Registrar-se
Recorda contrasenya

fòrums -> Llengua, literatura i història

Romans contra tribus germàniques

2569 lectures   252 respostes

M'apassiona tot allò referent a l'antiga Roma (per mí, una llum enmig d'un mon de barbàrie).

Em crida l'atenció aquesta escena del film Glatiator:

http://www.youtube.com/watch?v=331clHFsnpY

1. Trobeu que és un bon reflexe en general del que seria una batalla romans vs germans?
  2. Al minut 5:20, la fletxa amb foc quina finalitat té? Calcular les distàncies?
  3. Mataven molts més bàrbars l'infanteria que les fletxes/catapultes?
  4. Què feia a les tribus germàniques tan temibles que impadia l'expansió de l'Imperi més enllà del Rin?

• Hi han proves fefaents però això no és, com dius, una afirmació sense cap gènere de dubtes. Es tracta de que les dades combinades trobades a diferents àmbits suggereixen fortament aquesta possibilitat més que no pas altres.

[Això volia ser una resposta per aquí  ]

• La veritat ni els romans eren tan civilitzats ni els altres tan bàrbars....eren civilitzats quan destruïen cultures i llengües senceres??? eren civilitzats quan massacraven pobles sencers matant a dones i nens??? eren civilitzats quan es divertien veient matances en el circ??? Gairebé tota la cultura romana era una còpia de la cultura grega barrejada amb la cultura etrusca. Valorem tant el seu llegat sol perquè no coneixem altra cosa....sense ells potser ens hagués anat millor...mai ho sabrem... Hispania es va trigar 200 anys a conquistar....va ser la província més rebel. Els bàrbars volien la seva terra,la seva identitat, eren capaces de morir per ella sense pensar-lo dues vegades. No tenien por quan es tractava de defensar la seva identitat...Jo m'assec molt més identificat amb els bàrbars que amb els "civilitzats" romans.

millors missatges