espanyola, dins el territori català pot ser ofensiva per moltes persones, que si de cas li agraden les banderes, que posi la catalana, que vendrà més! Parla-hi, és ´'única manera, així se solucionen les coses perque sino...segueixen en l'ignorància? No veus que com no se'n adonen de res i a sobre ningú els parla català no tenen ni p idea d'on son?
Fes-ho company, sense cap problema i amb bon humor digues-li que la bandera espanyola fa mal als ulls
El problema és que aquesta gent no se'n entera de res, quan hi parles no tenen racança d'adaptar-se simplement és pur desconeixement. T'ho dic per experiència amb ells
-
Ficar-ho al Racó, a banda de que ens n'assabentem els 15000 raconaires, no serveix per rè.
Et diré una cosa que tampoc serveix per rè, però ja serveix de més que ficar-ho al Racó:
-
-
-
Adjunta unes fotos o alguna font si vols ser més creïble.
-

Que algú de la zona faci complir la llei si això és cert. És igual si són romanesos, andalusos o madrilenys, han de complir la llei de política lingüística tots igual. -
-
Pero es que jo el veig una mica obsessionat, fa poc va obrir un altre fil que deia que només el 40% de la població de Mollerussa era catalanoparlant i molta gent d'allà el va rebatre molt durament dient que era una trola gegant.
-
Doncs mira, aquesta mateixa gent "d'allà" ara tenen davant seu aquesta imatge. Que la neguin, si en tenen prous! N. 130 de carrer Ferrer i Busquets, a la sortida de la ciutat, prop de la famosa discoteca Big-Ben.
-
Per començar, a veure si apreneu a llegir! En cap moment es deia que només el 40% de la població de Mollerussa parla català, sinó que l'anomenada "nova immigració" està a punt d'arribar al 40%. Cosa molt diferent.
-
Vés hi un dia a la tarda i passeja pels bonics carrers de la població. Tant senzill com això. Jo ho vaig fer el 2006.
-
-
-
Bé, el de sempre. És interessant que no s'ens colin aquests detalls.
Ja saps a propugnar-ne el boicot.
-
Més aviat Mollerussa: Rètol en castellà i bandera espanyola, no?
-
D'on treuen la pasta els nouvinguts per obrir tants negocis?
-
Si ja venen tant instruïts.. d'on creus tu que'n treuen l'argent?
-
No ho sé.
Alguns il·luminats ens diuen que els immigrants són el sector social més desafavorit, els més febles i els més necessitats.
Després et trobes que no paren d'obrir botiges en els barris més cèntrics, algunes botigues de les quals són realment espectaculars i en llocs on el m2 està pels núvols.
Intenta tu obrir una botiga al centre d'una ciutat i veuràs els problemes que tindràs.
Els immigrants no són el sector més feble, ni el més necessitat, ni el més desafavorit. Al contrari. Són actualment el sector de la societat més sobreprotegit, més subencionat, més atès socialment i més promocionat que qualsevol altre sector social.
Estan més ajudats i protegits els immigrants que seuen als bancs de les places que no pas el 40% de joves que són a l'atur i que dependen dels pares (si tenen sort que els pares treballin).
-
Celebro que hi hagi altre gent que també hi hagi caigut.
Per mi reben ajudes dels seus països d'origen per obrir mercats internacionals.
Especialment de les economies en expanció com la Xinesa, Paki, ....
-
És que quan em surten que els immigrants són pobres víctimes del sistema em pixo de riure.
Només cal fixar-se amb els paquis i els xinesos.
El barri vell de bcn és Xina Town i paquilàndia. El carrer Trafalgar és per caure de cul.
A Sant Cugat han obert dos mega basars xinesos. Un davant mateix del monestir (zona caríssima), és una botiga enorme. L'atra en una plaça també cèntrica on el preu per m2 està pels núvols.
A Bcn els paquis obren botiges com xurros en els carrers més cèntrics de la ciutat.
A qualsevol ciutat del país trobes locutoris que floreixen com fongs en llocs on ni tu ni jo podríem ni comprar un metre quadrat o ens cosirien a impostos.
-
Vaig estar a Gràcia i feia pena, casibé cap restaurant català, tots orientals, i després resulta que això és la màxima catalanitat de Bcn.
Respecte a l'eixample, s'ha convertit en un Xina Town brutal.
I Ciutat Vella ja està tot dit.
Sant 50% de Gràcia
I Nou Barris és territori comanxe des de 1960.
Estem francament molt fotuts, company.
-
-
-
-
Els catalans ho hem de pagar tot .. sota l'administració espanyola les facilitats són donades als qui en colonitzen el pais
-
No puc demostrar de on treuen els calés, però una de les persones més riques de Barcelona és un pakistanès ,propietari de les botigues de samarretes futboleres que empastifen els carrers més turístics i actual propiètari del Maldà.
En quan a la mena de treballadors pakistanesos i xinesos que hi han a Barcelona , son dels que treballen 18 hores al dia i 7 dies a la semana.
Jo en conec un ,que desde fa tres anys, encara no l'he vist fer un dia de festa.
Son els nous esclaus del segle XXI , però cal dissimular-ho perquè la gent s'emportaria una mala imatge de la ciutat més progressista i megacultixupiguai de la mediterrànea.
-
Son els nous esclaus del segle XXI , però cal dissimular-ho perquè la gent s'emportaria una mala imatge de la ciutat més progressista i megacultixupiguai de la mediterrànea.i com volem que s'adapten (després de tot) si no poden sortir del cau on s'han entafonat els pobres sense dificultat.. molts espanyols també ho diuen inclosos els meus pares que no n'han tingut l'oportunitat per la feina..
-
-
-
-
-
Ja tornem a ser amb el mateix de sempre.

Obren botiga incomplint la llei del català, amb tot els permisos de l'Ajuntament.
Qui son els perjudicats ?
Nosaltres
Qui els denunciarà ?
Nosaltres
Qui quedarà malament ?
Nosaltres
Segons la Web de l'Ajuntament , el PSOE hi governa en minoria. Sembla que amb l'ajut d'E unes vegades i de CiU d'altres.
No cal dir més : Es la nostra cultura
-
Per ser més exactes, van començar la legislatura amb un pacte amb ERC, que aquests després van trencar pels reiterats incompliments dels acords per parts del psc. Des de llavors, s'han fet molt amics de CiU, per molt que pesi a LaBerta i al Badia

-
-
Algú els hi ha explicat que estan a Catalunya?
-
En primer lloc presenta denúncia, per vulnerar la llei i no retolar en català. I en segon lloc, pots fer una petita redecoració al local pel teu propi compte. Ja de pas, podries enviar un parell d'inspeccions, per veure si tenen tots els papers en regla, ja que no és el primer cop que m'he trobat basars xinesos oberts, sense el corresponent NIF alhora de demanar una factura, amb l'excusa que s'està tramitant des de fa mesos.
-
Em sona aquest carrer, para als voltants de Mercadona? o pel MoviStar?
-
Tu que ets de per allà, com d'espanyolitzat t'ho trobes? Tenen la culpa els immigrants?
-
Jo no me fitxo gaire amb els cartells o en quin idioma esta etiquetat, em fitxo més amb les persones. Els andalusos, colombians, romanesos, senegalesos, xinesos no vec que si integrin gaire i sobretot els que no s'integren gens són els colombians, sempre trobaràs algun colombià amb bona fe d'aprendre però en canvi pots trobar un colombià que viu allí desde fa 10anys i no sap que es una taronja. Els marroquins vec que s'integren. A la empresa on treballo de Mollerussa els únics immigrants que saben parlar en català són els marroquins i els de bosnià.
La culpa la tenen els immigrants, però també tindria la culpa el seu treball. Anteriorment te dit que els marroquins i els bosnians de la meva empresa saben parlar en català però ells són toreros o encarregats, en canvi els colombians són simples peons que fan més hores extres i treballs més durs i cobren menys. Això seria una excusa del treball però també seria una altra excusa que els colombians no se relacionen gaire amb els catalans quant surten del treball i en canvi els marroquins es relacionen més. Entre una cosa i una altra et fa pensar, però trobes el típic andalús o andalusa que te un bon treball i no fot ni brot, no te problemes econòmics, no viu en guetos, ni res i no te cap intenció d'aprendre el català i et fa pensar de nou que la major part de la culpa la tenen ells

-
-
Es la carretera, i pel que diu quede entre l'Amistat i el Castillo

-
-
Avisa als de catalunya acció, l'altre dia per la tele van dir que ells havien posat més de 3.000 denúncies en aquest sentit. Si no la vols posar tu la denúncia poder està bé que els avisis a ells ja que ho fan sembla.
-
Que parlin català als immigrants i veurem la reacció dels immigrants, no sols tenen la culpa els immigrants ...
-
Jo parlo en català a tothom pel carrer i els comerços, siguin immigrants o no. Si ho són en un 99,9% dels cops em contesten en castellà, si l'entenen el català es clar, i si són "de casa" la inmensa majoria em respon en català, sobretot si es gent jove. No hi ha color.
-
Tot s'hi val per a seguir perseguint la llengua catalana en democràcia i seguir-nos minoritzant .. no els subestimes als espanyols .. si els immigrants creuen que la que han de parlar és el castellà (per a ells l'espanyol ) i que creuen que el català és prescindible no en culpis de tot pas als catalans perque totes les empreses dels colons i espanyolistes ho vagin escampant als quatre vents
-
Que parli qui? Saps que hi ha barris sencers on pràcticament no hi ha ningú catalanoparlant i que els qui parlen català són una clara minoria, igual que una tribu índia?
Per favor. Estan repoblant Catalunya, encara no te n'has adonat?
-
Jo visc en un d'aquesta barris. Per desgràcia sóc l'únic "catalanoparlant", de fet sóc castellanoparlant, d'entre més de 5.000 persones, aproximadament. He viscut aquí des de fa 18 anys i encara no he escoltat ningú parlant en català, hi ha moltíssima gent que no em creu, però és la realitat que visc dia a dia.
-
-
-
al país valencià no conec cap lloc on es puguen denunciar aquestes coses,només està el síndic de greuges i no funcionen del tot bé,molta carteta i molt de tocar els ous però després ni canvien les banderes......
-
Al País valencià no hi ha cap llei què obligue a posar les coses en valencià
-
Jo vaig denunciar al Síndic de Greuges que l'estació de Vinaròs estava només en castellà. En cosa d'un mes me van contestar dient-me que ho estudiarien. No sé si va ser per casualitat del canvi a Adif, però en cosa de 2 mesos ho havien canviat.
-
-
Dons a Terrassa hi ha una botiga de paquistanesos que posa "Badulake" (és verídic) i al rètol hi ha la bandera de Pakistan i la de Catalunya

-
És normal, sobretot per la idiosincràsia de Mollerussa: mireu si és un poble nou, que l'eslgèsia té 4 dies. És un poble que té relativament pocs anys, i 15000 habitants. Tenint en compte que la zona no té ni ha tingut un creixement demogràfic gràcies als indígenes, ja podem saber d'on han sortit una gran part important de la població.
-
Això es pot denunciar!, i sinó, queda la magnifica opció d'empaperar mollerusa demanant el boikot!

-
-
Encara que sigui una cosa que podria fer un infant, truqui l'Espoc l'escolta:

Davant les ordes d'immigrants a Mona-mour, s'entreveu una nova guerra intergal·làctica. O el que és el mateix una vomitada contra la immigració, sense finalment una simple denúncia, ni cap mena de comunicació amb la botiga (en positiu) més complicada però més efectiva, més arriscada (compte són Mollerussencs però Roman-ruman-ye) però més integradora, més difícil però amb possibilitats d'inter-relació.
La resposta, al proper capítol anti-immigració de "sentats al PC".
-
-
-
peró que fort, a tot Mollerussa ara es retola en castellà i també està plena de banderes espanyoles... podries canviar el títol i posar per exemple; obra UNA nova botiga de Mollerussa per part de romanesos en que es retola... poder sería millor oi?
nose, crec que en fas un gra massa, sóc de Mollerussa de tota la vida i sembla que vivim en ciutats diferents!
sobre el que puguis fer, ho pots denunciar...els hi pots comunicar al comerç aquest dient que hi ha gent indignada... pots fer-hi alguna pintada.. el racó no es exactament un comité en que admeten o no admeten els nous botiguers per di algo..
-
Silicona, cop de roc, denuncia a Consum, pintades, segueix els que ho regenten descobreix on viuen, quin cotxe tenen, i causa desperfectes a la seva propietat, etc.
-
Mollerussa, per tu ploro, Mollerussa... Doncs ara els de la Trinca tenen més motius per plorar!

-
Si és el que jo dic, Osona, Lleida, Girona i província sobretot i àrea metropolitana de Barcelona són les zones menys catalanes del país.
-
Llavors què ens queda com a "català" ?
-
Sempre ens quedara Paris.

-
Doncs comarques que van rebre immigració espanyola fins els '70 on la majoria dels fills s'han integrat. En aquestes comarques no hi ha ni molt menys les taxes d'immigració d'extra-europeus que hi ha a les que he esmentat. Per exemple el Vallès Oriental, Anoia, Maresme... Són llocs on pots sentir molt més català que a les comarques 'històricament' amb la fama de catalanes. Les tornes han canviat. Granollers mateix és més català que Vic de carrer. Quan els musulmans i sud-americans de Vic s'hagin integrat, ja veurem.
-
-
-
Denuncia-ho a on ho has de denunciar: http://www.consum.cat
Jo ho he fet uns quants cops i entre un mig any i un sol tindre resultats.
La CUP podria entrar a l'Ajuntament de Girona (80)
Les úniques guies de viatge en català, novetat del maig (7)
Elecions Regionals en franca (8)
CpC engega una campanya per a promoure una reforma federal de la Constitució espanyola (59)
Organitzant el nostre futur lliure: L'aportació definitiva de Reagrupament (1)
El català de Montilla, anàlisi de l'entrevista (74)
Adhesius antigues fetes als països catalans (0)
Estelada i la republicana... juntes? (82)
[enquesta] Mon-vs-el meu (possessius) (75)
[enquesta] Eleccions a Catalunya 2010 (206)
Un britànic és reconegut com la primera persona sense sexe (360)
Total de missatges: 3.325.373
Total de temes: 120.497
-
#3734973 escrit per Soriguer el 18/03/10 del fil CiU vota una llei de l’audiovisual que posa en perill TV3,...
-
#3734819 escrit per Skaw el 18/03/10 del fil Corea del Nord executa el responsable de la reforma monetària...
-
#3734539 escrit per siMF el 18/03/10 del fil La "humiliació" de José Montilla a TV3 revifa la idea de...
-
#3735409 escrit per Komincat el 18/03/10 del fil Els joves importen per a Reagrupament?
-
#3734376 escrit per Misaki11 el 18/03/10 del fil Barça-Stuttgart (Champions League)...
-
#3735417 escrit per kaim el 18/03/10 del fil Els joves importen per a Reagrupament?
-
#3735793 escrit per Taverner el 18/03/10 del fil Una malaltia fa que Fabra deixe la Diputació per temps indefinit
-
#3734646 escrit per Guerriller del Llobregat el 18/03/10 del fil Les Dames de Blanco a la presó...
-
#3733124 escrit per picamoixons el 17/03/10 del fil El català de Montilla, anàlisi de l'entrevista
-
#3735494 escrit per Aldalar el 18/03/10 del fil Els joves importen per a Reagrupament?
-
#3734725 escrit per Phoolan Devi el 18/03/10 del fil Les Dames de Blanco a la presó...
-
#3735646 escrit per larsson el 18/03/10 del fil Els joves importen per a Reagrupament?

![Mostra els vots d'aquest missatge [i]](http://rcstatic.cat/img/i/info-15.png)

espanyol

Opina
Configuració |