Registrar-se
Recorda contrasenya

fòrums -> Actualitat

Manifest protaurí

2080 lectures   236 respostes
Un manifest protaurí rep el suport d'actors, artistes, periodistes i escriptors

element divisor

ACN // 14.12.2009 // 20.32 h  element divisor  Ref. 520652

element divisor

Barcelona (ACN).- El col·lectiu protaurí català s'està mobilitzant la setmana que es debatrà una Iniciativa Legislativa Popular al Parlament per prohibir les curses de braus. Un total de 283 persones -entre les que es troben actors, artistes i periodistes- han signat un manifest on es dirigeixen als partits: 'No és només la realitat cultural, festiva i tradicional dels braus allò que està en joc. És la mateixa llibertat'. Segons ha pogut saber l'ACN, han signat el manifest Miquel Barceló, Albert Boadella, Francesc de Carreras, Arcadi Espada, Jordi Estadella, Jordi Évole, Carles Flavià, Concha García Campoy, Mario Gas, Pere Gimferrer, Mercedes Milà, Pep Munné, Josep Maria Pou, Josep Puigbó, Enric Reyna i Jaume Sisa.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Que fort no? m'ha sorprès segons qui
  • A mi qui em sorprén més és el Puigbó, independentista català.

• El coordinador de la Plataforma per a la Promoció i la Difusió de la Festa dels Toros, Luis Corrales, ha criticat el que ell creu que és "suposada superioritat moral" dels antitaurins i ho ha comparat amb el nazisme. Corrales creu que la mort de l'animal en les corrides és "heroica" i "honesta" i que "no envileix" els aficionats.

Font

• Ara que veig l´Estadella, algú sap què fa aquest home? Perquè fa temps que no s´escolta la seva veu enlloc.

• espero que si es continuen fent corrides de toros aquí a Catalunya, es facin d'una manera diferent, a parts iguales, és a dir, el toro al 100% (no drogat fins al cul com va ara, no havent-lo posat tot el dia abans i el mateix dia en una habitació petita tancada i sense ni un raig de llum, etc etc..) i a les graderies que hi hagues la part favorable al torero, i la part favorable al toro com tot esport, en que els dos bàndols tenen la seva pròpia afició; llavors ja et diria jo que aniria a veure segurament alguna corrida!

si volen que hi haguin corrides de toros, que hi siguin, peró que comportin les conseqüències de jugar amb foc, és a dir, un dia guanyaria el torero... peró un altre dia guanyaria el TORO!

Endavant amb la ILP...perque el que he dit, crec que només s'acceptaria en els meus somnis...  

• Me be es mouen per els latifundistes i tota sa parafernalia. I amb gent de la faràndula de pocs escrúpols (amb excepcions)

A Canàries ja esta eradicada aquesta Barbara costum...

I cap problema sabeu per-que ? pues apart de la sensitivitat i bon gust del poble Canari.

Perquè es massa cara la rel.lacio "Patrio-parne " per els Latifundistes mantenir a aquelles illes sense casi cap suport sa sagnant festa.

• És la llibertat el que està en joc, diuen.

Tots sabem que el toro firma un paper abans de cada cursa on autoritza ser humiliat i torturat.

Quina estupidesa. És com si jo ara em dedico a llençar gossos vius dalt avall d'un cingle, els hi ensenyo a fer als meus fills, i hi anem cada cap de setmana a fer-ho. Totes les celebracions familiars han d'acabar amb un llençament de gos. Això sí, després de la crueltat, resem unes oracions pels gossos morts, i a casa meva, del gos no se'n pot fer escarni. Els gossos són els animals familiars, i tant els estimem que els homenatgem tot llençant-los pels penya-segats. De tot això, a ca meva, en diem festa familiar.

Ara venen quatre hippis i quatre rojos i volen prohibir aquesta tradició. Però, ep! que ningú m'ho vulgui prohibir, que està posant en perill "la mateixa llibertat".

• Aquí hi ha un greu problema de comprensió universal.

Els qui assassinen toros creuen que són el centre de l'Univers i que per art de màgia se'ls hi ha otorgat un dret absolut de poder decidir quan han de matar toros per pura diversió i que els qui estan en contra són afins a una ideologia que avui en dia sembla estar molt de moda anomenar i encasillar.

Naturalment ells creuen que tenen el seu dret, com qui es creu que té el dret de posar un petard al cul d'un gat o maltractar al seu gos. I vist, doncs, que sembla impossible fer-lis entendre que l'honor i l'heroïcitat van molt més enllà d'aquest espectacle sàdic el que proposo és que tots gaudim de l'espectacle i anem a les corrides a animar els toros i aplaudir quan mati al torero. O bé, canviar les places de toros per prats de 200 hectàreas amb el torero i el toro. I ningú més. Així podran demostrar quant valents són.

Però com que sabem que el valor és relatiu i que serien incapaços de fer aquesta gesta proposo que segueixin matant toros sense rebre subvencions de cap tipus. Haviam què duren.

No pot haver-hi cultura si la societat no l'acepta en la seva globalitat.

• També Sardà, Buenafuente...

2080 lectures   236 respostes

millors missatges