fòrums -> Actualitat
Alerta! Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.
D'Arenys a Arins
Organitzada per l'associació Sei O Que Nos Figestes... Nos Últimos 525 Anos, la celebració de la consulta, que es farà a les sis de la tarda, començarà després d'una conferència del catedràtic d'Estructura Econòmica de la Universitat de Santiago de Compostel·la Ramom Lôpez-Suevos sobre l'Apassionant estratègia de les consultes populars.
A l'acte també hi participen representants del dr.Cat, que van actuar observadors en la consulta d'Arenys de Munt, segons s'explica en els organitzadors de la inciativa, que han obert un grup al Facebook per donar a conèixer la iniciativa.
La pregunta de la consulta és: Desitja que Galícia continuï sent una colònia com en els últims 525 anys o, per contra, vol que a partir d'ara sigui una cosa completament diferent?

-
Anava a posar-lo ara però algú ja se m'ha avançat .. !!
EM ARINS COMO EM ARENYS,
NA GALIZA COMO NA CATALUNYA:
INDEPÊNDENCIA !!!!
VISCA LES TERRES LLIURES!!!!
-
Hi colabora la lliga anticolonial (el CAT) ??
Pensava que s'havien tallat les venes.
-
Una gran noticia. Uns que en comptes de queixar-se, tiren endavant. Viam si es veu a altres indrets...

-
En un referèndum vinculant, la pregunta hauria de ser més concisa, crec. Fer referència a la situació de colònia o a un ambigu "ser una cosa diferent" no em sembla adient.
En el context actual, em sembla molt encertat.

-

I jo que tinc els gallecs com un cas apart...
-

GALIZA CEIVE
CATALUNYA LLIURE
-
Endavant Galícia. -
Desconec la història de Galiza, però algú sap si l'independentisme gallec té la territorialitat de la seva nació com a eix central de les seves reivindicacions? ës a dir, es persegueix una reunificació amb Portugal o simplement es vol la independència de les quatre províncies?
Com he dit sóc un ignorant del tema o sigui que agrairé que no se'm tiri ningú al coll.
-
De moment el nacionalisme més concienciat (no el del BNG), reclama la territorialitat de les zones de l'Estat espanyol on es parla gallec-portuguès:
- Comunitat Autònoma de Galícia, zones colindants galaicòfones d'Astúries (Eu-Návia) i de Castella-Lleó (o Berzo i As Portelas).
Per futures confederacions o acords amb l'Estat portuguès haurem d'esperar a ser un país independent!

-
-

Bona notícia per Arins,per Galiza i per tots els independentistes d'arreu.
I d'arreu passo a mireu el que posa a la web de l'associació.....
SEMPRE NOS MEIOS+ Els referèndums per la independència arriben a Galícia - directe!cat [30.09.2009]
+ Un poble gallec homenatjarà Catalunya - e-Notícies [30.09.2009]
+ La taca d'oli d'Arenys arriba a Galícia - Avui [30.09.2009]
+ A Galícia també copien la consulta d'Arenys de Munt - Ràdio Catalunya [30.09.2009]
+ Arins, un poble prop de Santiago a Galícia farà una consulta popular per la Independència de Galícia - Llibertat.cat [30.09.2009]
+ El poble gallec d'Arins emula Arenys i celebrarà una consulta independentista - El Triangle [30.09.2009]
+A Arins, com a Arenys - Tribuna.cat [30.09.2009]Império Pequeno:+ Homenaje al independentismo catalán en el pueblo gallego de Arins - La Voz Libre [30.09.2009]
Redes Sociais:+Em Arins, como em Arenys: 'Homenatge a Catalunya' Chuza! [29.09.2009]
+Els referèndums per la independència arriben a Galícia La Tafanera [30.09.8009]
+Las consultas sobre la independencia llegan a Galicia: En Arins como en Arenys Meneame [30.09.2009]Sei O Que Nos Figestes... Nos Últimos 525 Anos
Qui ha posat el nom? l'associació?
El nom enllaça a http://www.catigat.org/polaquia.htm
-
(he hagut de marxar i no puc editar)
No m'he explicat bé.Volia dir que dubtava de si els dos punts (:) després de Polàquia significaven que aquesta web havia facilitat les notícies dels diversos mitjans que es citen a continuació.O bé....

Tant és.És difícil d'explicar amb paraules els altres sentits trobats.

-
-
Està bé, simpàtic. Però és més una nota folklòrica i res més.
-
Benvingut sigui per pocs efectes jurídics que tingui.
Veurem si aquesta iniciativa anima altres poblacions gallegues.
Esperem que se'n faci ressó i que aquest els ajudi a donar a conèixer la seva realitat fora del seu territori i fora de l'estat.
Un cop s'hagi fet la consulta podrem valorar-ne els resultats en el seu conjunt,al marge d'estadístiques.
-
La pregunta em sembla un pèl idiota, la veritat. Tampoc es tracta d'anar fotent el prèssec per la vida. I que consti que per mi, demà una Galiza independent. Però vaja, pel poc que he vist, em fa l'efecte que serà una cosa molt poc a tenir en compte.
No veig als bascos fent una consulta a les 6 de la tarda amb una pregunta d'aquest estil, ni als catalans, sigui dit de passada...
-
Evidentement. Perque la situació dels bascos o la dels catalans no és la mateixa que la dels gallecs ..
És ben fàcil parlar des de la part alta d'un cim, quan ja s'ha pogut fer el camí. Però nosaltres, els GALEGOS (no els gaLLegos) estem encara intentant denunciar la colonització i vampirització econòmica del NOSTRE PAÍS per part de l'Estat Espanyol i de les èlits polítiques gaLLegues a Galiza ...
i també estem denunciant alhora la colonització MENTAL (que és molt més greu i difícil de fer palesa) d'una gran part dels gallecs!
Tot arribarà, pero mentres tant és ben fàcil titllar de "folclòric" o "botifarrer" (curiosament els mateixos adjectius que utilitzen a Madrid contra les consultes a Catalunya!) aquestes iniciatives que suposen un gran escàndol a Galícia/Espanya ...
-
No t'enfadis. Entenc el que vols dir.
Si la iniciativa suma, benvinguda sigui i rectifico el meu comentari.

-
Si no m'enfado, home.
Simplement comento que tenir els collons per tirar endavant aquesta iniciativa, quan a Galícia hem de lluitar encara amb els elements de l'espanyolisme més ranci, descarat i forassenyat de tot l'Estat com els "Galicia Bilingue" (i demés merda espanyolista), doncs hauriem de trobar tots que és un bon avanç.
Penseu que posar en dubte la "sacrosanta unidad de la patria" en zones de forta implantació espanyolista/pepera (i Galícia, malhauradament, encara ho és) té un gran mèrit!
I sinó, feu una reflexió: quants pobles del País Valencià o de Balears han plantejat consultes ni tan sols semblants a la d'Arenys?
Au, força i endavant!!!
-
-
-
La formulació de la pregunta és la que han triat,potser escollida en relació amb el nom de l'associació que ho organitza.
joanbv escrigué:
No veig als bascos fent una consulta a les 6 de la tarda amb una pregunta d'aquest estil,
Consulta d'Ibarretxe:
"¿está usted de acuerdo en apoyar un proceso de final dialogado de la violencia si previamente ETA manifiesta de forma inequívoca su voluntad de poner fin a la misma de una vez y para siempre?".
"¿está usted de acuerdo en que los partidos vascos, sin exclusiones, inicien un proceso de negociación para alcanzar un acuerdo democrático sobre el ejercicio del derecho a decidir del pueblo vasco, y que dicho acuerdo sea sometido a referéndum antes de que finalice el año 2010?".
"¿Està vostè d'acord en donar suport a un procés de final dialogat de la violència si prèviament ETA manifesta de forma inequívoca la seva voluntat de posar fi a la mateixa d'una vegada i per sempre?".
"¿Està vostè d'acord en que els partits bascos, sense exclusions, iniciïn un procés de negociació per arribar a un acord democràtic sobre l'exercici del dret a decidir del poble basc, i que aquest acord sigui sotmès a referèndum abans que finalitzi l'any 2010? ".(No sé quants bascos l'haguéssin anat a votar)
-
No fem demagògia. Si us plau.
També et podria dir que sense el problema de la violència la pregunta seria molt més clara.
-
No buscava fer demagògia.
Tan sols he citat la "fallida" consulta d'Ibarretxe per donar a entendre que la realitat en què viu cada poble + la persona o associació que organitza/vol organitzar la consulta fan que les preguntes estiguin formulades d'una o altra manera.Res més.
joanbv escrigué:
També et podria dir que sense el problema de la violència la pregunta seria molt més clara.
Segurament sí.I possiblement,un cop triada,tampoc et faria el pes (d'entrada) com la d'Arins.Però bé,respectem la pregunta que escull cada poble,la trobem més o menys apropiada i desitjar que en surtin bons resultats en tots els aspectes.
-
-
-
-
-
-

M'alegra moltíssim que Arenys no només servís per qüestionar la integritat espanyola a Catalunya sinó també a la resta de l'Estat espanyol. Endavant!

-
va, falta el país valencià!

fòrums
Un 30% dels graduats en enginyeria indis no sap resoldre problemes matemàtics senzills (58)
El FIL de la Ressaca [-.-] (104)
Presentació de la CUP d'Esplugues de Llobregat al Casal de Cultura Robert Brillas: DIJOUS 24M (4)
Comarques o poblacions amb un percentatge més alt de catalanoparlants (18)
El Chelsea, campió d'Europa (282)
[Imitacions] Castells xinos (3)
Felicitats al Girona i al Sabadell (80)
Anticorrupció investigarà la gestió de les caixes i bancs, això si, excloent-ne Bankia (26)
Torna a desaparèixer la bandera espanyola del balcó de l'Ajuntament de Sant Pol de Mar (20)
[Abertis-CiU] Autopistes: el gran negoci de la burgesia catalana (61)
Tot preparat per a la Copa del Putero (29)
Gossos i musulmans [fil ximple i identifuaka] (282)
Botiguers del barri Gòtic barceloní demanen poder obrir en diumenge... (54)
Tarotista de confiança a Barcelona (198)
Total de missatges: 4.344.848
Total de temes: 159.958

Opina
Configuració |