fòrums -> Llengua, literatura i història
Alerta! Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.
prova de català
Hola! vull fer la prova de nivell B de català aqui a madrid, em van dir que he de mirar a la web de l'intitut ramón llull, pero els nivells de les proves no diuen res de B o C
sinò de nivells bàsic, elemental, intermedi, suficiència i superior.
Algú de vosaltres sap qin d'aquest nivells és el B?
gràcies 
-
com que no puc dormir, intentaré fer-te 5 cèntims:
A1 - BÀSIC
A2 - ELEMENTAL
B - INTERMEDI
C - SUFICIÈNCIA
D - SUPERIOR ("lo puto crack")

Extret de: http://cpnl.cat/ensenyament/index.html#inicial
-
4:12 de la matinada!! què le passa a mividita que no pot dormir?
beu un got de llet abans d'anar al llitl'intermedi llavors
vull ser lo puto crack!!! 

gràcies maco, tu si que ets lo puto crack

-
Hi ha el nivell K que encara és més de crack.

-
però aquest ja és a nivell jurídico-administratiu, no?
-
-
si que existeix, però només per traductors i filòlegs.
el poble ja no hi tenim accés

-
Vols dir? Jo sóc filòleg, me'l volia treure i em van assegurar a la Generalitat que ja no existia...
-
doncs una amiga que se'l va treure la darrera tongada que van fer pel "poble" em va dir que ara noimés seria accessible per traductors i i filòlegs. però potser si que l'han eliminat o li han canviat el nom.
-
-
Sembla que aquest enllaç està desfasat. De fet, en l'apartat "Certificats" no consta res de titulacions de català aplicat a un àmbit específic (nivell K, català jurídic, català administratiu...).
Per comprovar-ho, hi he trucat i m'han dit que ni al Consorci ni a la Generalitat és possible ja d'obtenir el nivell K. Com a alternativa, la Universitat de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona ofereixen uns postgraus preparatoris.
Ja m'ho miraré, perquè, tot i que ja treballo de corrector esporàdic, tot serveix per engrandir el currículum.

-
-
-
-
Una pregunta

no sé si recordes una vegada que et vaig preguntar per la pronunciació d'una paraula que no coneixia, em vas posar els signes de fonètica i quan et vaig dir que no entenc d'aquestes coses un altre raconaire em va posar l'enllaç d'una web on escrius la paraula i et fa la pronunciació tipus "loquendo"
porto dies fent cerques al fòrum i no puc trobar el fil, pensava que l'havia passat a marcadors però no hi és

-
-
no, no és aquest, era un fil que no tenía res a veure amb llengua, parlavem no sé quines coses i em vas dir una paraula que no coneixia i per allí es va desviar el fil i vam terminar parlant de pronunciació i fonètica.Bé, gràcies de totes maneres, vaig obrir un fil per preguntar

-
MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRC!!!!! ho vaig trobar!! ho vaig trobar!!!

mira! mira!! és aquest!!
i la web aquesta
http://vozme.com/index.php?lang=caAra quan no tigui al badia fotent-me, posaré tot el que escrigui al fòrum per pronunciar el que parlo amb vosaltres

com mola!!! -
"ho vaig trobar" en aquest cas no és correcte, seria "ho he trobat".
el primer indica un fet passat fa temps, mentre que el segon és un fet passat recent; que ho acabes de trobar.

-
i "lo encontré" no és passat?

-
però en aquesta situació (estaves buscant una cosa que no trobaves i... pam, finalment la trobes!) en català es diu que "ho has trobat" no pas que "ho vas trobar".
potser en castellà tant es pot dir "lo encontré" com "lo he encontrado" (m'imagino que sí pel que dius) però en català només s'utilitza el segon -en aquesta situació eh-.
espero haver-me sabut explicar!

-
-
-
-
-
-
-
I el famós nivell Z, que només poden assolir els superguerrers de l'espai!

-
-
parlant del tema, això nomes es per als inmigrants?
essent nadiu parlant català a casa, havent viscut en català fins a l'escola i haver estudiat en castellà(ja sabeu llengua vehicular) quin nivell se suposa que tinc?
-
si t'has format en castellà diria que t'has de treure el nivell C
-
Cap, si no t'examines.

-
a no? em semblava recordar que algu m'habia dit que automaticament contava comsi tinguesis el nivell C

-
Això si tinguéssis el títol de Batxillerat LOGSE fet al Principat. Si ni tansols has estudiat en català, no tens cap nivell oficialment si no t'examines. I algú amb el C mai no escriuria havia amb B.

-
-
aixi no tinc nivell?
aixi no puc dir que soc catalanoparlant?
No puc treballar per la Generalitat ni cap ens públic si previament no em gasto la pasta per a aconseguir el nivell C?
-
-
ajaja Gracies
Aixi tenia rao, tinc el nivell C
-
però pensa que has de demanar un certificat d'equivalència a l'institut.
-
Però no deies que no havies fet català al Batxillerat?
-

on ho he dit aixo?
havia dit que la llengua vehicular era el castellà i que la gran majoria de classes es feien en castellà a conveniencia del mestre. Però tot i així en feia alguna en català com ara la literatura catalana o llengua catalana.
Potser geologia tambe era en català
ara no ho recordo. -
Ai, perdona, t'havia entès malament. Oficialment, aleshores, estàs en possessió del nivell C de català. Això sí, com t'ha dit la mabero, hauràs de demanar-ne el certificat (o un justificant) a l'institut per si mai en una feina et demanen que el presentis.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ei! T'adjunto aquest enllaç on explica tot això de les proves de català. Podries mirar d'enviar un mail perquè t'expliquin com es fa a Madrid (No ho he sapigut trobar per Madrid)

-
Ah gràcies, ara ho miro

Vaig trucar ahir al cercle català de madrid i em van dir que he de mirar a la web d'institut ramón llull de madrid, però per a mirar les convocatories, havia de saber abans el nivell
-
Fa 3 anys que penso que hauria de presentar-me a l'examen de nivell D, però mai no m'acabo de decidir. L'altre dia m'ho va comentar un amic i me'n va fer tornar les ganes, però... pfff és un pal.
No per l'examen, sinó per les classes prèvies, mirar conceptes ja oblidats, etc.-
Val la pena, si no ho han canviat el curs durava un quadrimestre, jo vaig fer d'octubre a febrer si no recordo malament, i l'examen no és difícil.
-
El problema és que no tinc temps per més classes. Al matí tinc la universitat, a la tarda treballo, i els caps de setmana tinc pràctiques... Clar que ho tinc molt flexible, però ja vaig prou atrafegat per haver d'anar a classes cada dia...
-
Clar, si no hi ha temps no es pot. Jo anava dos dies a la setmana de 19 a 21h. Hi havia dies que arribava una hora tard perquè treballava.
Molta gent es presenta a l'examen per lliure...
-
Acabo de veure l'examen de mostra i no és tan complicat. El que ho veig més és el text formal (la carta a l'administració), però la resta, més o menys... És clar, el problema també és que arribar al 70% deu ser complicat. Podria anar a informar-me'n, a veure quan fan les classes (veig que l'examen és al maig).

-
-
-
ara ve la pregunta d'"empanat" (no sé si en català és correcte): si no és de franc, quant costa?

-
Jo el faré aquest any (el nivell D); semi-presencial.
Uns 300€ aproximadament + el llibre + llibre d'exercicis + solucionari = Molts diners!!!
Ja feia temps que tenia el cuquet i crec que valdrà la pena. Encara que només sigui per satisfacció i orgull propis.
PD: Crec que s'hauria de procurar subvencionar parcialment. Com és possible que hi hagi nivells inferiors completament subvencionats i que, les persones que tenim ganes de fer alguna cosa més per la llengua, no veiem ni un ral?
S'ha de dir que a la URV, també pots cursar-lo per uns 200€ aprox. però per incompatibilitat d'horaris (només ho fan a les tardes), au! a pagar-ne 300!!!
-
totalment d'acord: tenir un coneixement total de la llengua del país no hauria de ser cap privilegi, sinó un dret
-
Ei, doncs gràcies per dir-ho, no ho sabia!

-
hauré de pagar més de 300 euros??!!!ja no miraré res

-
He mirat a la web del ramon llull i cap prova val més de 40€
- Nivell bàsic 30€
- Nivell elemental 35€
- Nivell intermedi 35€
- Nivell de suficiència 40€
- Nivell superior 40 €
-
-
-
-
Jo també, però tampoc tinc temps ja que m'obliguen a tenir un títol d'anglès i he de fer un curset
molt anglès per aquí i anglès per allà quan tinc professors que diuen "tenir que" "tamany" i altres barbarismes semblants, a més d'escriure amb faltes d'ortografia (en una pàgia d'exercicis de la uni hi posa, literalment, "Ja no hi han més exercicis"
) es queixen dels estudiants, però no veig que el nivell dels professors sigui gaire diferent...
-
-
Ja que estem en aquest tema, algú sap si em puc presentar directament als examens de nivell C i on puc obtenir info?
-
Un dubte: els de la Junta Qualificadora de Coneixements en Valencià a què equivaldrien?
-
Un altre dubte: Com funciona a Mallorca? És equivalent al títol del Principat?
Com es pot saber si no faràs el ridícul presentant-te pel teu compte a l'examen del nivell més alt (o sigui, que sigui massa difícil)? On es poden veure mostres dels exàmens de cada nivell?
Si ho fas tot totalment pel teu compte també val 300$$$$$€????!!!!!11u
-
Home, si no et compres els llibres, suposo que valdrà menys.

-
Però és que hi ha llibres? Llibres per un examen?
Doncs així deu ser llarguíssim i molt complicat...-
Més amunt hi ha un enllaç on te n'informa prou bé, amb mostres d'exàmens i demés.
-
Els que m'han demanat a mi per preparar el curs són:
- LLibre Curs de llengua catalana NIVELL D, Castellnou Edicions (50€ aprox.)
- Solucionari NIVELL D, Castellnou Edicions (10€ aprox.)
- I, el llibre d'exercicis de l'Escola d'Administració Pública (12€)
+ 300€ de matrícula
Suposo que no són estrictament necessàris. L'avantatge és que hi apareix tot el temari que t'has de preparar...
Per lliure no sé com funciona, suposo que només hauries de pagar les taxes de l'examen. Potser a la pàgina del Consorci per la Normalització Lingüística et poden ajudar

En fi, molta pela... Però farem un esforç

-
-
-
he mirat a la web del ramon llull i cap prova val més de 40€
Aquí tens l'adreça i telefon de les illes balears:
Protectora 10, local 11
07012 Palma
Tel: +34 971 72 96 67
Fax. +34 971 72 57 53EDITO:
aquí estan els horaris amb més detall
i el que et demanen pel nivell C, també hi ha un model de la prova
-
-

no m'havia arribat un mail que em calia per formalitzar l'nscripció i resulta que al novembre és la convocatoria i quan puc inscriure'm, d'allí en endavant és que em diran el dia de la prova 
Millor, més temps per estudiar

-
No sé què fer

ahir van començar les convocatories per les proves de català i ara quan etsava formalitzant la meva inscripció em vaig trobar amb que a Madrid només hi ha convocatories pel NIVEL C

He mirat la prova model i no és res diferent del que faig aquí al racó amb vosaltres

però la prova oral em fa dubtar

que penseu? m'atreveixo? la prova són només 40€
-
Per descomptat que t'hi has de llençar!! Prova sense por, qui sap, per difícil que puga ser. Jo trobe que l'escrit el duus prou bé, no sé com el parlaràs, sempre costa un poc més si no és llengua materna (i encara més si vius a Madrid, és clar), però jo de tu, si tens el temps per a estudiar i dedicar-li una mica de temps, tasta-ho i després ja vorem...

-
-
Jo ho intentria tens a guanyar i bastant poc a perdre, a més a més serà un afegitó més a la teva experència hi hauràs après. I pel preu sempre ho pots tornar a intentar novament.
Lo important són les ganes de fer coses i millorar, és aquesta la motivació que et farà tirar endavant i superar els obstacles, Si al saber no ocupa lloc o potser sí nosaltres però, encara no l'hem emplanat ni ho farem mai. Així que endavant i a agafar la graella pel màneg.
fòrums
Jordi Pujol ja es defineix a ell mateix com a independentista (81)
A 4 dias de la decisió final, segons el TAS, la UEFA, ha d'admetre Gibraltar aquest divendres (130)
soldat britànic decapitat al mig del carrer a Londres (254)
Partit pancatalanista s'estén al Pais Valencià (53)
Espanya amenaça de retirar el Barça i el Madrid d'Europa si la UEFA reconeix demà Gibraltar (149)
Víctor Valdés lamentable un cop més, segueix fil per randa el que vaig dir ja fa temps... (121)
El Parlament pretén prohibir els Sometents catalans. (10)
Una rotonda de Tarragona convertida en zoo de rosegadors abandonats... (16)
Campanya "Som i serem País Valencià" (13)
Textos històrics sobre la catalanitat dels valencians, mallorquins... (175)
Total de missatges: 4.725.791
Total de temes: 174.570

Opina
Configuració |