Publicitat
Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Remeis per alleujar el mal de cervicals i/o d'esquena

Marc_Catalunya (9484 missatges)

Bé, obro aquest fil perquè des de fa temps pateixo mal de cervicals i de la part alta de l'esquena. I no, no és per passar massa hores davant l'ordinador ni res: em fa mal en qualsevol circumstància, sobretot quan m'aixeco (no sé si dormo en mala postura o què).

 

He assistit a massatgistes, fisioterapeutes, etc., i mai no me l'han aconseguit curar del tot. També he intentat reeducar els meus costums posturals, però res. Una vegada, però, vaig descobrir un exercici molt senzill, alhora que dolorós, que em va força bé. El problema és que sempre em fa molta mandra posar-m'hi, perquè, com deia, és molt dolorós, però el vull compartir amb tots vosaltres. Així mateix, voldria que, atès que es tracta d'un problema força estès, compartíssiu amb mi petits truquets, més o menys casolans (exercicis, infusions, etc., res de medicaments), que puguin ajudar a superar aquesta dolença.

 

Bé, després de provar moltíssims exercicis, el que m'ha anat més bé, i a llarg termini, és el següent:

  • Et poses dret a terra amb les cames ben rectes i els genolls una mica girats cap enfora. Davant teu has hagut de col·locar prèviament una alçada, que haurem d'anar reduint fins a tocar el terra.
  • L'exercici consisteix a ajupir-se, amb les cames ben rectes i el coll totalment doblegat cap endavant, fins a tocar amb els palmells de les mans la superfície disposada al davant. Em direu: "Ah, molt fàcil". Sí, però hi ha una doble qüestió: 1r- S'hi ha d'aguantar almenys un minut (si és més, millor), cosa que suposa uns dolors horrorosos; 2n- L'alçada s'ha d'anar reduint progressivament fins que es toqui a terra (i s'hi aguanti).

Suposo que per als qui esteu acostumats a fer exercici i teniu més flexibilitat no deu resultar gaire costós. Ara, a mi em resulta molt dolorós, però alhora em va molt bé (no obstant això, com que és dolorós, em fa mandra posar-m'hi: no em resulta agradable, diguem-ne). La manera d'anar reduint alçada és agafar, per exemple, diferents carpetes i anant-ne traient gradualment. I, sobretot, sempre s'ha d'aguantar una estona en la posició. És una mena d'exercici de resistència.

Respostes

Configuració
  • torracollons (10847 missatges)

    Canvi total d'hàbits, postures i vicis de posicions corporals, especialment al llit. Molta gent tenim la costum d'adoptar una posició per sempre i s'hauría d'anar canviant. També un estudi fisiològic del tipus de matalàs i coixí, gruix i consistència adeuat a la postura habitual.

     

    Hi afegiría natació no competitiva al mar.

  • siset (3399 missatges)

    Natació, sens dubte! El millor per l'esquena.

  • mabero Usuari sumador (17947 missatges)

    hi ha dues coses que provoquen mals d'esquena constants (n'hi ha més clar, però aquestes són molt típiques) i de fàcil solució

    -pots tenir una manca de massa muscular a l'esquena, això fa que els tendons tibin la musculatura constantment i per això es dolor no desapareix. solució: anar al gimnàs

    -pot ser que necessitis plantilles, molts mals d'esquena provenen de no arrepenjat bé els peus a terra. solució visitar un podòleg (bé no se si es diu així el metge dels peus) que et digui si necessites plantilles.

     

    si tens hèrnies o pinçament sla cosa és més fotuda.

     

    truquets ja has dit el millor,  però si et veus molt apurat pots fer el següent, arrepenjat en una paret i amb les cames una mica flexionades has d'aconsseguir que tota l'esquena toqui la paret (quan dic tota l'esquena em refereixó a tota la part de les dorsalt i les espatlles)

    quan apreti molt tiba de pomades antiinflamatòries, n'hi ha tota una plètora a les farmàcies i a les botigues de rememis naturals també en trobaràs alguna.

    per experiència les que millor em van són (les dues de farmàcia) radiosalil i caspidocin, ara donen una sensació de "cremor" que per molta gent es molt desagradable.

     

     

    • Marc_Catalunya (9484 missatges)

      Gràcies, maca! Ja veig que no em guardes rancor pel tema del tabac, però és que ja saps que aquest tema és superior a mi.

       

      Tot això ja ve de temps enrere. He anat a diferents metges, m'he fet anàlisis de sang tot tement que tingués alguna malaltia, i res... I tots els metges igual: "Fas exercici?", i jo: "No", i ells: "Ah, doncs això: fes exercici!".

       

      Com que no em fa gaire gràcia anar al gimnàs, al principi em vaig proposar anar a un fisioterapeuta que em recomanés exercicis per fer jo a casa. Me'n va donar un bon llistat, però el que millor m'ha anat sempre és el que he comentat. Em vaig proposar que cada dia al matí, quan m'aixequés, abans de sortir de casa, hi dedicaria 10 minuts o un quart d'hora. El que va passar és que quedava baldat, amb molt de cruiximent, per aquests exercicis -i més al cap d'una setmana-, i al final vaig optar per deixar-ho. Si aguantés durant un parell de mesos seguits amb els dolors derivats de l'exercici (i no pas de la meva dolença), estic segur que milloraria, però, és clar, la millora no ve amb una "pastilleta miraculosa".

       

      Pel que fa a les postures, he provat de tot: m'he canviat les cadires, el matalàs, etc., però em costa molt reeducar les meves postures. Com li comentava a un altre raconaire, m'han prohibit dormir de bocaterrosa, quan jo sempre he dormit així, des que era un nadó. Llavors, des d'aleshores, me'n vaig a dormir i m'estic una hora de costat o cap per amunt "resistint" la temptació de girar-me per dormir còmode. Al final, el cansament pot més i, l'endemà, sense que hi pugui fer res, m'aixeco de bocaterrosa, en unes postures una mica "estranyes" i amb un dolor muscular que de vegades no em deixa aixecar-me.

       

      L'exercici que em proposes (per cert, moltes gràcies ), ja el coneixia, tot i que sóc gairebé incapaç de fer-lo bé. També em van recomanar un altre truc que és el següent (no sé si el coneixes, però pel que veig estàs bregada en el tema): agafes un mitjó que no necessitis i fiques a dins un parell de pilotes de tennis ben dures. Aleshores, t'estires panxa enlaire a terra i comences a "jugar" amb el mitjó posant-te'l darrere a la zona de les cervicals o on et faci mal. És dolorós, però proporciona un dolor plaent (de vegades em fa tant de mal que m'agafen ganes de fotre-m'hi cops de puny! ).

       

      Pel que fa a les cremes, en coneixia la primera, el Radiosalil, però només em va bé quan em faig alguna estrebada, no per curar-me el dolor habitual de cervicals. També conec un bàlsam xinès que té olis de clavell, eucaliptus, càmfora, menta i canyella, que és molt car però va bastant bé (això sí, només a curt termini).

  • tlatoani (2346 missatges)

    Precisament, fà una setmana que em fan mal les cervicals.

     

    Però que és el que fà mal quan fas el teu exercici?, he fet l'exercici i no em fà mal res.

     

    Pot ser ho faig malament.

     

    Què vol dir  doblegar el coll completament endevant? Doblegues el coll endevant i després t'ajups ò primer t'ajups i després tires el coll en devant (com tirant el cap cap amunt)?

    • Marc_Catalunya (9484 missatges)

      No, no, ho has fet malament (diria). Per curar, en teoria ha de fer mal. Primer, posa't dret amb les cames ben rectes i juntes i els genolls una mica cap enfora (però les cames sense doblegar gens i sense separar-les).

       

      Davant teu has de tenir un suport, que cada cop ha d'anar a menys. Jo, per exemple, ho faig amb les carpetes de la carrera, i, a mesura que vaig escalfant, en vaig traient. Els palmells de la mà han de quedar totalment recolzats sobre la superfície. L'objectiu és que aquesta superfície, al final (al cap d'un temps), acabi sent el mateix terra, però sense fer trampa, sense doblegar les cames ni tan sols mínimament i amb els palmells de la mà ben recolzats. I has d'aguantar una estona en la posició.

       

      El coll, l'has de deixar penjant cap endavant, com si volguessis tocar-te el pit amb la barbeta.

      • tlatoani (2346 missatges)

        Ja he trobat el que tenia:   Tensió arterial elevada, jo sempre he tingut la tensió a 80-120, però de cop m'ha pujat a 115-170.    Ja he sol.lucionat el problema  sense medicació.

         

        Que el meu mal a les cervicals venia de la tensió ho vaig saber consultant el Harrison's.  Allí vaig aprendre que la hipertensió arterial es pot manifestar com un mal a la regió occipital.    Em vaig prendre la tensió, que em va donar 115-170,  en 10 hores ja tenia la tensió a 80-120 i fins ara.

         

        El Harrison's diu que el mal causat per la hipertensió és més fort al matí, a l'hora de llavar-se i que després va disminuit i pot desapareixer al cap d'unes hores. (això em passava).

  • menta15 (1335 missatges)

    Jo soc fan del Reflex. Sé que es un medicament i que no s'ha d'abusar, pero realment es l'única cosa que em calma el mal de cervicals i abans que medicaments orals ( com l'espidifen) prefereixo els superficials.

    La natació no em calma i amb els habits posturals soc un cas impossible. Estic tot el dia de peu i dormo de bocaterrosa o en posició fetal, pero no em dono compte fins que em desperto

  • lindepe (1086 missatges)

    Servidor també és cofrare del mal d'esquena, en especial, les cervicals. Estic tip d'anar al fisio, en el meu cas la solució al dolor és passatger, i prefereixo no ser addicte als medicaments, ara per ara. He començat amb la natació, fa cosa d'una setmana, i sembla que la cosa està millorant.

     

    Salut ... (i mai millor dit )

  • emmacatalana (2511 missatges)

    Jo també en pateixo. Fa força temps que tinc molt mal d'esquena i cervical. Vaig anar al traumatòleg i em va dir que fes natació, crol i esquena els màxims dies possibles i que em pengés dels llocs amb els braços per estirar la columna.

     

    La veritat és que amb les vacances d'estiu no he pogut anar gaire a la piscina, però els dies que hi vaig em sento més alleujada i realment em va bé. Quan comenci el curs tinc intensió d'anar-hi cada dia de dilluns a divendres per tal de recuperar-me.

     

    El metge em va dir que sobretot no saltés sobre terres durs.

     

    Et recomano que vagis al traumatòleg! Això que t'explico pot ser que no sigui vàlid pel teu dolor perquè no sé què tens.

  • Beti aizkolari Usuari sumador (21774 missatges)

    El meu únic consell és que mires molt bé el coixí que uses per a dormir. Jo vaig passar dos anys i mig amb uns mals d'esquena brutals (a part que tinc cifoescoliosi però bé, aquest mal és un altre) i mig sabia que era pel coixí però tampoc hi fotia massa cas, com que també havia de dur molt de pes a la motxilla i així doncs, mira, era per tot un poc.

     

    Des que em vaig canviar al pis nou, amb els coixins nous, no em fa mal l'esquena ni un puto dia, i la veritat és que a mi en el caràcter no m'afectava tindre aquestos dolors, però collons, la comparació és claríssima... amb els antics coixins m'estava destrossant l'esquena (i les espatlles, i els muscles...)

  • nRibas (10835 missatges)

    Has anat a un osteòpata?

     

    Jo tinc moltíssims problemes d'esquena, tinc escoliosis (la columna lleugerament torta, cap a l'esquerra, no endavant o endarrere que és lo habitual) i això em provoca de tant en tant unes punxades molt fortes perquè em carrego més d'un costat que de l'altre.

     

    Doncs la osteòpata em va recomanar posar una alça al peu dret, de 0,5 cm, i amb això he reduït moltísim les punxades, en tinc com 10 vegades menys.

     

    Tot i així encara em passa.... i la única manera que tinc d'evitar-ho és movent-me fins que trobo la postura en que forço el múscul (normalment braços i tors) i els nervis es descarreguen, però a vegades pot passar una bona estona. No sé si és ben bé el que et passa a tu... no crec.

     

    I una altra ja t'ho han dit, neda, NEDA MOLT. D'esquenes fen braces, i una bona manera és fer braces sense treure els braços de l'aigua, és a dir impulsant cap endavant i quan tornes els braços enrere no fer força, però sense aixecar-los de dins l'aigua, sempre amb moviments horitzontals. M'el van recomanar i va realment bé.

     

    salut i molta sort, que ja sé que son problemes molt fotuts

  • eleetta (991 missatges)

    I en quina postura dorms? A mi això em passa quan dormo malament o quan tinc períodes d'insomni. Provar de canviar les postures de dormir o fer molts estiraments va força bé. Jo feia ioga i m'anava genial.

  • __24741__ (3895 missatges)

    Si mira anar al gimnàs cada dia o fer molt d'exercici, et ben juro que et sents de puta mare!

  • Alex Haixix Usuari sumador (63069 missatges)

    Jo tinc una escoliosi lleu des dels 14 anys i sempre he tingut problemes de mal d'esquena. Els massatges regulars van bé, però l'únic remei definitiu i permanent és tenir els músculs de l'esquena forts i que aguantin ben recta la columna. O sigui, fer exercicis al gimnàs regularment i constantment, o bé natació (també amb regularitat i constància).




Publicitat
Publicitat

Fòrums

  • 5.072.220 missatges
  • 188.561 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Publicitat